Gå til innhold

Flere som synes Oslo er et jævlig og deprimerende sted ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg, Ts, fra Oslo. 

Så jeg vet om de ulike bydelene og «tilbudene». 

Som vanlig er de mest ihuga Oslo-tilhengerne ikke fra Oslo. 

 

Jeg husker første gang jeg ankom København og merket med en gang hvor mye mere levende og varm energi det var der...! 

Det henger en mørk skygge over Oslo. 

Anonymkode: 1b32f...258

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg en sjelden gang er i Oslo, kjennes det alltid som en enorm lettelse å kunne reise ut av byen igjen og vekk derfra.

Anonymkode: 9c9d5...66a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg en sjelden gang er i Oslo, kjennes det alltid som en enorm lettelse å kunne reise ut av byen igjen og vekk derfra.

Anonymkode: 9c9d5...66a

Helt enig 😅🙈 litt dumt ettersom min familie og venner bor her 😅

Anonymkode: 1b32f...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg, Ts, fra Oslo. 

Så jeg vet om de ulike bydelene og «tilbudene». 

Som vanlig er de mest ihuga Oslo-tilhengerne ikke fra Oslo. 

 

Jeg husker første gang jeg ankom København og merket med en gang hvor mye mere levende og varm energi det var der...! 

Det henger en mørk skygge over Oslo. 

Anonymkode: 1b32f...258

Nei jeg er ikke derfra, men har bodd der i to omganger. Har noen års erfaring derfra 😊 København er også en fin by, jeg drar faktisk dit i dag! 

Men: folk er forskjellige og liker forskjellige ting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det hviler et slags emosjonelt lavtrykk over Oslo ? 

En forbannelse ? 

 

Ikke vet jeg, men føler også lettelse når jeg kommer meg vekk herfra. 

Anonymkode: 1b32f...258

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Oslo, og her blir jeg nok værende. Vokste opp veldig sentralt, men bor nå litt i utkanten med skog og mark rundt meg (og 15 min. med t-banen til sentrum).  Selv om både København og Stockholm slår knock-out på Oslo på de fleste områder så elsker jeg byen min :)  Oslo er mer enn Karl Johan og kjøpesenteret City ;) 

Anonymkode: 528d0...7b8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje det hviler et slags emosjonelt lavtrykk over Oslo ? 

En forbannelse ? 

 

Ikke vet jeg, men føler også lettelse når jeg kommer meg vekk herfra. 

Anonymkode: 1b32f...258

Og jeg føler at jeg lever og kan være meg selv når jeg er her (ja, er i Oslo nå!) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oslo er mer enn Karl Johan og kjøpesenteret City ;) 

Oh, really !

🙈🙈🙈🙈 må du? 

Tror de fleste er inneforstått med dette. 

Anonymkode: 1b32f...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk Oslo er å jevne all gammel arkitektur, så sjelen bare kveles. 

Og så slår noen til og lager et «tilbud» til Oslos befolkning som feks «Mathallen» som mest av alt minner om handlegaten i en hangar på en flyplass. 

 Noe så sjelløst og flaut har jeg aldri vært borti. 

Perfekt sted å selge sin fake feta-ost. 

 

 

Anonymkode: 1b32f...258

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra vestlandet og er ikke særlig glad i Oslo. Har vært der flere ganger, men jeg kjenner meg igjen i det folk sier med en slags tung og depressiv energi. Jeg trives mye bedre i byer som f.eks Bergen, Stavanger og Kristiansand.

Anonymkode: 0638e...f9a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kjøpesenteret City

Enten må du være langt over 60, ellers er du ikke fra Oslo.

ingen kaller «Oslo City» for «kjøpesenteret City» 🙈

Anonymkode: 1b32f...258

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Oslo altså ❤️

Jeg elsker Oslo så sykt, og savner det vanvittig.. Men det handler nok like mye om folkene som stedet. Og livssituasjon. En festelskende deltidstudent (jobbet tilnærmet 100%, så god økonomi også)  midt i tjueårene har det ganske gøy i parken i Oslo på sommeren! I tillegg, hvis du bryr deg om å gå turer i byen, så kan du oppleve helt fantastiske små og store perler, unike på hver sin måte. 

Nå bor jeg i en liten by på sørlandet, slaver i en jobb jeg ikke trives i, 3 barn og har bikka 33. Livet er fremdeles godt, men ikke fantastisk, som det var i Oslo 😂

Anonymkode: f4333...b1d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vokste opp i "Kardemommrby " i Oslo,  og hadde den beste barndommen man kan tenke seg! Hele nabolaget brydde seg om hverandre,  vi barna fløy ut og inn hos hverandre,  og sov over hos hverandre til støtt og stadighet.  Husker piknik i parken,  skøytebane , akebakke og en idyll med  samhold som jeg ikke fant i småbyen jeg flyttet til som voksen.  

Anonymkode: e25de...106

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Typisk Oslo er å jevne all gammel arkitektur, så sjelen bare kveles. 

Og så slår noen til og lager et «tilbud» til Oslos befolkning som feks «Mathallen» som mest av alt minner om handlegaten i en hangar på en flyplass. 

 Noe så sjelløst og flaut har jeg aldri vært borti. 

Perfekt sted å selge sin fake feta-ost. 

 

 

Anonymkode: 1b32f...258

Ikke anklag Oslo for ditt miserable liv! Har kanskje noe med din innstilling å gjøre.  Vet ikke hvor i Oslo du vokste opp, men du beskriver ikke det Oslo jeg kjenner.  

Anonymkode: e25de...106

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke anklag Oslo for ditt miserable liv! Har kanskje noe med din innstilling å gjøre.  Vet ikke hvor i Oslo du vokste opp, men du beskriver ikke det Oslo jeg kjenner.  

Anonymkode: e25de...106

Hva gjør du i denne tråden ?😅😅

jeg er glad jeg er reflektert, og kritisk selv om sannheten er kjip å ta innover seg. 

Hva faen er bra her mener du ? Alle espresso-housene for hver tiende meter ?HAHAHAH

 

nei mere blodfattig og sjelløs by skal du lete lenge etter. 

Det siste kleine stuntet nå er Munch-museet.  Herregud så blodharry og pretensiøst. 

Jeg blir så flau. 

Anonymkode: 1b32f...258

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man kommer inn til Oslo møtes man av gravearbeid overalt, tiggere, uteliggere, narkomane , ungdomsgjenger, ødelagte stygge veier, skitt og søppel, kjedebutikker, kjedecafeer, folk er kledd i mørke klær og har apatiske blikk. 

Fy faen så sjelløst, kaldt og deprimerende sted. 

Grünerløkka er en hipster-joke, Frogner kaldt og en parodi på seg selv. Majorstuen er et stort kryss. Alle utesteder er tilnærmet like. Uansett hvor mye du betaler møter du dårlig service og slitte lokaler. 

Tragisk. 

Anonymkode: 1b32f...258

Og jordkloden da. Bare en kule full av sand og vann midt i et uendelig stort tomrom. Så deprimerende.

Ja, man kan fokusere på det negative og få hva som helst til å høres jævlig ut.

Men det sier kanskje mer om deg enn om Oslo. Eller jordkloden for den saks skyld.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det blir for kjipt. Kunne aldri tenkt meg å bo der. Et mas og kjas hver dag, så hjem til en liten hybel eller leilighet. Fåtallet kan kjøpe seg et hus i nærheten. Kunne aldri tenkt meg å bodd i byen der.

Anonymkode: 235b0...cca

Om det er mas og kjas er det jo du som styrer selv.

Velger en passende stor leilighet fremfor hus og all verdens vedlikehold og dritt når som helst.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jabx skrev:

Og jordkloden da. Bare en kule full av sand og vann midt i et uendelig stort tomrom. Så deprimerende.

Ja, man kan fokusere på det negative og få hva som helst til å høres jævlig ut.

Men det sier kanskje mer om deg enn om Oslo. Eller jordkloden for den saks skyld.

Jordkloden er magisk og vakker og det er universet også 👍 men prøv å vær smart og spydig du . 

 

Anonymkode: 1b32f...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...