Gå til innhold

Er det innafor å slippe løs hunden i inngjerdet barnehage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har jobbet i barnehage i mange år, samt har barn selv. Jeg HATER hundeeiere som slipper løs hunden sin i en BARNEHAGE!

Altså, hva får noen til å tro at vi som ansatte ikke har bedre å gjøre enn å måtte gå runda for å plukke opp HUNDEDRIT fra plassen den ungene leker? Krabber rundt og putter ting i munnen hvis vi ikke er raske nok til å stoppe dem? 

Dere hundeiere som gjør det, enten dere "passer på" hunden deres eller ikke, dere er egoister!!

Ille nok med kattebæsj, men kattene driter ihvertfall ikke tilfeldige steder. 

 

Anonymkode: 11ee7...608

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette med at hundeeiere "tar seg til rette" i barnehager, fotballplasser og hockeybaner er jo rett og slett fordi kommunene ikke tilbyr oss noen bedre alternativer! Det er INGEN hundepark eller friområde for hund i den kommunen jeg bor i, samtidig som det er ordinær båndtvang fra 1. april til 20. august. Fire og en halv måned er det... 

Samtidig står det i dyrevelferdsloven over hundehold at alle hunder har rett på bevegelse og mosjon som stimulerer naturlig atferd. Deriblant lek og løping. Hvor skal vi få gjort dette? 

Ja - barnehager er ikke hundegårder. Men jeg kan faktisk forstå at noen ikke ser andre muligheter. Kommunene driter så langt faen i oss og bruker penga på parker ingen bruker istedet. Dersom både hundeeiere og andre folk satte krav til kommunene om friområder og parker til hund så hadde barnehagene fått mange færre besøk av hundeeiere. 

Anonymkode: 6d52e...ff9

Fjellet? Skogen? Joggeturer langs veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/18/2019 at 3:18 PM, Resignert said:

Det er et aldeles legitimt ønske, og noe hundeklubber, raseklubber og hundeskoler burde klare å få til. Grunnerverv vil jo koste litt, særlig i pressområder, men den kostnaden bør jo faktisk hundeeierene til slutt dekke, siden det er deres valg å ha hund. At kommunene skulle bekoste dette er vel ikke rimelig? 

Et annet tankekors er jo rådende ulvepolitikk vs. løshund på jakt. Den konflikten er vel den mest ekstreme i Norge? Godt dresserte jakthunder som rives i filler av ulv. Dette gjelder jo raser brukt på jakt etter elg, rådyr, hare og gaupe. Kanskje hundeeierne generelt skulle vise solidaritet med de som har jakthund, og møte opp når det aksjoneres i Oslo? Eller er den problematikken mindre viktig enn at selskapshunder bør få løpe rundt i barnehager? 

Da burde alle andre også bekoste utgifter ved sin hobby. Bompenger i skiløypet for eksempel?

Anonymkode: bb649...a56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da burde alle andre også bekoste utgifter ved sin hobby. Bompenger i skiløypet for eksempel?

Anonymkode: bb649...a56

Det er mange steder i landet der skiløyper er finansiert av privatpersoner og driftet av frivillige.. 

Når vi først er inne på dette med skiløyper, så bør det vurderes forbud mot hunder i løypa. Det er lite trivelig å smøre skiene med dritt når en er ute på tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallfall godt å lese at de aller aller fleste hundeeiere er fornuftige og respektfulle nok til å ikke bruke barnehageområder som luftegård for hunden sin. 

Jeg tror det er en liten prosent av hundeeiere som gjør dette, og håper noen flere tar til vett etter å ha lest denne tråden. 

Oppfordrer alle til å ta hensyn til barnehagebarna, og la dem få benytte lekeplassene sine uten å bli tilgriset med hundeskit. 

Anonymkode: 3e251...0c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Oppgitt78 said:

Det er mange steder i landet der skiløyper er finansiert av privatpersoner og driftet av frivillige.. 

Når vi først er inne på dette med skiløyper, så bør det vurderes forbud mot hunder i løypa. Det er lite trivelig å smøre skiene med dritt når en er ute på tur..

Jeg forstår at det finnes enkelte hundeeiere som ødelegger for resten. I mine 17 år som hundeeier har jeg fremdeles aldri gått ut med hund uten bæsjepose eller latt skit ligge igjen. 

Skal jeg da nektes friluftsopplevelser fordi du irriterer deg over andre som tilfeldigvis er eier av samme type dyr som meg? Litt av en logikk...

Anonymkode: bb649...a56

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at det finnes enkelte hundeeiere som ødelegger for resten. I mine 17 år som hundeeier har jeg fremdeles aldri gått ut med hund uten bæsjepose eller latt skit ligge igjen. 

Skal jeg da nektes friluftsopplevelser fordi du irriterer deg over andre som tilfeldigvis er eier av samme type dyr som meg? Litt av en logikk...

Anonymkode: bb649...a56

At du er en ansvarlig hundeeier, er vel og bra! Men samtidig så er det slik at det er gjerne noen få idioter som ødelegger for alle.. 

En må dessverre utforme regelverkene på bakgrunn av idiotene, hvis ikke så er det ingen mulighet for å få ting i ordnede former. Det går dessverre ut over de som klarer å oppføre seg, og det er selvsagt trist.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2019 den 1.56, AnonymBruker skrev:

Er det innafor å lufte hunden og la den løpe fritt innenfor gjerdet til uteområdet til en barnehage synes dere?

 

Anonymkode: 25fa2...a53

Jeg synes det er hensynsløst med tanke på alle de små barna som kryper og leker rundt der som kan få hundebæsj i håndflatene og siden i munn og ansikt og gjerne få infeksjoner pga tarmbakterier fra hundens avføring.
Ganske hensynsløst å lufte en hund på et slikt området.
En sløv eier er min tanke og en som skiter i at de små skal leke uten ubehagelige overraskelser.

Anonymkode: 38ded...403

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betales omlag 3400kr PER BARN for at barna skal få leke i det inngjerdete området i den barnehagen

Gange antall barn blir det lett ei formue per måned.

Si det er minst 50barn det er 170.000kr i måneden for å kunne være garantert et rent lekeområde. 

Ikke spoler for de små er dere snille.

Anonymkode: 38ded...403

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2019 den 14.21, Manolo skrev:

De spiser uansett "bittelitt tiss" og det som verre er. Som du sier, ettåringer spiser på alt. Tror du barnehagen er desinfisert, bare ikke hunder får adgang. Prøv å ta en bakterieprøve fra en tilfeldig leke fra lekerommet i en barnehage. Snørr, slim, spytt, bakterier fra dårlig håndhygiene, rester etter avføring etc. 

Da er jeg mer med på argumentet om at det skal være ulovlig for alle, fordi noen få ikke klarer å plukke opp etter seg. Dessverre.

Argumentet om bakterier er bare tullete.

Takk! Enig med du. 

På 18.2.2019 den 15.05, AnonymBruker skrev:

Så noen skrev om friområder for hund i Oslo her. Så vidt jeg vet, er ingen av de inngjerdet, og de egner seg derfor i liten grad til trening på for eksempel innkalling. Det som hadde gjort seg, var å få noen slike områder med gjerde, slik at alle disse som har hund, faktisk hadde et sted å trene. 

Selv har jeg forøvrig hund som ikke kan slippes løs, han går i langline pga. faren for at han vil jage vilt om han får sjansen, men det hadde vært gøy å ha et sted der han trygt kunne trene f.eks. agility og innkalling. 

 

Så jeg har ikke noe ønske om å argumentere hardt for hundetrening i barnehager, men det hadde vært flott med litt bedre tilrettelegging også for hunder i Norge. Da ville vi kanskje ha unngått noen av problemene vi har i møte mellom mennesker/hunder.

Anonymkode: 222ce...103

Jaa, dette hadde vært så deilig! Savner virkelig et slikt sted i Oslo. Dessuten er de friområdene som regel hundeparker med masse andre hunder som løper og leker, og det passer ikke om man skal trene. 

Anonymkode: 1b9b9...3fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Enig med du. 

Jaa, dette hadde vært så deilig! Savner virkelig et slikt sted i Oslo. Dessuten er de friområdene som regel hundeparker med masse andre hunder som løper og leker, og det passer ikke om man skal trene. 

Anonymkode: 1b9b9...3fd

Argumentet med at det allerede er andre bakterier der, så da er det greit å tilføre flere, er ren idioti.

Hvis du bor slik til at det er umulig å trene hunden din uten at det går ut over andre, så bør hundeholdet, eller bosituasjonen, revurderes..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At min hund tisser på en busk i barnehagen gjør ikke så mye forskjell når busken allerede har blitt tisset på av katter, elg, ulv, mus, rotter, fylliker, rådyr og driti ned av fugl. Ute er et kvalmt og grisete sted, men med mindre det er satt opp skilt så er ute et sted alle kan være. Om det er bikkjer som pisser i barnehager eller unger som driter på turstier. 

Anonymkode: 136d6...772

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At min hund tisser på en busk i barnehagen gjør ikke så mye forskjell når busken allerede har blitt tisset på av katter, elg, ulv, mus, rotter, fylliker, rådyr og driti ned av fugl. Ute er et kvalmt og grisete sted, men med mindre det er satt opp skilt så er ute et sted alle kan være. Om det er bikkjer som pisser i barnehager eller unger som driter på turstier. 

Anonymkode: 136d6...772

Klassisk holdning hos dårlige hundeeiere. 

Sålenge det er en mulighet for at det kan være andre «ulumskheter» der, så er det heeelt greit å fylle på med litt ekstra.. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

017FACBE-227F-4525-ABD6-878392244548.jpeg

Anonymkode: 51d50...bb9

Det finnes til og med sko som ikke trenger å festes i det hele tatt.. 

Det kan være en fordel for enkelte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri vært med hundene mine i en barnehage!

 Men hadde gjort det uten å nøle om jeg hadde trengt det.   Alle hunder fortjenter å løpe løst.

Surprise!! Hundene mine betyr myyyyye mere for meg enn fremmede folks barn. 

 

Anonymkode: c0694...724

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/18/2019 at 1:56 AM, AnonymBruker said:

Er det innafor å lufte hunden og la den løpe fritt innenfor gjerdet til uteområdet til en barnehage synes dere?

 

Anonymkode: 25fa2...a53

Nei, det er like lite innafor som å sette seg å tisse i hagen til naboen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det overrasker meg ikke at hundeeiere kan finne på å gjøre sånn, det finnes ikke mer uhygienisk og ekkelt enn hund. Blir kvalm av tanken, og så lukta da 🤮

Anonymkode: 51d50...bb9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri vært med hundene mine i en barnehage!

 Men hadde gjort det uten å nøle om jeg hadde trengt det.   Alle hunder fortjenter å løpe løst.

Surprise!! Hundene mine betyr myyyyye mere for meg enn fremmede folks barn. 

 

Anonymkode: c0694...724

De fortjener selvsagt å få utfolde seg. Det er det vel få som har protestert på, her.. 

Men det bør foregå på steder som er egnet til formålet. 

Det eneste hundeeiere oppnår med å bruke f.eks. barnehager til luftegård, er å fremprovosere innstramninger som gjør det vanskeligere for de selv i fremtiden.

At enkelte hundeeiere ikke innser det, vitner om lite omløp i topplokket.. Slike hundeeiere burde blitt fradømt retten til å ha hund.

Endret av Oppgitt78
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...