Gå til innhold

Er det innafor å slippe løs hunden i inngjerdet barnehage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En barnehage er da ingen boltreplass for hund! Lek og tren et annet sted, herregud. Hunder skvetter rundt overalt, og i en barnehage ligger unger og ruller seg på bakken. Ute i det fri må man forvente hundeavføring hist og pist, men ikke i en inngjerdet barnehage, altså. Skjerpings!

(Jeg er hundeeier selv, og det kunne aldri falt meg inn å slippe min løs i en barnehage, selv om det var stengt)

Anonymkode: 0e772...e48

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.2.2019 den 16.17, Sol70 skrev:

Nå har jeg lært enda en verdifull ting på KG: Det er viktig å segregere barn og dyr slik at barn aldri kommer i kontakt med jord eller gjenstander som dyr har vært borti. Litt nytt for meg dette siden jeg praktisk talt vokste opp i fjøs og stall, men man lærer så lenge man lever :P 

Når det er sagt hadde jeg ikke sluppet hunden min løs for å leke inne på området til en barnehage, jeg vet ikke helt hvorfor, det føles bare feil.

Det er heldigvis to forskjellige ting å oppsøke et fjøs og en barnehage. 

Anonymkode: 520c0...339

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2019 den 13.06, AnonymBruker skrev:

Det pøses ikke på med bakterier om en hund oppholder seg på området. Det vil være i så liten mengde at det er ubetydelig.

Jeg har selv aldri luftet i annen barnehage enn en nedlagt i min kommune som benyttes til hundelufting. Men det er altså ikke slik at det er uante mengder skumle humanpatogene bakterier som hopper ut av pelsen på en hund. 

Det pøses ikke på. 

Anonymkode: dd11d...ae6

For det barnet som spiser den  hundebæsjen, er det ikke «ubetydelig,» ikke for moren eller faren heller. 

Anonymkode: 520c0...339

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

For det barnet som spiser den  hundebæsjen, er det ikke «ubetydelig,» ikke for moren eller faren heller. 

Anonymkode: 520c0...339

Hvem sa noe om bæsj i det innlegget?

Anonymkode: f1c3f...944

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2019 den 3.51, D.J skrev:

 Vi blir nedprioritert, og det synes jeg ikke noe om. Hunder har behov for å springe, leke, lukte og ikke bare bli dratt rundt i et bånd, så hvis jeg må bruke barnehagen for å tilfredsstille det behovet, så gjør jeg det. De some er uenige kan klage til kommunen om hvorfor vi har så få hundeparker, for det er derfor dette problemet oppstår i det hele tatt. 

Det er ikke kommunens ansvar å legge til rette for hundehold. Bor du slik til at det ikke er mulig å oppfylle hundens behov på en grei måte, så er alternativene enten flytting, eller omplassering.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26. februar 2019 den 3.51, D.J skrev:

Jeg lufter personlig hunden min i bhg. Jeg går med han så han kan gjøre fra seg først, og passer på at det ikke evnt er noen unger som leker der før jeg slipper han løs. Jeg vet også om mange andre som gjør dette.

Grunnen til at det er så mange som lufter hund i bhg er fordi det ikke er nok hundeparker og lufteomeråder ellers som kan brukes av oss med hunder. Det er så utrolig mange lekeplasser, barnehager osv tilrettelagt for de med unger, men hva med oss som har hund? Vi blir nedprioritert, og det synes jeg ikke noe om. Hunder har behov for å springe, leke, lukte og ikke bare bli dratt rundt i et bånd, så hvis jeg må bruke barnehagen for å tilfredsstille det behovet, så gjør jeg det. De some er uenige kan klage til kommunen om hvorfor vi har så få hundeparker, for det er derfor dette problemet oppstår i det hele tatt. 

Det der er en elendig unnskyldning! 

Hvorfor skal det gå ut over barna at du har valgt å skaffe deg hund når du bor i et område som er lite tilrettelagt for hundehold?! 

Barnehager er IKKE luftegård for hunden din!

klage til kommunen om for få hundeparker får du gjøre selv, jeg klager til kommunen på frekke hundeeiere som bruker barna sine områder til driteplass for hunden sin. Makan! 

:kjempesinna:

Anonymkode: 3e251...0c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Oppgitt78 skrev:

Det er ikke kommunens ansvar å legge til rette for hundehold. Bor du slik til at det ikke er mulig å oppfylle hundens behov på en grei måte, så er alternativene enten flytting, eller omplassering.

 

Men så er det et nasjonalt problem mangelen på hundeparker/tilrettelegging for hundehold, og da blir det kommunens ansvar. Båndtvangsloven strider allerede mot dyrevelferdsloven. Hadde det blitt samme restriksjoner på katt eller hest hadde folk gått av skaftet. Tro det eller ei, hundeeiere er kommet for å bli. Vi har levd med hunder i 40-60 0000 år, det finnes over en halv million hunder i Norge. Da har faktisk kommunene et ansvar.

Anonymkode: 6d52e...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så er det et nasjonalt problem mangelen på hundeparker/tilrettelegging for hundehold, og da blir det kommunens ansvar. Båndtvangsloven strider allerede mot dyrevelferdsloven. Hadde det blitt samme restriksjoner på katt eller hest hadde folk gått av skaftet. Tro det eller ei, hundeeiere er kommet for å bli. Vi har levd med hunder i 40-60 0000 år, det finnes over en halv million hunder i Norge. Da har faktisk kommunene et ansvar.

Anonymkode: 6d52e...ff9

Nei, det er ikke kommunenes ansvar. 

Det er høyst frivillig å anskaffe seg hund, og  ei heller ikke noe vi er veldig avhengige av for å drive samfunnet videre (slik som vi er avhengige av at det kommer barn til verden).

Katter er også et problem, en del steder! Det er ikke alle steder som egner seg for hold av hunder/katter/hester/o.l., og det bør man ta høyde for ved valg av bosted.

Jeg hadde hund i mange år, men nå er jeg bosatt på et sted som ikke egner seg for hundehold. Når jeg flytter herfra, så vil jeg nok lete etter et sted som egner seg for hundehold igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2019 den 3.51, D.J skrev:

Jeg lufter personlig hunden min i bhg. Jeg går med han så han kan gjøre fra seg først, og passer på at det ikke evnt er noen unger som leker der før jeg slipper han løs. Jeg vet også om mange andre som gjør dette.

Grunnen til at det er så mange som lufter hund i bhg er fordi det ikke er nok hundeparker og lufteomeråder ellers som kan brukes av oss med hunder. Det er så utrolig mange lekeplasser, barnehager osv tilrettelagt for de med unger, men hva med oss som har hund? Vi blir nedprioritert, og det synes jeg ikke noe om. Hunder har behov for å springe, leke, lukte og ikke bare bli dratt rundt i et bånd, så hvis jeg må bruke barnehagen for å tilfredsstille det behovet, så gjør jeg det. De some er uenige kan klage til kommunen om hvorfor vi har så få hundeparker, for det er derfor dette problemet oppstår i det hele tatt. 

Da får du lage en innhegning da. Koster nesten ingenting om du ikke kjøper masse nytt materiale. Det er faktisk eierens ansvar og ordne slikt og ikke staten. Om brukere av innhegning vippser deg vil du kanskje til og med gå i pluss ganske raskt. 

Anonymkode: 4c0ca...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2019 den 10.15, AnonymBruker skrev:

Da får du lage en innhegning da. Koster nesten ingenting om du ikke kjøper masse nytt materiale. Det er faktisk eierens ansvar og ordne slikt og ikke staten. Om brukere av innhegning vippser deg vil du kanskje til og med gå i pluss ganske raskt. 

Anonymkode: 4c0ca...12b

Skulle ønske jeg hadde mulighet å lage en innhegning, det hadde jo selvfølgelig gjort alt mye enklere for meg, men der jeg bor er det ikke hage, for der har de bare tatt i bruk hele området å bygd barnehage som bråker dagen lang... å ikke bare har de bygd 1, men 2! (rett under vinduene...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3. mars 2019 den 16.47, D.J skrev:

Skulle ønske jeg hadde mulighet å lage en innhegning, det hadde jo selvfølgelig gjort alt mye enklere for meg, men der jeg bor er det ikke hage, for der har de bare tatt i bruk hele området å bygd barnehage som bråker dagen lang... å ikke bare har de bygd 1, men 2! (rett under vinduene...) 

Det er uansett ikke greit at du bruker barnehageområder som luftegård. Bruker du sunn fornuft så skjønner du det. 

Det skal ikke gå ut over barna at du ikke klarer å skaffe egnet lufteområde til hunden din. 

Anonymkode: 3e251...0c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2019 den 2.19, AnonymBruker skrev:

Vi går en lengre tur først så han gjør fra seg. Aldri bæsja i barnehagen, men hvis han gjør det plukker jeg jo opp. Tisser ikke så mye heller, vi leker og trener. 

Anonymkode: 1b9b9...3fd

De fleste barnehager holder port lukket etter stengetid pga hunder og katter. Hunder og katter bæsjer og tisser og de kan ha mye parasitter i seg. Barn spiser snø og noen ganger putter til og med de minste barna sand i munnen. De kan bli smittet av farlige bakterier og parasitter selv om du plukker opp det mest synlige. Bæsjerester som du kanskje ikke får med i posen.

vær så snill hold hunden og katten unna barnehage 

Anonymkode: b1eed...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.2.2019 den 1.56, AnonymBruker skrev:

Er det innafor å lufte hunden og la den løpe fritt innenfor gjerdet til uteområdet til en barnehage synes dere?

 

Anonymkode: 25fa2...a53

Ja, så lenge de plukker opp skiten hvis hunden gjør fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg formoder du gjør dette utenfor barnehagens åpningstid....

Altså, du er uansett pålagt å ha hunden under kontroll. Jeg kan godt forstå at du ønsker å la hunden din løpe fritt, men du er egentlig ikke der at du kan "regne med" at gjerdene rundt barnehagen kontrollerer hunden din. SÅ det skal egentlig være ett fett om hunden løper på et inngjerdet område eller midt i byen. Du skal ha kontroll uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er uansett ikke greit at du bruker barnehageområder som luftegård. Bruker du sunn fornuft så skjønner du det. 

Det skal ikke gå ut over barna at du ikke klarer å skaffe egnet lufteområde til hunden din. 

Anonymkode: 3e251...0c0

Hvis jeg ikke klarer å skaffe? Jeg kan ikke akuratt trylle frem en egnet lufteplass heller....Det er faktisk ikke noen lufteplasser for hunder der jeg bor. Det er kunn skoler, barnehager, fotballbaner osv, i tillegg er det båndtvang. det er veldig dårlig tilrettelagt for de som har hund å det er ikke vår egen skyld...derfor blir det til at omtrent hele nabolaget her lufter hundene sine i barnehage, dette gjelder faktisk foreldre til unger som går i disse barnehagene også....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, absolutt ikke! Hadde aldri kommet på tanken engang. Hilsen hundeeier. 

Anonymkode: be9be...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/27/2019 at 9:40 PM, AnonymBruker said:

Det der er en elendig unnskyldning! 

Hvorfor skal det gå ut over barna at du har valgt å skaffe deg hund når du bor i et område som er lite tilrettelagt for hundehold?! 

Barnehager er IKKE luftegård for hunden din!

klage til kommunen om for få hundeparker får du gjøre selv, jeg klager til kommunen på frekke hundeeiere som bruker barna sine områder til driteplass for hunden sin. Makan! 

:kjempesinna:

Anonymkode: 3e251...0c0

Hvordan «går det utover barna» om hunden løper rundt og IKKE gjør fra seg i barnehagen? Do tell!

Anonymkode: d88d8...c57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2019 den 16.47, D.J skrev:

Skulle ønske jeg hadde mulighet å lage en innhegning, det hadde jo selvfølgelig gjort alt mye enklere for meg, men der jeg bor er det ikke hage, for der har de bare tatt i bruk hele området å bygd barnehage som bråker dagen lang... å ikke bare har de bygd 1, men 2! (rett under vinduene...) 

Jeg mente ikke at du skulle bygge i egen hage. Søk hos kommunen og få tildelt område for å bygge en felles offentlighet innhegning. 

Anonymkode: 4c0ca...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan «går det utover barna» om hunden løper rundt og IKKE gjør fra seg i barnehagen? Do tell!

Anonymkode: d88d8...c57

Om hunden ikke bæsjer blir den garantert å skvette uansett hvor mye eier følger med. I barnehagen er det ingen som stopper barna når de spiser gress, jord sand osv. Å barna krabber ofte rundt. Hunde urin på hendene og klær er ikke greit å utsette folk og barn for. 

Anonymkode: 4c0ca...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...