Gjest Annypanny Skrevet 25. september 2019 #9021 Skrevet 25. september 2019 Det er mulig jeg har gått glipp av noe, men gikk ikke hun for en stund siden ut og sa at hun skulle tenke miljø og derfor ta mer tog? Har bare registrert at hun har tatt tog den ene gangen, og det er vel flere måneder siden. Ser hun klager litt på rushtrafikken i et av de siste innleggene...
Sol Rampelyset Skrevet 25. september 2019 #9022 Skrevet 25. september 2019 Tråden er ryddet for avsporinger, spekulasjoner og brukerdebatt. Sol, admin. 3
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 25. september 2019 #9023 Skrevet 25. september 2019 2 timer siden, Annypanny skrev: Det er mulig jeg har gått glipp av noe, men gikk ikke hun for en stund siden ut og sa at hun skulle tenke miljø og derfor ta mer tog? Har bare registrert at hun har tatt tog den ene gangen, og det er vel flere måneder siden. Ser hun klager litt på rushtrafikken i et av de siste innleggene... Jo, men akkurat der forstår jeg henne litt. Østfoldbanen er et jevnt helvete å forholde seg til, og det er stort sett tog for buss som gjelder. Og når man blir så bilsyk som hun blir, er det ikke gøy med buss... Men vi kan jo håpe på togturer i fremtiden! 😊 Angående treningsbh eller ikke: Jeg må innrømme at jeg stusser på hvordan det er mulig å få SÅ synlige nippler gjennom treningsbh pluss en treningstopp, og jeg tenker automatisk at her kan det kanskje ikke bli mye hopp og sprett uten at det blir ubehagelig? Men jeg vet jo ikke. Men siden det er reklame for et treningsopplegg ville jeg kanskje redigert bort enkelte detaljer for å få mere fokus på selve treningsopplegget... Jeg forstår bare ikke hva de driver med? De VET jo at slike bilder fører til diskusjon av noe helt annet enn NetFit, men vil de ikke ha fokus på nettopp treningsopplegget sitt...? 😳
Fredrik29 Skrevet 25. september 2019 #9024 Skrevet 25. september 2019 Forstår jeg det riktig at FIM, fagutvalget for influencermarkedsføring, kun skal jobbe med saker som handler om kropps- og utseendepress? Ikke et ord i mandatet om eksponering av barn, barn i reklame osv ser at Stian Blipp og kona er i Cubus sin nye reklamekampanje med barnet deres i hovedrollen 11
Kleenex Skrevet 25. september 2019 #9025 Skrevet 25. september 2019 1 time siden, Fredrik29 skrev: Forstår jeg det riktig at FIM, fagutvalget for influencermarkedsføring, kun skal jobbe med saker som handler om kropps- og utseendepress? Ikke et ord i mandatet om eksponering av barn, barn i reklame osv ser at Stian Blipp og kona er i Cubus sin nye reklamekampanje med barnet deres i hovedrollen Sistnevnte har brukt ungen sin ganske mye på ig. Uetisk og det er kvalmende, men nok om det. 18
Sol79 Skrevet 25. september 2019 #9026 Skrevet 25. september 2019 Blipp la ut en story her om dagen der det så ut som at han og Helene Olafsen trente. Hun hadde også store synlige brystvorter, så er ikke bare Fotballfrue. 🙈 2
123Frustrert Skrevet 26. september 2019 #9027 Skrevet 26. september 2019 Dette innlegget om avskjedsmiddag for søsteren, hvor egentlig en rad med spenner er blikkfanget, burde ikke det vært merket som reklame? 26
Keaton Skrevet 26. september 2019 #9028 Skrevet 26. september 2019 Det vil jeg tro. Artig at CBE.no ikke er opptatt av at andre medvirkende på bilder (personen har deltatt i Bloggerne, regner med at omtale her da er greit) skal vises fra sin beste side på bilder. 10
Anonym90059005 Skrevet 26. september 2019 #9029 Skrevet 26. september 2019 10 timer siden, Sol79 skrev: Blipp la ut en story her om dagen der det så ut som at han og Helene Olafsen trente. Hun hadde også store synlige brystvorter, så er ikke bare Fotballfrue. 🙈 Snakker du om tøyseklippet hvor den gravide Helene i helt vanlige klær stilte seg på henda på tøys for å vise at hun skulle begynne og twerke? Ikke helt det samme akkurat... 6
Ultiva Skrevet 26. september 2019 #9030 Skrevet 26. september 2019 (endret) På 26.9.2019 den 9.32, 123Frustrert skrev: Dette innlegget om avskjedsmiddag for søsteren, hvor egentlig en rad med spenner er blikkfanget, burde ikke det vært merket som reklame? Selvfølgelig burde CBEs hårspenner, som hun selger i samarbeid med Coverbrands, merkes som reklame. Her er Forbrukertilsynet svært tydelige: "Reklame og markedsføring er alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det." https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some#chapter-2 ... Men siden det uansett ikke vanker bøter, så velger blant annet CBE å bare kjøre på. Etikk og forbrukerrettigheter er ikke så viktig. De velger også å fortsette med eksponering av uvitende småbarn, "fordi det ikke er ulovlig". Dersom alle i Norge hadde utøvet yrket sitt på samme måte som CBE; altså at absolutt alt er greit så lenge det ikke står nedfelt i norsk lov at det er ulovlig, samt avfeid nærmest alt av kritikk som hat og hets, i tillegg til å kommentere offentlig refs for lovbruddene sine som "tåpelig": https://www.vg.no/rampelys/i/WVkB2/lars-kristian-eriksen-tar-kona-i-forsvar?utm_source=recirculation-matrix&utm_content=bV7Gq ... Så snakker vi om et særdeles navlebeskuende samfunn som hadde vært temmelig strevsomt å leve i. Endret 27. september 2019 av Ultiva 43
Knocks Skrevet 26. september 2019 #9031 Skrevet 26. september 2019 For en fascinerende tråd! Dere fascinerer meg mer enn hele bloggerfenomenet 😃 10
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 26. september 2019 #9032 Skrevet 26. september 2019 1 time siden, Knocks skrev: For en fascinerende tråd! Dere fascinerer meg mer enn hele bloggerfenomenet 😃 Tusen takk for et meningsfullt innlegg!!!!! 😃😃😃
Knocks Skrevet 26. september 2019 #9033 Skrevet 26. september 2019 39 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Tusen takk for et meningsfullt innlegg!!!!! 😃😃😃 Bare hyggelig 👍😃 5
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 26. september 2019 #9034 Skrevet 26. september 2019 4 timer siden, Ultiva skrev: Selvfølgelig burde CBEs hårspenner, som hun selger i samarbeid med Coverbrands, merkes som reklame. Her er Forbrukertilsynet svært tydelige: "Reklame og markedsføring er alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det." https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some#chapter-2 ... Men siden det uansett ikke vanker bøter, så velger blant annet CBE å bare kjøre på. Etikk og forbrukerrettigheter er ikke så viktig. De velger jo også å fortsette med eksponering av uvitende småbarn, "fordi det ikke er ulovlig". Dersom alle i Norge hadde utøvet yrket sitt på samme måte som CBE; altså at absolutt alt er greit så lenge det ikke står nedfelt i det norske lovverket at det er ulovlig, avfeid nærmest alt av kritikk som hat og hets, i tillegg til å kommentere offentlig refsing for lovbrudd som "tåpelig": https://www.vg.no/rampelys/i/WVkB2/lars-kristian-eriksen-tar-kona-i-forsvar?utm_source=recirculation-matrix&utm_content=bV7Gq ... Så snakker vi om et særdeles navlebeskuende samfunn som hadde vært temmelig strevsomt å leve i. Dette ☝🏼
Levina Skrevet 26. september 2019 #9035 Skrevet 26. september 2019 4 timer siden, Ultiva skrev: Selvfølgelig burde CBEs hårspenner, som hun selger i samarbeid med Coverbrands, merkes som reklame. Her er Forbrukertilsynet svært tydelige: "Reklame og markedsføring er alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det." https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some#chapter-2 ... Men siden det uansett ikke vanker bøter, så velger blant annet CBE å bare kjøre på. Etikk og forbrukerrettigheter er ikke så viktig. De velger jo også å fortsette med eksponering av uvitende småbarn, "fordi det ikke er ulovlig". Dersom alle i Norge hadde utøvet yrket sitt på samme måte som CBE; altså at absolutt alt er greit så lenge det ikke står nedfelt i det norske lovverket at det er ulovlig, avfeid nærmest alt av kritikk som hat og hets, i tillegg til å kommentere offentlig refsing for lovbrudd som "tåpelig": https://www.vg.no/rampelys/i/WVkB2/lars-kristian-eriksen-tar-kona-i-forsvar?utm_source=recirculation-matrix&utm_content=bV7Gq ... Så snakker vi om et særdeles navlebeskuende samfunn som hadde vært temmelig strevsomt å leve i. Eksponering av uvitende barn?🤔 2
Hunter7 Skrevet 26. september 2019 #9036 Skrevet 26. september 2019 11 minutter siden, Levina said: Eksponering av uvitende barn?🤔 Et barn - og i dette tilfellet er det snakk om barn under ti år - er ikke kognitivt i stand til å forstå hva en samtykkeerklæring faktisk innebærer og hvilke konsekvenser dette samtykket kan ha. Barnet kan derfor regnes som uvitende. 38
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 26. september 2019 Populært innlegg #9037 Skrevet 26. september 2019 32 minutter siden, Levina skrev: Eksponering av uvitende barn?🤔 Tror du en treåring og en femåring skjønner hva det vil si at ti- eller hundretusener av fremmede mennesker har og har hatt tilgang på bilder og filmsnutter av dem fra de ble født? 62
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 26. september 2019 #9038 Skrevet 26. september 2019 1 time siden, pøbelsara skrev: Tror du en treåring og en femåring skjønner hva det vil si at ti- eller hundretusener av fremmede mennesker har og har hatt tilgang på bilder og filmsnutter av dem fra de ble født? Tror du det @Levina?
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 27. september 2019 #9039 Skrevet 27. september 2019 Ser at innlegget med søster ikke er merket riktig, hun reklamerer for hårspennen til Coverbrands uten at det er nevnt. Merkelig skue å se CBE i julebordstasen mens den andre som er avbildet er nedtonet og nøytral. Her er det bloggeier som skal «skinne».
virkelig Skrevet 27. september 2019 #9040 Skrevet 27. september 2019 46 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Ser at innlegget med søster ikke er merket riktig, hun reklamerer for hårspennen til Coverbrands uten at det er nevnt. Merkelig skue å se CBE i julebordstasen mens den andre som er avbildet er nedtonet og nøytral. Her er det bloggeier som skal «skinne». julebordstasen ? En pyntet topp og noe som ser ut som bukser var vel ikke akkurat julebordspyntet ? De fleste har vel noen venninner som liker å pynte seg litt mer enn andre, bra folk er forskjellige. Søster har jo på seg kjole hun også, det tror jeg hun stort sett alltid har når vi ser henne avbildet. Hun har en annen stil en CBE, og vhva var dte med CBE sitt antrekk som ikke var nøytralt ? Jammen mye en skal pirke på . Flotte var de begge to 15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå