Gå til innhold

Flere som synes Oslo er et jævlig og deprimerende sted ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Negative ting med Oslo, i tillegg til det skrevet over: 
88000 ROTTER

Du kan ikke omtale andre mennesker på den måten. Makan!

Anonymkode: c6755...593

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Litt enig, har bodd på Sagene og det var greit nok men aldri likt sentrum.  Spesielt å få tilbydd dop åpenlyst på plata og se tiggere og prostituerte overalt.  Majorstua har jeg jobbet på og opplevde det som sossete. 

Anonymkode: c847f...6e8

Plata? Du var i Oslo på 90- tallet eller? Ja, når du oppsøker et sted som var kjent for dopsalg så blir du tilbudt dop. Jeg var ikke på plata på den tiden, selvom jeg bodde i Oslo, så slapp jeg og ble tilbudt dop. 

Anonymkode: 05b13...fab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du kan ikke omtale andre mennesker på den måten. Makan!

Anonymkode: c6755...593

Er faktisk mye rotter ( ikke mennesker, men rotter ) i Oslo. Etter hva jeg vet er det rotter på bygda og.

Anonymkode: 05b13...fab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo skremte meg, og ga med en liten eksistensiell krise 😅 Men det er noe fint med at ingenting betyr så mye med så mange folk rundt. 

Er noen fine steder der også, men liker ikke at det er så mye dop, liker ikke Oslo s. Har et bedre inntrykk av byen utenfor selve kjernen, men greit å se mer av hvordan det er med storby også.  

Karl Johan var så stappful at jeg ikke forstå folk ville gå dit, var det i det hele tatt en gjennomstrømning? Er de der fortsatt over en måned senere? 

Slottet er fint, super fine trær! 💚

Anonymkode: 8f2e8...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som turist elsker jeg Oslo.  Grünerløkka med mathallen, restauranter, konserter med band jeg digger, men som aldri kommer til min by, ikke minst the well som ligger rett i nærheten av Oslo og som er ren terapi for meg. 

Men å bo i Oslo?? Nei uten nettverk tror jeg at jeg ville følt meg ganske fortapt og ensom i en stor by. Kanskje hvis jeg hadde funnet meg en solid gjeng venner, men jeg tror likevel jeg ville følte meg stressa i Oslo 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan ikke omtale andre mennesker på den måten. Makan!

Anonymkode: c6755...593

Det er 700000+ mennesker i Oslo. 
«- Vi har ikke nøyaktige tall, men antar at det er dobbelt så mange rotter som mennesker i Oslo. Vi kan være enige om at det er flere rotter enn folk.

Ifølge Oslo kommunes nettside Fettvett er det minst 88 000 rotter i byens avløpsledninger.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/fritt-fram-for-rottene/80559260

 

Anonymkode: 4ef49...814

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er det beste vi har her i landet, men noen ordentlig storby er det ikke.

Anonymkode: 449d5...737

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født og oppvokst i Oslo, og kunne ikke tenke meg å bo et annet sted, men kan faktisk forstå at byen fremstår som mørk, kald og sjelløs av andre som er på besøk. Man må vite hvor de gode plassene ligger, og det er mange av dem når Oslo kommer ut av skallet sitt.

Anonymkode: 93870...e8f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er 700000+ mennesker i Oslo. 
«- Vi har ikke nøyaktige tall, men antar at det er dobbelt så mange rotter som mennesker i Oslo. Vi kan være enige om at det er flere rotter enn folk.

Ifølge Oslo kommunes nettside Fettvett er det minst 88 000 rotter i byens avløpsledninger.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/fritt-fram-for-rottene/80559260

 

Anonymkode: 4ef49...814

Og? Det er sånn i alle store byer. 

Anonymkode: f8b88...30b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å tenke på hvor fin Oslo var for bare 20 år siden, da hadde vi et forhold til de ulike stedene i byen. Nå er det et kaos uten like, bare rusk og rask av mennesker og bygninger. Det er bare å senke blikket og komme seg videre. 

Anonymkode: 9bab2...76d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Trist å tenke på hvor fin Oslo var for bare 20 år siden, da hadde vi et forhold til de ulike stedene i byen. Nå er det et kaos uten like, bare rusk og rask av mennesker og bygninger. Det er bare å senke blikket og komme seg videre. 

Anonymkode: 9bab2...76d

Du tenker på den tiden hvor bilene sto på tomgang på Karl Johan og Bjørvika var ei containerhavn?

Anonymkode: 449d5...737

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du tenker på den tiden hvor bilene sto på tomgang på Karl Johan og Bjørvika var ei containerhavn?

Anonymkode: 449d5...737

Ikke meg du siterte, men jeg er litt enig. Savner Oslo i 2003, den gang Grünerløkka var eksotisk, Bislett var up and coming, Hegdehaugsveien var full av utesteder og man kunne ha bil. Og ikke stå i så masse kø overalt! 
 

Karl Johan har jeg aldri brukt, ikke Bjørvika heller. 

Anonymkode: 3fb25...194

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2019 den 4.17):

Der har du den Oslo-omtenksomheten, det varmer..

Anonymkode: c44ac...31f

Du tenker at noen som hater på hjemstedet ditt fortjener omtenksomhet? Virkelig, dra, du blir ikke savnet og det stør ørten andre i kø for din bolig. Oslo trenger ikke folk som piner seg igjennom å bo her. 

Anonymkode: 905f5...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2019 den 14.56):

Nå startet jeg denne tråden så tror vel min mening er viktig i tråden sånn sett. 

Anonymkode: 1b32f...258

På ingen måte!😂

Anonymkode: 905f5...c8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 16.07):

Plata? Du var i Oslo på 90- tallet eller? Ja, når du oppsøker et sted som var kjent for dopsalg så blir du tilbudt dop. Jeg var ikke på plata på den tiden, selvom jeg bodde i Oslo, så slapp jeg og ble tilbudt dop. 

Anonymkode: 05b13...fab

Savner faktisk plata. En skikkelig storby bør ha et slikt sted. En skikkelig by skal være litt kaos, uorden, ha litt åpenlyst umoral (red light district) og være litt skitten. De som har aversjoner mot slikt er ikke ekte byfolk og burde komme seg hjem til landsbyen. 

Anonymkode: ad474...826

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betrakter Oslo som min hjemby, men i det siste har jeg tenkt at jeg godt kan bo ved bygrensen, for å få nye og flere perspektiver inn i livet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...