KaffekoppQueen Skrevet 4. mars 2024 #93781 Skrevet 4. mars 2024 Håper hun lærer litt riktig løfteteknikk på disse samlingene. Ref hennes treningsstory for et par dager siden med RDL. Stanga ut fra kroppen er jo en klassisk nybegynnerfeil 😓 17
Stargaze Skrevet 4. mars 2024 #93782 Skrevet 4. mars 2024 Tivi20 skrev (På 3.3.2024 den 15.33): Artig at han knapt har prøvd noen av øvelsene men går ut hardt med at her kan han hevde seg i toppen internasjonalt. Vi får se da. Han ser jo så liten og spinkel ut. Sliter litt med å se at han kommer til å være i toppen der sånn umiddelbart.. 12
panzerpølsa Skrevet 4. mars 2024 #93783 Skrevet 4. mars 2024 Stargaze skrev (5 minutter siden): Han ser jo så liten og spinkel ut. Sliter litt med å se at han kommer til å være i toppen der sånn umiddelbart.. Også han har dårlig teknikk på det meste av løft som CBE. 13
Gjest Doktorgraden Skrevet 4. mars 2024 #93784 Skrevet 4. mars 2024 (endret) https://730.no/7-photoshop-tips-til-norske-toppbloggere/ 🤭 Så, hun har holdt med dette tullet i over 10 år?! 😂 Endret 4. mars 2024 av Doktorgraden
Xmasclovn Skrevet 4. mars 2024 #93785 Skrevet 4. mars 2024 Doktorgraden skrev (21 minutter siden): https://730.no/7-photoshop-tips-til-norske-toppbloggere/ 🤭 Så, hun har holdt med dette tullet i over 10 år?! 😂 Jepp. Og der fikk vi «den store» rompa rett i fleisen igjen. Takk😜 6
Snødronninga Skrevet 4. mars 2024 #93786 Skrevet 4. mars 2024 Diosa skrev (5 timer siden): Har skrevet det flere ganger at hun IKKE har rumpepute. Det går fint an å posere seg til sånn rumpe, bruke lys osv. Ang at man ser den når hun løper så er det sånn rumpa mi også oppfører seg, det "løse" på rumpa hopper opp og ned og da kan det se ut som en kant akkurat når det treffer. Selv om rumpa tilsynelatende er flat ellers. CBE har vel alltid hatt litt rumpe, og viser den for alt den er verdt. Men nå som dere ikke klarte å la dette med rumpepute ligge, så fikk hun laget denne storyen. Gratulerer til dere. Dritt-tråd som faktisk kunne vært bra men dere kommer med oppspinn som ødelegger. Jeg vil gjerne se henne bli tatt, men finn noe ekte å ta henne på???? Jeg er egentlig enig i at dette ikke er beste metoden å nå ut til henne på. Da er det lett for henne å latterliggjøre kritikken, og snu den til sin egen fordel. Tror heller ikke hun bruker rumpepute, men kroppsfokuset hennes er vel verdt å kritisere. At hun er en mester til å posere seg til det hun mener er det å se best mulig ut, det skal hun ha. Men det er dessverre ikke et kompliment. 8
Gjest NordreSving Skrevet 4. mars 2024 #93787 Skrevet 4. mars 2024 Klarere kan ikke forretningsideen sies. Målet med å vise frem kroppen er at andre skal misunne deg kroppen og få lyst på lik. Det er så trist at det nesten ikke er til å tro. Det er jo kroppspress i sin reneste form. Hun avslører seg selv fullstendig.
Isola2 Skrevet 4. mars 2024 #93788 Skrevet 4. mars 2024 (endret) Snødronninga skrev (3 timer siden): Jeg er egentlig enig i at dette ikke er beste metoden å nå ut til henne på. Da er det lett for henne å latterliggjøre kritikken, og snu den til sin egen fordel. Tror heller ikke hun bruker rumpepute, men kroppsfokuset hennes er vel verdt å kritisere. At hun er en mester til å posere seg til det hun mener er det å se best mulig ut, det skal hun ha. Men det er dessverre ikke et kompliment. Tror den eneste formen for tilbakemeldinger hun responderer på er når hun får kommentarer på utseende, gjerne i form av fersken eller flamme emoji. Alt annet havner i kategorien «nett-troll». Endret 4. mars 2024 av Isola2 15
Gjest Diosa Skrevet 4. mars 2024 #93789 Skrevet 4. mars 2024 (endret) . Endret 3. september 2024 av Diosa
~ Ada ~ Skrevet 4. mars 2024 #93790 Skrevet 4. mars 2024 Sursøtsaus skrev (8 timer siden): Jeg har ikke noe problem med folk som ønsker høyt fokus på utseende. Jeg beundrer bodybuilding og bikini-fitness utøvere, hvor hele poenget er å vise frem kropp, hvor symmetri, muskler og posering er en stor del av pakka. Men da viser de gjerne også den beinharde jobben de legger inn for å komme dit, og ikke minst, de fleste er både åpne om at kroppen ikke ser ut som den gjør under konkurranse, og der det er lovlig er det også en generell åpenhet om bruk av steroider (dersom det er lovlig bruk, det vil selvfølgelig være tilfeller der det ikke er lov eller der utøveren ikke er ærlig på det, og det kan forøvrig sammenlignes med digital redigering hvor man viser frem en kropp og lyver om resultatet). Dersom CBE har jobbet så hardt for denne "stussen" hun brifer rundt med så hadde det vært mer inspirerende å se henne legge inn arbeidet som kreves for å oppnå et slikt resultat. Spesielt når hun hardnakket insisterer på at det er rumpetreningen som er årsaken til fysikken. En del av bodybuilding som gjør det så fascinerende er å se hvor dedikerte utøverne er til å kunne transformere hele kroppen sin, og da blir resultatet også mer imponerende. Men det er jo en særinteresse, ikke et skjønnhetsideal man får tredd nedover hodet. Hvis det var idealet og rådende i sosiale medier og i skjønnhetsbransjen, så ville det bekymret meg like mye- at man skal trene sinnsykt, gå på spesifikke dietter osv for å skulpturere kroppen inn i en smal, forventet trakt. Enda verre- absurde filtre, juks og fanteri for å se slik ut. Det CBE.no driver med, er forakt. Det er selvforakt, kvinneforakt og forakt for menneskets natur. Sosiale medier og influenserbransjen er gjennomsyret av dette og pill råttent. 16 8
~ Ada ~ Skrevet 4. mars 2024 #93791 Skrevet 4. mars 2024 Diosa skrev (5 timer siden): Ja, det er akkurat det. At hun kan snu dette til hennes fordel. Det er irriterende, fordi vinkler, lys, retusjering og juks er noe vi faktisk KAN ta dem på. Men rumpepute er bare en teit diskusjon. Vel, for å sette det på spissen, så er denne juksinga noe hun selv har levert år etter år (og forverret med årene). For alt vi vet, så kan hun fylle buksa med en gipsstøpning eller ballong. Når ansiktet til stadighet ser ut som en totalt fremmed fra det fjerne verdensrom pga.filtre, så kan hun nesten ikke regne med annet enn at seerne forventer juks fremfor noe autentisk. Dette har hun skapt selv. 33 1
UltimateNothing Skrevet 5. mars 2024 #93792 Skrevet 5. mars 2024 Som en del av oss har sagt et par ganger tidligere (understatement of the year); trenden har de siste årene gått i retning ekte, naturlig og troverdig. Folk flest inspireres av det som virker ekte. Helst ufiltrert, men vi kan tilgi enkle filtre om det som presenteres fremstår som troverdig CBE er ikke troverdig. Jeg tviler overhodet ikke på at treningsmengden de legger ned er troverdig, jeg tviler på presentasjonen. De streber etter noe det er vanskelig å få oversikt over. LKE streber etter å bli god i noe, tydelig hva som helst. Caroline har fullt fokus på lite mat og mye trening, og legger filter på en kropp som allerede er helt grei.I tillegg til dette legger de ut videoer av barn som trenes (både egne og andres). Hvordan er det overhodet mulig å som mangeårig influencere å unngå å få med seg endringer i hva folk faktisk klikker på?? Ja, de bor i Sarpsborg (ikke akurat verdens navle), men de er veteraner innenfor gamet. Hvordan er det i det mulig å bomme så totalt med tanke på den erfaringen de burde ha bygget seg opp? Der andre influencere tilpasser seg hva kundene (leserne) faktisk har lyst til å se, forblir disse to på stedet hvil. Hvordan er det mulig å bomme så totalt gang på gang med det utgangspunktet de hadde? Jeg tror ikke de er dumme, men de det de holder på med henger ikke på greip. Jeg trener ikke like mye som noen av dem, men jeg vet hvordan en hip thrust skal se ut. Jeg kjenner til viktigheten av nok mat og hvile. Jeg er opptatt av å trene på en måte som gir varig god helse, ikke etter utseende, Når jeg ser videoene deres får jeg lyst til å legge meg på sofaen og trassgnafse sjokolade. Det er ikke mye av det de presenterer som inspirerer normale mennesker som trener. De menneskene jeg kjenner som har like lav fettprosent som disse to er enten syke, eller i toppen i en idrett. En av dem er faktisk en kvinne i full jobb som konkurrerer i samme gren som LKE akkurat gav seg i. Hun har full jobb, familie osv, men har bedre resultater enn LKE har hatt. Hun legger aldri ut videoer som gir annet enn treningslyst. Men tross lav fettprosent (naturlig nok, mtp treningsmengde), er "sexy" ikke i fokus. Nå er hun en privatperson, men selv treningsinfluensere har fått med seg at totalhelse er viktigere enn fettprosent og vaskebrett. Hvordan kan man unngå å få med seg endringene i hva folk flest fokuserer på? De kunne blitt best i klassen hvis de hadde det som skulle til, men det har de ikke. En god influencer tilpasser seg etter hva publikum vil ha. CBE er tapere i den settingen, og det er temmelig godt gjort mtp utgangspunktet, 29 13
Isild Skrevet 5. mars 2024 #93793 Skrevet 5. mars 2024 (endret) ~ Ada ~ skrev (6 timer siden): Vel, for å sette det på spissen, så er denne juksinga noe hun selv har levert år etter år (og forverret med årene). For alt vi vet, så kan hun fylle buksa med en gipsstøpning eller ballong. Når ansiktet til stadighet ser ut som en totalt fremmed fra det fjerne verdensrom pga.filtre, så kan hun nesten ikke regne med annet enn at seerne forventer juks fremfor noe autentisk. Dette har hun skapt selv. Dette er helt sant. De er selv skyld i at det oppstår spekulasjoner og antagelser. De er fersket i så mye flaut og lite "glanset", at det ikke på noen måte er krise å tenke at rumpepute faktisk kan forekomme. Alt fra å bli tatt i å redigere CBE tynnere, utgi seg for å være lege mm i eget kommentarfelt for å slå ihjel kritikk - til å bruke så mye "lys og skygge" at de fjerner ansiktstrekkene til fruen. De som nevner noe om dette er sjalu troll og risikerer å få bilen sin ødelagt. Rumeputedebatten er på en måte hva deres egen influering har eskalert ut i. La oss se den som det den er: den er det "engasjementet" CBE.no har endt opp med å klare å skape. Det er helt umulig å ta den influencerbedriften seriøst lenger. Ikke rart annonsørene løper ned døra der... Endret 5. mars 2024 av Isild 33 2
Gjest Doktorgraden Skrevet 5. mars 2024 #93794 Skrevet 5. mars 2024 Kanskje han trenger en rumpepute? 🤭 (bildet fra dagens story på insta)
Sinccis Skrevet 5. mars 2024 #93795 Skrevet 5. mars 2024 Doktorgraden skrev (20 minutter siden): Kanskje han trenger en rumpepute? 🤭 (bildet fra dagens story på insta) Eller bare prøve ut det rumpeprogrammet til frua, da får man jo skikkelig sprettrumpe som sikkert fungerer fint som polstring når man sitter 🍑 Bare dumt man får tynne lår av det programmet, han synes jo thigh gap er så feminint så vil kanskje ikke ha det… 26 4
Populært innlegg Isild Skrevet 5. mars 2024 Populært innlegg #93796 Skrevet 5. mars 2024 (endret) Som mange før meg så reflekterte jeg litt over hva de mener med "Sterk og atletisk". Når jeg ser på de to, så ser jeg "syk". Det ser jeg fordi jeg har hatt ortoreksi selv (og heldigvis er helt frisk av det, og har et normalt forhold til kosthold og trening) - jeg ser overhodet ikke sterk og atletisk. Jeg ser to radmagre mennesker som ser ut som de ikke spiser. De er senete og beinete og ser slitne (han) innsunkne og syke ut. Nå er er mye av nettopp dette skapt gjennom redigering og filtrering av LKE - for det er det uttrykket han av en eller annen grunn ønsker - har hørt at hun/de heldigvis ikke er fullt så skrantne "live", og det er bra. Dette med å posere og redigere seg tynnere er også endel av et sykdomsbilde. `Sterk og atletisk" er Funkygine, Pia Seberg, Therese Johaug, Marit Bjørgen, Desire Andersen og Ingeridubai. Det er så mange flotte forbilder og influencere og velge mellom, at svært få med trening i fokus vil velge "knekk sammen med Caroline" - hun bare klager over hvor tungt alt er, og ser ikke spesiellt sterk ut under styrkeøvelsene (som hun tydelig sliter med) Endret 5. mars 2024 av Isild 56 1 11
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 5. mars 2024 Populært innlegg #93797 Skrevet 5. mars 2024 Lars Kristian Eriksen aka coach_eriksen som også er tilknyttet både Netfit.no og Athlete Excel, fortsetter å vise gang på gang at han faktisk ikke har kompetanse til å se når øvelser utføres feil, med for tung vekt eller annet som kan før til skader. Hans nylige start med roing. Første videoen han la ut om roing (hvor han skrev han ikke har tatt et rotak før) var rimelig krise med tanke på teknikk. Men ikke ett eneste ord fra "coachen" om hvor dårlig teknikken hans er. Han kunne laget en serie hvor han innrømmet det, hvor han snakket om viktigheten av riktig teknikk for å unngå skader, og så demonstrere at han etterhvert lærer å gjøre det riktig. Men ikke coach_eriksen, nei... For hva gjør han? I dag endrer han til lavere frekvens, mer kraft i takene, og uten at han sier det, gir inntrykk av å ha lagt på større motstand - ev. hadde han for stor belastning i første video også, men kamuflerte det med farten i den videoen. Men teknikken hans i dag, er ikke bedre. LKE ror med tyngre belastning enn han er klar for så uvant som han er med å ro. At han bringer cardio_coach inn i dette også (fysio som også har drevet med roing), det setter ham også i et dårlig lys, for LKE gir inntrykk av at denne andre coachen har veiledet ham i rotrening, noe jeg nekter å tro han har gjort i praksis mtp. LKEs elendige teknikk. Igjen - at LKE skal trene barn og ungdom i vekst er HELT uforsvarlig! Men hva annet gjør denne coach_eriksen i Netfit.no og Athlete Excel i dag? Jo, han legger ut et innlegg hvor han går fremover med utfall, med tunge vekter over skuldrene. Altfor tunge vekter i forhold til hva Eriksen er sterk nok til! https://instanavigation.com/user-profile/coach_eriksen Og han skylder på en skade, en vond lyske i venstre side. Han som har påstått en rekke treningsskader bl.a. pga. overtrening de siste årene, og som likevel også har påstått at han ikke har hatt treningsskader på flere år... Ikke seriøst i det hele tatt! Men langt verre er det han viser frem i denne videoen som skjermdump er fra. Han opplyser altså at han er 30-40 % svakere i venstre ben pga. vond lyske. Men videoen viser at han bruker altfor tunge vekter mtp. styrke i begge ben, og ikke minst stabilitet i både ben, bekken og rygg. Han er ikke i nærheten av å ha god stabilitet, og heller ikke styrke nok til å gjøre denne øvelsen med slike vekter! Fordi han ikke vet hvordan han skal korrigere seg selv til å utføre øvelsen korrekt og fordi han velger altfor tunge vekter - så blir dette et forferdelig syn, men en "fin" dokumentasjon på hans inkompetanse som "coach"... Om barn med dårlig stabilitet (som han også har vist han jobber med) utfører lignende øvelser, så er det oppskriften på hvordan påføre disse barna skader som kan hemme dem resten av livet. Hvis coach_eriksen/Lars Kristian Eriksen skulle filmet dette på en måte som gjorde det forsvarlig å legge ut så måtte han trolig ha fjernet alle vekter og gjort kontrollerte utfall med full fokus på stabilitet. Aller helst burde han begynt med knebøy uten vekter (før knefall uten vekter) og forsøkt å få trene egen stabilitet der sterk nok - for når han har vist knebøy med vekter på coach_eriksen tidligere så har det vært veldig avslørende at han heller ikke da hadde stabilitet til å utføre øvelsen trygt med vekter. Jeg mener jeg påpekte det for ikke så veldig lenge siden, at det han viste med en knebøy med vekter var oppskriften på hvordan pådra seg skader. Og nå velger "coachen" altså (med skade) å vise det verste tilfellet hittil, hvor han viser hvor uansvarlig han trener seg selv, hvordan han ikke har trent opp et faglig blikk som gjør ham istand til å se om en øvelse utføres korrekt og trygt, hverken hos ham selv eller hos andre. Det er så ille at det er vondt å se på! Ikke en gang når LKE ser gjennom sine egne videoer før han poster dem greier han å se hvor ille dette er! Hvor totalt uansvarlig han trener seg selv. Denne videoen er så ille at den sannsynligvis vil bli brukt i utdanninger for å vise hvor ille det kan bli når personer uten nok utdannelse, erfaring og dermed kompetanse later som om de er verdensmestre. Videoen viser ekstrem instabilitet pga. altfor stor belastning, og den viser hvordan han forsøker å kompensere for dette. Eneste denne videoen kan brukes til er for å vise seriøse studenter hvordan personer begynner å kompensere når de trener med skade, når de trener med altfor tunge vekter - og oppskriften på hvordan påføre seg skader. Eller hvordan en såkalt personlig trener faktisk kan ha så lite kunnskap at det kan være stor risiko med å gå til personen... Det LKE avslører her er så grunnleggende, så elementære, store mangler hos en "fagperson" at det burde avskrekke enhver fra å ta imot råd fra ham, enten det nå er til egne barn/ungdom, seg selv eller andre som ønsker å gjøre mer ut av idretten de driver med! Skal LKE noen gang kunne bli en trener som trygt kan trene andre så må han bli ydmyk og gå i praksis hos virkelig gode fagpersoner, tørre å se på egen inkompetanse, innrømme denne og jobbe hardt over tid for å trene opp et fagblikk, og ikke minst forstå hvordan kroppen fungerer i bevegelse og med belastning, hvordan ulike svakheter i kroppen kan vise seg i ulike typer kompensasjoner hos forskjellige personer. Coach_eriksen er ikke en gang i nærheten av denne kompetansen - noe han "fint" dokumenterer her! 42 15
Knope Skrevet 5. mars 2024 #93798 Skrevet 5. mars 2024 Er dette Netfit-appen, eller var det ikke den eneste appen man trenger likevel? 15
snute Skrevet 5. mars 2024 #93799 Skrevet 5. mars 2024 Han virker litt desperat etter å bli best i ett eller annet. Når man ser på likes er det tydelig at det han legger ut ikke fenger. Litt over 20 likes - og da er det ofte flere familiemedlemmer… Syns det er så rart at han ikke prøver å få seg en vanlig jobb! 32 6
Isild Skrevet 5. mars 2024 #93800 Skrevet 5. mars 2024 (endret) snute skrev (54 minutter siden): Han virker litt desperat etter å bli best i ett eller annet. Når man ser på likes er det tydelig at det han legger ut ikke fenger. Litt over 20 likes - og da er det ofte flere familiemedlemmer… Syns det er så rart at han ikke prøver å få seg en vanlig jobb! Han har bygget luftslott på luftslott siden han la opp som fotballspiller. Han er selvutnevnt mester i veldig mye, men ingen har sett resultater eller kunder av noe som helst - det eneste vi har sett er juks, løgn, eksplosivt sinne, utgi seg for å være noe han ikke er, og herverk. Videre bruker han dagen på å løpe etter kona med drone - og redigere henne til det ugjekjennelige. What a man! Endret 5. mars 2024 av Isild 41 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå