Annimor Skrevet 27. februar 2024 #93601 Skrevet 27. februar 2024 Vi er på Tenerife for andre gang med toåringen vår, og jeg har vært her x antall ganger tidligere også. Det er fantastisk, men så har vi også aktivt unngått «playa’n» utover noen timers besøk. Det ER harry, og harrystemplet kommer jo fra et sted. Med det sagt, så er øya så mye mer enn akkurat dette, tross alt, begrensede området, og det vil jeg også tro at Gran Canaria er. Mange koselige steder, fin natur, god mat. Jeg slår et slag for Kanariøyene, jeg! De nyeste bildene er for øvrig interessante. Jeg antar at de er såpass etterbehandlet at den litt spennende kontrasten den hvite bikinien og sanden (?) utgjør er bevisst? Gir litt spesielle assosiasjoner, men det er kanskje et pek til kommentarene her inne på de forrige bikinibildene? Spørs om det er ferie fra KG? 🤭 12
Isild Skrevet 27. februar 2024 #93602 Skrevet 27. februar 2024 De siste bildene var fine de syns jeg. Redigerte, men langt mindre enn mye annet de legger ut. Det jeg merker meg er "engasjementet" (mangelen på dette) i kommentarfeltet. De har virkelig ingen følgerskare lenger. 8
Cissacissa Skrevet 27. februar 2024 #93603 Skrevet 27. februar 2024 Hun har lagt it en video av løping på netfit. Jeg er ingen fan av å ta stillbilder fra video, men her ser vi jo at hun har helt normal flat mage når hun løper. Ikke innsugd med ribben som står 10 cm lenger ut enn resten. Hvorfor legger de ut bilder/filmer som er så utrolig forskjellige fra dag til dag??? kilde: Instagram 24 6
AnnaCotta Skrevet 27. februar 2024 #93604 Skrevet 27. februar 2024 Har de ikke reist hjem? Vinterferien er ferdig. Om de har to uker på privatskoler, vet jeg ikke, men det vanlige er 1. 3
Isola2 Skrevet 27. februar 2024 #93605 Skrevet 27. februar 2024 AnnaCotta skrev (11 minutter siden): Har de ikke reist hjem? Vinterferien er ferdig. Om de har to uker på privatskoler, vet jeg ikke, men det vanlige er 1. De skal være der i to uker. Mener hun sa eller skrev det i en story et sted. 1
Korsihalsen Skrevet 27. februar 2024 #93606 Skrevet 27. februar 2024 (endret) Felis skrev (19 timer siden): (For det er ikke mulig at hun er SÅ uvitende?) Jo, dessverre. Endret 27. februar 2024 av Korsihalsen 4
AnnaCotta Skrevet 27. februar 2024 #93607 Skrevet 27. februar 2024 Isola2 skrev (1 time siden): De skal være der i to uker. Mener hun sa eller skrev det i en story et sted. Så påføre barna læringstap og avbrutt progresjon fordi en selv skal snappe og løpe i sola? 15
Xmasclovn Skrevet 27. februar 2024 #93608 Skrevet 27. februar 2024 AnnaCotta skrev (5 minutter siden): Så påføre barna læringstap og avbrutt progresjon fordi en selv skal snappe og løpe i sola? Det blir neppe stort læringstap eller manglende progresjon pga 5 dager fravær. For alt vi vet har de med seg skolearbeid dit. Med mindre de ofte tar barna ut av skolen, noe jeg ikke får inntrykk av, er det tilnærmet uproblematisk. 22 2
Katten89 Skrevet 27. februar 2024 #93609 Skrevet 27. februar 2024 Pust skrev (7 timer siden): Kan man bli en god personlig trener når man selv har et så (gjennomdokumentert) tvangsmessig forhold til mat og trening?Hvis man skal bli en god veileder for andre, bør man i det minste ha et bevisst forhold til hva man selv signaliserer, noe jeg tviler sterkt på at CBE har. Da mener jeg bare at man må være klar over hva man formidler - og har formidlet - via blogg og sosiale medier, og da tenker jeg på posering, redigering og retusjering, fugleporsjoner av usunn hvetemat, totalt fravær av frukt og grønnsaker, og ikke minst feil utføring av yoga- og treningsøvelser. Er hun klar over at det er dette hun formidler? Hvordan vil hun forklare det til sine klienter? Sånn ikke-gjør-som-jeg-gjør-men-som-jeg-sier? Enig! Bare se på den ekstreme forskjellen på henne og f.eks Fitfocuse Desirè eller cathrine collins. Begge har fokus på å gi gode realistiske råd, viser fargerik og flott mat som likevel er enkel å lage, treningsglede og å inspirere og motivere uten å spille på sixpac og rumpe. Dem får følgerne til å føle seg bra og føle at livstilsendring er noe JEG kan få til. Dem snakker til og med publikum, kanalen handler ikke utelukkende om personen bak. Fruen derimot er bare fokusert på å vise seg selv, hvor bra hun ser ut og hvor hardt hun presser seg. Ingen gode råd til meg som leser. Hun får meg til å tenke at den eneste grunnen til å trene er å se bra ut. Ikke nå mål eller ha bedre helse. Jeg kunne ALDRI turt å ha fruen (eller herren) som PT. Hadde følt meg stygg, tjukk, dårlig og mindreverdig under dems granskende blikk. Å bli dømt på trening gidder jeg ikke. 25 10
Kleenex Skrevet 27. februar 2024 #93610 Skrevet 27. februar 2024 Cissacissa skrev (4 timer siden): Hun har lagt it en video av løping på netfit. Jeg er ingen fan av å ta stillbilder fra video, men her ser vi jo at hun har helt normal flat mage når hun løper. Ikke innsugd med ribben som står 10 cm lenger ut enn resten. Hvorfor legger de ut bilder/filmer som er så utrolig forskjellige fra dag til dag??? kilde: Instagram Cbe.no synes det vel er flott med innsug mage da når alle bilder er slik. 6
Sol79 Skrevet 27. februar 2024 #93611 Skrevet 27. februar 2024 AnnaCotta skrev (2 timer siden): Så påføre barna læringstap og avbrutt progresjon fordi en selv skal snappe og løpe i sola? Begrenset hva man går glipp av en skarve uke. Ganske mange som tar en ekstra uke i løpet av året i forbindelse med en av skoleferiene. 7
AnnaCotta Skrevet 27. februar 2024 #93612 Skrevet 27. februar 2024 (endret) Xmasclovn skrev (2 timer siden): Det blir neppe stort læringstap eller manglende progresjon pga 5 dager fravær. For alt vi vet har de med seg skolearbeid dit. Med mindre de ofte tar barna ut av skolen, noe jeg ikke får inntrykk av, er det tilnærmet uproblematisk. Det er en grunn til at skolens ferier er på 1 uke og ikke 2. 2 ukers opphold og mer enn nok til at barnehjernen går inn i en annen modus enn å lære. Dessuten blir klassemiljøet skadelidende hvis alle tar fri utenom de fastlagte feriene i ett kjør. Jeg mener det slett ikke er første gang de gjør dette, uten at jeg har telt så nøye. Hvis alle holder på sånn, blir undervisningen oppstykket, forstyrret og stopper opp fordi læreren hele tiden må repetere og tette hull for dem som var borte. Endret 27. februar 2024 av AnnaCotta ordvalg 18 7
AnnaCotta Skrevet 27. februar 2024 #93613 Skrevet 27. februar 2024 Sol79 skrev (9 minutter siden): Begrenset hva man går glipp av en skarve uke. Ganske mange som tar en ekstra uke i løpet av året i forbindelse med en av skoleferiene. Har ikke inntrykk av at dette gjelder ganske mange. Det er som å parkere på fortauet, det er stort sett ikke noe problem hvis bare jeg gjør det en gang, men hvis alle gjør det hele tiden, blir det kaos. Skole er det viktigste i barns liv, viktigere enn at mor og far skal få to uker i sola. 11 2
Sol79 Skrevet 27. februar 2024 #93614 Skrevet 27. februar 2024 AnnaCotta skrev (14 minutter siden): Har ikke inntrykk av at dette gjelder ganske mange. Det er som å parkere på fortauet, det er stort sett ikke noe problem hvis bare jeg gjør det en gang, men hvis alle gjør det hele tiden, blir det kaos. Skole er det viktigste i barns liv, viktigere enn at mor og far skal få to uker i sola. Stadig vekk noen som gjør det i klassene til mine barn i Osloskolen. Kan uansett ikke se at det er problem for deg at andre tar barna ut av skolen for ferie. 7 1
BuffyTheVampire Skrevet 27. februar 2024 #93615 Skrevet 27. februar 2024 En liten digresjon, men kanskje ikke likevel… angående det at verken LKE eller CBE har skolegang/utdanning, og at det faktisk viser seg i væremåte og oppførsel. Jeg jobber med mennesker som har en rusavhengighet. De aller fleste, med noen få unntak, har hoppet av skolen, gjerne på ungdomsskolen, eller etter ungdomsskolen. Det å gå på skole er ikke noe som passer for alle, noe som gjelder både de som har faller utenfor pga rus, men også andre der f.eks lærevansker spiller en stor rolle. Men - de aller fleste av disse, som jeg møter på jobb, har et ønske om å lære, mestre, passe inn i samfunnet, og det er noe de får øvd på i bøtter og spann gjennom sosial trening når de er i behandling. Derfor klarer ikke jeg forstå at to mennesker som har alle forutsetninger for å framstå som to oppegående mennesker, velger å gjøre det motsatte av god gammel høflighet, om og om igjen. De har en uspiselig oppførsel, på de fleste områder. 23 7
Xmasclovn Skrevet 27. februar 2024 #93616 Skrevet 27. februar 2024 AnnaCotta skrev (1 time siden): Det er en grunn til at skolens ferier er på 1 uke og ikke 2. 2 ukers opphold og mer enn nok til at barnehjernen går inn i en annen modus enn å lære. Dessuten blir klassemiljøet skadelidende hvis alle tar fri utenom de fastlagte feriene i ett kjør. Jeg mener det slett ikke er første gang de gjør dette, uten at jeg har telt så nøye. Hvis alle holder på sånn, blir undervisningen oppstykket, forstyrret og stopper opp fordi læreren hele tiden må repetere og tette hull for dem som var borte. Er dette med at ferien varer 1 uke og ikke 2 begrunnet noe sted, eller er det en egen mening? Og at «2 ukers opphold og mer enn nok til at barnehjernen går inn i en annen modus enn å lære», er det forskningsbasert eller egen mening? I så fall hvordan har det seg at sommerferien varer i 8 uker…? Det er mange ting mennesker gjør som ville hatt et helt annet skadeomfang dersom «alle holder på sånn», det være seg kaste søppel på gata, ikke følge trafikkreglene etc, men så lenge enkelttilfeller gjør det er konsekvensene mye mindre. Og noen ganger tilnærmet ubetydelige, sånn som her. Med mindre barna til CBE eller resten av klassen «tar fri utenom de fastlagte feriene i ett kjør», er neppe deres 5 dagers fravær av betydning for hverken dem selv eller klassemiljø. Dessuten var påstanden at barna til CBE «påføres læringstap og avbrutt progresjon», noe som mest sannsynlig er helt urealistisk når det er snakk om så få dagers fravær, og da særlig for barn som ut fra det vi vet ikke har spesielle behov eller vansker. 6
LilleSnupp Skrevet 27. februar 2024 #93617 Skrevet 27. februar 2024 Regner med at som ellers er foresatte ansvarlig for opplæringen når barna er borte fra skolen. Dog har de tidligere uttalt at å ha ansvar for pensum allerede i 1. klasse ble for krevende for de.. 18 9
Villroses hage Skrevet 27. februar 2024 #93618 Skrevet 27. februar 2024 Faktisk ganske provoserende at nettopp påvirkere stadig påvirker andre til å gi blaffen i skolens ferieplan, lærernes arbeidssituasjon og medelevers læresituasjon ved å demonstrere at de tar barna ut av skolen akkurat når det passer dem. Om de velger å ta barna ut, kan de i det minste la være å publisere det. Virker nesten som de er opptatt av å vise at de er hensynsløse drittfolk. "Vi gjør det som passer for oss" . Meg - meg - meg. Når én gjør slik, tenker andre at da trenger heller ikke vi å ta hensyn, og da blir det en uforutsigelig læresituasjon etter hvert. Dette er bare et bittelite av utallige eksempler på at profesjonelle påvirkere som disse rett og slett er samfunnsnedbrytende. 22 10
Stargaze Skrevet 27. februar 2024 #93619 Skrevet 27. februar 2024 Den siste snutten nå på Insta av henne på løpetur. Hun har så dårlig løpsøkonomi. Riktignok ikke så mye flaksing med armene lenger, men hun beveger tyngdepunktet altfor mye opp og ned i stedet for å bruke energien i flyt fremover. Og de skal liksom være løpe-/treningscoacjer… 19 2
Ellie77 Skrevet 27. februar 2024 #93620 Skrevet 27. februar 2024 Stargaze skrev (Akkurat nå): Den siste snutten nå på Insta av henne på løpetur. Hun har så dårlig løpsøkonomi. Riktignok ikke så mye flaksing med armene lenger, men hun beveger tyngdepunktet altfor mye opp og ned i stedet for å bruke energien i flyt fremover. Og de skal liksom være løpe-/treningscoacjer… Det forbrennes sikkert flere kalorier på den måten, og da er nok teknikk sekundært. 😅 19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå