Gå til innhold

Flere som synes Oslo er et jævlig og deprimerende sted ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan dere krenkede Oslo-fans skrive HVA dere synes er så bra her ?

har dere i det hele tatt vært utenfor Norge ? 

Anonymkode: 1b32f...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan dere krenkede Oslo-fans skrive HVA dere synes er så bra her ?

har dere i det hele tatt vært utenfor Norge ? 

Anonymkode: 1b32f...258

Det  var en fulltreffer, gitt. Jeg har vært i 40 land og hundrevis av byer, og elsker Oslo. Ville ikke bodd noe annet sted. Den er akkurat passe stor, veldig bra kulturtilbud i forhold til størrelsen, alltid kort vei til naturen, osv. Eneste negative må være alle sure folk fra distriktene som klager på alt ved byen og likevel bosetter seg der. 😀 Er heldigvis mange trivelige folk fra landet her også. Og det er jo ingen tvang å oppholde seg i Oslo. Jeg liker feks ikke Helsinki, og dermed lar jeg rett og slett være å reise tilbake dit. Istedenfor å surve over hvor trist og grått det var der. 

Anonymkode: 4b32d...5c6

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater byen! Er 8 år siden jeg var der og besøker den ikke hvis jeg ikke må. 

Trenger ikke kulturtilbud i hundretall ( vi har bygdekino ofte nok) trenger ikke fancy restauranter med snobb ( vi har koslige cafeer med bare kjentfolk overalt) trenger ikke trikk ( har da bli og bein å gå på) trenger ikke fancy blokker og fargerike hus ( vi har trivelige små hus med sjel og tømmervegger) trenger ikke " marka" ( har skogen bokstavelig talt ; utenfor stuedøra) :)

Trenger ikke drap og kriminalitet ( vi har vennlige mennesker som ikke trenger våpen for å få sagt sitt) 

Så da har jeg vel det jeg trenger, og trenger ikke savne den lille drittbyen. 

Anonymkode: b9076...589

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det  var en fulltreffer, gitt. Jeg har vært i 40 land og hundrevis av byer, og elsker Oslo. Ville ikke bodd noe annet sted. Den er akkurat passe stor, veldig bra kulturtilbud i forhold til størrelsen, alltid kort vei til naturen, osv. Eneste negative må være alle sure folk fra distriktene som klager på alt ved byen og likevel bosetter seg der. 😀 Er heldigvis mange trivelige folk fra landet her også. Og det er jo ingen tvang å oppholde seg i Oslo. Jeg liker feks ikke Helsinki, og dermed lar jeg rett og slett være å reise tilbake dit. Istedenfor å surve over hvor trist og grått det var der. 

Anonymkode: 4b32d...5c6

Herregud la byen råtne på rot da. 

Jeg bryr meg om hjembyen min. 

Synes hele stedet blir mer og mer sjelløst. Du må da evne å se det du også all den tid du har vært i andre byer. Hvor er Oslos særpreg ? Det drukner jo i kjedebutikker og intetsigende platt og pretensiøs arkitektur. 

Flaut og trist. 

Anonymkode: 1b32f...258

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det  var en fulltreffer, gitt. Jeg har vært i 40 land og hundrevis av byer, og elsker Oslo. Ville ikke bodd noe annet sted. Den er akkurat passe stor, veldig bra kulturtilbud i forhold til størrelsen, alltid kort vei til naturen, osv. Eneste negative må være alle sure folk fra distriktene som klager på alt ved byen og likevel bosetter seg der. 😀 Er heldigvis mange trivelige folk fra landet her også. Og det er jo ingen tvang å oppholde seg i Oslo. Jeg liker feks ikke Helsinki, og dermed lar jeg rett og slett være å reise tilbake dit. Istedenfor å surve over hvor trist og grått det var der. 

Anonymkode: 4b32d...5c6

Er du fra Oslo ? 

Anonymkode: 1b32f...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med Oslo er så sykt krampe 🙈 siste nå er store «velkommen til miljø-hovedstaden 2019» skilt mens du kommer opp av t-banen hvor én billett nå koster 36kr. 

Hahahaha jeg dør. Alt er så pretensiøst og lite autentisk. 

Anonymkode: 1b32f...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Oslo er relativt stygg, og den er også noe deprimerende på høst/vinter. Oslo har heller ikke noen spesiell sjel eller stemning på en måte. På sommeren så våkner plutselig byen og blir et mer lykkelig sted og får plutselig masse sjel da. Det finnes jo også små perler her og der, som Osloborgerne liker å påpeke når man sier at byen deres ikke ser ut.

Bor der og trives der, liker alle tilbudene for eksempel, når det gjelder restaurant, kultur, uteliv, shopping, fritidstilbud, arbeidsplasser osv. Det skjer noe hver dag hele året. Det er jo den eneste storbyen i Norge, og jeg er urban av meg og setter umåtelig pris på dette.

Jeg liker også at man kan være anonym, du trenger ikke møte kjente rundt enhver sving. Samtidig kan man ha kjempestort nettverk og det er alltid nye folk å møte, nye steder å se, du har ikke "rundet" byen etter få år der.

Så alt i alt liker jeg Oslo, selv om jeg ikke er helt OsLOVE eller mener det er estetisk penere byer i landet. Men uaktuelt å bo et annet sted i Norge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å bo i Oslo fordi jeg elsker å være anonym. Hyggelig å bli gjenkjent på nærbutikken og Sats, men jeg elsker at ellers vet ikke folk hvem jeg er. 

Misliker byen litt mer etter MPG fikk makten. 

Anonymkode: 3fb25...194

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud la byen råtne på rot da. 

Jeg bryr meg om hjembyen min. 

Synes hele stedet blir mer og mer sjelløst. Du må da evne å se det du også all den tid du har vært i andre byer. Hvor er Oslos særpreg ? Det drukner jo i kjedebutikker og intetsigende platt og pretensiøs arkitektur. 

Flaut og trist. 

Anonymkode: 1b32f...258

Dette er din mening, jeg har min. Hold deg nå bare unna Oslo hvis du misliker byen så mye.

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du fra Oslo ? 

Anonymkode: 1b32f...258

Jepp, født og og oppvokst.

Anonymkode: 4b32d...5c6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt med Oslo er så sykt krampe 🙈 siste nå er store «velkommen til miljø-hovedstaden 2019» skilt mens du kommer opp av t-banen hvor én billett nå koster 36kr. 

Hahahaha jeg dør. Alt er så pretensiøst og lite autentisk. 

Anonymkode: 1b32f...258

«Velkommen til oss, vi er så himla wannabe-miljøvennlige at vi flår deg bare du skal en tur med banen,god tur!»

 

😆😆😆😆

Anonymkode: 1b32f...258

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke kulturtilbud i hundretall ( vi har bygdekino ofte nok) trenger ikke fancy restauranter med snobb ( vi har koslige cafeer med bare kjentfolk overalt)

Anonymkode: b9076...589

Dette! Dette er grunnen til at jeg absolutt ikke orker tanken på bygda!

Hvem ønsker å tørrprate med bekjente hver gang man går på cafe? Grøss og gru...

Anonymkode: 3fb25...194

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er din mening, jeg har min. Hold deg nå bare unna Oslo hvis du misliker byen så mye.

Jepp, født og og oppvokst.

Anonymkode: 4b32d...5c6

Lillestrøm er ikke i Oslo bare så det er sagt. 

Anonymkode: 1b32f...258

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Lillestrøm er ikke i Oslo bare så det er sagt. 

Anonymkode: 1b32f...258

Takk for den informasjonen, nytt og nyttig. 😃

Anonymkode: 4b32d...5c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg, Ts, fra Oslo. 

Så jeg vet om de ulike bydelene og «tilbudene». 

Som vanlig er de mest ihuga Oslo-tilhengerne ikke fra Oslo. 

 

Jeg husker første gang jeg ankom København og merket med en gang hvor mye mere levende og varm energi det var der...! 

Det henger en mørk skygge over Oslo. 

Anonymkode: 1b32f...258

Men denne mørke skyggen har vel nettopp å gjøre med at man vokste opp der? Det er vanlig å ha et ambivalent eller negativt forhold til stedet man kommer fra. Jeg vokste opp på et sted i Norge som ofte trekkes frem blant de vakreste, og selv om jeg ser skjønnheten så blir jeg klaustrofobisk når jeg tilbringer mer enn to dager der. Ikke at jeg har opplevd noe spesielt traumatisk, men lengtet alltid bort da jeg vokste opp. 

Har også en venninne fra København som føler på noe av det samme om den byen, hun anerkjenner byens kvaliteter, samtidig som hun ikke kunne tenke seg å bo der. Det har med personlige følelser å gjøre. Hjemstedet føles ofte traust og grått, uansett hvor det er. Hun bor i London, og kunne ikke tenke seg tilbake til "provinsielle København" :P 

Selv bor jeg nå i Oslo etter å ha flyttet en del rundt både i Norge og utenlands. Jeg synes ikke det er den objektivt flotteste eller mest interessante byen, men jeg synes heller ikke den er spesielt dyster. Den er trivelig om sommeren og det finnes som regel en bar eller kafé man ikke har testet ut. Jeg tenker pragmatisk; jeg vil helst bo i Norge, og siden jeg er urban som type, er Oslo det mest naturlige valget uten at jeg dermed er helt Oslo-gæren. Skaper man et godt nettverk og har noe interessant å drive med, kan man trives veldig mange steder.

Anonymkode: 791aa...8eb

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men denne mørke skyggen har vel nettopp å gjøre med at man vokste opp der? Det er vanlig å ha et ambivalent eller negativt forhold til stedet man kommer fra. Jeg vokste opp på et sted i Norge som ofte trekkes frem blant de vakreste, og selv om jeg ser skjønnheten så blir jeg klaustrofobisk når jeg tilbringer mer enn to dager der. Ikke at jeg har opplevd noe spesielt traumatisk, men lengtet alltid bort da jeg vokste opp. 

Har også en venninne fra København som føler på noe av det samme om den byen, hun anerkjenner byens kvaliteter, samtidig som hun ikke kunne tenke seg å bo der. Det har med personlige følelser å gjøre. Hjemstedet føles ofte traust og grått, uansett hvor det er. Hun bor i London, og kunne ikke tenke seg tilbake til "provinsielle København" :P 

Selv bor jeg nå i Oslo etter å ha flyttet en del rundt både i Norge og utenlands. Jeg synes ikke det er den objektivt flotteste eller mest interessante byen, men jeg synes heller ikke den er spesielt dyster. Den er trivelig om sommeren og det finnes som regel en bar eller kafé man ikke har testet ut. Jeg tenker pragmatisk; jeg vil helst bo i Norge, og siden jeg er urban som type, er Oslo det mest naturlige valget uten at jeg dermed er helt Oslo-gæren. Skaper man et godt nettverk og har noe interessant å drive med, kan man trives veldig mange steder.

Anonymkode: 791aa...8eb

Takk for et gjennomtenkt og hyggelig svar ! :) Ts. 

Anonymkode: 1b32f...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men denne mørke skyggen har vel nettopp å gjøre med at man vokste opp der? Det er vanlig å ha et ambivalent eller negativt forhold til stedet man kommer fra. Jeg vokste opp på et sted i Norge som ofte trekkes frem blant de vakreste, og selv om jeg ser skjønnheten så blir jeg klaustrofobisk når jeg tilbringer mer enn to dager der. Ikke at jeg har opplevd noe spesielt traumatisk, men lengtet alltid bort da jeg vokste opp. 

Har også en venninne fra København som føler på noe av det samme om den byen, hun anerkjenner byens kvaliteter, samtidig som hun ikke kunne tenke seg å bo der. Det har med personlige følelser å gjøre. Hjemstedet føles ofte traust og grått, uansett hvor det er. Hun bor i London, og kunne ikke tenke seg tilbake til "provinsielle København" :P 

Selv bor jeg nå i Oslo etter å ha flyttet en del rundt både i Norge og utenlands. Jeg synes ikke det er den objektivt flotteste eller mest interessante byen, men jeg synes heller ikke den er spesielt dyster. Den er trivelig om sommeren og det finnes som regel en bar eller kafé man ikke har testet ut. Jeg tenker pragmatisk; jeg vil helst bo i Norge, og siden jeg er urban som type, er Oslo det mest naturlige valget uten at jeg dermed er helt Oslo-gæren. Skaper man et godt nettverk og har noe interessant å drive med, kan man trives veldig mange steder.

Anonymkode: 791aa...8eb

Jeg tror dog denne mørke skyggen handler om noe mer enn at jeg er vokst opp her. Som du ser i tråden er det flere som har vokst opp her som Forsvarer Oslo med nebb og klør;) 

Anonymkode: 1b32f...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forlate byen er jo det åpenbare tipset, hvis du ikke klarer å se noe positivt. Det er da også mange flere i tråden som trekker frem positive ting ved byen. 

Anonymkode: 4b32d...5c6

Omg. Kan du bare gi deg???

Anonymkode: 1b32f...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Guile skrev:

Helt greit at bønda ikke liker Oslo. 

Det er nok av tilflyttere hit du. Både bønder og utlendinger.  Det bor visstnok flere samer her enn i Finnmark også. 

Anonymkode: 1b32f...258

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...