Gå til innhold

Flere som synes Oslo er et jævlig og deprimerende sted ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bodde i Oslo noen år og følte jeg kom mer på innsiden av byen da jeg bodde der enn å bare være på besøk. Bodde på Grunerløkka og elsket gatene, bygårdene, butikkene og kafeene. Var sjeldent nede i selve sentrum. Men nå bor jeg i en mindre by med naturen rett utenfor døren. Vil ikke bytte bort det. 

Anonymkode: d95cf...a3a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 15.2.2019 den 14.38):

Liker ikke Oslo, unngår den byen etter beste evne. Har dessverre familie der, så noen ganger i året må jeg bare. 

Anonymkode: cf8a6...d15

Samme her! Og hva er egentlig det man ikke liker ? Synes det er skitten og lite hyggelig i den byen. Ekstrem mange tiggere og mennesker som ikke har et bosted og bor på gaten. Har så alt for mye av storbypreget, uten egentlig å være noen storby. Noen fine steder er det da også i Oslo, bra klima store deler av året også. Men kunne aldri bodd der frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man blir kjent med byen så er det en perle. Avslappet og passe stort.

Tror jeg faktisk ikke hadde taklet å bo noe annet sted i Norge.  

Anonymkode: 5e03a...f3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stortrives her i Oslo, i min store leilighet i skogkanten :D Har rådyr, ekorn og masse søte fugler bak her. Stille og rolig. Tar 20 min med t-banen inn til byen, men sjelden jeg er i sentrum. Har det meste jeg trenger i nærheten. Ingen uteliggere her. Kunne aldri bodd på bygda ass, totalt uaktuelt. Å bo et sted med masse mobbere som er voldelige, nei takk. Type sørlandet og Valdres, de verste mobbestedene i hele Norge. 

Anonymkode: 427d1...e8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg stortrives her i Oslo, i min store leilighet i skogkanten :D Har rådyr, ekorn og masse søte fugler bak her. Stille og rolig. Tar 20 min med t-banen inn til byen, men sjelden jeg er i sentrum. Har det meste jeg trenger i nærheten. Ingen uteliggere her. Kunne aldri bodd på bygda ass, totalt uaktuelt. Å bo et sted med masse mobbere som er voldelige, nei takk. Type sørlandet og Valdres, de verste mobbestedene i hele Norge. 

Anonymkode: 427d1...e8b

For alle bygder i Norge består av voldelige mobbere?

Anonymkode: cb296...fe1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg stortrives her i Oslo, i min store leilighet i skogkanten :D Har rådyr, ekorn og masse søte fugler bak her. Stille og rolig. Tar 20 min med t-banen inn til byen, men sjelden jeg er i sentrum. Har det meste jeg trenger i nærheten. Ingen uteliggere her. Kunne aldri bodd på bygda ass, totalt uaktuelt. Å bo et sted med masse mobbere som er voldelige, nei takk. Type sørlandet og Valdres, de verste mobbestedene i hele Norge. 

Anonymkode: 427d1...e8b

Så mye du vet om Sørlandet og Valdres da, enten kommer du derfra eller så tror du bare noe.. 

Har katter, ekorn og massevis av fugler her. Bor på 400 kvm enebolig for sikkert halvparten av prisen for din leilighet. Stille og rolig. Kjører elbil til sentrum, 4,5 km unna. Ingen uteliggere her. Knapt kriminelle. 

Anonymkode: 4ef49...814

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så mye du vet om Sørlandet og Valdres da, enten kommer du derfra eller så tror du bare noe.. 

Har katter, ekorn og massevis av fugler her. Bor på 400 kvm enebolig for sikkert halvparten av prisen for din leilighet. Stille og rolig. Kjører elbil til sentrum, 4,5 km unna. Ingen uteliggere her. Knapt kriminelle. 

Anonymkode: 4ef49...814

Er bare å lese i avisene det, om alle mobbesaker fra Valdres og Sørlandet. Gærne gjenger som banker opp folk. Sjarmerende oppførsel må jeg si. Har ingen bruk for enebolig, har det fint i min leilighet her altså. 

Anonymkode: 427d1...e8b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er positive og negative sider med Oslo, som med alle andre byer, men jeg liker egentlig Oslo ganske godt. Vil aldri vinne noen skjønnhetskonkurranse, men de som mener Oslo er europas styggeste hovedstad kan umulig ha sett mye av Oslo eller være spesielt bereist i europeiske hovedsteder.

Om jeg noen gang flytter tilbake til Norge kommer jeg 100% sikkert til å bosette meg i Oslo. Jeg kan ikke komme på noe annet sted jeg heller kunne tenke meg å bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er bare å lese i avisene det, om alle mobbesaker fra Valdres og Sørlandet. Gærne gjenger som banker opp folk. Sjarmerende oppførsel må jeg si. Har ingen bruk for enebolig, har det fint i min leilighet her altså. 

Anonymkode: 427d1...e8b

Helt enig. Skal aldri eie hus igjen i mitt liv. Det er ingen fordeler med det.

Anonymkode: 707d0...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Er bare å lese i avisene det, om alle mobbesaker fra Valdres og Sørlandet. Gærne gjenger som banker opp folk. Sjarmerende oppførsel må jeg si. Har ingen bruk for enebolig, har det fint i min leilighet her altså. 

Anonymkode: 427d1...e8b

Ja, og så har man Oslo da. Knivstikkinger, mobbing, drap, skudd, tiggere, voldtekter, slosskampen, annen kriminalitet, ghettoer +++ 

Sjarmerende by må jeg si. 


Finnes folk på Bygdøy og andre steder i Oslo som mener at de som bor i leiligheter er fattige mennesker, siden de ikke har råd til å bo i eneboliger. 

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig. Skal aldri eie hus igjen i mitt liv. Det er ingen fordeler med det.

Anonymkode: 707d0...bb6

Leie da med andre ord? Blir ikke det som å kaste pengene ut av vinduet?

 

Anonymkode: 4ef49...814

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2023 den 20.50):

Hva med Kjelsås, Bygdøy, Frogner, Ullern, St hanshaugen, Ekeberg og Botanisk hage? 

Anonymkode: fa5c4...a7c

money money money :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 1.15):

Ja, og så har man Oslo da. Knivstikkinger, mobbing, drap, skudd, tiggere, voldtekter, slosskampen, annen kriminalitet, ghettoer +++ 

Sjarmerende by må jeg si. 


Finnes folk på Bygdøy og andre steder i Oslo som mener at de som bor i leiligheter er fattige mennesker, siden de ikke har råd til å bo i eneboliger. 

Så du mener at de som bor i leiligheter på Tjuvholmen/Frogner etc (leiligheter som koster mellom 20 - 50 mill) er fattige? Logisk.. 

Forøvrig ser jeg ikke noe poeng i å bo i hus når jeg er alene. Ha også problemer med knærne så kan ikke gå i trapper noe særlig. Har råd til enebolig (faktisk her i Oslo og), men har 0 bruk for det. Hva skal jeg med det? 



 

Anonymkode: 4ef49...814

 

Anonymkode: 427d1...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...