Gå til innhold

Flere som synes Oslo er et jævlig og deprimerende sted ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man kommer inn til Oslo møtes man av gravearbeid overalt, tiggere, uteliggere, narkomane , ungdomsgjenger, ødelagte stygge veier, skitt og søppel, kjedebutikker, kjedecafeer, folk er kledd i mørke klær og har apatiske blikk. 

Fy faen så sjelløst, kaldt og deprimerende sted. 

Grünerløkka er en hipster-joke, Frogner kaldt og en parodi på seg selv. Majorstuen er et stort kryss. Alle utesteder er tilnærmet like. Uansett hvor mye du betaler møter du dårlig service og slitte lokaler. 

Tragisk. 

Anonymkode: 1b32f...258

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker ikke Oslo, unngår den byen etter beste evne. Har dessverre familie der, så noen ganger i året må jeg bare. 

Anonymkode: cf8a6...d15

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dødningehode

Det finnes noen bortgjemte perler der, spesielt på østkanten, der det nettopp er litt tydelig fattigdom og rus. Ikke på grunn av de to tingene, men fordi det er mer smeltedigel med større hjerte og variasjon. Det sier seg selv at om til og med uteliggerne skyr et sted som pesten, så er det ikke noe hyggelig å være der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig foretrekker jeg Bergen,men jeg har bodd der i flere år. Ikke vært så mye i Oslo,men syns det er litt upersonlig kanskje...

Anonymkode: 322e5...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg elsker Oslo! Majorstuen er ikke bare et kryss f eks. 

Ingen andre steder i Norge har så stort tilbud innen alt mulig. Uansett hvor du er så kan du være i marka innen en halv time, uten å ha bil. 

Jeg savner Oslo, jeg bodde der før, og drar dit så ofte som mulig.

 

  • Liker 41
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipeste stedet i hele Norge. Kommer evig aldri til å forstå meg på folk som flytter fra nydelige steder, inn i den overpriserte, forurensete, kriminelle og voldelige asfaltjungelen og skryter at av "de bor sentralt i Oslo", med statusstjerner i øynene.

Anonymkode: 21b04...f8a

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber der og ser både forsiden og baksiden av byen. Byen er mye mer mangfoldig enn det du ser ved å gå av på Oslo S og gå oppover Karl Johans gate. 

Anonymkode: 2defe...ba1

  • Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott! kan få ferie følelsen uten å dra ut av landet. Hvis jeg noen ganger er litt lei av Norge kan jeg bare ta meg en gåtur og vips, det er som om jeg er i Pakistan eller Irak! Jeg kan drømme meg bort i den magiske opplevelsen der jeg får se basarene, gatebutikkene og høre ukjente språk overalt rundt meg! Koselig :)

Anonymkode: a88ad...0f2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det blir for kjipt. Kunne aldri tenkt meg å bo der. Et mas og kjas hver dag, så hjem til en liten hybel eller leilighet. Fåtallet kan kjøpe seg et hus i nærheten. Kunne aldri tenkt meg å bodd i byen der.

Anonymkode: 235b0...cca

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan man egentlig forvente seg, Oslo er ingen reell storby og dermed kan man heller ikke kreve det store mangfoldet.

Anonymkode: fd330...114

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Nei, jeg elsker Oslo! Majorstuen er ikke bare et kryss f eks. 

Ingen andre steder i Norge har så stort tilbud innen alt mulig. Uansett hvor du er så kan du være i marka innen en halv time, uten å ha bil. 

Jeg savner Oslo, jeg bodde der før, og drar dit så ofte som mulig.

 

At marka er det beste med Oslo sier vel sitt. 

Anonymkode: 1b32f...258

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber der og ser både forsiden og baksiden av byen. Byen er mye mer mangfoldig enn det du ser ved å gå av på Oslo S og gå oppover Karl Johans gate. 

Anonymkode: 2defe...ba1

Jeg er født og oppvokst i Oslo. 

Nei takk. 

Oslo er grusomt. Tung energi. 

Anonymkode: 1b32f...258

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er eneste sted i Norge jeg kan tenke meg å bo. Selv er jeg fra Gudbrandsdalen og synes den dalen er lang og trist. Får en følelse av å reise tilbake til 1800 -tallet på en måte. Det er langt fra verden mildt sagt! De som bor der er som oftest de som er oppvokst der og som flytter tilbake etter evt endt utdannelse fordi "der er det så godt og trygt for barna å vokse opp". 

Gjøvik er også fint, men alt for lite for min smak. 

Lillehammer er nitrist. De fleste andre byer i Norge er svært lite urbane og har bare bystatus fordi de er i lille Norge. 

Anonymkode: f6324...e2f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Oslo,  og angrer på at jeg flyttet derfra.  Heldigvis bor jeg bare en kort kjøretur unna,  så jeg kan fortsette å dra dit jevnlig.  Elsker mangfoldet i Oslo,  kulturlivet,  Frognerparken, Huk,  Grünerløkka,  restaurantlivet og folket. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig at Oslo ikke bare er Karl Johan, Oslo s og Majorstua 🤗!

Anonymkode: a4e14...888

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...