Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Nei, si det? 

Så da er det vel feilmerket da. Og argumentet at hun liksom gjør reklamer gratis ellers, utgår? Eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Christiane_W skrev:

De to innleggene på bloggen som handler om julebordet på Thorskog slott er fylt med bilder av herr og fru Eriksen pyntet til fest i vakre omgivelser på et ærverdig gammelt slott pyntet til jul og omtale av femretters middag med underholdning av damekor og fruas nye kjole innkjøpt til anledningen.

En overdådig førjulsfeiring som er veldig fjernt fra virkeligheten til de som trenger hjelp fra Omvendt Julenisse for å få mat på bordet og gaver under treet på julaften og som nok en gang forsterker inntrykket av "oss og dem". Denne illustrasjonen treffer spikeren på hodet:

Hadde vært morsomt med det bildet på fruens Instagram. Ser for meg kommentarene til de høyt utdannede kvinnene:

- Wow😍

- du stråler😍

- hvor er pelsen fra? 

- du er så god som hjelper de fattige❤️

- nydelig kjole, vakre gode deg😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Klink skrev:

Så da er det vel feilmerket da. Og argumentet at hun liksom gjør reklamer gratis ellers, utgår? Eller? 

Feilmerket!? 

Nå spekulerer du vel? :ironi:

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Feilmerket!? 

Nå spekulerer du vel? :ironi:

Er så mye spekulasjoner her fra før at det er vel bare bli med på lasset. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt alminnelig søndagsantrekk for å bake pepperkaker og pynte juletre ser jeg. Ikke kunstig overhode. De yngste begynner å bli drevne på fotoshoots og.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Klink skrev:

Har du ikke fått med deg at CBE er «best i klassen» når det kommer til merking? Det er i hvert fall det de liker å hevde.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Malum skrev:

Har du ikke fått med deg at CBE er «best i klassen» når det kommer til merking? Det er i hvert fall det de liker å hevde.

Jeg vet ikke hvor god hun er til noe som helst, men jeg tror ingenting på at hun reklamerer for noe gratis eller uten å få noe igjen for det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke over hvor ødelagt det gulvet i stuen er. :( kan jo ikke se ut i virkeligheten. Dyre gulvet liksom

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Klink skrev:

det vet da ikke jeg.

Jeg vet at ENTEN bryter hun markedsføringsloven over en lav sko. Det er god nok grunn alene til at seriøse organisasjoner som Redd Barna bør avstå fra å assosieres med henne, og absolutt ikke være med å støtte virksomheten videre. Umerket reklame og content marketing er etter min mening grove tillitsbrudd mot forbrukerne, og bidrar til overforbruket i verden.

ELLER: Hvis hun ikke bryter markedsføringsloven er vi tilbake til at de gode formål må betale for seg og de dårlige slipper.

Jeg vet ikke hvilket av disse alternativene som er riktig, men jeg vet at ett av dem er riktig. Og begge stinker.

Endret av MissLucy
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt og mase så mye mer om dette. Jeg tenker som så at bloggen og bloggeren er hva det er. Stort sett bilder av en falskt oppstilt dame/familie og reklamering for ræl. Det er sikkert hundre ting og ta dem på. 

Reklamering en for Redd barna syns jeg skiller seg ut som noe bra. Og jeg ser ikke på det som at Redd barna støtter oppunder det hun gjør. De ville helt sikkert bare få ut en reklame om seg selv. Å lage en reklame koster penger uansett hvordan man vrir og vender på det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Klink skrev:

Jeg vet ikke hvor god hun er til noe som helst, men jeg tror ingenting på at hun reklamerer for noe gratis eller uten å få noe igjen for det. 

Nei, det tror ikke jeg noe på heller. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skuffa over juletreet🤔 Jeg hadde ventet noe mer ekstravagant. Mer spesiell pynt. Ingen reklame. Ingenting å ønske seg. Ingenting å være litt småsjalu over.

Hilsen juletreebridezilla🎄

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CabinCruiser skrev:

Jeg er litt skuffa over juletreet🤔 Jeg hadde ventet noe mer ekstravagant. Mer spesiell pynt. Ingen reklame. Ingenting å ønske seg. Ingenting å være litt småsjalu over.

Likte den togbane rundt treet da 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Klink skrev:

Likte den togbane rundt treet da 😊

Joda, den er fin, men jeg har den jo fra før😂

Har også ett for å går "inni" treet.

Når du innser at du har mer juledingser enn CBE #thatfeeling

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Enig! det er jo ingen ekstraordinær julepynt eller noe ekstra. Det er europris pynt. 😕 skuffa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klink skrev:

Hun har vel tidligere skrevet at en del klær og ting er tidligere spons? Og at hun tidligere har laget reklame for dem? 

At redd barna betaler henne, foregikk vel omtrent slik. Hei vi ønsker å få laget reklameinnlegg om blablabla for blabla kroner. Er du interessert i å gjøre jobben? Vbe sier ok, lager et innlegg og får penger. Hun kan jo ikke drive gratis reklamering på alt, så tror ikke på at hun ikke får noen goder igjen for innlegg som tydelig er reklame for et eller annet. Kamskje er det feil merking av reklame. 

Og som ein av tinga ho ikkje kan driva gratis reklamering for velg ho å ta betalt for Redd Barna, medan til dømes eit luksusslott i Sverige tilsynelatande får gratis eksponering. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 minutter siden, decker skrev:

Og som ein av tinga ho ikkje kan driva gratis reklamering for velg ho å ta betalt for Redd Barna, medan til dømes eit luksusslott i Sverige tilsynelatande får gratis eksponering. 

Har hun fått i oppdrag av de og reklamere for de da? Hvis det så mener jeg bestemt at da hadde hun helt sikkert tatt betalt for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Klink skrev:

Har hun fått i oppdrag av de og reklamere for de da? Hvis det så mener jeg bestemt at da hadde hun helt sikkert tatt betalt for det. 

Hun trenger ikke å ha fått betalt for det. Om oppholdet - eller deler av dette, er gratis eller rabattert, skal det også merkes som reklame /spons. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klink skrev:

Er så mye spekulasjoner her fra før at det er vel bare bli med på lasset. 

Kanskje du nå skjønner hvorfor? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev:

Hun trenger ikke å ha fått betalt for det. Om oppholdet - eller deler av dette, er gratis eller rabattert, skal det også merkes som reklame /spons. 

Ja, men da har hun jo fått noe mot å reklamere. 

Det jeg skulle fram til var at hun selvfølgelig tar seg betalt. (på en eller annen måte) Av redd barna også. Og at jeg ikke forstår at det er så galt å få betalt av Redd Barna. De søkte mest sannsynlig etter noen til å ta jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...