Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Christiane_W skrev (41 minutter siden):

Jajamen, i nyeste reel briljeres det med "kontent" fra CBE og LKE: Frua i bunad snurrer, drar seg i fletta og vandrer i kveldssola på svaberg.

Tante "heldige koppen" er på plass i kommentarfeltet og skriver at CBE har pynta opp Sarp. 

:ler: For doselfie frua var den eneste i heeele Sarp som hadde kledd seg opp idag?! Tror jeg dåner.

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
Skrevet
foreveralone skrev (På 16.5.2024 den 22.56):

Ei litta nipslip? Burde kjøpe seg nipple covers si 😼

Kilde Carolines Instagram...

IMG_5504.png

Og hun som reklamerte for nipple covers for 2 sekunder siden burde ha noen liggende…

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
Isola2 skrev (2 timer siden):

Hun har vært kjempeopptatt med å studere og studere må du tro.

Studerer seg selv helst. 

• Liker 15
Skrevet
Christiane_W skrev (1 time siden):

Jajamen, i nyeste reel briljeres det med "kontent" fra CBE og LKE: Frua i bunad snurrer, drar seg i fletta og vandrer i kveldssola på svaberg.

Tante "heldige koppen" er på plass i kommentarfeltet og skriver at CBE har pynta opp Sarp. 

Å kjære vene...musikken!

Hvordan er det mulig å sikte seg inn på både komiprisen, kriminalstatistikken og psykiatrifeltet på en og samme tid? For en salig røre av alt som kan gå galt! Klisjeer,  lovbrudd, forstyrret kroppsformidling. Jeg fatter det ikke, at de ikke ser det selv. Er det geiter på avveie hun ser etter der hun søker blikket rundt på svaberga og ikke oss, denne budeia? Hvordan skal de klare å leve av dette fremover? 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (5 minutter siden):

Å kjære vene...musikken!

Hvordan er det mulig å sikte seg inn på både komiprisen, kriminalstatistikken og psykiatrifeltet på en og samme tid? For en salig røre av alt som kan gå galt! Klisjeer,  lovbrudd, forstyrret kroppsformidling. Jeg fatter det ikke, at de ikke ser det selv. Er det geiter på avveie hun ser etter der hun søker blikket rundt på svaberga og ikke oss, denne budeia? Hvordan skal de klare å leve av dette fremover? 

Bildet på bergene minnet meg umiddelbart om bildene fra da hun var betalt for å sette fokus på det å plukke søppel, og viste bilder av seg selv på (samme?) svaberg mens hun lot som om hun plukket søppel som hun åpenbart hadde hatt med hjemmefra for at det skulle se "delikat" ut i sola... Hun snurret vel ikke den gang, men det er bare total mangel på evne og vilje til å skape noe ekte, så total manglende evne til å skape noe ekte at alt det falske flyter over i hverandre og ser likeens ut, selv kroppsnært treningstøy og bunad.

Det blir bare verre og verre. Det hoppes fra et sykelig kroppsinnhold på kanalene til et overflatisk utseendefokus, til nesten maniske parodier på seg selv og eget innhold. Og alt dette blandes med barneeksponering, lovbrudd og seksualisering av bedriftseiers kropp. Det hele gir et veldig forstyrret inntrykk, totalt avkoblet fra det meste.

• Liker 20
  • Nyttig 6
Skrevet

Bunaden ser svart ut. Er den ikke blå? Og den grønne skjorta gjør den ingen justice what so ever. Trist opplegg. 

• Liker 10
Gjest Vårtegnet
Skrevet
blåbærpai skrev (3 timer siden):

Bunaden ser svart ut. Er den ikke blå? Og den grønne skjorta gjør den ingen justice what so ever. Trist opplegg. 

Hjelpes meg! Var dette noe å henge seg opp i! Slike kommentarer gjør at denne tråden blir bare useriøs, meningsløs og platt!

Skrevet
Vårtegnet skrev (3 timer siden):

Hjelpes meg! Var dette noe å henge seg opp i! Slike kommentarer gjør at denne tråden blir bare useriøs, meningsløs og platt!

?

CBE har vel i likhet med flere influencere frontet fargede bunadsskjorter, såvidt jeg har fått med meg? De poster innlegg etter samme mal - i år skal jeg være vill og gal og bruke FARGET skjorte til bunaden i stedet for den som hører til, det kommer nok til å vekke STERKE reaksjoner, men hvilken farge skal jeg velge??

Flere enn deltakere i denne tråden som "henger seg opp i det", du får ta det med Dagbladet og Aftenposten også da:

https://www.aftenposten.no/norge/i/Pp9Xye/ny-bunadstrend-vi-maa-taale-denne-utviklingen

https://www.dagbladet.no/mote-og-livsstil/salget-har-doblet-seg/81329777

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (8 timer siden):

Bildet på bergene minnet meg umiddelbart om bildene fra da hun var betalt for å sette fokus på det å plukke søppel, og viste bilder av seg selv på (samme?) svaberg mens hun lot som om hun plukket søppel som hun åpenbart hadde hatt med hjemmefra for at det skulle se "delikat" ut i sola... Hun snurret vel ikke den gang, men det er bare total mangel på evne og vilje til å skape noe ekte, så total manglende evne til å skape noe ekte at alt det falske flyter over i hverandre og ser likeens ut, selv kroppsnært treningstøy og bunad.

Det blir bare verre og verre. Det hoppes fra et sykelig kroppsinnhold på kanalene til et overflatisk utseendefokus, til nesten maniske parodier på seg selv og eget innhold. Og alt dette blandes med barneeksponering, lovbrudd og seksualisering av bedriftseiers kropp. Det hele gir et veldig forstyrret inntrykk, totalt avkoblet fra det meste.

Hun ser ut som en avatar i egne kanaler. Hun spiller en rolle som den personen hun ønsker å være.
Hvis en ser på Camp Kulinaris ser man jo at virkeligheten er en helt annen. Utseendemessig ligner det ikke en gang og hun fremstår veldig kjedelig, gir ingenting av seg selv. Det er veldig rart at å filtrere seg helt bort i natta og leke verdensmester i trening på Instagram  gir henne en slik selvtillit? Eller et det motsatt, Instagram  gir henne dårlig selvtillit og sannheten må derfor fikses på? 

• Liker 27
  • Nyttig 3
Skrevet
Surikatt skrev (10 minutter siden):

Hun ser ut som en avatar i egne kanaler. Hun spiller en rolle som den personen hun ønsker å være.
Hvis en ser på Camp Kulinaris ser man jo at virkeligheten er en helt annen. Utseendemessig ligner det ikke en gang og hun fremstår veldig kjedelig, gir ingenting av seg selv. Det er veldig rart at å filtrere seg helt bort i natta og leke verdensmester i trening på Instagram  gir henne en slik selvtillit? Eller et det motsatt, Instagram  gir henne dårlig selvtillit og sannheten må derfor fikses på? 

Lurer veldig på hva målet med disse bildene var? På det som tross alt er bedriftskanalen. Det er jo bare selvdigging fra ende til annen på denne dama. Disse bildene gjør null og niks for å bygge en seriøs profil. Tvert i mot. Noe så selvopptatt som den dama skal man lete lenge etter. Doselfien fra tidligere på dagen bekrefter forovrig det. Hun har ingenting å komme med. Det hele blir mer og mer latterlig. Særlig når det er så filtrert at det ikke er henne en gang. En voksen dame. Noe er alvorlig galt.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Gjest Vårtegnet
Skrevet
Aricia skrev (1 time siden):

?

CBE har vel i likhet med flere influencere frontet fargede bunadsskjorter, såvidt jeg har fått med meg? De poster innlegg etter samme mal - i år skal jeg være vill og gal og bruke FARGET skjorte til bunaden i stedet for den som hører til, det kommer nok til å vekke STERKE reaksjoner, men hvilken farge skal jeg velge??

Flere enn deltakere i denne tråden som "henger seg opp i det", du får ta det med Dagbladet og Aftenposten også da:

https://www.aftenposten.no/norge/i/Pp9Xye/ny-bunadstrend-vi-maa-taale-denne-utviklingen

https://www.dagbladet.no/mote-og-livsstil/salget-har-doblet-seg/81329777

Hva var det du ikke skjønte med det jeg skrev? Caroline har frontet skjorte med farge flere år! Å lete med lupe etter feil om jenta blir bare patetisk!  Her går det fra kropp til farge på skjorte i en fei!  Hva Dagbladet  og Aftenposten mener har da ingen betydnng! 

Skrevet
Vårtegnet skrev (4 minutter siden):

Hva var det du ikke skjønte med det jeg skrev? Caroline har frontet skjorte med farge flere år! Å lete med lupe etter feil om jenta blir bare patetisk!  Her går det fra kropp til farge på skjorte i en fei!  Hva Dagbladet  og Aftenposten mener har da ingen betydnng! 

Ditto.

• Liker 20
Skrevet
Christiane_W skrev (11 timer siden):

Jeg vet at det er mitt problem, men jeg blir altså så flau over å se slikt. Hva i all verden er tanken bak, lurer jeg på. Skal man bli imponert over hvor pen hun er? At hun kan snurre? Musikken gjør det jo bare enda verre. Snakk om storhetstanker om seg selv. 

• Liker 28
  • Nyttig 5
Skrevet
Vårtegnet skrev (26 minutter siden):

PS: Det som burde diskuteres her er selvsagt hvorfor de store redaktørstyrte mediene lar seg bruke uhemmet av det som åpenbart er en promoteringskampanje i regi av Embla bunader. 

Etter (mer eller mindre identiske) store kvaler og beslutningsvegring "velger" influencere de fargede skjortene fra Embla bunader, og ser deretter ut til å få ønsket medieomtale av store mediehus som burde vite bedre av den helt identiske "sjokkreaksjonen" i kommentarfeltet dette har igangsatt - hos samtlige! Hva er oddsene lzm.

Her TV2, fra i går morges sånn for sikkerhets skyld: https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/ut-mot-bunadstrend-unodvendig-og-respektlost/16685682/

• Liker 22
  • Nyttig 10
Gjest Vårtegnet
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

PS: Det som burde diskuteres her er selvsagt hvorfor de store redaktørstyrte mediene lar seg bruke uhemmet av det som åpenbart er en promoteringskampanje i regi av Embla bunader. 

Etter (mer eller mindre identiske) store kvaler og beslutningsvegring "velger" influencere de fargede skjortene fra Embla bunader, og ser deretter ut til å få ønsket medieomtale av store mediehus som burde vite bedre av den helt identiske "sjokkreaksjonen" i kommentarfeltet dette har igangsatt - hos samtlige! Hva er oddsene lzm.

Her TV2, fra i går morges sånn for sikkerhets skyld: https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/ut-mot-bunadstrend-unodvendig-og-respektlost/16685682/

Det er en helt annen sak og her kan jeg være langt på vei enig med deg.

Aricia skrev (30 minutter siden):

Ditto.

Det var da du som stilte ? Ikke jeg!

Skrevet

Så noen hadde kommet med en stygg kommentar om barna hennes, helt usmakelig oppførsel, selvsagt, men nok en grunn til at hun burde slutte å eksponere dem på some! 

• Liker 25
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
Vårtegnet skrev (1 time siden):

Det er en helt annen sak og her kan jeg være langt på vei enig med deg.

Slett ikke - det er jo det som er saken her, og som var poenget (selvsagt) med mitt første innlegg.

Når deltakere her i tråden, eller ellers i offentligheten, kommenterer på om fargede bunadsskjorter som CBE fronter er pent eller stygt til bunaden hennes, så oppfører de seg nøyaktig slik CBE.no og det som later til å være hennes oppdragsgivere prøver å få oss til å oppføre oss - jf "visste at folk kom til å reagere" (sic). Dette er nøyaktig som bestilt for CBE.no og Embla bunader (EDIT: tar forbehold om at CBE.no ikke tagger dem, slik Marna Haugen gjør). Alle som kommenterer at farget bunadskjorte er pent, eller stygt, eller alt innimellom, tar regi. Så det er hverken noe å klage på eller å bli overrasket over.

For det CBE.no selger til sine oppdragsgivere er som kjent tiden og engasjementet vi bruker på hennes poster i SoMe. I denne kampanjen er greia tydeligvis å bruke redaktørstyrte mediers kjendissider som mikrofonstativ for å påstå at fargede bunadsskjorter gir en storm i kommentarfeltet FØR de har gjort noe i nærheten av dette, og slik å generere i hvert fall en frisk bris, og dermed flere kommentarer under postene, og økt eksponering i algoritmene.

Endret av Aricia
  • Liker 15
  • Nyttig 12
Skrevet

Skjorta er fra Tyrihans, skriver CBE, men Embla selger dem? Fryktelig uinteressant tema, men om det foreligger samarbeid burde CBE gjort en langt bedre jobb. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (14 minutter siden):

Skjorta er fra Tyrihans, skriver CBE, men Embla selger dem? Fryktelig uinteressant tema, men om det foreligger samarbeid burde CBE gjort en langt bedre jobb. 

Jeg innrømmer glatt at jeg aner ikke! Jeg konstaterer bare kjapt at CBE og Marna Haugen har helt samme poster mht at de "ikke vet hvilken farge de skal velge" og "spør følgerne" til råds, og at illustrasjonsbildene i flere av sakene dekket av redaktørstyrte medier nevner Embla bunader når de krediterer rettighetshaver til bildene av de fargede bunadsskjortene. Marna Haugen tagger i tillegg Embla bunader i posten sin - CBE gjør det ikke såvidt jeg kan se.

Hvis noen kan utfylle bildet med bedre dokumentasjon sier jeg takk for det!

Endret av Aricia
  • Liker 22
Skrevet (endret)

Ah, da er det sikkert noen som vet noe om en eventuell forbindelse. Tipper på at det ikke ble noe samarbeid med Embla, men det er heller ikke merket reklame for Tyrihans. 

edit: den blomstrete skjorta som er brukt tidligere ser ut til å være fra Embla. De har den skjorta i nettbutikken. Den grønne er Tyrihans. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...