Medici Skrevet 9. desember 2019 #13041 Skrevet 9. desember 2019 (endret) 31 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Ble ikke inspirert av det dekkede nyttårsbordet på insta heller, merket med reklame for et norsk bestikkmerke. Hastverk er lastverk, og bordet så uferdig og uinspirert ut. Ser ikke ut som at bestikkannonsøren får valuta for pengene. Carolinebergeriksen.no har prestert bedre for annonsøren tidligere da hun bare "lånte produkter i en lokal butikk" på Siljan tidligere. Fikk skikkelig 90's flashback av det bordet. Forstår virkelig ikke hvem som lar seg inspirere av det. Endret 9. desember 2019 av Medici 14
loffen Skrevet 10. desember 2019 #13042 Skrevet 10. desember 2019 (endret) Det nyttårsbordet mangler jo også et sett til med bestikk til hver kuvert. Fikk de bare 6 kniver og 6 gafler utlevert i spons? Jeg lurer på hvem som blir inspirert av noe derfra.. et uferdig nyttårsbord første uka i desember. Mens julekalenderen til barna skal vi snart få se, den er visst ikke ferdig ennå, når det er 9 desember. (Hvorfor vil vi se denne i det hele tatt..? Er det virkelig SÅ spennende? Hvor mange ganger har hun ikke nevnt denne?) Og juletreet pyntes den 9 desember i et merkelig innlegg med stivpyntet mor og uvitende små modeller, men det er ikke helt ferdig ennå. 'Årets juletre er snart ferdig'. Det skal vi kanskje også få se senere? P.S. Har forresten et tips til dem. Kjøp en trappestige/gardintrapp, så slipper dere akrobatikk for å feste stjerna i toppen. Endret 10. desember 2019 av loffen 30
Hvem er dette? Skrevet 10. desember 2019 #13043 Skrevet 10. desember 2019 Er ho hravid? Ref bilde fra julekonsert på blogg 1
cerruti Skrevet 10. desember 2019 #13044 Skrevet 10. desember 2019 8 timer siden, pøbelsara skrev: Nyfriserte og poserende er de allerede drevne aktører og modeller. En barndom på utstilling. Bortsett fra at foreldrene tjener penger på dette, kan jeg ikke se noe fordeler barna har av å eksponeres på denne måten. Dette reagerer jeg på også. Jeg kan nesten ikke forstå hvordan så små barn tillater at håret feks krølles såpass ofte. Vil ikke gjerne barna bestemme selv? Om hvordan det skal være? 17
Inocybe Skrevet 10. desember 2019 #13045 Skrevet 10. desember 2019 6 timer siden, Surikatt skrev: Det juletreet var vel så langt fra mitt juletre man kan komme. Og de røde sløyfene hun skal ha på var grusomme. Og hvorfor ingen pynt som barna har laget? Akkurat det er vel bra det ikke er. De barna blir allerede eksponert alt for mye så fint de i det minste kan ja julepynten sin i fred. Men om man skulle kjøpe "bli med hjem hos familien min"-narrativet så mangler det personlige touchet veldig. Det er alt for polert, alt for oppstilt og alt for Disney (låner et beskrivende ord fra en annen i tråden). Jeg venter hele tide på at en reklametekst som "Coop - vi har alt du trenger til julen" skal rulle over skjermen og så gå videre til neste reklame for tannkrem eller vaskemiddel. 41
Populært innlegg Aquarius04 Skrevet 10. desember 2019 Populært innlegg #13046 Skrevet 10. desember 2019 (endret) 48 minutter siden, cerruti skrev: Dette reagerer jeg på også. Jeg kan nesten ikke forstå hvordan så små barn tillater at håret feks krølles såpass ofte. Vil ikke gjerne barna bestemme selv? Om hvordan det skal være? De er vel vant til å bli stylet av mamma da. Sånn er det jo når vaner implementeres ved tidlig alder. Der i gården er det mamma som bestemmer styling, hår og utseende. Og alt må være perfekt og delikat naturligvis. Det siste bildet i innlegget om juletreet gir meg en dårlig følelse. Ei litta jente som burde rotet og lekt på rommet sitt, ikke vært stylet opp med nissehårbøyle på gulvet foran juletreet. Så utrolig trist. Mor turer fram som mor vil, skamløst og uten tanker om hva barna egentlig vil så lenge mor får de fantastiske julefamiliebildene hun så sårt ønsker seg og trenger til bloggen, der hun står med reinsdyrhorn-bøylen sin og rødt satengskjørt. Se hvilken perfekt familie vi her, og hvilken overflod vi har. Det gjør meg kvalm. Endret 10. desember 2019 av Aquarius04 65
Populært innlegg skruf Skrevet 10. desember 2019 Populært innlegg #13047 Skrevet 10. desember 2019 Jeg synes det er direkte trist når små barn allerede er drillet i posering og har både bloggerfoten og stå-på-tå posituren innprentet. 56
Orly Skrevet 10. desember 2019 #13048 Skrevet 10. desember 2019 1 time siden, cerruti skrev: Dette reagerer jeg på også. Jeg kan nesten ikke forstå hvordan så små barn tillater at håret feks krølles såpass ofte. Vil ikke gjerne barna bestemme selv? Om hvordan det skal være? Akkurat det kan de jo ha bestemt selv, mange barn vil gjerne ha krøller. 1
Viking-girl Skrevet 10. desember 2019 #13049 Skrevet 10. desember 2019 40 minutter siden, skruf skrev: Jeg synes det er direkte trist når små barn allerede er drillet i posering og har både bloggerfoten og stå-på-tå posituren innprentet. Monkey see, monkey do. De har sett ex antall fotoshoots med mamma og pappa i action. Foto action. 29
Inocybe Skrevet 10. desember 2019 #13050 Skrevet 10. desember 2019 8 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev: Ble ikke inspirert av det dekkede nyttårsbordet på insta heller, merket med reklame for et norsk bestikkmerke. Hastverk er lastverk, og bordet så uferdig og uinspirert ut. Ser ikke ut som at bestikkannonsøren får valuta for pengene. Carolinebergeriksen.no har prestert bedre for annonsøren tidligere da hun bare "lånte produkter i en lokal butikk" på Siljan tidligere. Jeg liker fargene men dekking og pyntingen framstår litt halvgjort. Og veldig spesielt at ikke det er nok bestikk når det er det de reklamerer for! Hvis ikke CBE fikk nokk bestikk utlevert/lånt/kjøpt mot avskriving på skatten/eller hva som nå betaler seg best burde hun ha droppet tilsvarende asjetter for det der ser bare rart ut. Det skal jo framstå som et festbord til en av årets store anledninger i et overdådig hus. Ikke en litt pyntet søndagsmiddag. Og så får jeg helt mark av mangelen på stryking. Hva er det med influencere og skrukker over alt på duker og klær og gardiner? Er det ingen med vet nok til å sponse dem med et strykejern? Eller er de bare for late til å legge arbeid i presentasjonen? 25
Viking-girl Skrevet 10. desember 2019 #13051 Skrevet 10. desember 2019 (endret) Har aldri sett CBE stå med strykejern og strykebrett. Har derimot sett LKE med det. Til 17.mai er det enten mora til CBE eller LKE som stryker bunadskjorter. Endret 10. desember 2019 av Viking-girl 8
Surikatt Skrevet 10. desember 2019 #13052 Skrevet 10. desember 2019 (endret) På 4.12.2019 den 14.28, annsme89 skrev: Jeg har fulgt med på debatten her inne en stund nå, og klarer ikke fortsatt ikke fatte hvordan det er mulig å fremstille seg så kyniske og griske som dette paret. Tanken med veldedig arbeid var god! Men litt for god for å være sann.. Såklart skal de ikke legge ut for noe selv! Såklart skal de kun delegere. Og ikke minst vurdere! Unnskyld meg- men med hvilken kompetanse? Si meg, bidrar de i det hele tatt med økonomiske midler, gaver osv? Eller oppfordrer de kun alle andre til det? Har jeg gått glipp av noe? Har ikke de god nok økonomi til å bidra størsteparten av lasset selv? I tillegg tar de BETALT av oppdraget med Redd Barna?? De får betalt for å veldedighetsarbeid? Hvor selvmotsigende er det? De sier dette er arbeid som gjøres på fritiden, men fortell meg gjerne hvordan dette er annerledes enn andre annonseinnlegg/reklameinnlegg? Beklager, men dette er helt tragisk. Jeg får mest en følelse av at dette gir paret en god og varm klapp på skuldren, der de kan rose hverandre for godt arbeid, mens de selv kan meske seg med kjøpshysteri og julebonanza med god samvittighet, for HEY! «vi har jo bidratt!» Jeg er overbevist om at paret med dette «veldedighetsarbeidet» nå har sikret seg et frikort for evig tid. Men dette har jo ikke noe med hverandre å gjøre, mener de. De har en helt annen måte å se sammenhenger, eller kanskje manglende evner til å se sammenhenger, enn andre. Akkurat som å reklamere for Redd Barna illustrert med bilder av rik frue foran kakkelovn med veskehund på fanget. Hvorfor ser de idet ikke? Sånn går det når hovedfokuset i livet er meg, meg, meg. Endret 10. desember 2019 av Surikatt 15
Rev. Revenge Skrevet 10. desember 2019 #13053 Skrevet 10. desember 2019 (endret) 1 time siden, Inocybe skrev: Jeg liker fargene men dekking og pyntingen framstår litt halvgjort. Og veldig spesielt at ikke det er nok bestikk når det er det de reklamerer for! Hvis ikke CBE fikk nokk bestikk utlevert/lånt/kjøpt mot avskriving på skatten/eller hva som nå betaler seg best burde hun ha droppet tilsvarende asjetter for det der ser bare rart ut. Det skal jo framstå som et festbord til en av årets store anledninger i et overdådig hus. Ikke en litt pyntet søndagsmiddag. Og så får jeg helt mark av mangelen på stryking. Hva er det med influencere og skrukker over alt på duker og klær og gardiner? Er det ingen med vet nok til å sponse dem med et strykejern? Eller er de bare for late til å legge arbeid i presentasjonen? Ah, når du sier det, ser det igjen ut som dårlig utført reklameoppdrag. For den eneste grunnen til at jeg fikk med meg annonsøren var merkingen. Bordet viser jo alt annet enn bestikket over fire bilder. Stusset også over antall levende lys satt direkte på duken og tenkte brannfelle, og at bordet er fotografert på dagtid. Det gir ikke inntrykk av noe nyttårsbord-inspirasjon gjennom disse bildene. Det, sammen med ustrøket duk, forsterker bare inntrykket av halvgjort/hastverk/uengasjement, og at annonsør ikke kan få den effekten de betaler for med 2084 likes og 14 kommentarer, hvorav to er cbe selv. På Instagram. Endret 10. desember 2019 av Revenge o'Cavatina omformulert 22
Gjest Jonas Bie Skrevet 10. desember 2019 #13054 Skrevet 10. desember 2019 11 timer siden, Oline12 skrev: Er det andre i samme bransje som bruker sine egne barn til å tjene penger som CBE? I så stor grad? Andre influensere har gjerne noe annet "talent" de tjener mest penger på, men CBE har vel bare gjort business på sitt "hverdagsliv". Godt spørsmål. Ser AB, Villa Paprika og Anna Rasmussen blir nevnt, men ingen av dem kommer vel egentlig opp mot CBE i hyppighet og omfang av eksponering? Det er vel ingen av dem som har tre innlegg på blogg pr dag der barna nevnes i annenhvert innlegg, og der Instastory går non-stop fra morgen til kveld, og der barna er involvert på en eller annen måte hver dag/flere ganger pr dag? De andre er dessuten mer direkte i måten de bruker barna på, mens CBE stort sett "bruker det faktum at hun har barn".
Hilde444 Skrevet 10. desember 2019 #13055 Skrevet 10. desember 2019 Nok en hard og slitsom dag for frua. Først trening med obligatorisk bilde av pulsklokka, er da kreativ må skjønne. Så konsert senere på dagen. Skikkelig hard arbeidsdag. Må være helt utslitt. Sikkert mye mer utslitt enn f.eks en sykepleier som har jobbet 07-15. Det er jeg sikker på. 29
Gjest Fridakahlo Skrevet 10. desember 2019 #13056 Skrevet 10. desember 2019 Og ekstra hard og slitsom for fotografen i bedriften som jeg trodde var flinkere til å redigere bilder. Det vil si, skjule sin spor.... Jeg blir litt flau på deres vegne.
Isola2 Skrevet 10. desember 2019 #13057 Skrevet 10. desember 2019 2 timer siden, Viking-girl skrev: Har aldri sett CBE stå med strykejern og strykebrett. Har derimot sett LKE med det. Til 17.mai er det enten mora til CBE eller LKE som stryker bunadskjorter. So? Samboeren min stryker alltid bunadsskjorta mi..jeg kan bare ikke stryke...og før han kom inn i bildet gjorde mamma det.Jeg kan knapt stryke en duk.. 3
Gjest Fridakahlo Skrevet 10. desember 2019 #13058 Skrevet 10. desember 2019 5 minutter siden, Isola2 skrev: So? Samboeren min stryker alltid bunadsskjorta mi..jeg kan bare ikke stryke...og før han kom inn i bildet gjorde mamma det.Jeg kan knapt stryke en duk.. Kanskje han kan lære deg
Amber Skrevet 10. desember 2019 #13059 Skrevet 10. desember 2019 Til å ha skapet fullt av sko finner jeg det merkelig at hun alltid bruker kun det paret der. Vet de var skikkelig populære for noen år siden.. selv om jeg ikke har de selv (synes ikke de er fine), er jeg skikkelig lei av dem! Og hvem går kledd slik til en julekonsert i kirka, med stiletter🙈😱 Skiftet hun på trappa? 🙈 #klarteikkedymeg 16
Klink Skrevet 10. desember 2019 #13060 Skrevet 10. desember 2019 16 timer siden, Aricia skrev: Skulle til å gjøre det samme. Det er temmelig frustrerende når motargumentasjonen går i side over side på at man «ikke forstår», men når så innlegg som @MissLucy sitt tilbyr så mange og så små teskjeer slik at det ikke er logisk mulig å ikke få med seg poenget mer, så er responsen at man «ikke orker å mase mer om det», før man så går tilbake til å late som om innlegget over aldri har blitt postet. Og som flere har understreket: poenget her er å se saken fra leserens og forbrukerens side, og fra et samfunnsperspektiv, ikke fra bloggernes side. Hva har skjedd med å bare heve blikket litt fra den evinnelig fordummende individualiseringen? Men jeg later ikke som noe. Svarene mine svarer på det siterte innlegget. Ja kanskje er det feilmerket, men reklame er det. Og hun gjør den ikke gratis. Så da utgår argumentet at hun reklamerer gratis for andre ting. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå