Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Frisk Frosk skrev (15 minutter siden):

Jeg vet ikke når LKE uttalte dette.

Jeg synes imidlertid det utsagnet fremdeles er betegnende for bedriftseiernes syn på kropp, da både CBE alene og også når LKE tar bilder av CBE, fremstiller CBE i ekstreme poseringer nettopp for å gi inntrykk av at CBEs kropp oppfyller de kravene LKE hadde for mange år siden, og de begge to fremdeles tydeligvis har. For ytterligere å forsterke det kroppssynet de begge to gir uttrykk for å  ha, så brukes det filter og vinkling for å gjøre CBE mye tynnere enn hun egentlig er, noe som sammen med ekstreme poseringer uttrykker ikke bare thinspo, men til og med ofte proana. Et inntrykk som forsterkes ytterligere av at de fronter svært ensidig kosthold med lite næring, altfor små porsjoner for personer som trener så mye som hun/de gjør osv.

Nettopp. Det er ingenting som tilsier at deres (forskrudde) syn på kropp har endret seg i løpet av de evt 15(?) år som har gått. Tvert imot synes jeg filtreringen og forsøkene på å fremstille seg tynnere, mer attraktiv etc har blitt verre.

• Liker 19
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
41 minutter siden, Rastebenk said:

Hva skjer med at annenhvert ord starter med stor bokstav? Har bikkja eller barna hjulpet til ved tastaturet? Og min favoritt - Recepies 🫣

Lurer på hva slags pai det er jeg! 😅

• Liker 14
Skrevet
Cissacissa skrev (17 timer siden):

Hun har lagt it en video av løping på netfit. Jeg er ingen fan av å ta stillbilder fra video, men her ser vi jo at hun har helt normal flat mage når hun løper. Ikke innsugd med ribben som står 10 cm lenger ut enn resten. Hvorfor legger de ut bilder/filmer som er så utrolig forskjellige fra dag til dag???

kilde: Instagram IMG_7982.thumb.jpeg.ff125819ff3bfe0c74254bf8ccf16a75.jpegIMG_7980.thumb.jpeg.9df7ab41c432d346c76b36910e2dfea9.jpegIMG_7979.thumb.jpeg.39cc887159b1e02680046f043a4dab0d.jpeg

IMG_7981.jpeg

Her syns jeg hun så veldig flott ut. (Still)bilder av denne typen ville inspirert meg ekstremt mye mer enn de dystre, mørke, ekstremt redigerte greiene hun poster selv. 

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
CityCityBangBang skrev (22 minutter siden):

Kan nesten virke slik. Det verste er at CBE fremstiller seg jevnt over tynnere enn hun i linken din (bortsett fra et ekstremt innsnøret korsett), selv om hun ikke er det.

Forøvrig er den oransje trenings-bh'en CBE løper i umerket reklame for ICIW, som hun hadde reklamesamarbeid med 22. juni 2023 på https://instanavigation.com/user-profile/carolinebergeriksenno

Screenshot2023-06-22at20-39-47carolinebergeriksennoWatchInstagramstoriesanonymouslyPostsCommentsUserprofilestatistics.thumb.png.669d71ece00642fe30a5fe1c5613c7be.png

Bh'en selges fremdeles hos ICIW, det at hun fremdeles bruker den på sin bedriftskanal har dermed reklameverdi for ICIW - og skulle derfor ha vært merket som reklame/annonse.

På bildet til venstre, hvor hun står i antrekk helt i oransje, så ser man forøvrig også ønsket om å fremstille midjen mye smalere enn den er (det er mye filter på det bildet), og det at hun fremhever glipe mellom lårene med ganske ekstrem posering (tilter bekkenet fremover, bloggerfot m.m.), noe hun også viser på bilde tre.

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
Xmasclovn skrev (52 minutter siden):

Godt mulig. Har det noe å si, tenker du?

Frisk Frosk skrev (44 minutter siden):

Jeg vet ikke når LKE uttalte dette.

Det er et sitat fra 2009. Altså noe han sa da han var 25 år. Syns det er spesielt at enkelte til stadig drar opp dette uten å en gang vite når det ble sagt. Syns det er så lite konstruktivt når det til stadighet kommer gammelt oppgulp på repeat.

• Liker 15
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Sol79 skrev (8 minutter siden):

Det er et sitat fra 2009. Altså noe han sa da han var 25 år. Syns det er spesielt at enkelte til stadig drar opp dette uten å en gang vite når det ble sagt. Syns det er så lite konstruktivt når det til stadighet kommer gammelt oppgulp på repeat.

Jeg er klar over at utsagnet er fra tidligere av, men hva så? At det er gammelt nytt gjør det ikke automatisk til oppgulp. Det er heller ikke irrelevant, da det er ingenting som tilsier at Lars Kristian 40(?) år tenker annerledes enn Lars Kristian 25 år. Tvert imot.

Endret av Xmasclovn
Skrivefeil
  • Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Sol79 skrev (18 minutter siden):

Nå satte jeg det tydelig i sammenheng med bedriftseiernes - begge to, både Lars Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksens - praksis i dag.

Når andre minner på hva han uttalte for såpass mange år siden, det kommer som regel også bare i direkte sammenhenger når han/de legger ut innhold på sin(e) bedriftskanal(er) som med all tydelighet viser at de fremdeles i 2024 har samme holdninger og samme meninger om kropp og utseende.

Siden bedriftseierne fremdeles viser i praksis at de ikke bare mener det samme som i 2009, men de til og med har brukt siste 15 årene på å spisse sitt utseendefokus på dette feltet, da er det faktisk konstruktivt å vise til hva bedriftseier LKE har uttalt.

Enda mer konstruktivt blir det å minne på dette når vi vet at LKE nå har rettet fokus mot selv små jenter (ned i 7 år, og også 10-åringer, 13-åringer) som kunder for sin pt-virksomhet gjennom både coach_eriksen og athlete excel. For en mann og trener som fremdeles viser slike holdninger til kvinnekroppen som det han gjør når han filmer CBE, det er en mann/trener som ikke burde jobbe med barn og unge. Med det kroppsfokuset han fronter for seg selv og menn, så burde han heller ikke få trene guttebarn eller gutter i tenårene!

CBE utdanner seg nå til pt, og fronter samme syn på kvinnekropp. I tillegg har hun forsøkt seg på bl.a. tiktok, hvor det er større andel barn.

På toppen av dette har LKE og CBE i 10+ år nå solgt egne barn som innhold på sine ulike bedriftskanaler. Nå er disse barna kommet i en alder hvor også deres venner/bekjente lett vil finne alle firmakanalene LKE/CBE bruker for å fronte dette usunne kropps- og utseendefokuset og kroppspresset.

Da tenker jeg man bør minne på hvilke holdninger disse bedriftseierne over så mange år faktisk har hatt og opprettholder. Skadelige holdninger når de blander det inn i et narrativ om at de er "proffe" trenere.

Tillegg: Jeg tenker det er ekstra viktig å vise til at hverken Lars Kristian Eriksen eller Caroline Berg Eriksen er troverdige som selgere av "sunn livsstil, kosthold, trening, helse". Ekstra viktig når dette er det de ønsker å selge nå, er det å minne på at de fremdeles ikke er troverdige i denne nye retningen de søker, fordi de fremdeles er så ekstremt opptatt av kroppspress og utseende at de ikke bare nesten daglig jukser med bilder, men også bryter norsk lov (når de reklamerer for noe) ved å konsekvent ikke merke bilder med merket for retusjert person, slik de er pålagt å gjøre.

Endret av Frisk Frosk
  • Liker 14
  • Nyttig 14
Skrevet
16 minutter siden, Frisk Frosk said:

Kan nesten virke slik. Det verste er at CBE fremstiller seg jevnt over tynnere enn hun i linken din (bortsett fra et ekstremt innsnøret korsett), selv om hun ikke er det.

Forøvrig er den oransje trenings-bh'en CBE løper i umerket reklame for ICIW, som hun hadde reklamesamarbeid med 22. juni 2023 på https://instanavigation.com/user-profile/carolinebergeriksenno

Screenshot2023-06-22at20-39-47carolinebergeriksennoWatchInstagramstoriesanonymouslyPostsCommentsUserprofilestatistics.thumb.png.669d71ece00642fe30a5fe1c5613c7be.png

Bh'en selges fremdeles hos ICIW, det at hun fremdeles bruker den på sin bedriftskanal har dermed reklameverdi for ICIW - og skulle derfor ha vært merket som reklame/annonse.

På bildet til venstre, hvor hun står i antrekk helt i oransje, så ser man forøvrig også ønsket om å fremstille midjen mye smalere enn den er (det er mye filter på det bildet), og det at hun fremhever glipe mellom lårene med ganske ekstrem posering (tilter bekkenet fremover, bloggerfot m.m.), noe hun også viser på bilde tre.

Det aller tristeste er å tenke på to små sjeler som vokser opp og er vitne til galskapen både hjemme og på ferie, og som om kort tid kommer til å google både seg selv og moren sin - og få tusenvis av treff. 😟

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet
CityCityBangBang skrev (1 minutt siden):

Det aller tristeste er å tenke på to små sjeler som vokser opp og er vitne til galskapen både hjemme og på ferie, og som om kort tid kommer til å google både seg selv og moren sin - og få tusenvis av treff. 😟

Enig, akkurat det er fælt. Å se denne manien mor og far har for å fremstille et utseende de ikke har, fremstille CBE som ekstremt mye tynnere enn hun er, massiv bruk av filter, fokus på seksualitet osv., det er ikke bra.

Enda verre er det at barna er blitt brukt som innhold på bedriftskanalene, midt mellom seksualiserte bilder av mor...

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Isild skrev (På 26.2.2024 den 14.38):

Jeg tror faktisk det er mulig å være (bli) så uvitende. Vi overværer nok nå resultatet av hva som skjer utviklingsmessig sett, når to voksne mennesker bare går hjemme, og "jobber" med å vise seg frem i over 10 år. Det  tro at man er salgbar bare fordi at man er seg er veldig spesiellt i seg selv. Det har veldig mye til felles med Narkissos begge to. 

De har aldri vist interesse for å ta til seg noe (råd, konstruktive tilbakemeldinger vedr ønsket content), De evner heller ikke å gjennomføre noe  - og hever seg over regler. Slik grandios forestilling om egen fortreffelighet år etter år - uten interaksjon med kollegaer eller noe samfunnsnyttig (som de viser frem iallefall) - da tror jeg faktisk man en dag ender opp som totalt uvitende om helt normale ting. Men kjeftesmella går og hersketeknikkene banker i bordet hvis noen påpeker det. For de er overbevist om at de kan og vet best. 

Fascinerende egentlig. 

Jo mindre man vet jo mer tror man at man vet. 

• Liker 5
Skrevet

Og så er det daglig leder og medeier i Netfit AS, som fortsetter i bedriftseiernes vanlige stil - umerket reklame for hverandre:

image.png.cc19f8ceb6eed52e97aab5824de5b12b.png

• Liker 11
Skrevet
kokkos skrev (1 time siden):

Her syns jeg hun så veldig flott ut. (Still)bilder av denne typen ville inspirert meg ekstremt mye mer enn de dystre, mørke, ekstremt redigerte greiene hun poster selv. 

Enig i første setning. Sporty og mer naturlig.  

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er enig i at det blir trøttsomt å dra frem gamle sitater, dersom LKE og CBE hadde modnet og lagt slike holdninger bak seg. Men det er jo ingen tegn til modning hos disse to. Om noe, har utviklingen gått feil vei. Før jul lanserte Netfit faktisk et eget kurs for kvinner som ville få større rumpe, uten å få muskulaturen i lårene som naturlig hører til.

Det tyder på at de er på akkurat samme sted mentalt som i 2017, hvor LKE uttalte at kvinnelår som møtes er maskulint.

• Liker 33
  • Nyttig 12
Skrevet
Frisk Frosk skrev (8 timer siden):

Jeg lærte en gang for ca hundre år siden at man i hvert fall på amerikansk bruker stor bokstav på ord i overskrifter, bortsett fra type "and", "or", "with" m.fl. Her brukes det tydeligvis i ingress også, og det er vel ikke helt korrekt.

Uansett temmelig uprofesjonelt å blande to språk på denne måten når de henvender seg mot det norske markedet.

Det er ikke noe jeg ville benyttet meg av om jeg ikke hadde kjent til Caroline Berg Eriksen, engang. Ville tenkt det er svindel eller lav kvalitet slik som de fremstiller det med en blanding av norsk og engelsk. 

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
Felis skrev (1 time siden):

Jeg er enig i at det blir trøttsomt å dra frem gamle sitater, dersom LKE og CBE hadde modnet og lagt slike holdninger bak seg. Men det er jo ingen tegn til modning hos disse to. Om noe, har utviklingen gått feil vei. Før jul lanserte Netfit faktisk et eget kurs for kvinner som ville få større rumpe, uten å få muskulaturen i lårene som naturlig hører til.

Det tyder på at de er på akkurat samme sted mentalt som i 2017, hvor LKE uttalte at kvinnelår som møtes er maskulint.

De får det til med større rumpe kun ved å redigere og posere rumpa hennes større. Uansett er det helt sykt å legge ut et slikt kurs. De har et sykt forhold til kropp, mat og trening.  Sannsynligvis blir ikke noe av dette treningstullet deres til så mye mer enn at de dokumenterer og poserer halvnakne mens de trener. 
Det må være skikkelig kjipt for dem å se hva andre har fått til, som f eks Funkygine😂

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet
Surikatt skrev (41 minutter siden):

De får det til med større rumpe kun ved å redigere og posere rumpa hennes større. Uansett er det helt sykt å legge ut et slikt kurs. De har et sykt forhold til kropp, mat og trening.  Sannsynligvis blir ikke noe av dette treningstullet deres til så mye mer enn at de dokumenterer og poserer halvnakne mens de trener. 
Det må være skikkelig kjipt for dem å se hva andre har fått til, som f eks Funkygine😂

Jeg tipper de tenker Funkygine og de andre vellykede treningsprofilene bare har hatt flaks, mens de selv besitter den egentlige kunnskapen😏

• Liker 30
  • Nyttig 1
Skrevet
Xmasclovn skrev (16 timer siden):

Hun er langt i fra feit, men vi snakker om fyren som mener at bl.a Beyonce veier 15-20 kg for mye.

Beyonce har mye høyere fettprosent enn det der. ( Selv om jeg heller ikke ville kalt henne feit.)

Skrevet
Rastebenk skrev (14 timer siden):

Hva skjer med at annenhvert ord starter med stor bokstav? Har bikkja eller barna hjulpet til ved tastaturet? Og min favoritt - Recepies 🫣

Og mat som er rask og lage. Er vel bare lek med ord.

• Liker 8
Skrevet
Xmasclovn skrev (3 timer siden):

Jeg tipper de tenker Funkygine og de andre vellykede treningsprofilene bare har hatt flaks, mens de selv besitter den egentlige kunnskapen😏

Jeg tenker også at de antageligvis kjenner litt på både sjalusi og misunnelse - negative følelser de veldig lett beskylder andre for å ha. 

De lever på løgner (løgner om hva de egentlig leverer - og løgner om anerkjennelse og popularitet) - det er nok frustrerende å se andre som faktisk får til det de selv bruker 2 årsverk på å "late som". Det jobbes hardt for å lage noe som ser "bra ut" - med det det innebærer av sletting av negative tilbakemeldinger og spørsmål, skjule antall likes fordi det er så få, blokkering, og ikke minst fotoshoots for å få deres egentreningsopplegg "Netfit" til å se ut som det er oppe og går. Videre bables det om liksom-søknadsprosesser for å få bli kunde i deres top secret opplegg (som ingen har sett en eneste kundeanmeldelse av - fordi de ikke har kunder) 

Fascinerende at de gidder dette lenger.

• Liker 17
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...