^littletoomuch Skrevet 25. februar 2019 #941 Del Skrevet 25. februar 2019 Akkurat nå, minimymlen skrev: Link? https://www.nrk.no/kultur/orjan-buroe-ble-droppet-av-stand-up-norge-etter-varsler-om-trakassering-1.14445927 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 25. februar 2019 #942 Del Skrevet 25. februar 2019 Akkurat nå, Lanolin skrev: At det kan forekomme falske anklager skal ein sjølsagt aldri sjå vekk frå. Men no hadde vel Dagbladet/Sjå og høyr bevis frå 8 kvinner? (meget muleg eg hugser feil), om det er utanom dei som har stått fram veit eg ikkje. Men det er mange nok til at ein reaksjon frå folk er heilt på sin plass. De 8 damene synes jeg veldig synd på! Det er ikke mitt poeng å uskyldiggjøre Ørjan. For han har selv sagt seg skyldig. Og at folk reagerer har jeg heller Ingen problem med å skjønne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 25. februar 2019 #943 Del Skrevet 25. februar 2019 (endret) Det gjør vondt å lese holdningene noen folk har angående voldtektsofre og ofre for seksuell trakassering, uønsket oppmerksomhet eller generell trakassering. De kan umulig ha opplevd lignende selv. Det krever så mye av en person å stille en annen til ansvar når det gjelder disse tingene. Mange opplever å bli behandlet som mistenkte og ikke ofre. Jeg fikk beskjed av politiet etter noen avhør at hvis ikke jeg selv anmeldte personen, så kom de til å gjøre det uansett, pga bevismengden. Jeg gikk med på å anmelde med denne infoen friskt i minne. Og hva skjedde? Jeg måtte i flere avhør. Det måtte bekjente av meg også. Og selvfølgelig gjerningsmann. Det var et mareritt å gå i månedsvis og vente på en reaksjon fra politiet. På tross av bildebevis, vitner og gjerningsmannen historikk, ble saken omsider henlagt. Selv om jeg fikk innvilget besøksforbud mot ham! Hva sier det egentlig? Jo, at det ikke nytter å anmelde, for hvor mange blir dømt for det? En bitteliten prosentdel. Og det er de få som anmelder. Dere som forsvarer ØB med at han ikke har blitt straffeforfølgt må ta dere en bolle. Forferdelig å lese hva noen tenker om sånne saker. De burde skamme seg. Jeg kommer aldri til å være personen jeg var før det første overfallet igjen. Post traumatisk stress er nå en del av livet mitt, pga en mann som ga blanke faen i at jeg skrek nei. En mann som ga faen i grensene mine, som ØB har gjort mot kvinner igjen og igjen. Han har ikke brydd seg om konsekvensene han påfører andre mennesker i det hele tatt. At folk kommer inn her og forsvarer han er så tragisk. Edit: jeg har også ignorert noen "debattanter" her inne og kommer ikke til å svare på noe de skriver enten til meg eller om meg. De får ikke lov til å få meg til å føle meg verre. Det er en grunn til at ignorering er en mulighet her inne, og i dette tilfellet, i denne saken, er det verdt å benytte seg av. Endret 25. februar 2019 av DianaV 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 25. februar 2019 #944 Del Skrevet 25. februar 2019 1 minutt siden, DianaV skrev: Det gjør vondt å lese holdningene noen folk har angående voldtektsofre og ofre for seksuell trakassering, uønsket oppmerksomhet eller generell trakassering. De kan umulig ha opplevd lignende selv. Det krever så mye av en person å stille en annen til ansvar når det gjelder disse tingene. Mange opplever å bli behandlet som mistenkte og ikke ofre. Jeg fikk beskjed av politiet etter noen avhør at hvis ikke jeg selv anmeldte personen, så kom de til å gjøre det uansett, pga bevismengden. Jeg gikk med på å anmelde med denne infoen friskt i minne. Og hva skjedde? Jeg måtte i flere avhør. Det måtte bekjente av meg også. Og selvfølgelig gjerningsmann. Det var et mareritt å gå i månedsvis og vente på en reaksjon fra politiet. På tross av bildebevis, vitner og gjerningsmannen historikk, ble saken omsider henlagt. Selv om jeg fikk innvilget besøksforbud mot ham! Hva sier det egentlig? Jo, at det ikke nytter å anmelde, for hvor mange blir dømt for det? En bitteliten prosentdel. Og det er de få som anmelder. Dere som forsvarer ØB med at han ikke har blitt straffeforfølgt må ta dere en bolle. Forferdelig å lese hva noen tenker om sånne saker. De burde skamme seg. Jeg kommer aldri til å være personen jeg var før det første overfallet igjen. Post traumatisk stress er nå en del av livet mitt, pga en mann som ga blanke faen i at jeg skrek nei. En mann som ga faen i grensene mine, som ØB har gjort mot kvinner igjen og igjen. Han har ikke brydd seg om konsekvensene han påfører andre mennesker i det hele tatt. At folk kommer inn her og forsvarer han er så tragisk. Trist å lese. Jeg er vel en av de som blir beskyldt for å forsvare han. Men det gjør jeg ikke. Jeg har selv anmeldt, vært i en rettsak og fikk saken min henlagt selv om politiet sa de hadde nok bevis til å dømme denne mannen jeg anmeldte. Så jeg ber ikke ofrene anmelde som sagt, det er en lang og ikke verdt det i mine øyne, og føler med de som virkelig har blitt trakassert av Ørjan! Men tror også at det kan komme falske historier som folk sluker, og det blir feil i mine øyne. Så jeg forsvarer ikke Ørjan, med hånden på hjerte! Men jeg ber folk tenke seg om før man tror på alt som blir sagt og Alt som står i alle kommentarfelt! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintage Skrevet 25. februar 2019 #945 Del Skrevet 25. februar 2019 Som Ørjan selv sier det i 2015, som vel var innenfor hans storhetstid på grafsefronten: «Er det en ting jeg støtter så er det kampen mot kjønnsdiskriminering. Hva tenker du når du hører ordet kjønnsdiskriminering? Jeg tror de fleste tenker ting som «lik lønn for likt arbeid», «få bort sextrakassering på jobb», «like mange kvinnelige ledere». Dette støtter jeg 100 %. Det er viktige saker og vi har dessverre ikke kommet dit vi skal ennå.» Nei, vi har ikke kommet dit enda. Men han støtter det, så da holder det kanskje, om han ikke skulle attpåtil skulle behøve å supplere med handling? https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/J0Kx6/skjerp-dere-kvinner 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Speilvegg Skrevet 25. februar 2019 #946 Del Skrevet 25. februar 2019 (endret) 1 time siden, vintage skrev: Som Ørjan selv sier det i 2015, som vel var innenfor hans storhetstid på grafsefronten: «Er det en ting jeg støtter så er det kampen mot kjønnsdiskriminering. Hva tenker du når du hører ordet kjønnsdiskriminering? Jeg tror de fleste tenker ting som «lik lønn for likt arbeid», «få bort sextrakassering på jobb», «like mange kvinnelige ledere». Dette støtter jeg 100 %. Det er viktige saker og vi har dessverre ikke kommet dit vi skal ennå.» Nei, vi har ikke kommet dit enda. Men han støtter det, så da holder det kanskje, om han ikke skulle attpåtil skulle behøve å supplere med handling? https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/J0Kx6/skjerp-dere-kvinner Det var vel dette innlegget som gjorde at det rant over for Atle Antonsen. Dokumentasjon: «Korrespondansen som ifølge Burøe telte rundt 25 meldinger begynte rundt midnatt, samme dag VG publiserte innlegget «Skjerp dere, kvinner», forfattet av Burøe.» https://www.vg.no/rampelys/i/e38bK/komiker-oerjan-buroee-truet-paa-sms Endret 25. februar 2019 av Speilvegg Dokumentere mine påstander. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xemiliex Skrevet 25. februar 2019 #947 Del Skrevet 25. februar 2019 7 minutter siden, vintage skrev: Som Ørjan selv sier det i 2015, som vel var innenfor hans storhetstid på grafsefronten: «Er det en ting jeg støtter så er det kampen mot kjønnsdiskriminering. Hva tenker du når du hører ordet kjønnsdiskriminering? Jeg tror de fleste tenker ting som «lik lønn for likt arbeid», «få bort sextrakassering på jobb», «like mange kvinnelige ledere». Dette støtter jeg 100 %. Det er viktige saker og vi har dessverre ikke kommet dit vi skal ennå.» Nei, vi har ikke kommet dit enda. Men han støtter det, så da holder det kanskje, om han ikke skulle attpåtil skulle behøve å supplere med handling? https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/J0Kx6/skjerp-dere-kvinner Hvis Ørjan Burøe slutter å trakassere, vil jo det alene gjøre betydelig utslag på statistikken. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 25. februar 2019 #948 Del Skrevet 25. februar 2019 På 24.2.2019 den 12.54, MildeMarie skrev: Bør ikke de som støtter ØB her inne skrive kronikk snart? Han trenger virkelig noen som kan stå opp for denne type oppførsel i offentligheten. 👍 Bare nevner det igjen - for de som starter med "jeg forsvarer ikke handlingene altså" fortsetter gjerne med "men jeg vil ikke at de skal få konsekvenser". Foreslår kronikk. Ta fyren i forsvar ordentlig, hvis dere mener han blir behandlet urettferdig 👍 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 25. februar 2019 #949 Del Skrevet 25. februar 2019 45 minutter siden, Speilvegg skrev: Det var vel dette innlegget som gjorde at det rant over for Atle Antonsen. Dette og at ØB, kone og barn reklamerte for Finn samtidig var antagelig siste dråpen for ham.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 25. februar 2019 #950 Del Skrevet 25. februar 2019 5 minutter siden, MildeMarie skrev: Bare nevner det igjen - for de som starter med "jeg forsvarer ikke handlingene altså" fortsetter gjerne med "men jeg vil ikke at de skal få konsekvenser". Foreslår kronikk. Ta fyren i forsvar ordentlig, hvis dere mener han blir behandlet urettferdig 👍 Vil ofrene hans at det skal få konsekvenser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 25. februar 2019 #951 Del Skrevet 25. februar 2019 Samfunnet vil at det skal få konsekvenser. Vi vil ikke at slik oppførsel skal være greit. 😊 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 25. februar 2019 #952 Del Skrevet 25. februar 2019 1 minutt siden, MildeMarie skrev: Samfunnet vil at det skal få konsekvenser. Vi vil ikke at slik oppførsel skal være greit. 😊 Jeg vil at det skal få konsekvenser! Hvis det er en kriminalsak så vil jeg at han skal stå til ansvar for handlingene i retten. Samfunnet vil bedra. Det vil bruke makten ved å ta de som kan tas. Se på Giske vs Grande. Hvorfor er Grande på tinget og ikke Giske. Fordi han er mann. Og fordi noen vil ha han vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4. Skrevet 25. februar 2019 #953 Del Skrevet 25. februar 2019 1 time siden, ^littletoomuch skrev: https://www.nrk.no/kultur/orjan-buroe-ble-droppet-av-stand-up-norge-etter-varsler-om-trakassering-1.14445927 Det som kommer frem her viser at manageren ikke snakket sant. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 25. februar 2019 #954 Del Skrevet 25. februar 2019 7 minutter siden, A4. skrev: Det som kommer frem her viser at manageren ikke snakket sant. Det kom også frem at han ble truet til å slutte som mangler for Ørjan av andre komikere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marriet Skrevet 25. februar 2019 #955 Del Skrevet 25. februar 2019 Merkelig uttalelse fra Erland Bakke, nok en gang. Igjen uttaler han altså at han og Burøe er offer for trusler. Fra hvem vil han ikke si... men hvem var det egentlig som startet med trussler i førsteomgang? Noen ganger er det bedre å bare liste seg baklengs ut og holde kjeft. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 25. februar 2019 #956 Del Skrevet 25. februar 2019 https://www.nrk.no/kultur/orjan-buroe-ble-droppet-av-stand-up-norge-etter-varsler-om-trakassering-1.14445927 Så bra at kollegaene til de som ble trakassert har sagt fra igjen. Og denne gangen måtte det få konsekvenser, fordi offentligheten fulgte med på det. Så da trakk manageren seg. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 25. februar 2019 #957 Del Skrevet 25. februar 2019 Tråden er ryddet for kommentarer til moderering, persondebatt, brukerdebatt, personangrep, spekulasjoner, avpsoringer og samtlige svar til dette. Kragebein, adm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xemiliex Skrevet 25. februar 2019 #958 Del Skrevet 25. februar 2019 Akkurat nå, MildeMarie skrev: https://www.nrk.no/kultur/orjan-buroe-ble-droppet-av-stand-up-norge-etter-varsler-om-trakassering-1.14445927 Så bra at kollegaene til de som ble trakassert har sagt fra igjen. Og denne gangen måtte det få konsekvenser, fordi offentligheten fulgte med på det. Så da trakk manageren seg. Han som "aldri forlater noen midt i en orkan". 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 25. februar 2019 #959 Del Skrevet 25. februar 2019 1 minutt siden, MildeMarie said: https://www.nrk.no/kultur/orjan-buroe-ble-droppet-av-stand-up-norge-etter-varsler-om-trakassering-1.14445927 Så bra at kollegaene til de som ble trakassert har sagt fra igjen. Og denne gangen måtte det få konsekvenser, fordi offentligheten fulgte med på det. Så da trakk manageren seg. Forstod det slik at Bakkes andre klienter ville at han skulle droppe Burøe. Det vil si at vi kanskje lever i en verden hvor John Arne Riise er et moralsk kompass 😂 Og ja, dette er spekulasjon fra min side. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 25. februar 2019 #960 Del Skrevet 25. februar 2019 1 minutt siden, venus* skrev: Forstod det slik at Bakkes andre klienter ville at han skulle droppe Burøe. Det vil si at vi kanskje lever i en verden hvor John Arne Riise er et moralsk kompass 😂 Og ja, dette er spekulasjon fra min side. Tenkte på denne setningen "Tidligere manager Erland Bakke sier han avsluttet partnerskapet med Burøe etter press fra komikermiljøet." Men altså, jeg håper virkelig som du påpeker, at feks Riise og andre i managementet tenkte at det var litt uggent å bli assosiert med det som kom ut, og ikke minst måten det ble håndtert på i sosiale medier. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg