SusieDerkins Skrevet 8. desember 2019 Forfatter #12921 Skrevet 8. desember 2019 4 minutter siden, Klink skrev: For et usaklig motsvar til det brukeren skrev. det hun svarte på tok vel kaka av usaklighet. All time high vil jeg si. Merkelig at du ikke kommenterer det? 22
Populært innlegg Morgan Le Fay Skrevet 8. desember 2019 Populært innlegg #12922 Skrevet 8. desember 2019 Angående kaffe til dessert: https://www.aftenposten.no/reise/i/rA8AVm/tre-ting-du-absolutt-ikke-maa-gjoere-neste-gang-du-spiser-ute Dette paret har null peiling på stil, kultur, skikk og bruk. Jeg skjønner heller ingenting av borddekkingen hennes; hva tanken er med type og plassering av glass og bestikk. For ikke å snakke om LKE sitt antrekk på slotts-julebordet: mørk dress med brune upussede spennesko . Samme med huset; flott villa fylt med ræl, uten verken bøker eller kunst. Alt med dem er så gjennomført harry - greit nok det, men å samtidig være så selvhøytidelige og pompøse og tro man er noe slags forbilde og inspirator ...da lurer jeg virkelig på hvem målgruppen er. Veldig komisk faktisk. (Men det verste er det elendige språket og kunnskapsløsheten både når det gjelder innhold og rettskrivning. Og kommaregler lærer man vel i 7. klasse?) 62
Klink Skrevet 8. desember 2019 #12923 Skrevet 8. desember 2019 (endret) 2 minutter siden, MissLucy skrev: det hun svarte på tok vel kaka av usaklighet. All time high vil jeg si. Merkelig at du ikke kommenterer det? Nja syns det er et par gode poeng der jeg. Men om alle som sier de har sendt mail, faktisk har sendt, så tror vel redd barna at dere er gærene hele gjengen. Endret 8. desember 2019 av Klink 3
SusieDerkins Skrevet 8. desember 2019 Forfatter #12924 Skrevet 8. desember 2019 3 minutter siden, Klink skrev: Nja syns det er et par gode poeng der jeg. Men om alle som sier de har sendt mail, faktisk har sendt, så tror vel redd barna at dere er gærene hele gjengen. de sa tvert i mot at de var takknemlige for tilbakemeldingene, og skulle ta alle tilbakemeldinger med i evalueringen av forsøket med influencere. Og det forklarer vel avsporingsstøyen her i kveld tenker jeg. 24
Rev. Revenge Skrevet 8. desember 2019 #12925 Skrevet 8. desember 2019 (endret) 28 minutter siden, Klink skrev: Nja syns det er et par gode poeng der jeg. Men om alle som sier de har sendt mail, faktisk har sendt, så tror vel redd barna at dere er gærene hele gjengen. Å jada. Jeg sendte tross alt som privatperson. Så Redd Barna anser nok meg som gæærn som bryr meg om Barnekonvensjonen og verdier, siden du sier det. Endret 8. desember 2019 av Revenge o'Cavatina 28
Jobbermedbarn Skrevet 8. desember 2019 #12926 Skrevet 8. desember 2019 9 minutter siden, Klink skrev: Nja syns det er et par gode poeng der jeg. Men om alle som sier de har sendt mail, faktisk har sendt, så tror vel redd barna at dere er gærene hele gjengen. Så du tror at de som jobber for barns rettigheter synes andre som er opptatt av barns rettigheter, er gærne? For en merkelig konklusjon! 46
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 8. desember 2019 Populært innlegg #12927 Skrevet 8. desember 2019 9 minutter siden, Klink skrev: Nja syns det er et par gode poeng der jeg. Men om alle som sier de har sendt mail, faktisk har sendt, så tror vel redd barna at dere er gærene hele gjengen. Du vet at Redd Barna er en organisasjon som jobber for barns rettigheter? Jeg tror neppe de synes det er rart om folk henvender seg til dem for å snakke om barns rettigheter. Men hyggelig at debatten som vanlig holder sg saklig og er uten ufine utfall og utsagn om at motdebattantenes er gærne og sånn, da. 54
Malum Skrevet 8. desember 2019 #12928 Skrevet 8. desember 2019 6 timer siden, Mrs Robinson skrev: Fascinerende at kritikere av kg-brukere alltid kommer i samlet flokk og ikke spredt rundt her og der Du aner ikke hvor mange ganger jeg har stusset over det samme. Det er virkelig helt påtagelig. 28
Alice123 Skrevet 8. desember 2019 #12929 Skrevet 8. desember 2019 4 timer siden, spaniasol skrev: Jeg tror at noen som bare er innom et kort øyeblikk ikke vil oppleve den massive bruken av barn i markedsføringssammenheng. Det er nokså avanserte greier Treasures benytter. Vi ser også her i tråden at enkelte ikke klarer å forstå at ALT som skjer i deres some er butikk. INTET er personlig eller privat, selv om det er nettopp det de vil framstå som. Det er et narrespill, og for å skjønne dette må man følge godt med. Ikke for å unnskylde Redd Barna, bare et forsøk på å forstå. For det ER vanskelig å forstå. Hele konseptet til CBE er å viske ut skillet mellom privatperson og butikk. CBE endret selv bloggnavn (og med det din offentlige identitet) fra Fotballfrue til Caroline Berg Eriksen. Med det fjernet hun skillet helt. Bloggen og SoMe er veldig basert på "venninnefølelsen" og "personlig kontakt", jeg vil si langt mer enn de fleste andre livsstilsblogger (her må noen gjerne korrigere meg). Som du skriver er det kjempevanskelig å klare å skille person og bedrift. Jeg klarer det ikke alltid selv en gang, på tross av at jeg har fulgt og tidvis deltatt i fotballfrue/CBE-trådene siden lenge før kommentarfeltskandalen i hine hårde. 30
SusieDerkins Skrevet 8. desember 2019 Forfatter #12930 Skrevet 8. desember 2019 (endret) 6 minutter siden, Malum skrev: Du aner ikke hvor mange ganger jeg har stusset over det samme. Det er virkelig helt påtagelig. da er det vel bare to muligheter jf deres egen logikk: Enten er de en og samme person, eller så de har en hemmelig og anonym gruppe Endret 8. desember 2019 av MissLucy 26
Rev. Revenge Skrevet 8. desember 2019 #12931 Skrevet 8. desember 2019 (endret) 10 minutter siden, MissLucy skrev: da er det vel bare to muligheter jf deres egen logikk: Enten er de en og samme person, eller så de har en hemmelig og anonym gruppe Neinei, det er det bare vi andre i tråden som har. Hemmelig gruppe på FB, eller kanskje vi møtes på samme sted hver uke over grandiosaen og konspirerer ukas strategi? Forresten, det foregår via Skype. Vi er tross alt Legion. Endret 8. desember 2019 av Revenge o'Cavatina 22
FotbaIlflua Skrevet 8. desember 2019 #12933 Skrevet 8. desember 2019 9 timer siden, virkelig skrev: Jeg var selv i kontakt med Redd Barna, og de er tydelig klare på at de vet hvor disse kritiske mailene kom fra, og når de samme personene her inne er kritiske til omvendt julenisse så er det jo greit for Redd barna at de ser hvordan enkelte kun er ute etter bloggeren Jeg kan bare snakke for meg selv. Det er Redd Barna sin dømmekraft jeg stiller spørsmål ved, og det er det jeg har formidlet med min kontakt med dem. CBE får holde på som hun vil, men hun er helt feil influencer til å fronte en slik kampanje fordi grunnverdiene til Redd Barna og grunnverdiene CBE viser fram på bloggen er i hver sin ende av skalaen. Umusikalsk. Forresten; hvordan vet Redd Barna at de som kontakter dem under fullt navn i tillegg er brukere her inne? Dokumentasjon, takk! 32
Skrottefar Skrevet 8. desember 2019 #12934 Skrevet 8. desember 2019 2 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Dokumentasjon, takk! Akkurat det kan vi bare glemme å få, for @virkelig er ikke så nøye med å komme med egen dokumentasjon 32
FotbaIlflua Skrevet 8. desember 2019 #12935 Skrevet 8. desember 2019 7 timer siden, spaniasol skrev: Personlig mail? Hvis det er en personlig mail om strengt personlige forhold mellom brevskriveren og Redd Barna, skal den overhodet ikke nevnes her. Har man ikke lært noe av bloggere generelt? Hvor strengt personlig kan den være om den omhandler de hevngjerrige kjerringene på kvinneguiden som bare er ute etter å sabotere for CBE? 15
Gjest spaniasol Skrevet 8. desember 2019 #12936 Skrevet 8. desember 2019 2 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Hvor strengt personlig kan den være om den omhandler de hevngjerrige kjerringene på kvinneguiden som bare er ute etter å sabotere for CBE? Nettopp - det var mitt poeng. Ironi skriftlig er en svært krevende gren...
SusieDerkins Skrevet 8. desember 2019 Forfatter #12937 Skrevet 8. desember 2019 1 time siden, Lille_Krokodille skrev: Men det Virkelig kom med kan jo like gjerne være noe h*n har skrevet selv. Telefonnr og mailadr er lette å finne. Er det virkelig så vanskelig å ta en printscreen og bare stryke ut navn? Enig. Det holder ikke som dokumentasjon. 12
Klink Skrevet 8. desember 2019 #12938 Skrevet 8. desember 2019 (endret) 44 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Så du tror at de som jobber for barns rettigheter synes andre som er opptatt av barns rettigheter, er gærne? For en merkelig konklusjon! Nei, jeg syns folk som sender mail om bruk av bloggere for å reklamere for seg er gærne og de som sender mail om "slemme" kgbrukere er gærne. Derimot de som faktisk gjør en jobb, som jobbber frivillig eller faktisk gjør noe konstruktivt ser jeg opp til. Rart å boikotte redd barna som faktisk forsøker gjøre noe for verden fordi de bruker en blogger for å reklamere for organisasjonen sin. Alt for at flere kan hjelpe, eller? Merkelig å mase om dokumentasjon på hverken det ene eller andre. Dersom cbe har så stor påvirkningskraft som det tidvis virker som her la henne reklamere for flere organisasjoner istedet for hårspenner og drit. Endret 8. desember 2019 av Klink 3
Mrs Robinson Skrevet 8. desember 2019 #12939 Skrevet 8. desember 2019 1 minutt siden, Klink skrev: Nei, jeg syns folk som sender mail om bruk av bloggere for å reklamere for seg er gærne og de som sender mail om "slemme" kgbrukere er gærne. Derimot de som faktisk gjør en jobb, som jobbber frivillig eller faktisk gjør noe konstruktivt ser jeg opp til. Rart å boikotte redd barna som faktisk forsøker gjøre noe for verden, fordi de bruker en blogger for å reklamere for organisasjonen sin. Du ser ikke ironien i at RB sponser CBE til å fortsette og bryte barnas rett til privatliv, som de selv prøver å bekjempe på andre fronter? Det er jo som om NOAH skulle bruke en pelsdyrfarm som reklameaktør 49
Keaton Skrevet 8. desember 2019 #12940 Skrevet 8. desember 2019 5 minutter siden, Klink skrev: Nei, jeg syns folk som sender mail om bruk av bloggere for å reklamere for seg er gærne og de som sender mail om "slemme" kgbrukere er gærne. Derimot de som faktisk gjør en jobb, som jobbber frivillig eller faktisk gjør noe konstruktivt ser jeg opp til. Rart å boikotte redd barna som faktisk forsøker gjøre noe for verden fordi de bruker en blogger for å reklamere for organisasjonen sin. Alt for at flere kan hjelpe, eller? Du tror at det er alt folk gjør i løpet av en dag? Ok, det tar 3 min, jeg gjorde det i lunsjpausen og jeg kan forsikre deg om at jeg gjør mer frivillig arbeid i løpet av en ukes tid enn CBE har gjort hittil i sitt bloggerliv. Har du hørt om noe så enestående som ytringsfrihet? Vi skal fankern meg være glad for at vi kan si fra om urett og dumskap, det er ikke alle forunt. 49
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå