Hunter7 Skrevet 29. september 2019 #9121 Skrevet 29. september 2019 2 minutter siden, Luvinesta said: Hva med å bare lese bloggen som den er, og slutte å tilegne det ene og det andre. En hvilken som helst blogg kunne blitt gått slik i sømmene utifra tidligere utsagn mange år tilbake om man gikk like hardt inn for det. Det er en blogg med sikkert mange lesere som liker det de leser og som velger å trykke seg inn basert på det. Trenger ikke å gå så mye dypere og ta alt i verste mening og skrive lange avhandliger om journalistikk, profesjonalitet, bedrift og det som er. Det virker jo helt manisk det her. Det er høyst frivillig å lese en blogg, om du frivillig velger, gang på gang, å gå inn på den bloggen for så å la deg provosere, og klage på reklamen og at de ikke gjør jobben sin så er det i beste fall selvdestruktivt. Hun er sikkert provoserende, smart, og slu som har gjort merkevaren sin så stor og klarer å fyre av så mange andre kvinner her inne, men å legge så mye og gjøre det så seriøst fatter jeg ikke at noen gidder. Det er en blogg, ikke akkurat veldig samfunnsnyttig eller revolusjonerende, med unntak av eksponering av barn som hadde gjort seg bedre som en generell debatt som ikke gikk utover nevnte unger. Resten er vel bare sladder og bitterhet fra de som blir provosert.Tenk om all denne innsatsen og tiden ble lagt i ting som virkelig betyr noe. Til det første uthevede: Ja, det er frivillig å lese en blogg. Men det faktisk ikke frivillig hvorvidt man ønsker å følge lovverk eller ikke. Andre utheving: Nå kan jeg bare snakke for min egen del, men i mitt daglige virke befatter jeg meg primært med jus, etiske og juridiske hensyn og betraktninger, samt presse-etiske spørsmål. I så henseende yter jeg mer enn min skjerv. Og jeg er ganske sikker på at jeg ikke er alene om å inneha et embede som fordrer innsats som virkelig betyr noe. 33
Halle-Palle Skrevet 29. september 2019 #9122 Skrevet 29. september 2019 17 minutter siden, Minnie Mus skrev: Hurra, endelig blir det en etterlengtet høstferie på frua med familie, det gjør seg nok i en så hektisk hverdag som dem har 😄 Akkurat det er den ene tingen jeg kjenner på at jeg misunner familien. Muligheten til å ta seg fri i alle ferier og planleggingsdager virker helt himmelsk. Jeg har fem feriedager pluss litt avspasering som skal dekke planleggingsdager pluss fri i romjul og påske. Høst-og vinterferie må ungene på sfo. Skulle gjerne hatt en uke på fjellet nå. 9
Kleenex Skrevet 29. september 2019 #9123 Skrevet 29. september 2019 15 minutter siden, Luvinesta skrev: Hva med å bare lese bloggen som den er, og slutte å tilegne det ene og det andre. En hvilken som helst blogg kunne blitt gått slik i sømmene utifra tidligere utsagn mange år tilbake om man gikk like hardt inn for det. Det er en blogg med sikkert mange lesere som liker det de leser og som velger å trykke seg inn basert på det. Trenger ikke å gå så mye dypere og ta alt i verste mening og skrive lange avhandliger om journalistikk, profesjonalitet, bedrift og det som er. Det virker jo helt manisk det her. Det er høyst frivillig å lese en blogg, om du frivillig velger, gang på gang, å gå inn på den bloggen for så å la deg provosere, og klage på reklamen og at de ikke gjør jobben sin så er det i beste fall selvdestruktivt. Hun er sikkert provoserende, smart, og slu som har gjort merkevaren sin så stor og klarer å fyre av så mange andre kvinner her inne, men å legge så mye og gjøre det så seriøst fatter jeg ikke at noen gidder. Det er en blogg, ikke akkurat veldig samfunnsnyttig eller revolusjonerende, med unntak av eksponering av barn som hadde gjort seg bedre som en generell debatt som ikke gikk utover nevnte unger. Resten er vel bare sladder og bitterhet fra de som blir provosert... Fin måte å selge unga sine på ja? Gir penger det òg. Smart frue? Ikke faen om jeg synes det er smart hverken å bruke unger eller å bruke sitt eget navn som merkevare. Ville aldri i verden levd det livet og er ikke feit og misunnelig kjære deg, bare oppgitt over at voksne mennesker ikke evner å forstå hva et barn ikke trenger å bidra med på Internett. 21
Minnie Mus Skrevet 29. september 2019 #9124 Skrevet 29. september 2019 33 minutter siden, Halle-Palle said: Akkurat det er den ene tingen jeg kjenner på at jeg misunner familien. Muligheten til å ta seg fri i alle ferier og planleggingsdager virker helt himmelsk. Jeg har fem feriedager pluss litt avspasering som skal dekke planleggingsdager pluss fri i romjul og påske. Høst-og vinterferie må ungene på sfo. Skulle gjerne hatt en uke på fjellet nå. Ikke sant, hvem skulle ikke likt å kunne tatt seg en uke fri i høstferien. Jeg unner alle å ta seg ferie, men det blir så innmari kvalmt og provoserende når sånne som frua liksom "endelig" kan ta ferie.... Hun har jo ferie hele tiden, for hvem andre vanlige arbeidstakere kan bruke dagene til å gå til frisør, trening, negledesignere, sitte på kafe og egenpleie???? Ikke kom her å påstå at hun har en hektisk hverdag! Jeg har feks ikke tid til å bruke evigheter til å sminke meg og krølle hår hver eneste morgen, det har vel de færreste av oss tid til. 22
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 29. september 2019 #9125 Skrevet 29. september 2019 (endret) 40 minutter siden, Halle-Palle skrev: Akkurat det er den ene tingen jeg kjenner på at jeg misunner familien. Muligheten til å ta seg fri i alle ferier og planleggingsdager virker helt himmelsk. Jeg har fem feriedager pluss litt avspasering som skal dekke planleggingsdager pluss fri i romjul og påske. Høst-og vinterferie må ungene på sfo. Skulle gjerne hatt en uke på fjellet nå. Ferie? Hvordan man kan kalle ferieturer som fyller bloggen med innhold , kalles ferie er for meg en gåte. Endret 29. september 2019 av lillesnøfnugg
pøbelsara Skrevet 29. september 2019 #9126 Skrevet 29. september 2019 1 time siden, Luvinesta skrev: Det er nå fullstendig opp til henne selv siden hun er sin egen sjef, og at hun ikke har overordnede som legger lista på hvordan ting skal gjøres (selv om enkelte her inne innbiller seg at de er det) Bloggeren har ikke gjort noe ulovlig når det kommer til å sakse det inn og det å reagere så sterkt på noe så smålig var hele poenget mitt og min mening ved det første innlegget, var ikke ute etter å vinne noen diskusjon da jeg vet hvordan det alltid utarter seg her inne om noen våger å si noe i mot eller være uenige med kjernen. Sa kun min mening om det. Regner med at VG får sin egen tråd om det samme temaet, at de er uten yrkestolthet, og blir grundig gått etter i sømmene etter at de også la ut nøyaktig det samme som CBE og flere andre nettsider gjorde om serien uten å kreditere eller gjøre det originalt dersom det er så alvorlig. Venter i spenning. Det er virkelig ikke sunt eller konstruktivt å være i denne bobla for lenge om gangen merker jeg. Men altså - hallo! Det er da virkelig ikke smålig å forvente at en profesjonell medieaktør kjenner til og forholder seg til helt grunnleggende journalistiske prinsipper. Hun er proff og tar seg godt betalt - og så mener du det er smålig at man forventer profesjonalitet av henne? Jeg har forøvrig dialog med andre journalister på et helt annet plan - jeg har blant annet kommunisert med journalister og redaktører i flere av de store avisene den siste tiden. Jeg kan love deg at ingen av dem har den samme tonen i svarene sine som CBE har i sitt kommentarfelt. Whataboutism er uansett ikke særlig sjarmerende - eller særlig god debatteknikk. Det blir litt som om jeg skulle forlange at du forsvarer alt Helene Drage gjør med like mye nebb og kllør som du forsvarer CBE: 45
Aquarius04 Skrevet 29. september 2019 #9127 Skrevet 29. september 2019 (endret) 1 time siden, Luvinesta skrev: Det er nå fullstendig opp til henne selv siden hun er sin egen sjef, og at hun ikke har overordnede som legger lista på hvordan ting skal gjøres (selv om enkelte her inne innbiller seg at de er det) Bloggeren har ikke gjort noe ulovlig når det kommer til å sakse det inn og det å reagere så sterkt på noe så smålig var hele poenget mitt og min mening ved det første innlegget, var ikke ute etter å vinne noen diskusjon da jeg vet hvordan det alltid utarter seg her inne om noen våger å si noe i mot eller være uenige med kjernen. Sa kun min mening om det. Regner med at VG får sin egen tråd om det samme temaet, at de er uten yrkestolthet, og blir grundig gått etter i sømmene etter at de også la ut nøyaktig det samme som CBE og flere andre nettsider gjorde om serien uten å kreditere eller gjøre det originalt dersom det er så alvorlig. Venter i spenning. Det er virkelig ikke sunt eller konstruktivt å være i denne bobla for lenge om gangen merker jeg. Plagiering er ikke smålig, det er ulovlig. Det vet en seriøs journalist. CBE er ikke en seriøs journalist, så dette er kanskje å forvente? Men det er altså ulovlig å kopiere andres arbeide uten å kreditere vedkommende. Som mange nå har påpekt over her er det noe man kan miste jobben over, man mister studieplassen dersom man plagierer i studier...er ikke det nok bevis for deg? Er CBE fritatt for lov og rett, samt etikk og moral fordi hun ikke har noen overordnet sjef som sjekker at hun gjør ting riktig? Eksempler på plagiatsaker og konsekvenser: https://www.medier24.no/artikler/dn-har-funnet-40-saker-med-juks-eller-plagiat-djuve-beklager-over-to-sider/361052 https://journalen.oslomet.no/2017/11/eksamensjuks-havnet-i-retten Som du ser, så er ikke plagiering noe som blir tatt lett på, så kanskje burde CBE og virksomheten skjerpe seg litt? Og det er ikke bare CBE det reageres på av aktører innenfor SoMe: https://www.vg.no/i/EWxoMo Endret 29. september 2019 av Aquarius04 25
Halle-Palle Skrevet 29. september 2019 #9128 Skrevet 29. september 2019 1 time siden, lillesnøfnugg skrev: Ferie? Hvordan man kan kalle ferieturer som fyller bloggen med innhold , kalles ferie er for meg en gåte. Jeg kalte det ikke for ferie. De kan ta seg fri fra de daglige pliktene og ha barna hjemme hver eneste fridag hele året. Posering og fotografering er nok en del av hverdagen til hele familien uansett, og om de kan flytte hele bedriften til fjellet en uke i oktober må det jo være herlig. 3
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 29. september 2019 Populært innlegg #9129 Skrevet 29. september 2019 2 timer siden, Luvinesta skrev: Det er nå fullstendig opp til henne selv siden hun er sin egen sjef, og at hun ikke har overordnede som legger lista på hvordan ting skal gjøres (selv om enkelte her inne innbiller seg at de er det) Bloggeren har ikke gjort noe ulovlig når det kommer til å sakse det inn og det å reagere så sterkt på noe så smålig var hele poenget mitt og min mening ved det første innlegget, var ikke ute etter å vinne noen diskusjon da jeg vet hvordan det alltid utarter seg her inne om noen våger å si noe i mot eller være uenige med kjernen. Sa kun min mening om det. Regner med at VG får sin egen tråd om det samme temaet, at de er uten yrkestolthet, og blir grundig gått etter i sømmene etter at de også la ut nøyaktig det samme som CBE og flere andre nettsider gjorde om serien uten å kreditere eller gjøre det originalt dersom det er så alvorlig. Venter i spenning. Det er virkelig ikke sunt eller konstruktivt å være i denne bobla for lenge om gangen merker jeg. Til orientering så har CBE nå skrevet at hun har sakset teksten fra VG og beklaget at hun ikke krediterte dem i første omgang. Så ikke engang CBE er enig med deg i at dette er en ikke-sak. Lenke til bloggen med kommentarfeltet der hun skriver dette. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/28/3-serier-du-bor-se/#comments 53
Halle-Palle Skrevet 29. september 2019 #9130 Skrevet 29. september 2019 42 minutter siden, pøbelsara skrev: Til orientering så har CBE nå skrevet at hun har sakset teksten fra VG og beklaget at hun ikke krediterte dem i første omgang. Så ikke engang CBE er enig med deg i at dette er en ikke-sak. Lenke til bloggen med kommentarfeltet der hun skriver dette. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/28/3-serier-du-bor-se/#comments Hun la seg faktisk ganske flat og argumenterte ikke mot det med ett ord. Så da, kjære @Luvinesta tenker jeg at den saken kan legges død? Det var ikke haters og nettroll som påpekte det, det var faktisk folk som vet hva de snakker om. Ska sei... 42
Luvinesta Skrevet 29. september 2019 #9131 Skrevet 29. september 2019 (endret) 1 hour ago, pøbelsara said: Til orientering så har CBE nå skrevet at hun har sakset teksten fra VG og beklaget at hun ikke krediterte dem i første omgang. Så ikke engang CBE er enig med deg i at dette er en ikke-sak. Lenke til bloggen med kommentarfeltet der hun skriver dette. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/28/3-serier-du-bor-se/#comments 55 minutter siden, Halle-Palle said: Hun la seg faktisk ganske flat og argumenterte ikke mot det med ett ord. Så da, kjære @Luvinesta tenker jeg at den saken kan legges død? Det var ikke haters og nettroll som påpekte det, det var faktisk folk som vet hva de snakker om. Ska sei... 5 hours ago, Luvinesta said: Og nå har bloggeren lagt til link til VG (som forøvrig også har sakset inn fra andre steder uten å oppgi verken kilde eller gjort det i kursiv) så da kan man vel roe helt ned. Velkommen etter. Neida, ikke haters eller nettroll som påpekte det med den lett gjengjennerlige syrlige og belærende tonen "Litt rart av en journalist å ikke være opptatt av kildehenvisning". Liker den beherskede måten CBE svarer på hvertfall. Forøvrig veldig nysgjerrig på om det er ulovlig altså. For om det er det så har også VG brutt loven, sammen med veldig mange andre seriøse nettsider og aktører. Og dersom det ikke er ulovlig og er helt fritt til å deles, så er det vel strengt tatt en ikke-sak som jeg skrev tidligere. Men fint å se at brukere her er fornøyd med at VG fikk kredit for noe de selv har kopiert og plagiert om det er det som er selve problematikken. Oh the irony Endret 29. september 2019 av Luvinesta 12
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 29. september 2019 #9132 Skrevet 29. september 2019 (endret) 10 minutter siden, Luvinesta skrev: Velkommen etter dere. Neida, ikke haters eller nettroll som påpekte det med den lett gjengjennerlige syrlige og belærende tonen "Litt rart av en journalist å ikke være opptatt av kildehenvisning". Liker den beherskede måten CBE svarer på hvertfall. Forøvrig veldig nysgjerrig på om det er ulovlig altså. For om det er det så har også VG brutt loven, sammen med veldig mange andre seriøse nettsider. Og dersom det ikke er ulovlig, så er det vel strengt tatt en ikke-sak som jeg skrev tidligere. Men fint å se at brukere her er fornøyd med at VG fikk kredit for noe de selv har kopiert og plagiert. Oh the irony Wow, godt eksempel på null evne til selvkritikk. Endret 29. september 2019 av lillesnøfnugg
Inocybe Skrevet 29. september 2019 #9133 Skrevet 29. september 2019 1 time siden, Luvinesta skrev: Velkommen etter. Neida, ikke haters eller nettroll som påpekte det med den lett gjengjennerlige syrlige og belærende tonen "Litt rart av en journalist å ikke være opptatt av kildehenvisning". Liker den beherskede måten CBE svarer på hvertfall. Forøvrig veldig nysgjerrig på om det er ulovlig altså. For om det er det så har også VG brutt loven, sammen med veldig mange andre seriøse nettsider og aktører. Og dersom det ikke er ulovlig og er helt fritt til å deles, så er det vel strengt tatt en ikke-sak som jeg skrev tidligere. Men fint å se at brukere her er fornøyd med at VG fikk kredit for noe de selv har kopiert og plagiert om det er det som er selve problematikken. Oh the irony VGs kopiering er det vel bare du som har diskutert. Så at andre brukere skulle være fornøyd med VG i denne saken er bare spekulasjoner fra din side. Men klart at CBE skal få litt kredd for å legge seg flat og vise litt redelige takter . Det er det nemlig forsvinnende sjeldent vi ser på CBE.no, så tommel opp for det fra meg. 41
virkelig Skrevet 29. september 2019 #9134 Skrevet 29. september 2019 1 time siden, Luvinesta skrev: Velkommen etter. Neida, ikke haters eller nettroll som påpekte det med den lett gjengjennerlige syrlige og belærende tonen "Litt rart av en journalist å ikke være opptatt av kildehenvisning". Liker den beherskede måten CBE svarer på hvertfall. Forøvrig veldig nysgjerrig på om det er ulovlig altså. For om det er det så har også VG brutt loven, sammen med veldig mange andre seriøse nettsider og aktører. Og dersom det ikke er ulovlig og er helt fritt til å deles, så er det vel strengt tatt en ikke-sak som jeg skrev tidligere. Men fint å se at brukere her er fornøyd med at VG fikk kredit for noe de selv har kopiert og plagiert om det er det som er selve problematikken. Oh the irony Det artigste er når jeg har fulgt tråden nå de siste sidene. Flere her inne påpeker hvordan fansen til CBE forsvarer henne i "flokk " når noen er kritiske i kommentarfeltet. Men det er da akkurat samme "flokk opplegg " her som kaster seg over deg . Stort sett alle som en . Reine hønsegården , hakk hakk hakk. Så hva er forskjellen ? Står sammen på barrikaden mot den som finner på å skrive noe til støtte for bloggeren . 14
Klink Skrevet 29. september 2019 #9135 Skrevet 29. september 2019 4 timer siden, Minnie Mus skrev: Ikke sant, hvem skulle ikke likt å kunne tatt seg en uke fri i høstferien. Jeg unner alle å ta seg ferie, men det blir så innmari kvalmt og provoserende når sånne som frua liksom "endelig" kan ta ferie.... Hun har jo ferie hele tiden, for hvem andre vanlige arbeidstakere kan bruke dagene til å gå til frisør, trening, negledesignere, sitte på kafe og egenpleie???? Ikke kom her å påstå at hun har en hektisk hverdag! Jeg har feks ikke tid til å bruke evigheter til å sminke meg og krølle hår hver eneste morgen, det har vel de færreste av oss tid til. Er bare å fikse seg en bloggerkarriere selv det. Lykke til. 3
Keaton Skrevet 29. september 2019 #9136 Skrevet 29. september 2019 6 minutter siden, virkelig skrev: Det artigste er når jeg har fulgt tråden nå de siste sidene. Flere her inne påpeker hvordan fansen til CBE forsvarer henne i "flokk " når noen er kritiske i kommentarfeltet. Men det er da akkurat samme "flokk opplegg " her som kaster seg over deg . Stort sett alle som en . Reine hønsegården , hakk hakk hakk. Så hva er forskjellen ? Står sammen på barrikaden mot den som finner på å skrive noe til støtte for bloggeren . @Luvinesta klarte iallfall stort sett å diskutere sak, det er noe flere burde tenke på. 41
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 29. september 2019 #9137 Skrevet 29. september 2019 28 minutter siden, Kollontaj skrev: @Luvinesta klarte iallfall stort sett å diskutere sak, det er noe flere burde tenke på. 👏🏽👏🏽
pøbelsara Skrevet 29. september 2019 #9138 Skrevet 29. september 2019 33 minutter siden, virkelig skrev: Det artigste er når jeg har fulgt tråden nå de siste sidene. Flere her inne påpeker hvordan fansen til CBE forsvarer henne i "flokk " når noen er kritiske i kommentarfeltet. Men det er da akkurat samme "flokk opplegg " her som kaster seg over deg . Stort sett alle som en . Reine hønsegården , hakk hakk hakk. Så hva er forskjellen ? Står sammen på barrikaden mot den som finner på å skrive noe til støtte for bloggeren . Nei Det er ikke slik det er - vi var mange som var enige om at det ER ugreit å plagiere andres arbeid uten å kreditere. Det at flere vet hva reglene for slik er, betyr ikke at vi rotter oss sammen og "kaster oss" over noen som helst. At enkelte ikke vet at det er regler for slik, er virkelig ikke noe du kan bebreide alle som VET at slike regler finnes, for. OG når du kaller de som vet mer enn deg om hva som er lov og ikke lov i forhold til andres åndsverk, for hønsegård, bidrar du virkelig ikke til å heve nivået på debatten. 41
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 29. september 2019 #9139 Skrevet 29. september 2019 8 timer siden, MissLucy skrev: dette er nesten ordrett det bloggeierna sa den gangen de blånektet å lenke til en oppskrift som var kopiert, til tross for at opphavskvinnen ba dem pent. Bloggeierne sto hardnakka på at oppskrifter ikke har verkshøyde, mens de fullstendige misset poenget med at om så var, så ville det likevel vært høflig, hyggelig og etter vanlig kutyme å poste den lenken uten så himla mye sutring og gnål. Det var vel da LK mente bloggeieren burde være glad for hun ble nevnt i kommentarfeltet på en så stor blogg... 😂😂😂
Halle-Palle Skrevet 29. september 2019 #9140 Skrevet 29. september 2019 23 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Det var vel da LK mente bloggeieren burde være glad for hun ble nevnt i kommentarfeltet på en så stor blogg... 😂😂😂 Link? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå