Gå til innhold

Boblevann ble ruger litt tidligere enn planlagt

Anbefalte innlegg

Skrevet

34+5

Offisielt høygravid, etter hva jeg forstår 😱 Første maskin med bittesmå klær er på vask som «feiring» 🙈 De har ligget sortert i poser på gjesterommet en stund, da vi har manglet oppbevaringsplass til dem... Men nå får vi stellekommoden i morgen, så da er vaskingen i gang 🥰 Tok meg selv i å sitte og studere en sokk i sted, fy søren så smått alt er! 

• Liker 4
Skrevet

35+0

Lille har begynt med noe nytt. Av og til har han noen bevegelser som gjør at det kjennes ut som noen stikker en kniv oppi hyttaheiti på meg 😣😣 Fy søren så vondt det er, kommer som lyn fra klar himmel og jeg hopper til :fnise: Vet ikke hvilke bevegelser det er, kanskje når han vrir på hodet? Eller driver å fekter med hendene der nede? Vet ikke helt... Tror allefall han ligger med hodet ned enda, mener jeg kan kjenne føttene godt opp under ribbeina! Fysj så ubehagelig det er 🥵 

Skrevet

35+4

Lille er skikkelig aktiv for tiden 🥰 Gjør store akrobatiske øvelser, og jeg blir litt bekymret for om han sover i det hele tatt inni der? 🤔 Har fortsatt masse stikninger nedover, men har blitt litt vandt til dem 😂 

På fredag er jeg 36 uker på vei, synes tiden flyr fra meg her! Mangler ikke mye, men kjenner jeg stresser med det som gjenstår... Gikk amok på nettet her i helga og bestilte gulpekluter, ammeinnlegg, stelleveske, store bind osv 🤭 36 uker er mye, lille kan straks bli født uten at noen så mye som rynker på et øyenbryn.. Fra og med fredag får jeg lov å føde på lokalsykehuset, så «ferdigbaket» er han 😱 Jeg går rundt med en kronisk uvirkelighetsfølelse, klarer ikke tro at dette faktisk skjer snart!

Skrevet

Nå er det jammen ikke lenge igjen 🙊🤩 Nå er du snaaaart i mål!

Skrevet

Åååh, nå er det sååå nærme! Spennende! Jeg husker også at jeg gjerne ville ha alt på plass før førstemann kom, og folk rundt meg minnet meg stadig på at butikkene faktisk er åpne etter fødselen også - og jeg innså jo at de hadde rett🙈☺️ Men jeg tror det er et iboende behov jeg altså, at alt skal være klart når lille kommer! 🥰

Skrevet

Nå går det fort mot fødsel ja! Enig i uvirkelighetsfølelsen - det er jo bare helt sprøtt å snart faktisk skulle bli foreldre😮🥰

Skrevet
15 timer siden, Patriotpaula skrev:

Nå er det jammen ikke lenge igjen 🙊🤩 Nå er du snaaaart i mål!

Åå guri, kjenner blodtrykket stiger bare av å tenke på det 😂 

14 timer siden, FruFiolett skrev:

Åååh, nå er det sååå nærme! Spennende! Jeg husker også at jeg gjerne ville ha alt på plass før førstemann kom, og folk rundt meg minnet meg stadig på at butikkene faktisk er åpne etter fødselen også - og jeg innså jo at de hadde rett🙈☺️ Men jeg tror det er et iboende behov jeg altså, at alt skal være klart når lille kommer! 🥰

Ja det er forferdelig nærme 😱 Aner ikke om jeg gleder meg, gruer meg eller alt sammen på en gang 🙈 Gleder meg selvsagt veldig til å møte mini, men gruer meg til fødselen og er veldig spent på den nye tilværelsen! 

Samboer mener jeg lider av alvorlig nesting-syndrom 😂 Du har helt rett i at butikkene er åpne etter fødsel også.. Men jeg stresser litt ekstra med at vi bor avsides til og ikke har noe barneutstyrsbutikk eller apotek i nærheten.. Ser med skrekk for meg at vi mangler noe helt essensielt og må vente dagesvis på posten 🤔 Men ut over pupp, klær og bleier (til både meg og mini 😂) er det vel lite egentlig som er livsnødvendig helt i starten? 

11 timer siden, Irisiri skrev:

Nå går det fort mot fødsel ja! Enig i uvirkelighetsfølelsen - det er jo bare helt sprøtt å snart faktisk skulle bli foreldre😮🥰

Ja det er helt sykt.. Når jeg fant ut av graviditeten i vinter/vår tenkte jeg at dette er jo ikke før på senhøsten, har jo heeeeeeele året på meg til forberedelser 😬 Og nå er tiden kommet for å roe ned og bare vente egentlig 😯 Sa til samboer i går at dette er hans siste friperiode som barnløs - tror han ble litt paff også 😅

• Liker 1
Skrevet

35+6 

Kontroll i dag, alt stod bra til. Hun trodde hodet var festet, og sa han lå godt nede i bekkenet! Hun sa så fornøyd at nå lå det meste til rette for fødsel om noen få uker 😬😱 

Dette fikk jeg litt panikk av, så vaskemaskinen har gått for fullt siden kontrollen kl 10 i dag tidlig 😂 Nå er alle klær i str 50, 56 og 62 vasket og brettet, samt trekket til babynest, madrassa i barnevogna, alle gulpeklutene og vaskeklutene er vasket oooog jeg har begynt å pakke fødebagen 😂 Tidlig jeg vet, men jeg fikk litt fnatt av festet hode og alt det der.. 

Men hva har man egentlig i fødebagen? Til nå har jeg pakket: 

• Løse bukser, cardigan, et par t-skjorter, truser/boksere som er romslige, varme sokker og to ammeBH’er (en som passer meg nå og en som er litt for stor per nå)

• Klær til lille (fikk tips av svigerinne om å ta med det, for hun sa klærne de hadde på sykehuset var veldig slitt og stive) 

• Boksere og t-skjorter til mannen

• Litt toalettsaker

Det jeg vet mangler som jeg skal ha med er ammeinnlegg og innesko. Hva ellers?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, boblevann skrev:

35+6 

Kontroll i dag, alt stod bra til. Hun trodde hodet var festet, og sa han lå godt nede i bekkenet! Hun sa så fornøyd at nå lå det meste til rette for fødsel om noen få uker 😬😱 

Dette fikk jeg litt panikk av, så vaskemaskinen har gått for fullt siden kontrollen kl 10 i dag tidlig 😂 Nå er alle klær i str 50, 56 og 62 vasket og brettet, samt trekket til babynest, madrassa i barnevogna, alle gulpeklutene og vaskeklutene er vasket oooog jeg har begynt å pakke fødebagen 😂 Tidlig jeg vet, men jeg fikk litt fnatt av festet hode og alt det der.. 

Men hva har man egentlig i fødebagen? Til nå har jeg pakket: 

• Løse bukser, cardigan, et par t-skjorter, truser/boksere som er romslige, varme sokker og to ammeBH’er (en som passer meg nå og en som er litt for stor per nå)

• Klær til lille (fikk tips av svigerinne om å ta med det, for hun sa klærne de hadde på sykehuset var veldig slitt og stive) 

• Boksere og t-skjorter til mannen

• Litt toalettsaker

Det jeg vet mangler som jeg skal ha med er ammeinnlegg og innesko. Hva ellers?

Lotion! Til lepper, hender, og eventuelt såre brystvorter😅 Sykehuslufta er ekstremt tørr, så det var godt å ha☺️ Jeg var også veeeldig glad for egen såpe og shampoo da det var ubeskrivelig deilig å dusje med noe annet enn den sykehussåpa😅 Men sikkert ikke livsnødvendig da🙈 Mobillader er også kjekt, men ikke så lett å pakke så lenge i forveien☺️

Skrevet

Jeg synes faktisk ikke du er tidlig ute i det heletatt jeg! Skulle helst hatt alt klart for lenge siden selv. Klør i fingra etter å re opp senga hennes, men får vel vente så den ikke samler så mye støv😂 Nå skal jeg hvertfall begynne å lage liste over det som skal i fødebagen🙊

Har lite tips til pakking foreløpig 😜 Må du ha med egne bind/bleier kanskje? Har hørt at de er gniene på det på sykehuset her.

• Liker 1
Skrevet

Lypsyl, drikkeflaske og en pose med snop du liker 😉 Var alene natt to med en unge som ikke fikk sove og da drømte jeg om surt smågodt, så det blir med i vesken denne gang 😂 Jeg pakker med et elastisk bæresjal også. 

Skrevet
17 timer siden, FruFiolett skrev:

Lotion! Til lepper, hender, og eventuelt såre brystvorter😅 Sykehuslufta er ekstremt tørr, så det var godt å ha☺️ Jeg var også veeeldig glad for egen såpe og shampoo da det var ubeskrivelig deilig å dusje med noe annet enn den sykehussåpa😅 Men sikkert ikke livsnødvendig da🙈 Mobillader er også kjekt, men ikke så lett å pakke så lenge i forveien☺️

Takk for tips! Håndkrem og lypsyl er nå pakket, i tillegg til ansiktskremen jeg alltid har med meg :alice:Helt riktig som du sier.. Husker med skrekk min tid som praksisstudent og da jeg jobbet på sykehus, lypsyl var like obligatorisk i brystlomma som penn og saks :fnise: Er noe rart med den lufta altså! 

16 timer siden, Irisiri skrev:

Jeg synes faktisk ikke du er tidlig ute i det heletatt jeg! Skulle helst hatt alt klart for lenge siden selv. Klør i fingra etter å re opp senga hennes, men får vel vente så den ikke samler så mye støv😂 Nå skal jeg hvertfall begynne å lage liste over det som skal i fødebagen🙊

Har lite tips til pakking foreløpig 😜 Må du ha med egne bind/bleier kanskje? Har hørt at de er gniene på det på sykehuset her.

Hehe godt å høre at jeg ikke er helt hysterisk! 😄 Iflg. min svigerinne får vi alt vi trenger av bind og bleier på sykehuset, men det varierer kanskje fra sykehus til sykehus? Veldig dumt om de er gniene da, mor kan liksom ikke sitte helt utblødd og fæl i timesvis å vente på og få nytt bind? 😮

14 timer siden, Bokdamen skrev:

Lypsyl, drikkeflaske og en pose med snop du liker 😉 Var alene natt to med en unge som ikke fikk sove og da drømte jeg om surt smågodt, så det blir med i vesken denne gang 😂 Jeg pakker med et elastisk bæresjal også. 

Drikkeflaske og snop er notert! Takk for tips :) Bæresjalet tenkte jeg også på å ta med.. Sliter litt med en arm som fort får senebetennelse, så jeg har lyst å implementere sjalet tidlig for å avlaste armene! Håper mini godtar det 😄 

Skrevet
5 minutter siden, boblevann skrev:

Drikkeflaske og snop er notert! Takk for tips :) Bæresjalet tenkte jeg også på å ta med.. Sliter litt med en arm som fort får senebetennelse, så jeg har lyst å implementere sjalet tidlig for å avlaste armene! Håper mini godtar det 😄 

Hvilket bæresjal har du kjøpt? Jeg synes det var litt knotete i starten, så anbefaler testknyting før mini kommer så du i alle fall har kontroll frem til ungen skal oppi 😅

Vi hadde ekstremt stor glede av elastisk sjal den første tiden sist (både mannen og jeg) håper det blir sånn for dere også! Bæring er kanskje noe av det jeg gleder meg mest til, så krysser alt for at frøkna er enig i at det er noe vi skal drive med 🤞

Skrevet
16 minutter siden, Bokdamen skrev:

Hvilket bæresjal har du kjøpt? Jeg synes det var litt knotete i starten, så anbefaler testknyting før mini kommer så du i alle fall har kontroll frem til ungen skal oppi 😅

Vi hadde ekstremt stor glede av elastisk sjal den første tiden sist (både mannen og jeg) håper det blir sånn for dere også! Bæring er kanskje noe av det jeg gleder meg mest til, så krysser alt for at frøkna er enig i at det er noe vi skal drive med 🤞

Vi har kjøpt Ergobaby Aura sjalet! Har testknyttet det allerede et par ganger, men blir veldig spennende å se når mini skal oppi der om det er like greit å få til da :fnise: Ligger heldigvis gode filmer på youtube som demonstrerer, har måttet slått opp de flere ganger.. Håper lille synes sjal er god knall om han vil bli bært ❤️ 

• Liker 2
Skrevet

37+0

Dagen for permisjon er kommet! Har vært på tidligvakt, og når jeg kom hjem gikk piffen aldeles ut av meg. Mistenker at jeg har vært mer sliten enn jeg har tillatt meg å kjenne på. Har nå inntatt fullstendig hvilemodus, spist frossenpizza og drukket brus 😅 Ikke akkurat verdens beste gravid nett i dag, men jeg er alene hjemme og har ikke ork til å gå på do en gang akkurat nå 🙈 Helt kake altså. 

Samboer er reist på jobb igjen, og skal være borte nesten to uker til.. Kjenner det hadde vært godt å hatt han hjemme nå, men jeg får bare holde ut 🤭 Kjenner heldigvis absolutt ingen tegn på at noe skal skje, og har jo tre uker igjen til termin. 

Synes det er ubegripelig merkelig at jeg nå teknisk sett er fullgått og «til termin». Om fødselen starter i kveld er det ingen som reagerer 😱 Det er liksom helt greit?! Håper virkelig han holder seg inne til samboer kommer hjem igjen - og siden jeg er førstegangs er vel oddsene på min side 🤩

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Snart er mageboeren her. Jeg ble selv gravid da jeg var 22 år og midt i studiene (ikke planlagt 😂). Sitter her med en 3-åring og angrer ikke et sekund!

Skrevet

Hurra for permisjon og inne i terminperioden! Nå blir du snart mamma😍 Helt lov og riktig å ta det med ro nå altså. Krysser alt for fødsel tidligst om to uker🤞😊

Skrevet
2 timer siden, ingeniørfrue skrev:

Gratulerer! Snart er mageboeren her. Jeg ble selv gravid da jeg var 22 år og midt i studiene (ikke planlagt 😂). Sitter her med en 3-åring og angrer ikke et sekund!

Nei det sies jo at man ikke angrer på de barna man får 🥰Jeg er veldig glad jeg rakk å bli ferdig med studiene før graviditeten begynte å bli altoppslukende med masse spark, liv og spenning! All creds til deg som studerte (og dermed være konsentrert) under graviditeten 😱Det vet jeg ikke om jeg hadde klart 🙊

7 minutter siden, Irisiri skrev:

Hurra for permisjon og inne i terminperioden! Nå blir du snart mamma😍 Helt lov og riktig å ta det med ro nå altså. Krysser alt for fødsel tidligst om to uker🤞😊

Ja hurra for permisjon og hjeeelp for terminperiode 😱Tenk nå er han snart her! Jeg sliter fortsatt veldig med å forstå at det er en hel baby der inne på 3-ish kilo.. Han kjennes jo så liten ut :fnise: Håper virkelig han holder seg inne ja, både så pappaen får komt seg hjem og så jeg får slappet litt av først ❤️ 

Skrevet

Hurra for permisjon! Utrolig spennende uker i vente nå altså! Men skal krysse fingrene for at han venter i alle fall to uker med å komme ut, jeg tror virkelig man trenger de siste ukene for seg selv for å lade opp! Kos deg og nyt så godt du kan! 🥰

Skrevet
På 4.10.2019 den 22.46, FruFiolett skrev:

Hurra for permisjon! Utrolig spennende uker i vente nå altså! Men skal krysse fingrene for at han venter i alle fall to uker med å komme ut, jeg tror virkelig man trenger de siste ukene for seg selv for å lade opp! Kos deg og nyt så godt du kan! 🥰

Ja virkelig hurra! Har ikke gjort det grann i dag heller, tror jeg trenger å slappe litt av! Kjennes sånn ut :fnise: Vanligvis er jeg en person som får aldeles mark av å ligge på sofaen, blir så rastløs at det verker i kroppen - men nå de siste par ukene har det vært veldig godt. Merker også at de neste ukene blir veldig spennende, kjenner at jeg er ekstra oppmerksom på alt som foregår i kroppen.. Hver eneste murring, stikning eller annet så hopper jeg til og tenker ''ooooooi hva var det????'' :fnise: Kommer sikkert til å være litt på tuppa hvertfall frem til samboer kommer hjem 🙊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...