Nicco Skrevet 22. februar 2019 #121 Skrevet 22. februar 2019 43 minutter siden, malifika skrev: Ok. Han har vært med på en arrangert selfie video da, hvor han så både dritings og slibrig ut. Nå kan 15 åringen hans puste lettet ut. Så lenge det var arrangert så er det jo såååååå mye mindre flaut å ha en pappa som fremstiller seg selv som hele Norges riksklovn. Utrolig at noen klarer å se så mye på en video på 9 sekunder at man kan si at han var dritings, sliberig, klådde på dama og at hun hadde et kroppsspråk som antydet at hun var utsatt for overgrep! Stakkars datteren som kan sitte her og lese alt det som faktisk er usant. 6
EvaLena Skrevet 22. februar 2019 #122 Skrevet 22. februar 2019 Nå håper jeg Giske har mistet absolutt alle muligheter til å bestemme noe som helst i politikken. Håper Haddy drar sin kos, hun fortjener bedre enn Trond. Makan til ekkel mann skal det letes lenge etter. 14
herzeleid Skrevet 22. februar 2019 #123 Skrevet 22. februar 2019 (endret) Når jenta sier de opplevde det som helt uproblematisk at Giske ble med på selfien da de ba ham om det, må vi nesten forholde oss til det. Ja at han burde ta høyde for at de som ønsker å ta ham ville bruke dette mot ham har jeg allerede skrevet. Samtidig er det synd om en må sørge for å holde hendene synlig på ethvert bilde med unge kvinner for å unngå påstander om trakassering. Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. Endret 28. februar 2019 av Perelandra 4
Jimmi Skrevet 22. februar 2019 #124 Skrevet 22. februar 2019 Noen lærer aldri, fy f... for en kvalm dust. Stakkars kona som er hjemme med barna! 9
pautina Skrevet 22. februar 2019 #125 Skrevet 22. februar 2019 ?skjønner ikke noe jeg? Danser med en dame som har oppsøkt ham (i følge henne selv). er det ikke lov å danse lenger når man er mann og 52? 8
jenten22 Skrevet 22. februar 2019 #126 Skrevet 22. februar 2019 3 hours ago, herzeleid said: Nå har vell jentene selv sagt at det var de som tok kontakt for å få en selfie med Giske? Du tenker at så lenge andre tar iniativ, så kan man vise så dårlig vurderingsevne som man vil? Man trenger ikke ta ansvar for hvordan man reagerer og handler? At om man sitter med kone og barn hjemme, så spiller det ingen rolle om en ung kvinne flørter eller kommer nær, da er man fri til å hit that? 12
herzeleid Skrevet 22. februar 2019 #127 Skrevet 22. februar 2019 10 minutter siden, jenten22 skrev: Du tenker at så lenge andre tar iniativ, så kan man vise så dårlig vurderingsevne som man vil? Man trenger ikke ta ansvar for hvordan man reagerer og handler? At om man sitter med kone og barn hjemme, så spiller det ingen rolle om en ung kvinne flørter eller kommer nær, da er man fri til å hit that? Først av alt: Jeg har skrevet mange ganger nå at det var en dårlig vurdering fra Giskes side å bli med på selfiene han ble spurt om. Det betyr ikke at han har gjort noe galt eller ille ved å stille på selfien jentene ba om. Han må selvfølgelig ta ansvar for sine egne handlinger, men her er det ingen moralsk gal handling så vidt jeg kan se, men en dum handling i lys av at så mange er ute etter å ta ham. 5
Katten.2.0 Skrevet 22. februar 2019 #128 Skrevet 22. februar 2019 3 minutter siden, herzeleid said: Først av alt: Jeg har skrevet mange ganger nå at det var en dårlig vurdering fra Giskes side å bli med på selfiene han ble spurt om. Det betyr ikke at han har gjort noe galt eller ille ved å stille på selfien jentene ba om. Han må selvfølgelig ta ansvar for sine egne handlinger, men her er det ingen moralsk gal handling så vidt jeg kan se, men en dum handling i lys av at så mange er ute etter å ta ham. Dette. Også har mediene hoppet på det og sikret seg karrierens ende. 4
jenten22 Skrevet 22. februar 2019 #129 Skrevet 22. februar 2019 2 minutter siden, herzeleid said: Først av alt: Jeg har skrevet mange ganger nå at det var en dårlig vurdering fra Giskes side å bli med på selfiene han ble spurt om. Det betyr ikke at han har gjort noe galt eller ille ved å stille på selfien jentene ba om. Han må selvfølgelig ta ansvar for sine egne handlinger, men her er det ingen moralsk gal handling så vidt jeg kan se, men en dum handling i lys av at så mange er ute etter å ta ham. Å henge over yngre kvinner som full der man har kone og barn gjemme skriker ikke dårlig vurderingsevne for deg? Om det er moralsk eller ei spiller veldig liten rolle. Vi snakker om et menneske som kan ha politisk makt og innflytelse. Ønsker vi at mennesker som ikke evner tenke forbi pikken skal ta store avgjørelser for oss, for Norge? Ønsker vi ikke høyere kvalitet og tankekraft enn det? Det er faktisk ganske irrelevant om oppførselen er moralsk, det som er viktig er om det viser intelligens, innsikt, kompetanse i jobben. 1 minutt siden, Katten.2.0 said: Dette. Også har mediene hoppet på det og sikret seg karrierens ende. Vi kan håpe på det. De fleste ser ikke på denne type oppførsel som dårlig, selv om det lyser av dårlig dømmekraft, lav intelligens, tro på at ting vil ordne seg fordi man er den man er. 8
herzeleid Skrevet 22. februar 2019 #130 Skrevet 22. februar 2019 (endret) Hun sa strengt tatt at det ble litt mye. Jeg kan ikke se at der er presisert at hun snakket om Giske, eller om det var festen det var snakk om. Hun sier også at Giske dro før henne og at det var hun som ba om selfien, så det kan virke som hun snakker om festen som sådan, gitt at hun dro da det ble for mye, men etter han dro. Påstanden er ikke at en ikke bør være "klåete" fordi noen er ute etter å ta en, men at en ikke burde stille opp på selfier på et utested fordi folk er ute etter å ta ham. Varsleren i denne saken har sagt nøyaktig det: "Ferstad mener ikke at Giske gjorde noe klanderverdig i den ni sekunder lange videoen. - Det skjer ingenting utilbørlig der og da, men ut fra hva Giske har drevet med tidligere burde han holdt seg unna slike barer. https://www.dagblade...sondag/70799326" På 22.2.2019 den 18.31, jenten22 skrev: Å henge over yngre kvinner som full der man har kone og barn gjemme skriker ikke dårlig vurderingsevne for deg? Jeg skjønner ikke hvordan du kan svare dette når du siterer meg i et innlegg der jeg understreker at jeg mener dette var en veldig dårlig vurdering og at jeg har skrevet dette flere ganger. Ryddet for sitat av slettet innlegg, og svar til dette. Perelandra,mod. Endret 28. februar 2019 av Perelandra 1
jenten22 Skrevet 22. februar 2019 #131 Skrevet 22. februar 2019 Just now, herzeleid said: Hun sa strengt tatt at det ble litt mye. Jeg kan ikke se at der er presisert at hun snakket om Giske, eller om det var festen det var snakk om. Hun sier også at Giske dro før henne og at det var hun som ba om selfien, så det kan virke som hun snakker om festen som sådan, gitt at hun dro da det ble for mye, men etter han dro. Du fokuserer for mye på detaljer og hva om og viss. Faktumet er at det at man som giske viser denne adferd offentlig etter alt han har vært gjennom, sier mye om hans dømmekraft og hans personlighet. Du ser bort ifra implikasjonene av denne type holdninger og oppførsel er, du fjerner det mennesklige og forsøker gjøre det om til faktum og detaljer som er fjernet fra hva det vil si å være menneske, og hvorfor mennesker gjør som de gjør Du fjerner den delen av oppførselen som handler om hvordan man er som menneske, hvordan man tenker, hvilke holdninger man har. noe som fungerer om man lever i et drømmesamfunn, men vi lever i et samfunn der handlinger sier noe om hvem du er og hvilke holdninger du har. Blir du full og henger over fulle damer, så sier dette mye om hvem du er. Du kan ikke si at dette har ingenting med hvem man er som person, hvordan man tenker eller hvilken dømmekraft man har 4
herzeleid Skrevet 22. februar 2019 #132 Skrevet 22. februar 2019 4 minutter siden, jenten22 skrev: Du fokuserer for mye på detaljer og hva om og viss. Faktumet er at det at man som giske viser denne adferd offentlig etter alt han har vært gjennom, sier mye om hans dømmekraft og hans personlighet. Du ser bort ifra implikasjonene av denne type holdninger og oppførsel er, du fjerner det mennesklige og forsøker gjøre det om til faktum og detaljer som er fjernet fra hva det vil si å være menneske, og hvorfor mennesker gjør som de gjør Du fjerner den delen av oppførselen som handler om hvordan man er som menneske, hvordan man tenker, hvilke holdninger man har. noe som fungerer om man lever i et drømmesamfunn, men vi lever i et samfunn der handlinger sier noe om hvem du er og hvilke holdninger du har. Blir du full og henger over fulle damer, så sier dette mye om hvem du er. Du kan ikke si at dette har ingenting med hvem man er som person, hvordan man tenker eller hvilken dømmekraft man har Dette varet gav meg veldig lite. Jeg fokuserer for mye på detaljene som kommer frem, altså faktaene, og dette er feil? Det at han blir med på selfier når ungdommer på utestedet ber om å få selfier med han avslører dårlige holdninger? 4
Perelandra Skrevet 22. februar 2019 #133 Skrevet 22. februar 2019 (endret) Tråden er ryddet for spekulasjoner, nedsettende og hetsende innhold, persondebatt, brukerangrep, avsporinger og svar til dette. Edit: Ryddet for innhold av utestengt bruker og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 28. februar 2019 av Perelandra
ops2 Skrevet 22. februar 2019 #134 Skrevet 22. februar 2019 "Arrangert selfie". Jeg tviler på at dansen startet med at jenta inviterte til close and personal from behind, men at Giske hadde fått så mye innabords at litt tett dansing virket som en morsom ide. Ok, jeg kan ta feil, men kroppspråket hennes mens hun så ned, virket ikke komfortabelt. Mulig at noen andre oppfordret de til å danse slik, det kan være noe som er skjedd for de sekundene er filmet. Han ble ikke "satt opp til noe" han plumpa uti selv. Klokka to om natten, kameraten hans var gått hjem klokka tolv. Asphjell: - Jeg spurte ham om det var smart å gjøre det. Men som en hyggelig og positiv herremann stilte Trond opp. Kanskje ikke smart å etterlate Giske sammen med alkohol, damer og mobiltelefoner. https://www.dagbladet.no/nyheter/komitelederen-avslorer-ble-truet-med-vg-sak-for-de-valgte-giske/70798523 6
himmeloghav Skrevet 22. februar 2019 #135 Skrevet 22. februar 2019 Hva skal de med en dansevideo av Giske etter alt som er skrevet om han? Lett å tenke at de bare vil gjøre narr av han. Kan hende de er en del av spillet da de også var medlem av fagforbundet. Hvorfor delte de videoen videre hvis det ikke var for å skade Giske? Det er vel ikke skryt å ha video av at man danser med Giske etter alle metoo avsløringene? 4
DianaV Skrevet 22. februar 2019 #136 Skrevet 22. februar 2019 https://www.adressa.no/meninger/2019/02/22/Snublet-på-målstreken.-I-sine-egne-bein-18521199.ece For dere som tydeligvis må ha det inn med teskje: "Problemet er at Giske har ingenting å gå på. Absolutt ingenting. Han ligger allerede kraftig på minussiden." 7
Rosalie Skrevet 22. februar 2019 #137 Skrevet 22. februar 2019 Anniken Huitfeldt om Giske: – Skuffet over at han igjen har vist manglende dømmekraft “Trond Giskes tidligere nære allierte, kvinnepolitisk leder Anniken Huitfeldt i Ap, går nå ut og refser sin partifelle etter barvideo-saken.” 2
Sandin Skrevet 22. februar 2019 #138 Skrevet 22. februar 2019 Skal Giske ha noen sjans i politikken igjen, så må han nok bli avholdsmann. Han tåler helt åpenbart ikke alkohol. 7
Gjest Sitronmelisse Skrevet 22. februar 2019 #139 Skrevet 22. februar 2019 Synes jeg ser Erna eller Støre gjøre en Giske. Eller nei, det klarer jeg egentlig ikke å se for meg. Fordi de er seriøse politikere som vet hvordan en selfie med fansen skal gjøres.
Gjest loveli Skrevet 22. februar 2019 #140 Skrevet 22. februar 2019 1 minutt siden, Sitronmelisse skrev: Synes jeg ser Erna eller Støre gjøre en Giske. Eller nei, det klarer jeg egentlig ikke å se for meg. Fordi de er seriøse politikere som vet hvordan en selfie med fansen skal gjøres. Støre hadde gjort det hvis han kunne danse, men når man er stiv som en stokk og har personligheten til en potetsekk klarer du ikke gjøre slikt. Innerst inne er nok Støre bare sjalu på Giske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå