Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, lillesnøfnugg skrev:

Ser at innlegget med søster ikke er merket riktig, hun reklamerer for hårspennen til Coverbrands uten at det er nevnt. Merkelig skue å se CBE i julebordstasen mens den andre som er avbildet er nedtonet og nøytral. Her er det bloggeier som skal «skinne».

Ser ut som hun har på Daniel Wellington-klokke òg..

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, virkelig skrev:

julebordstasen ? En pyntet topp og noe som ser ut som bukser var vel ikke akkurat julebordspyntet ? De fleste har vel noen venninner som liker å pynte seg litt mer enn andre, bra folk er forskjellige. Søster har jo på seg kjole hun også, det tror jeg hun stort sett alltid har når vi ser henne avbildet. Hun har en annen stil en CBE, og vhva var dte med CBE sitt antrekk som ikke var nøytralt ? Jammen mye en skal pirke på . Flotte var de begge to 

De er fine begge to.

Synes søsteren er så vakker, så skjønner ikke helt hvorfor hun er så "duset ut" på bilde nr 2.

Nærmest som en del av inventaret i bakgrunnen, og det selv om middagen var for henne.

For det var den vel?🤔

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
1 time siden, virkelig skrev:

julebordstasen ? En pyntet topp og noe som ser ut som bukser var vel ikke akkurat julebordspyntet ? De fleste har vel noen venninner som liker å pynte seg litt mer enn andre, bra folk er forskjellige. Søster har jo på seg kjole hun også, det tror jeg hun stort sett alltid har når vi ser henne avbildet. Hun har en annen stil en CBE, og vhva var dte med CBE sitt antrekk som ikke var nøytralt ? Jammen mye en skal pirke på . Flotte var de begge to 

Hvem har nevnt at de ikke var flotte? 

Skrevet
21 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Hvem har nevnt at de ikke var flotte? 

Ingen som har skrevet at de ikke er flotte, hvor har du det fra ?  Du som kommenterte på CBE sitt antrekk og at hun skulle skinne .  Jeg kommenterte at de var flotte begge to. 

Dette var min kommentar til !

"Merkelig skue å se CBE i julebordstasen mens den andre som er avbildet er nedtonet og nøytral. Her er det bloggeier som skal «skinne».

• Liker 8
Skrevet

Alle jenter at minst én venninne som pynter seg mer enn resten, men her ser det ut som om Caroline har gjort seg klar til fest og tar et glass med søsteren, som skal være hjemme, før hun drar. Toppen synes jeg er typisk julebordtopp, masse juggel i ørene og på hodet bidrar til inntrykket. Og man kan faktisk gå i bukse på julebord 😉 

Jeg skjønner at Caroline er på jobb på dette bildet, derfor er hun i sentrum og søsteren duset ut og i bakgrunnen. Søsteren hadde sikkert fått låne både hårpynt og DW-klokke, dersom hun ville. Caroline lever jo av å vise seg med diverse produkter og kundene forventer sikkert den stivpyntede stilen hun har når hun reklamerer. Det ER jo CBE! Det jeg reagerer på er den manglende merkingen av reklame og brudd på alkoholloven. Nok en gang! Best i klassen???

• Liker 20
Skrevet

Jøye meg! Alt som skal kritisereres her inne altså...

"Åh, hun er alt for pyntet, her skal hun skinne, så mye juggel i ørene altså, så stivpyntet, og den toppen der bare roper julebord liksom. Best i klassen ✌️" Nei, for den "best i klassen" blir ikke brukt hver bidige gang man klarer å lete frem innlegg som ikke er merket eller Gud forby der et vinglass er synlig... Hvor mange år er det blitt siden en av de bak bloggen sa det nå?

Hva med å la andre kvinner skinne og pynte seg så så mye de vil uavhengig om det er hverdag eller fest, uten å rakke ned på det eller forsøke å legge begrensninger på andre?

• Liker 16
Skrevet

"Begrensningene som legges på andre" her er det vel markedsføringsloven som står for? 

• Liker 29
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Luvinesta skrev:

Jøye meg! Alt som skal kritisereres her inne altså...

"Åh, hun er alt for pyntet, her skal hun skinne, så mye juggel i ørene altså, så stivpyntet, og den toppen der bare roper julebord liksom. Best i klassen ✌️" Nei, for den "best i klassen" blir ikke brukt hver bidige gang man klarer å lete frem innlegg som ikke er merket eller Gud forby der et vinglass er synlig... Hvor mange år er det blitt siden en av de bak bloggen sa det nå?

Hva med å la andre kvinner skinne og pynte seg så så mye de vil uavhengig om det er hverdag eller fest, uten å rakke ned på det eller forsøke å legge begrensninger på andre?

Slapp av, all brudd på markedsføringsloven sendes videre. En eller annen gang så må de ta tak i det. Og det er ikke kritikk at bloggeier er pyntet for anledningen, det ser bare unektelig rart ut. Pyntet er underordnet her men å kjøre sitt eget løp når det gjelder merking av reklame det er mangel på yrkesstolthet. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Felis said:

Ja hvor mange år siden var det hun hevdet at hun var best i klassen? Likevel sitter hun der med både umerket reklame og vin i 2019. Hun har tydeligvis ikke lært noen ting på disse årene.

Og man trenger ikke "lete fram" innlegg som bryter både markedsføringsloven og alkoholen, de kommer som perler på en snor...

Hvordan blir du påvirket av at et innlegg ikke er merket ordentlig eller at et vinglass er synlig? Meg bekjent er det forbrukertilsynet sin jobb å se til at reklame blir merket riktig.

13 minutter siden, Aricia said:

"Begrensningene som legges på andre" her er det vel markedsføringsloven som står for? 

Nei, det å legge begrensinger på hvordan andre går kledd går ikke under markedsføringloven.

Endret av Luvinesta
  • Liker 7
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Luvinesta skrev:

Hvordan blir du påvirket av at et innlegg ikke er merket ordentlig eller at et vinglass er synlig? Meg bekjent er det forbrukertilsynets jobb å se til at bloggere gjør jobben sin.

Nei, det å legge begrensinger på hvordan andre går kledd går ikke under markedsføringloven.

Når man ikke kan lese innleggene slik de står 🙄 les en gang til så kanskje du får med poengene i de innleggene du siterte??

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
5 minutter siden, Luvinesta skrev:

Hvordan blir du påvirket av at et innlegg ikke er merket ordentlig eller at et vinglass er synlig? Meg bekjent er det forbrukertilsynet sin jobb å se til at reklame blir merket riktig.

Forbrukere oppfordres til å melde i fra dersom bedrifter bryter loven, hvorfor det, tror du? 

• Liker 25
Skrevet (endret)
30 minutter siden, Kollontaj said:

Forbrukere oppfordres til å melde i fra dersom bedrifter bryter loven, hvorfor det, tror du? 

Vel, nå tror jeg at forbrukere oppfordres om å melde i fra når det gjelder spam, ulovlig salg, misvisende reklame, telefonsalg etc. og at forbrukertilsynet fokuserer mer på hendelser og ulovligheter som faktisk går utover andre mennesker som ikke oppsøker det selv.
Litt mer alvorlige saker enn om Caroline Berg Eriksen har et vinglass (med ukjent innhold) stående på bordet eller ikke har skrevet "reklame" under innlegget om søsterens avskjedsmiddag der hun har "egne" hårspenner i håret hun tidligere har reklamert for...

Etter all den tid brukere her har spamm... sendt inn klager og tips til forbrukertilsynet ang. CBE, og det ikke er blitt gjort noe drastiske endringer, hvor alvorlig tror du de tar det? Tror nok de skiller på reelle klager fra forbrukere og de som melder inn fordi de har et horn i siden til bedriften.

Endret av Luvinesta
  • Liker 9
Skrevet
22 minutter siden, Luvinesta skrev:

Hvis folk ikke ble påvirket så hadde det ikke vært behov for organer som holdt dette under oppsyn, hadde det vel? Men det er vedtatt at denne formen for reklame er uheldig og uredelig, derfor er det forfattet lover som regulerer det. Som forbruker er det mitt ønske at disse lovene overholdes og min rett til å gjøre hva jeg kan for at dette skjer. Derfor tipser jeg når jeg ser lovbrudd og kommenterer det i denne tråden i tillegg, siden eierne av Treasures leser den.

Kanskje jeg har et lite håp om at de en gang legger seg littegranne i selen for å bli best i klassen. Noen her etterlyste yrkesstolthet, jeg stiller meg bak det.

• Liker 33
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Aricia skrev:

Det forklarer jeg så gjerne. :) 

Påvirket av umerket reklame i SoMe blir alle som bruker de nye mediene i hverdagen - hele tiden. I feeden på feks IG dukker innlegg fra vanlige mennesker og influencere/bloggere av ulik størrelse opp på rekke og rad, eller hulter til bulter om du vil. Alt gjøres for at vi ikke skal se forskjell i farten, tro at noe er en genuin anbefaling fra en virkelig person vi har en relasjon til, og ikke et kjøpt og betalt reklameinnlegg. SoMe perverterer dermed de normale  hyggelige gestene venner og bekjente gjør mot hverandre, ved å legge sosialt press på oss alle om å reagere på betalte reklameinnlegg som man gjør på innlegg fra venner og bekjente - kun for at utvalgte influencere og deres betalende annonsører skal tjene penger uten at vi nyttige idioter legger merke til det engang.

Sånn i et videre perspektiv bidrar denne uthulingen av skillet mellom annonser og redaksjonelt stoff i SoMe til at den redaksjonelle og uavhengige pressen bukker under økonomisk. Jeg blir dermed stuck med kun tullekanaler som pakker reklame inn i tynnere og tynnere dekkhistorier. 

Og som vi alle (forhåpentligvis) vet: Uten en uavhengig presse, men kun mediekanaler som er kjøpte og betalte, kan ikke sunne demokratier fungere mer.

Så jeg vil oppsummert si at det påvirker meg i høy grad.

@Luvinesta Jeg oppfordrer deg til å både  lese og svare på dette innlegget til Aricia. 

Forøvrig et veldig bra og ytterst saklig innlegg. Her ligger selve sakens kjerne. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 38
Skrevet
1 time siden, Luvinesta skrev:

Vel, nå tror jeg at forbrukere oppfordres om å melde i fra når det gjelder spam, ulovlig salg, misvisende reklame, telefonsalg etc. og at forbrukertilsynet fokuserer mer på hendelser og ulovligheter som faktisk går utover andre mennesker som ikke oppsøker det selv.
Litt mer alvorlige saker enn om Caroline Berg Eriksen har et vinglass (med ukjent innhold) stående på bordet eller ikke har skrevet "reklame" under innlegget om søsterens avskjedsmiddag der hun har "egne" hårspenner i håret hun tidligere har reklamert for...

Etter all den tid brukere her har spamm... sendt inn klager og tips til forbrukertilsynet ang. CBE, og det ikke er blitt gjort noe drastiske endringer, hvor alvorlig tror du de tar det? Tror nok de skiller på reelle klager fra forbrukere og de som melder inn fordi de har et horn i siden til bedriften.

Kan du dokumentere synsingen din? Dette holder ikke som argument.

• Liker 19
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
2 timer siden, Luvinesta skrev:

Så forbrukertilsynet blir så spammet ned at bloggpatruljen ikke trenger å ha en tilsynsaksjon mot bloggere da eller? De sitter der å spiller på computeren sin tenker jeg👌🏼 Det et bare å fortsette å sende inn tips om CBE  ikke merker  riktig eller kjører på med alkoholreklame (gråsonebloggen kjører på videre).

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
På 26.9.2019 den 9.32, 123Frustrert skrev:

Dette innlegget om avskjedsmiddag  for søsteren, hvor egentlig en rad med spenner er blikkfanget, burde ikke det vært merket som reklame? 

Forbrukertilsynet har svart på dette her - https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some :

"..... Du må merke nye innlegg som reklame så lenge det har markedsføringsverdi for annonsøren. Det er flere ting som spiller inn på om noe du legger ut har markedsføringsverdi. Jo sterkere produktet er eksponert i innlegget, jo høyere markedsføringsverdi har det. Hvis produktet er helt i bakgrunnen og eksponeringen av det ikke vil fremme salg av produktet, har det antakelig så lav markedsføringsverdi at du ikke trenger å merke. Men terskelen her er lav. Merk heller en gang for mye enn en gang for lite."

I dette tilfellet er produktene i fokus på bildene som ble lagt ut. Blogginnlegget har derfor markedsføringsverdi, og skulle dermed vært merket.

Endret av LeiaO
Skrevet

Om hun bare hadde tatt på seg engangshansker når hun viser frem mat og oppskrifter.... da hadde det blitt så mye mer delikat og fristende. Kvalmt å lage mat og kna deig med disse lange bakteriebombene av noen klør, så uhygenisk og urenslig 😕

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...