Gå til innhold

Flere som synes Oslo er et jævlig og deprimerende sted ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så deilig at Oslo ikke bare er Karl Johan, Oslo s og Majorstua 🤗!

Anonymkode: a4e14...888

Hvem har sagt at det er det ? 

Anonymkode: 1b32f...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt at det er det ? 

Anonymkode: 1b32f...258

Det virker som TS sitt inntrykk dreier seg rundt sentrum. For det er ikke mye narkomane, bygningsarbeider og tiggere utenfor. 

Anonymkode: a4e14...888

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Oslo, har likt meg der siden jeg var der for første gang som tenåring på 80-tallet. Jeg var på besøk hos en "venninne" som var ett år eldre, hun kom inn på 20-års grense og ikke jeg, så hun valgte å gå inn sammen med en annen venninne på samme alder som hun tydeligvis likte bedre å være sammen med enn meg. Jeg gikk inn på Last Train som lå rett attmed og smeltet sammen med MC-jakkene og AC/DC over annlegget....å Gud som jeg lengtet etter et slikt sted der jeg vokste opp.
Min såkalte venninne etterlot meg der og reiste hjem, og jeg hadde ikke penger eller noen å ringe, og ikke ante jeg adressen dit hun bodde eller hvordan man kom seg dit på natta heller. Men metal-folket er omsorgsfullt og jeg fikk et sted å sove hos en hyggelig gutt som viste meg tegninger han hadde laget og oppførte seg dønn anstendig hele natta. På morgenen tok jeg trikken til henne og måtte selvsagt vente på henne da også. Så Oslo opplevde jeg som et varmt sted, men min venninne fra hjemstedet not so much.

Men lenge siden jeg har vært der nå, sist jeg var der var Rock In i Dronningensgate in-stedet for metalfolk, er det det enda? Sukk....allsang til Man-O-Wars Warriors of the World tror jeg kanskje ikke man finner på noen andre utesteder i Norge :)

Anonymkode: 5ff62...185

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dra da! Du blir ikke savnet.

Anonymkode: d45d8...564

Der har du den Oslo-omtenksomheten, det varmer..

Anonymkode: c44ac...31f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg elsker Oslo jeg også. Har vært der et par ganger og det er så deilig å være så anonym. Ingen vet hvem jeg er. Jeg føler jeg forsvinner i mengden. Behagelig følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker Oslo, har likt meg der siden jeg var der for første gang som tenåring på 80-tallet. Jeg var på besøk hos en "venninne" som var ett år eldre, hun kom inn på 20-års grense og ikke jeg, så hun valgte å gå inn sammen med en annen venninne på samme alder som hun tydeligvis likte bedre å være sammen med enn meg. Jeg gikk inn på Last Train som lå rett attmed og smeltet sammen med MC-jakkene og AC/DC over annlegget....å Gud som jeg lengtet etter et slikt sted der jeg vokste opp.
Min såkalte venninne etterlot meg der og reiste hjem, og jeg hadde ikke penger eller noen å ringe, og ikke ante jeg adressen dit hun bodde eller hvordan man kom seg dit på natta heller. Men metal-folket er omsorgsfullt og jeg fikk et sted å sove hos en hyggelig gutt som viste meg tegninger han hadde laget og oppførte seg dønn anstendig hele natta. På morgenen tok jeg trikken til henne og måtte selvsagt vente på henne da også. Så Oslo opplevde jeg som et varmt sted, men min venninne fra hjemstedet not so much.

Men lenge siden jeg har vært der nå, sist jeg var der var Rock In i Dronningensgate in-stedet for metalfolk, er det det enda? Sukk....allsang til Man-O-Wars Warriors of the World tror jeg kanskje ikke man finner på noen andre utesteder i Norge :)

Anonymkode: 5ff62...185

Sjelden noe tull med metalfolk 🙂 hyggelig fortelling tross dårlig veninne. 

Anonymkode: 7468a...e41

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg elsker Oslo jeg også. Har vært der et par ganger og det er så deilig å være så anonym. Ingen vet hvem jeg er. Jeg føler jeg forsvinner i mengden. Behagelig følelse.

Enig i det. Du kan bare rusle rundt å se deg rundt på alt livet. Sette deg på en cafe, på en pub eller på en benk. Ingen ser på deg mens du kan bare sitte der og slappe av. Det er utrolig deilig.

Anonymkode: 7468a...e41

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i det. Du kan bare rusle rundt å se deg rundt på alt livet. Sette deg på en cafe, på en pub eller på en benk. Ingen ser på deg mens du kan bare sitte der og slappe av. Det er utrolig deilig.

Anonymkode: 7468a...e41

Ja. Ingen legger merke til meg. Deilig å ikke føle meg så beglodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Men metal-folket er omsorgsfullt 

Men lenge siden jeg har vært der nå, sist jeg var der var Rock In i Dronningensgate in-stedet for metalfolk, er det det enda? Sukk....allsang til Man-O-Wars Warriors of the World tror jeg kanskje ikke man finner på noen andre utesteder i Norge :)

Anonymkode: 5ff62...185

har helt samme inntrykk. Metalfolk er av en eller annen grunn utrolig hyggelige folk. Elsker de mannfolka. Har hørt flere venninner som sier det samme, menn som ofte har veldig respekt for kvinner og utrolig omsorgsfulle. jeg er rimelig straight og A4 og havnet inne på Last Train helt uvitende- utrolig kult sted! 

Anonymkode: 97d8d...8de

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er født og oppvokst i Oslo. 

Nei takk. 

Oslo er grusomt. Tung energi. 

Anonymkode: 1b32f...258

merker det samme, den tunge energien. På trikken i oslo spesielt kunne jeg ofte merke en slags kulde og litt sånn depressiv atmosfære, det har jeg aldri merket på samme måte i min hjemby (som jeg ikke liker noe særlig). Folk virket så kalde og stresset. De jeg kjenner som bor i oslo er herlige mennesker. Men får generelt en veldig meg og mitt holdning blant oslofolk, uhøflige, og sure. 

Anonymkode: 97d8d...8de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har helt samme inntrykk. Metalfolk er av en eller annen grunn utrolig hyggelige folk. Elsker de mannfolka. Har hørt flere venninner som sier det samme, menn som ofte har veldig respekt for kvinner og utrolig omsorgsfulle. jeg er rimelig straight og A4 og havnet inne på Last Train helt uvitende- utrolig kult sted! 

Anonymkode: 97d8d...8de

De ser tøffe ut, men er ofte mye greiere og mer reale enn andre. De driver ikke mye med dobbeltspill heller og ikke bruk og kast som andre mannfolk. Er veldig hyggelige er de. Har aldri opplevd noe bråk sammen med dem, og jeg er nok mer som deg. Har likevel flere bekjente i det miljøet og stortrives på fester med dem. Blir behandlet som et menneske og ikke et kjøttstykke. 

Anonymkode: 7468a...e41

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo har bare en gate å vise til. Forstår ikke at folk i fullt alvor vil ha barn i den kommunen. Har hatt tilsammen 4 mnd i Oslo  siste to år. Livet i Oslo blir for simpelt for min del. 

Anonymkode: 62a6d...e98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med St.Hanshaugen, Grønland, Gamlebyen, Tøyen, Bygdøy, Frognerparken, Kubaparken, Botanisk hage, Torshov, øyene? Man har ikke opplevd Oslo hvis alt man har gjort er å ta trikken fra Jernbanetorget til Majorstuen eller gått litt på Grünerløkka. Oslo er full av interessante og rare og fine og gøye ting å se på, men det hjelper jo litt å ha en litt positiv innstilling.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oslo har bare en gate å vise til. Forstår ikke at folk i fullt alvor vil ha barn i den kommunen. Har hatt tilsammen 4 mnd i Oslo  siste to år. Livet i Oslo blir for simpelt for min del. 

Anonymkode: 62a6d...e98

Bare av nysgjerrighet: hvilken gate er det?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

At marka er det beste med Oslo sier vel sitt. 

Anonymkode: 1b32f...258

Det er en av tingene! Men det er mye mer. Det største utvalget i Norge når det gjelder kultur, restauranter o.l., parkliv, kollektivtransporten, hele stemningen. Det skjer liksom noe. Jeg liker stemningen og synes absolutt ikke at folk er kalde. Har aldri blitt tatt så godt i mot som i Oslo. Har bodd mange steder i Norge, men i Oslo opplevde jeg den gode kombinasjonen av at folk ønsker å bli kjent men samtidig at jeg kan velge å gjøre det jeg vil og gjerne være litt anonym som @Kjærlighetsbarn98 nevnte. Men det må være en myte at man ikke blir kjent med naboer osv., jeg opplevde en veldig trivelig nabolagskultur. Jeg bodde i 'sentrum', med barn og vi alle trivdes veldig godt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som TS sitt inntrykk dreier seg rundt sentrum. For det er ikke mye narkomane, bygningsarbeider og tiggere utenfor. 

Anonymkode: a4e14...888

Jeg er født og oppvokst i Oslo, takk. 

Anonymkode: 1b32f...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der har du den Oslo-omtenksomheten, det varmer..

Anonymkode: c44ac...31f

Hahaha ja ! 😅😅😅

Anonymkode: 1b32f...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er født og oppvokst i Oslo, takk. 

Anonymkode: 1b32f...258

Og allikevel greier du bare å ramse opp steder i sentrum? Jeg ser ingenting til det du skriver om her jeg bor. 

Anonymkode: a4e14...888

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oslo er eneste sted i Norge jeg kan tenke meg å bo. Selv er jeg fra Gudbrandsdalen og synes den dalen er lang og trist. Får en følelse av å reise tilbake til 1800 -tallet på en måte. Det er langt fra verden mildt sagt! De som bor der er som oftest de som er oppvokst der og som flytter tilbake etter evt endt utdannelse fordi "der er det så godt og trygt for barna å vokse opp". 

Gjøvik er også fint, men alt for lite for min smak. 

Lillehammer er nitrist. De fleste andre byer i Norge er svært lite urbane og har bare bystatus fordi de er i lille Norge. 

Anonymkode: f6324...e2f

På hvilken måte er Lillehammer nitrist?

Anonymkode: 0aaa4...9fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...