Gjest LeiaO Skrevet 8. desember 2019 #12821 Skrevet 8. desember 2019 (endret) 20 minutter siden, virkelig skrev: Hvorfor i alle dager skal jeg legge inn både hva jeg har skrevet og hva svaret jeg fikk var ? ... Fordi det er uklart om Redd Barna har skrevet kritisk om brukere her inne ut fra kommentaren din. Dvs det hadde vært rederlig ovenfor Redd Barna om folk fikk se hva Redd Barna har svart på, og ikke kun får din tolkning av korrespondansen. Endret 8. desember 2019 av LeiaO
Stjernekikkeren Skrevet 8. desember 2019 #12822 Skrevet 8. desember 2019 3 minutter siden, Pjolterbeist skrev: Det forutsetter jo at denne påståtte kommunikasjonen Virkelig hevder å ha hatt, faktisk også har funnet sted. For det er jo en særdeles drøy påstand Virkelig kommer med her. Ja, jeg må si at det er litt av en historie vedkommende her kommer med, litt av en påstand på vegne av Redd barna. 30
virkelig Skrevet 8. desember 2019 #12823 Skrevet 8. desember 2019 7 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Nå har du sjansen til å dokumentere dette, vi som kritiserer bloggerens gjøren og laden har som regel alltid en link, et innlegg, eller en konkret handling å omtale, ellers blir vi redigert bort som rykter og spekulasjoner. Dette er DIN sjanse til å dokumentere det du påstår her og nå. Legg ut bilder eller kopier av mailene, slik andre her har gjort. Jeg legger da ikke ut hva jeg hverken har skrevet i min mail eller vedkommende sitt svar. Men det er jo greit Redd barna blir gjort oppmerksom på hvor langt enkelte er villige til å gå for å kunne sverte bloggeren. Hva soim måtte ryddes spiller ingen rolle, det viktigste er at Redd barna er gjort opmerksom på hva som faktisk foregår 5
LilleSnupp Skrevet 8. desember 2019 #12824 Skrevet 8. desember 2019 Akkurat nå, virkelig skrev: Jeg legger da ikke ut hva jeg hverken har skrevet i min mail eller vedkommende sitt svar. Men det er jo greit Redd barna blir gjort oppmerksom på hvor langt enkelte er villige til å gå for å kunne sverte bloggeren. Hva soim måtte ryddes spiller ingen rolle, det viktigste er at Redd barna er gjort opmerksom på hva som faktisk foregår Igjen vil du ikke dokumentere påstått svar? 33
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 8. desember 2019 #12825 Skrevet 8. desember 2019 Når man trodde at @virkelig hadde nådd bunnen, så kommer dette..den som alltid maser om dokumentasjon og kaller andre løgnere så sant de ikke hoster opp dokumentasjon på 2 sek, vil ikke legge ut dokumentasjon på denne røverhistorien. For noen oppegående folk som følger CBE.
Populært innlegg Ultiva Skrevet 8. desember 2019 Populært innlegg #12826 Skrevet 8. desember 2019 (endret) Spesialrådgiver i Redd Barna; Sarah Eline Grønvold, er åpenlyst imot den vilkårlige utleveringen som skjer på sosiale medier. Dette har hun uttalt seg om mange ganger, blant annet her: "Barn er ikke en gjenstand som voksne kan bruke til underholdning, mener jurist Sara Eline Grønvold. Hun mener foreldre daglig bryter FNs barnekonvensjon artikkel 16 som sier «alle barn har rett til et privatliv»." https://www.aftenposten.no/norge/i/orlEm/foreldre-bryter-daglig-barnekonvensjonen-om-barns-rett-til-privatliv Det er direkte uheldig at Redd Barna deretter velger å betale Caroline Berg Eriksen for å fremme barns vilkår; hun som har generert 50 000 googletreff på egne barn og brukt dem i internettreklame siden de lå i mors mage. Er Redd Barna uenige med sin egen spesialrådgiver? Endret 8. desember 2019 av Ultiva 66
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 8. desember 2019 Populært innlegg #12827 Skrevet 8. desember 2019 Tenker jeg tar en prat med RB om denne røverhistorien selv i morgen. For dette tjener ikke RB noe på, heller det motsatte. 60
Gjest Jonas Bie Skrevet 8. desember 2019 #12828 Skrevet 8. desember 2019 2 minutter siden, virkelig skrev: Jeg legger da ikke ut hva jeg hverken har skrevet i min mail eller vedkommende sitt svar. Men det er jo greit Redd barna blir gjort oppmerksom på hvor langt enkelte er villige til å gå for å kunne sverte bloggeren. Hva soim måtte ryddes spiller ingen rolle, det viktigste er at Redd barna er gjort opmerksom på hva som faktisk foregår Hva er det som faktisk foregår? Jeg tar som sagt kontakt med Redd Barna i morgen. Og jeg kommer til å dokumentere!
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 8. desember 2019 #12829 Skrevet 8. desember 2019 1 minutt siden, virkelig skrev: Jeg legger da ikke ut hva jeg hverken har skrevet i min mail eller vedkommende sitt svar. Men det er jo greit Redd barna blir gjort oppmerksom på hvor langt enkelte er villige til å gå for å kunne sverte bloggeren. Hva soim måtte ryddes spiller ingen rolle, det viktigste er at Redd barna er gjort opmerksom på hva som faktisk foregår ...og med det kan vi trygt legge den ballen død, for @virkelig har nok en gang bevist at h*n bare kommer med oppspinn og tull. Kanskje vi nå kan gå tilbake til diskusjonen og overse trollingen.
Gjest spaniasol Skrevet 8. desember 2019 #12830 Skrevet 8. desember 2019 Når man informerer/opplyser/tipser medier/firmaer/organisasjoner om forhold man reagerer på, får man ikke svar. Om tipset eller informasjonen blir behandlet, kommer an på aktualitet, kapasitet og mye annet. Altså; fortsett å rapportere, men forvent ikke å få svar. Redd Barna har faktisk gjort et unntak ved å sende et standardsvar til dere som har tilskrevet dem. Muligens fordi de har fått svært mange henvendelser.
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 8. desember 2019 #12831 Skrevet 8. desember 2019 3 minutter siden, spaniasol skrev: Når man informerer/opplyser/tipser medier/firmaer/organisasjoner om forhold man reagerer på, får man ikke svar. Om tipset eller informasjonen blir behandlet, kommer an på aktualitet, kapasitet og mye annet. Altså; fortsett å rapportere, men forvent ikke å få svar. Redd Barna har faktisk gjort et unntak ved å sende et standardsvar til dere som har tilskrevet dem. Muligens fordi de har fått svært mange henvendelser. Så rart da, vi er da ikke så mange på KG? Hvis alle henvendelsene komme herfra altså ifølge @virkelig
Stjernekikkeren Skrevet 8. desember 2019 #12832 Skrevet 8. desember 2019 17 minutter siden, virkelig skrev: Jeg legger da ikke ut hva jeg hverken har skrevet i min mail eller vedkommende sitt svar. Men det er jo greit Redd barna blir gjort oppmerksom på hvor langt enkelte er villige til å gå for å kunne sverte bloggeren. Hva soim måtte ryddes spiller ingen rolle, det viktigste er at Redd barna er gjort opmerksom på hva som faktisk foregår Hvorfor ikke? Det hadde jo støttet oppunder det du sa og virkelig gitt oss KGkjerringer her en i trynet. Hadde jeg synes like dårlig om noen som du synes om alle oss her, hadde ikke jeg nølt med å vifte med informasjon som stiller de i dårlig lys, om dem til dem 45
Pås Skrevet 8. desember 2019 #12833 Skrevet 8. desember 2019 53 minutter siden, virkelig skrev: Det er ikke så vanskelig å skjønne. Når det kommer frem fra brukere her at de har sendt mail til Redd barna angående dette samarbeidet, skrevet her inne at de velger støtte andre organisasjoner etc. Så er det vel ikke veldig vanskelig å skjønne hvordan ordlyden er i flere av mailene. Dette fremstår svært lite troverdig... 37
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 8. desember 2019 #12834 Skrevet 8. desember 2019 4 minutter siden, Pås skrev: Dette fremstår svært lite troverdig... Og creepy.
SusieDerkins Skrevet 8. desember 2019 Forfatter #12835 Skrevet 8. desember 2019 (endret) .... Endret 8. desember 2019 av MissLucy
Populært innlegg SusieDerkins Skrevet 8. desember 2019 Forfatter Populært innlegg #12836 Skrevet 8. desember 2019 1 time siden, virkelig skrev: Nå var nok mailen min litt annerledes utformet enn fra de fleste andre, så derfor heller ikke standardsvar som tydeligvis mange andre her inne har fått hva sto det i din mail da? "Kjære Redd Barna, jeg har ingenting å klage på og brenner for saken deres. Men jeg vil bare sladre om at de mailene dere sikkert får - de kommer fra et sted med misunnelige og feite folk. Det er helt sant, for jeg skjønner jo hvordan de er. Selv om jeg ikke vet noe om dem. Men såpass forstår man jo." 70
Populært innlegg SusieDerkins Skrevet 8. desember 2019 Forfatter Populært innlegg #12837 Skrevet 8. desember 2019 1 time siden, virkelig skrev: Hvorfor i alle dager skal jeg legge inn både hva jeg har skrevet og hva svaret jeg fikk var ? Når de får x antall stort sett like mail om akkurat dette samarbeidet med CBE /UI så er det vel ikke rart at de svarer standardsvar, min mail var ikke for å være kritisk til CBE, og derfor et anerledes svar. Ikke verre enn det fordi vi tror du lyver selvfølgelig. Historien du forteller har ingen troverdighet. Hvis vi skal tro på den, må du dokumentere den. Det er selvfølgelig helt frivillig om du vil legge den ut, men du gjør et valg ift egen troverdighet. 54
Keaton Skrevet 8. desember 2019 #12838 Skrevet 8. desember 2019 1 time siden, virkelig skrev: Jeg var selv i kontakt med Redd Barna, og de er tydelig klare på at de vet hvor disse kritiske mailene kom fra, og når de samme personene her inne er kritiske til omvendt julenisse så er det jo greit for Redd barna at de ser hvordan enkelte kun er ute etter bloggeren Det der får du dokumentere! Jeg har sendt mail fra min jobbmail, tviler sterkt på at RB ser at den «kommer fra» KG. Ha ha. 45
Levina Skrevet 8. desember 2019 #12839 Skrevet 8. desember 2019 (endret) Det er overhode ikke ukjent for bloggernes samarbeidspartner at det finnes en gruppe mennesker som sender henvendelse til i dette tilfellet CBE samarbeidspartnere. Det er også behørig dokumentert i denne trådene. De skriver ut din vreden om at de synes det er forkastelig at de samarbeider med ei som ikke tar hensyn til barnekonvensjon, selgere barnas barndom, er frekk mor leseren, er kroppsfiksert, er et dårlig forbilde, har en forferdelig mann, er et miljøsvin osv osv. De samme som forøvrig følger henne i alle tråder og leser det hun legger ut. Men, hun skal ikke tjene penger på det arbeidet som hun legger ned i sin jobb. Får det ikke mer ironiske enn det der. Som « truer» med at de aldri skal kjøpe noe derfra igjen, enten det gjelder Kremmerhuset eller Lindex fordi de samarbeider med bloggeren. Redd Barna har selv mail gitt sin støtte til CBE, men de vet vel kanskje ikke hva de snakker om..det er jo her inne sannheten råder. Det er et kjent fenomen dette, at det finnes folk som klarer å finne noe negativt ved alt som legges ut, overhode ingen nyanser, Kritikken kan ikke blir tatt alvorlig fordi det er så tydelig hva som er agendaen. Men, folk må jo bare fortsette så får CBE og jeg og andre som ønsker å bruke juletiden på noe hyggelig og meningsfullt fortsette med det. Endret 8. desember 2019 av Levina 8
Umylian Skrevet 8. desember 2019 #12840 Skrevet 8. desember 2019 Virkelig må ha en enorm lyst til å forsvare CBE for enhver pris slik vedkommende driver på. Man kan lure på hva som driver mennesket. 30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå