Piggsopp Skrevet 24. juli 2023 #281 Del Skrevet 24. juli 2023 Når man leser saken på NRK kan det virke som om der har vært flere spor i dette sexmiljøet som politiet ikke har fulgt opp. Personen som brant bagen løy først i avhør men innrømte senere å ha tatt eiendelene og brent dem. Hvorfor løy han? Det er også snakk om en person i miljøet som blir lett sint. Det virker ikke som denne personen har vært sjekket godt nok ut av saken. I tillegg har mange i miljøet som potensielt kan ha vært der på datoen blitt avhørt alt for sent slik at de ikke selv husker om de har vært der 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dude1996 Skrevet 24. juli 2023 #282 Del Skrevet 24. juli 2023 Samme natt som Odin forsvant var det bråk i Brattørparken. Noen vitner tok kontakt med politiet, men politiet gjorde ingenting videre. Ingen av ungdommene har meldt seg. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MunkenIDomen Skrevet 24. juli 2023 #283 Del Skrevet 24. juli 2023 1 hour ago, Dude1996 said: Samme natt som Odin forsvant var det bråk i Brattørparken. Noen vitner tok kontakt med politiet, men politiet gjorde ingenting videre. Ingen av ungdommene har meldt seg. Det er Trondheim sentrum. Kan forstå at ikke enhver bråk/voldsepisode blir fulgt opp da det er mange av dem hver eneste helgekveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 24. juli 2023 #284 Del Skrevet 24. juli 2023 Dude1996 skrev (3 timer siden): Det er siste observasjon via kamera ja. Jeg tror sjåføren i hvit bil tok med seg Odin. Er det noe politiet ser er mulig eller ikke mulig fra overvåkningsbildene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 24. juli 2023 #285 Del Skrevet 24. juli 2023 Jeg synes det ser ut som gutten gikk med rusindusert paranoia igjennom byen. Pga måten han gikk på med baggen. Kanskje tok han noe mere psykedelisk stoff som fikk han til å hoppe i elva i villfarelse om at nedkjøling trengtes. Eller kanskje tok han noe som fikk han til å bli bevisstløs, og så bli tatt med derfra av mannen i hvit bil (hvis det er en mulighet). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet 24. juli 2023 #286 Del Skrevet 24. juli 2023 Samfunnsdebatt skrev (2 timer siden): Jeg synes det ser ut som gutten gikk med rusindusert paranoia igjennom byen. Pga måten han gikk på med baggen. Kanskje tok han noe mere psykedelisk stoff som fikk han til å hoppe i elva i villfarelse om at nedkjøling trengtes. Eller kanskje tok han noe som fikk han til å bli bevisstløs, og så bli tatt med derfra av mannen i hvit bil (hvis det er en mulighet). Enig i det med paranoia. Det er ikke normalt å gå å klamre bagen sin på den måten. Er det bekreftet at han tok LSD den kvelden? Ellers er det sjelden at folk med skikkelig noia ønsker å ta mer psykedelika. Men det kan selvsagt ikke utelukkes at han har havnet i elva på en eller annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildys Skrevet 24. juli 2023 #287 Del Skrevet 24. juli 2023 Piggsopp skrev (4 timer siden): Når man leser saken på NRK kan det virke som om der har vært flere spor i dette sexmiljøet som politiet ikke har fulgt opp. Personen som brant bagen løy først i avhør men innrømte senere å ha tatt eiendelene og brent dem. Hvorfor løy han? Det er også snakk om en person i miljøet som blir lett sint. Det virker ikke som denne personen har vært sjekket godt nok ut av saken. I tillegg har mange i miljøet som potensielt kan ha vært der på datoen blitt avhørt alt for sent slik at de ikke selv husker om de har vært der Trist at det ble låst til "selvdrap eller ramlet i sjøen" når de har flere spor fra dette miljøet. Generelt kan noen som ikke blir sjekket i saken på "år og dag" hatt god tid til å fjerne flere av sine spor. Dette blir sjekket ut av saken uten tvil. Helt ufattelig. Jeg savnet "det har gått lang tid før vi sjekket personen. Vi kan ikke finne noe som knytter han til forsvinningen men vi opprettholder mistanken". De hadde flere etterforskningsskritt og flere spor og personer å sjekke ut og ta flere avhør av men de "victim blamet" Odin. Det er ikke alle saker der har flere spor men her var det flere spor. Odin "forsvant sporløst" er feil uttalelse fra politiet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dude1996 Skrevet 24. juli 2023 #288 Del Skrevet 24. juli 2023 4 hours ago, MunkenIDomen said: Det er Trondheim sentrum. Kan forstå at ikke enhver bråk/voldsepisode blir fulgt opp da det er mange av dem hver eneste helgekveld. Det er meget mulig at Odin gikk via den parken når han skulle gå fra hotellet til Pir 2? Og at de som var i den parken observerte han? Eventuelt kan det hende at de som var i den parken fulgte etter han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildys Skrevet 24. juli 2023 #289 Del Skrevet 24. juli 2023 (endret) Ingen observasjon av Odin etter Brattøra. Tatt med i bil. Den type gul jakke ville forbipasserende ha husket. Kan han ha fått i seg noe uønsket (lurt opp i glasset) og reagerte ved å gå rundt i sentrum uten mål og mening. Begynte plutselig å løpe på et av overvåkings kameraene. Forsvinningen er bisarr fordi Odin er ikke en type gutt (ut fra beskrivelse fra foreldre) som kan plasseres i det ene eller andre miljøet. Ingen kjent tilhørighet der, ingen rusmisbruker. Handlingene hans den natten var ulikt han. Det som er hundre prosent sikkert er han har blitt kjent med "feil personer" i den forstand at de ikke ville han vel. Det betyr ikke at betegner alle personer fra de to miljøene som feil men at det kan være individer med uærlige hensikter der. Havnet i feil selskap. Jeg står fast med at Odin ikke har gjort noe som fortjente det utfallet hva forsvinningen innebærer og at feilen ligger hos en tredjepart. Odins foreldre om dere leser her. Ung og nysgjerrig på å prøve røyk, snus, alkohol, rusmidler er ikke uvanlig. Alle er like verdifulle og alle fortjener en like grundig etterforskning. Jeg tenker ikke stor gjeld og rusmisbruk av den grunn. Dere har "tegnet et fint bilde" av han i media og det endres ikke av han kan ha prøvd rusmidler. Endret 24. juli 2023 av Mildys 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MunkenIDomen Skrevet 25. juli 2023 #290 Del Skrevet 25. juli 2023 17 hours ago, Dude1996 said: Det er meget mulig at Odin gikk via den parken når han skulle gå fra hotellet til Pir 2? Og at de som var i den parken observerte han? Eventuelt kan det hende at de som var i den parken fulgte etter han. De kan ha blitt observert når som helst den natten. Neppe rundt halv 6 om morgenen. Spørsmålet er om han har gått sjøgangen over til piren fra sentralstasjonen eller videre mot brattøra og brattøraparken da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildys Skrevet 25. juli 2023 #291 Del Skrevet 25. juli 2023 (endret) Jeg har en viktig tanke og jeg forestiller meg hvordan mange kan tenke at Odin forsvant frivillig (hvis observasjon av bonden var Odin). Alle vi som er foreldre kan forestille seg hvordan det er å få servert " han forsvant garantert frivillig". Jeg ville blitt knust av de ordene. En god og fornuftig gutt som Odin forsvinner ikke frivillig og etterlater sine nærmeste med smerter savn og sorg. Tror det er bra å tenke over to alternativer. Kan det tenkes at Odin kan ha blitt med et bekjentsskap (ikke kjent for hans nærmeste). Ikke for å skape misforståelser. Jeg retter ikke dette med påstand at han var en del av cruisingmiljøet og sikter ikke mot den type besøk. Det antyder jeg ikke. Det jeg mener er et nachspiel eller et helt vanlig besøk til en bekjent. Kan Odin ha planlagt å gå hjem og noe har forekommet langs den lange hjemveien? Telefonen var gått tom for strøm og han hadde ikke mulughet til å kontakte foreldrene for å bli hentet. Det passer på en måte ikke inn med tanke på alt av informasjon i forsvinningen. Alternativt flyktet fra noen og fått hjelp av noen med bil å komme seg et stykke unna sentrum og noe har skjedd under flykten. Mest sannsynlig noen er direkte eller indirekte skyld i forsvinningen. Endret 25. juli 2023 av Mildys 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dude1996 Skrevet 25. juli 2023 #292 Del Skrevet 25. juli 2023 1 hour ago, Mildys said: Jeg har en viktig tanke og jeg forestiller meg hvordan mange kan tenke at Odin forsvant frivillig (hvis observasjon av bonden var Odin). Alle vi som er foreldre kan forestille seg hvordan det er å få servert " han forsvant garantert frivillig". Jeg ville blitt knust av de ordene. En god og fornuftig gutt som Odin forsvinner ikke frivillig og etterlater sine nærmeste med smerter savn og sorg. Tror det er bra å tenke over to alternativer. Kan det tenkes at Odin kan ha blitt med et bekjentsskap (ikke kjent for hans nærmeste). Ikke for å skape misforståelser. Jeg retter ikke dette med påstand at han var en del av cruisingmiljøet og sikter ikke mot den type besøk. Det antyder jeg ikke. Det jeg mener er et nachspiel eller et helt vanlig besøk til en bekjent. Kan Odin ha planlagt å gå hjem og noe har forekommet langs den lange hjemveien? Telefonen var gått tom for strøm og han hadde ikke mulughet til å kontakte foreldrene for å bli hentet. Det passer på en måte ikke inn med tanke på alt av informasjon i forsvinningen. Alternativt flyktet fra noen og fått hjelp av noen med bil å komme seg et stykke unna sentrum og noe har skjedd under flykten. Mest sannsynlig noen er direkte eller indirekte skyld i forsvinningen. Muligens at han flykta fra hotellet, fordi noe ubehagelig hadde skjedd der. Kanskje han tenkte Brattøra var det beste hjemmestedet? Deretter satte han seg i den hvite bilen. Under den bilturen skjedde det noe helt uventa/forferdelig. Jeg synes bare det er så merkelig at han valgte Brattøra som destinasjon. I tillegg er det et rart sammentreff at cruisingmiljøet brukte narkotika og Odins bekjente brukte narkotika. Kanskje han kjente den personen i den hvite bilen? Eller at han ene på hotellet kjente den personen i den hvite bilen? Eventuelt at de fra hotellet hadde løpt etter han? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrolle Skrevet 25. juli 2023 #293 Del Skrevet 25. juli 2023 (endret) Da jeg så videoklippet fra Brattøra av den hvite bilen, så trodde jeg det var ei dame ikledd skjørt som var sjåføren. Skjønner nå at det kan ha vært en mann i dameklær. Tør ikke spekulere på hva som har skjedd, men det er nok flere som vet! Endret 25. juli 2023 av Skogstrolle 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 25. juli 2023 #294 Del Skrevet 25. juli 2023 Jeg husker denne saken,men har ikke detaljene om biler osv som mange skriver her... Men ekkelt og litt nifst når slikt skjer,og man ikke vet😔 Mange tenker nok rus og selv forsvinning,men det vet man jo ikke.... Er jo kun evt de som har skyld i hans død så vet. Fælt😔 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dude1996 Skrevet 25. juli 2023 #295 Del Skrevet 25. juli 2023 54 minutter siden, Skogstrolle said: Da jeg så videoklippet fra Brattøra av den hvite bilen, så trodde jeg det var ei dame ikledd skjørt som var sjåføren. Skjønner nå at det kan ha vært en mann i dameklær. Tør ikke spekulere på hva som har skjedd, men det er nok flere som vet! Det du kommer med nå er en veldig relevant opplysning. Det bekrefter at sjåføren kanskje tilhører cruisingmiljøet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 25. juli 2023 #296 Del Skrevet 25. juli 2023 Dude1996 skrev (4 minutter siden): Det du kommer med nå er en veldig relevant opplysning. Det bekrefter at sjåføren kanskje tilhører cruisingmiljøet. Det er jo kjent fra før at han var. Han var en av de som ble avhørt etter kameraovervåking ved Jonsvannet. "– han var en av de 130 som ble avhørt sommeren 2019, som vi hadde kartlagt fordi de frekventerte Jonsvatnet, sier påtaleansvarlig Hans Vang til NRK." "I november 2019 ble det i videomaterialet fra Trondheim Havn oppdaget en hvit bil som parkerte rett ved funnstedet på Pir 2 klokka 1200 samme morgen som Odin forsvant" Åsted Norge (TV 2) fikk et tips om hvem bilføreren kunne være. – Da oppdaget vi at mannen hadde vært inne til avhør et år tidligere, og at han da hadde opplyst at han hadde vært i området. Det står mer om dette her: nrk.no/trøndelag 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrolle Skrevet 26. juli 2023 #297 Del Skrevet 26. juli 2023 Dude1996 skrev (20 timer siden): Det du kommer med nå er en veldig relevant opplysning. Det bekrefter at sjåføren kanskje tilhører cruisingmiljøet. Regner med at politiet så det samme som jeg gjorde, og at dem fikk fram en bedre oppløsning på overvåkningsvideoen. I media har det kommet fram at Politiet har kontakta folk som har skrevet i facebooksiden "Hvor er Odin?" Vet også at saken blir diskutert innpå det svenske nettstedet Flashback,org. Garantert at evt gjerningsmenn følger med på hva som skrives om saken. Uansett, en veldig trist sak, ikke minst for familie og venner. Jeg håper at dem finner Odin, og at foreldrene får svar på hva som har skjedd 💙 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildys Skrevet 26. juli 2023 #298 Del Skrevet 26. juli 2023 (endret) Dude1996 skrev (På 25.7.2023 den 22.52): Muligens at han flykta fra hotellet, fordi noe ubehagelig hadde skjedd der. Kanskje han tenkte Brattøra var det beste hjemmestedet? Deretter satte han seg i den hvite bilen. Under den bilturen skjedde det noe helt uventa/forferdelig. Jeg synes bare det er så merkelig at han valgte Brattøra som destinasjon. I tillegg er det et rart sammentreff at cruisingmiljøet brukte narkotika og Odins bekjente brukte narkotika. Kanskje han kjente den personen i den hvite bilen? Eller at han ene på hotellet kjente den personen i den hvite bilen? Eventuelt at de fra hotellet hadde løpt etter han? Tenker at her er vi inne på noe som mulig kan ha skjedd. Trusler, ubehagelig situasjon på hotelrommet, mulig tvangshandling som drev han gående alene eller en tilfeldig fluktrute fra noen som kan ha fulgt etter han. Kanskjen en av de to grunnene for hvorfor han gikk på Brattøra. Kan ikke tenke meg at han valgte den som en del av en vanlig gåtur for å få timene til å gå frem til bussen gikk på formiddagen. Jeg var ikke klar over at narkotika er til felles for de to miljøene. Pilen peker I retning narkotika relatert forsvinning men for 500 kr i gjeld er helt uforståelig. Det må ligge noe mer bak. Kan det ha blitt krevd mer penger ut av Odin. Mer enn det som var avtalt. Hvis mannen i den hvite bilen kjenner den ene fra hotelrommet henger "puslespillet" mer sammen. Alternativt må en hendelse ikke ses i sammenheng med andre. Forsvinningen som en, funn på Brattøra som en, bålet som en etc. Det blir med ett helt forvirrende. Endret 26. juli 2023 av Mildys 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildys Skrevet 26. juli 2023 #299 Del Skrevet 26. juli 2023 Skogstrolle skrev (2 timer siden): Regner med at politiet så det samme som jeg gjorde, og at dem fikk fram en bedre oppløsning på overvåkningsvideoen. I media har det kommet fram at Politiet har kontakta folk som har skrevet i facebooksiden "Hvor er Odin?" Vet også at saken blir diskutert innpå det svenske nettstedet Flashback,org. Garantert at evt gjerningsmenn følger med på hva som skrives om saken. Uansett, en veldig trist sak, ikke minst for familie og venner. Jeg håper at dem finner Odin, og at foreldrene får svar på hva som har skjedd 💙 Det er en skummel tanke men garantert vanlig med gjerningsmenn som følger med på nett i frykt for å bli tatt. Håper rettferdigheten seirer til slutt, skyldig(e) blir tatt og Odin funnet 💙 Odin fortjener å bli funnet 💙 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildys Skrevet 27. juli 2023 #300 Del Skrevet 27. juli 2023 (endret) Det er kanskje mange unge i narkotika miljøet. Ned i tenåringsalder. Er ikke det en for ung alder til å holde tett for alltid? Må ha betrodd seg til noen. Kanskje det er utgangspunktet til ryktene. Det begynte som en sannhet og det vokste på seg underveis fra munn til munn. Typisk rykter. Noen som ønsker oppmerksomhet og liker det som er overdrevet og mest mulig dramatisk. Legges til det til en barnslig stolthet over å "kjenne til" viktig informasjon har vi akkurat den type person som elsker rykter. ( uten å faktisk sitte på reell informasjon. ) Endret 27. juli 2023 av Mildys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå