Kleenex Skrevet 2. oktober 2019 #9201 Skrevet 2. oktober 2019 8 timer siden, Gazpacho skrev: Arrester meg hvis jeg er helt på bærtur her I siste innlegget, hvor de går tur i skog og mark, så la jeg merke til tightsen hennes. Syntes det var en utrolig kul tights med lommer, selv om den ikke så særlig praktisk ut på skogstur, spesielt ikke med glippen mellom bukse og sokker/sko (hallo kulde og myggestikk). Men så viste det seg at det er en bukse! Skal man ha så trange klær på tur? Ser at også anorakken hennes strammer veldig over brystet og at den knapt når henne til håndleddene. Er det ikke meningen at uteklær skal beskytte mot vær og vind og ventilere? Blir man ikke fort kald i så trange klær? Hvorfor velger klesprodusenter å bruke Caroline til å reklamere for turklær når hun tydeligvis ikke vet noe om funksjon eller hvilken størrelse man burde ha for at klærne skal fungere optimalt i fht ventilasjon og å ha mulighet for lag-på-lag? Om jeg visste lite om turbekledning og hadde kjøpt ei turbukse med utgangspunkt i hvor trang den er på Caroline så hadde det jo blitt et skikkelig dyrt bomkjøp. Man får jo ikke plass til ullongs under en åletrang bukse. Xs blir sånn når det er for lite... 11
Gjest Adrielle Skrevet 2. oktober 2019 #9202 Skrevet 2. oktober 2019 1 minutt siden, *Emma* skrev: 1 person: 3 dager - 3 anorakker - 3 luer Wow.... Galskap! Og hvis det blir stilt spørsmål ved det i kommentarfeltet, går jeg ut fra at svaret er ca sånn: Den ene anorakken er lett i tilfelle fint og varmt vær, noe det ikke var i går, så vi tok med varme, vindtette jakker og gjett om vi var glade for det! I dag regnet det, og vi hadde med vanntette anorakker, så da brukte vi naturligvis dem i dag Det samme med luene, noen tynne og noen tykkere og varmere. Jeg kan ikke se at vi tok med unødvendig mye klær Svar fra sidelinjen: Ærlig talt, sånn bruker vi også å gjøre det når vi er på tur, og vi har TRE barn! Synes ikke det er spesielt mye, med tanke på hvor skiftende været kan være til fjells! Utrolig lekre sko forresten, hvor har du kjøpt dem?
Surikatt Skrevet 2. oktober 2019 #9203 Skrevet 2. oktober 2019 Er de på tur eller er det moteshow når hun går med forskjellige anorakker og luer hver dag? Poseringene er de samme innstuderte hver gang. Hånden opp mot hodet, holde barn som selvsagt har ryggen til mens hun selv ser mot kamera, gapesmil, peking mot et eller annet. Turene deres er alt annet enn inspirerende fordi det handler om spons, siste skrik i klær og photoshoots. Hadde hun ikke hatt barna å skyve foran seg hadde bloggen vært død for lengst. Så utdatert er hun. 41
Lin10 Skrevet 2. oktober 2019 #9204 Skrevet 2. oktober 2019 17 minutter siden, *Emma* skrev: 1 person: 3 dager - 3 anorakker - 3 luer Wow.... Hun er blogger/influencer, og jeg tror en årsaken til at hun har lykkes så godt i dette yrket, er hennes gode evne til variasjon. Det at hun varierer hva hun har på seg, det liker leserne. Det er tydelig at hennes lesere er opptatt av hva hun har på seg, noe som kommer frem i kommentarfeltet. Det å være blogger gjør at hun har et større forbruk av klær enn den «vanlige» borger. Men, det som er flott er at klær hun ikke bruker går til gjenbruk, noe hun selv har bekreftet. 2
Inocybe Skrevet 2. oktober 2019 #9205 Skrevet 2. oktober 2019 15 minutter siden, Adrielle skrev: Galskap! Og hvis det blir stilt spørsmål ved det i kommentarfeltet, går jeg ut fra at svaret er ca sånn: Den ene anorakken er lett i tilfelle fint og varmt vær, noe det ikke var i går, så vi tok med varme, vindtette jakker og gjett om vi var glade for det! I dag regnet det, og vi hadde med vanntette anorakker, så da brukte vi naturligvis dem i dag Det samme med luene, noen tynne og noen tykkere og varmere. Jeg kan ikke se at vi tok med unødvendig mye klær Svar fra sidelinjen: Ærlig talt, sånn bruker vi også å gjøre det når vi er på tur, og vi har TRE barn! Synes ikke det er spesielt mye, med tanke på hvor skiftende været kan være til fjells! Utrolig lekre sko forresten, hvor har du kjøpt dem? Trodde et øyeblikk det var kommentarfeltet på bloggen jeg leste 27
Inocybe Skrevet 2. oktober 2019 #9206 Skrevet 2. oktober 2019 5 minutter siden, Lin10 skrev: Hun er blogger/influencer, og jeg tror en årsaken til at hun har lykkes så godt i dette yrket, er hennes gode evne til variasjon. Det at hun varierer hva hun har på seg, det liker leserne. Det er tydelig at hennes lesere er opptatt av hva hun har på seg, noe som kommer frem i kommentarfeltet. Det å være blogger gjør at hun har et større forbruk av klær enn den «vanlige» borger. Men, det som er flott er at klær hun ikke bruker går til gjenbruk, noe hun selv har bekreftet. Stor variasjon? De siste innleggene er typiske for variasjonen på bloggen - nesten like antrekk bare forskellige farger. Det som virkelig hadde vært inspirerende er mange varierte kombinasjoner av et fåtall med plagg. Lett reisegarderobe med mange muligheter. Miljøvennlig og tidsriktig. 44
Mrs Bella Skrevet 2. oktober 2019 #9207 Skrevet 2. oktober 2019 (endret) Søndagen etter hun var i skal vi danse var en instavideoreklame for Gullkorn vist. Nå er barna er kledd i klær fra Gullkorn fra topp til tå. Moren deres er kledd i klær fra Twentyfour. Begge merkene forhandles av Nextsport AS, muligens også Floyd. Endret 7. november 2024 av Mrs Bella Endring forenkling 30
Gjest tranedatter Skrevet 2. oktober 2019 #9208 Skrevet 2. oktober 2019 Synes det var mer spes at hun/de på Instagram fra "skal vi danse" viser ca 5 sekunder fra bare cbe sin dans, fra hennes beste rumpeside. Utfra teksten skulle man tro hun hadde hele showet selv. Når sannheten var at hun var co-danser til en annen, som en av spice girls.
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 2. oktober 2019 #9209 Skrevet 2. oktober 2019 38 minutter siden, Mrs Bella skrev: Søndagen etter hun var i skal vi danse var en instavideoreklame for Gullkorn vist. Nå er barna er kledd i klær fra Gullkorn fra topp til tå. Moren deres er kledd i klær fra Twentyfour. Begge merkene forhandles av Nextsport AS, muligens også Floyd. Tilfeldig? Neppe. Så hun bruker ikke barna i reklame? IG story skal også merkes som reklame ergo barna er brukt i reklame for klær.
SusieDerkins Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #9210 Skrevet 2. oktober 2019 1 time siden, Lin10 skrev: Hun er blogger/influencer, og jeg tror en årsaken til at hun har lykkes så godt i dette yrket, er hennes gode evne til variasjon. Det at hun varierer hva hun har på seg, det liker leserne. Det er tydelig at hennes lesere er opptatt av hva hun har på seg, noe som kommer frem i kommentarfeltet. Det å være blogger gjør at hun har et større forbruk av klær enn den «vanlige» borger. Men, det som er flott er at klær hun ikke bruker går til gjenbruk, noe hun selv har bekreftet. Det er ikke bra miljøvern å kjøpe ekstreme mengder klær for så å gi dem til fretex. Det som er bra miljøvern er å kjøpe mindre. Så lite som mulig. 47
Surikatt Skrevet 2. oktober 2019 #9211 Skrevet 2. oktober 2019 18 minutter siden, Lin10 skrev: Hun er blogger/influencer, og jeg tror en årsaken til at hun har lykkes så godt i dette yrket, er hennes gode evne til variasjon. Det at hun varierer hva hun har på seg, det liker leserne. Det er tydelig at hennes lesere er opptatt av hva hun har på seg, noe som kommer frem i kommentarfeltet. Det å være blogger gjør at hun har et større forbruk av klær enn den «vanlige» borger. Men, det som er flott er at klær hun ikke bruker går til gjenbruk, noe hun selv har bekreftet. Det er lett å dumpe klær i en uff kontainer men det betyr ikke at hun bryr seg om miljøet. Hadde hun gjort det, kunne hun fokusert på gjenbruk men det har hun ikke fantasi til. Det er bare kjøpe, kjøpe, kjøpe nye klær hele tiden. 29
Lin10 Skrevet 2. oktober 2019 #9212 Skrevet 2. oktober 2019 10 minutter siden, Surikatt skrev: Det er lett å dumpe klær i en uff kontainer men det betyr ikke at hun bryr seg om miljøet. Hadde hun gjort det, kunne hun fokusert på gjenbruk men det har hun ikke fantasi til. Det er bare kjøpe, kjøpe, kjøpe nye klær hele tiden. Så dette vet du, at hun kjøper nye klær hele tiden. Synes jeg har sett både anorakkene og buksene før...typisk påstander som ikke har rot i virkeligheten. 3
Keaton Skrevet 2. oktober 2019 #9213 Skrevet 2. oktober 2019 4 minutter siden, Lin10 skrev: Så dette vet du, at hun kjøper nye klær hele tiden. Synes jeg har sett både anorakkene og buksene før...typisk påstander som ikke har rot i virkeligheten. Har du link? 22
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 2. oktober 2019 #9214 Skrevet 2. oktober 2019 7 minutter siden, Lin10 skrev: Så dette vet du, at hun kjøper nye klær hele tiden. Synes jeg har sett både anorakkene og buksene før...typisk påstander som ikke har rot i virkeligheten. Hun "kjøper" ikke nye klær, hun blir sponset eller "kjøper" det inn for å REKLAMERE for det på sine sosiale medier. Både snik og merket reklame sådan. Hvordan tror du det hadde gått med firma hvis ikke hun hadde brukt nye klær hele tiden? Litt usikker på om du faktisk vet hva blogg er og hva bloggere jobber med?
SusieDerkins Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #9215 Skrevet 2. oktober 2019 5 minutter siden, Lin10 skrev: Så dette vet du, at hun kjøper nye klær hele tiden. Synes jeg har sett både anorakkene og buksene før...typisk påstander som ikke har rot i virkeligheten. uten rot i virkeligheten?! du tuller? tre tilfeldige eksempler som viser at det i høyeste grad hr rot i virkeligheten bare de siste to dagene har hun vist seg i den samme anorakken i to forskjellige farger. Hun har to turbukser på to dager. Det er en for mye. Hun har fjellsko som ser splitter nye ut. Hva er galt med å bruke de samme som hun brukte i fjor : https://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/16/de-siste-dagene-til-fjells/ eller de fra i forfjor: https://www.carolinebergeriksen.no/2017/10/29/bryggestien/ Hva med dette innlegget som også er fra i fjor - helt andre turklær enn de hun bruker i år, eller dagen før: https://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/14/hest-er-best-pa-sykkeltur/ Det er en skam. 39
Jobbermedbarn Skrevet 2. oktober 2019 #9216 Skrevet 2. oktober 2019 (endret) Hun er jo en levende reklameplakat for Twentyfour...Det er utrolig vanskelig å forestille seg at dette ikke er reklame. Alle plaggene fra den ene dagen er årets farger/mønster, buksa er til intropris på Get Inspired akkurat nå! Hilsen en som dessverre er alt for glad i Twentyfour/Get Inspired Endret 2. oktober 2019 av Jobbermedbarn 23
SusieDerkins Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #9217 Skrevet 2. oktober 2019 Akkurat nå, Jobbermedbarn skrev: Hun er jo en levende reklameplakat for twentyfour...Det er utrolig vanskelig å forestille seg at dette ikke er reklame. Alle plaggene fra den ene dagen er årets farger/mønster, buksa er til intropris på Get Inspired akkurat nå! Hilsen en som dessverre er alt for glad i twentyfour/Get Inspired De nærbildene av skoene gjør det og svært vanskelig å tro at det ikke er reklame. Det er ikke normalt å illustrere fjellturen sin med nærbilder av skoene sine. Med mindre man har en agenda. 33
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 2. oktober 2019 #9218 Skrevet 2. oktober 2019 Akkurat nå, MissLucy skrev: De nærbildene av skoene gjør det og svært vanskelig å tro at det ikke er reklame. Det er ikke normalt å illustrere fjellturen sin med nærbilder av skoene sine. Med mindre man har en agenda. De innfrir kriteriene for hva som skal merkes som reklame også? Hvis skoene har hovedfokus?
SusieDerkins Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #9219 Skrevet 2. oktober 2019 1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev: De innfrir kriteriene for hva som skal merkes som reklame også? Hvis skoene har hovedfokus? en fjelltur for å vise frem fjellsko og turtøy - ja, det vil jeg tro. 12
Felis Skrevet 2. oktober 2019 #9220 Skrevet 2. oktober 2019 1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev: Kremmerhuset er en del av de butikkene som pusher ræl, som er totalt unødvendig for å kunne overleve som menneske på denne kloden. Denne jenta her viser hvor tydelig man kan leve uten å forbruke mer enn nødvendig https://www.nrk.no/norge/stine-_26_-testet-_zero-waste_-livsstilen_-disse-triksene-tok-hun-med-seg-videre-1.14718472 Jeg skal innrømme at som interiørintøeressert så har jeg kjøpt altfor mye ræl som putetrekk og lysestaker. Kremmerhusetepisoden gjorde ikke bare at jeg aldri har satt mine ben i en Kremmerhuset-butikk, men jeg ble faktisk oppmerksom på at jeg har veldig mye ræl som kan gjenbrukes. Så CBE har faktisk bidratt til at jeg ble mer miljøbevisst (ikke effekten hun håpet på, kanskje). Fint for kloden, ikke så fint for Kremmerhuset. 38
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå