Gjest lillesnøfnugg Skrevet 15. september 2019 #8641 Skrevet 15. september 2019 (endret) 28 minutter siden, Surikatt skrev: What ? De legger lista. Når barn blir vant til at det skal være slik blir de kravstore og det blir vanskelig å gå tilbake. Så lenge de ikke har ordinære jobber så går det fint, men den dagen de ikke har det så blir det #tidsklemma. Man kan jo spørre seg om de hadde giddet å legge like stor jobb i det hvis det ikke skulle deles på alle sosiale kanaler til bedriften? Barnebursdag er jo for de lik alle andre jobber de legger ut på bloggen. Det er nok et jobboppdrag i blogglandia. Endret 15. september 2019 av lillesnøfnugg
Aquarius04 Skrevet 15. september 2019 #8642 Skrevet 15. september 2019 1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev: Etter bloggeiernes totale ansvarsfraskrivning når det gjelder negativ påvirkning, er det følgernes feil om de ukritisk lar seg påvirke negativt av det som presenteres på bloggen. På denne måten kan bloggeierne sove rolig gjennom natten i trygg forvissning om at de selv setter bittesmå fotavtrykk sammenlignet med den totale følgerskaren. Det er virkelig ikke rart de får så mye kritikk som de gjør. Ignoransen er utrolig. 25
Populært innlegg LilleSnupp Skrevet 15. september 2019 Populært innlegg #8643 Skrevet 15. september 2019 Nå må vi ikke kjøpe illusjonen av hektisk familieliv når man har tid å bruke +/- 1 uke for å stelle i stand til en 3-årsdag! Da har man lite å gjøre, i mine øyne! Slår et slag for Toro sjokoladekake derimot som er hektisk familiehverdag! 50
Gjest Xstrella Skrevet 15. september 2019 #8644 Skrevet 15. september 2019 Altså de ekte kongelige på Skaugum feirer ikke slike bursdagsbonanzaer. Hva tror de at de er?
Chrisssi Skrevet 15. september 2019 #8645 Skrevet 15. september 2019 (endret) Blir både trist, oppgitt og sint av å se galskapen og overfloden. Plastræl som går rett i søpla etterpå. Lurer på hva de andre foreldrene tenker om dette. Jeg tror rett og slett ikke jeg hadde orket å omgås slike mennesker, for en kunstig og sukkersøt tilværelsen. Nei takke meg til en god gammeldags barnebursdag! Edith: lurer virkelig på hvor resten av familien er midt oppi dette, kan de ikke stanse galskapen 😳 Endret 15. september 2019 av Chrisssi 38
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 15. september 2019 #8646 Skrevet 15. september 2019 11 minutter siden, Chrisssi skrev: Blir både trist, oppgitt og sint av å se galskapen og overfloden. Plastræl som går rett i søpla etterpå. Lurer på hva de andre foreldrene tenker om dette. Jeg tror rett og slett ikke jeg hadde orket å omgås slike mennesker, for en kunstig og sukkersøt tilværelsen. Nei takke meg til en god gammeldags barnebursdag! Edith: lurer virkelig på hvor resten av familien er midt oppi dette, kan de ikke stanse galskapen 😳 Galskapen er det denne bloggeren lever av, dette bursdagsstyret er jobben deres. Sykt men sant.
Zokutine Skrevet 15. september 2019 #8647 Skrevet 15. september 2019 Altså, når du må ha hjelp av 5-6 stykker for å ordne en barnebursdag, og i tillegg til langt på natt i to dager 🙄 Kanskje hvis de hadde droppa de 1000 ballongene hadde de spart litt tid, hun som hele tiden klager på «tidsklemma». 37
FruRosa Skrevet 15. september 2019 #8648 Skrevet 15. september 2019 50 minutter siden, Chrisssi skrev: Blir både trist, oppgitt og sint av å se galskapen og overfloden. Plastræl som går rett i søpla etterpå. Lurer på hva de andre foreldrene tenker om dette. Jeg tror rett og slett ikke jeg hadde orket å omgås slike mennesker, for en kunstig og sukkersøt tilværelsen. Nei takke meg til en god gammeldags barnebursdag! Edith: lurer virkelig på hvor resten av familien er midt oppi dette, kan de ikke stanse galskapen 😳 De deltar jo i forberedelsene. Ref IG 5
Tabris Skrevet 15. september 2019 #8649 Skrevet 15. september 2019 Jeg synes også det blir litt vel mye drama i tråden over denne bursdagen. Joda, det er over the top - men de fleste ser jo det. Jeg synes pratet om hvem CBE har innflytelse på er ganske motstridende her. Det sies ofte i tråden at CBEs målgruppe ikke kan være den hun selv utgir seg for å ha - voksne kvinner med høy utdannelse. Noe jeg vil si meg enig i. Dvs at de som er i hennes aldersgruppe, og dermed har små barn, faktisk er (som regel) oppegående nok og har selvtillit nok til ikke å bry seg om hennes bursdag. Så sies det at CBE påvirker tenåringer og spiller på deres usikkerhet omkring eget utseende. Men tenåringer har (som regel) ikke barn, og disse overdådige barneselskapene er derfor ikke relevant for dem. Så jeg ser ikke helt denne målgruppen hun er så ødeleggende for. Mitt inntrykk er at CBE har en større rolle for de i denne tråden enn for de utenfor den. Jeg er enig i at hun i sin posisjon (selv om jeg ikke helt klarer å forstå at noen som helst vil la seg påvirke av rosabloggere) har et ansvar. Samtidig er det også slik at hvis man faktisk blir påvirket og får dårlig selvtillit av CBE, så har man dårlig selvtillit i utgangspunktet. CBE, eller andre, kan ikke lage noe dårlig selvtillit hos noen. Det må ligge noe der fra før, som evt blir trigget. Og slikt kan bli trigget av nesten hva som helst (ref. diskusjon tidligere hvor man kan bli rørt av en kommersiell julereklame) Jeg personlig er sterk motstander av alt fokuset på det overfladiske, på restylane, fillers, botox, operasjoner, kan-ikke-gå-utenfor-døren-uten-sminke osv. Og jeg ser at CBE er en bidragsyter i dette. Men dette er et samfunsproblem. Det hjelper ikke å angripe en enkeltperson, det løser ingenting. For om CBE forrsvinner, eller endrer seg, så er det tusen andre som er der ute enda. Dette er et samfunnsproblem, og man kan ikke legge alt ansvaret over på et individ, mener jeg. CBE er ikke årsaken til dårlig selvtillit, fokus på overfladiske verdier/utseende, overforbruk osv. Hun er bare et symptom. Det er en trend i samfunnet vi må få bukt med - å bruke masse energi på å forfølge et individ for å få dem til å endre oppførsel er som å fokusere masse energi på noen regndråer og overse regnvannet som svømmer over. 16
Keaton Skrevet 15. september 2019 #8650 Skrevet 15. september 2019 Nå virker det som om noen tror at å skrive i denne tråden er alt folk interesserer seg for når det gjelder uheldig innflytelse fra SoMe-aktører som CBE. Ja, det er et samfunnsproblem - og ja, å skrive her påvirker antakelig ikke CBE.no i nevneverdig grad, men det er heller ikke derfor mange av oss gjør det. Uansett tror jeg denne tråden fungerer som folkeopplysning, samt at jeg tror bloggerne skjeler mer hit enn de liker å innrømme. Lesere av blogger kan, om de er åpne for det, klare å analysere bloggen de følger av gammel vane med et mer kompetent blikk, om de leser her (og ikke forarges av detaljkritikken som kan fremstå unødvendig.) CBE.no betrakter jeg ikke som en enkeltperson, men som en bedrift med en stort sett negativ påvirkningskraft der livet dreier seg om å forbruke mye, fremme perfeksjon og glansbildeliv, samt eksponering av barn. Ikke noe samfunnet trenger, heller ikke enkeltpersoner; ikke om du er 17 og usikker på egen kropp, ikke om du er 32 med barn og heller ikke om du tilhører andre grupper i samfunnet. Mange uten barn klarer også å se forbi egen nesetipp og innse at bloggere som CBE.no ikke respekterer mindreåriges rettigheter. 49
Nobile Skrevet 15. september 2019 #8651 Skrevet 15. september 2019 (endret) CBE lever av å utlevere hele familien sin på bloggen. Det er jobben hennes, og det er visstnok en veldig travel jobb ifølge hun selv. Jeg er klar over at det er helg, men til vanlig produserer hun hvertfall et blogginlegg hver dag. Nå er det altså 2 arbeidsdager siden hun la ut noe synlig på bloggen, kun fordi det arrangeres en 3 års barnebursdag ? Som de i tillegg måtte sitte oppe halve natta for å blåse opp pynt og stæsj de fleste 3 åringer aldri vil sette pris på ? Ingen andre jeg kjenner kunne tatt 2 arbeidsdager fri for å arrangere barnebursdag. Best i klassen i (tids) planlegging er hun hvertfall ikke. Endret 15. september 2019 av Nobile Skrivefeil 30
Tabris Skrevet 15. september 2019 #8652 Skrevet 15. september 2019 Jeg støtter en debatt om disse temaene på et generelt grunnlag - men hvorfor da ikke starte en generell tråd og skrive dem der? Jeg får ikke helt tak i hva som menes i denne tråden med hennes påvirkningskraft. Hun kritiseres fordi hun har stor påvirkningskraft, samtidig som det også (med en god dose skadefryd) med jevne mellomrom påpekes at hennes antall lesertall/likes/følgere/kommentarer går ned og er temmelig lav i forhold til hva den har vært. I tillegg påpekes det at hennes trend, både når det kommer til interiør, reising og generell oppførsel, er avleggs og ikke lenger følger hva som er in i tiden. Så hvis hennes SoMe-tall stadig er synkende, og det hun skriver om og står for er ting som er på vei ut, hvor stor påvirkningskraft kan hun da ha? Er det ikke da andre aktører som er viktigere å fokusere på enn henne, hvis det er samfunnsproblemet man vil til livs? 10
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 15. september 2019 #8653 Skrevet 15. september 2019 3 minutter siden, Nobile skrev: CBE lever av å utlevere hele familien sin på bloggen. Det er jobben hennes, og det er visstnok en veldig travel jobb ifølge hun selv. Jeg er klar over at det er helg, men til vanlig produserer hun hvertfall et blogginlegg hver dag. Nå er det altså 2 arbeidsdager siden hun la ut noe synlig på bloggen, kun fordi det arrangeres en 3 års barnebursdag ? Som de i tillegg måtte sitte oppe halve natta for å blåse opp pynt og stæsj de fleste 3 åringer aldri vil sette pris på ? Ingen andre jeg kjenner kunne tatt 2 arbeidsdager fri for å arrangere barnebursdag. Best i klassen i (tids) planlegging er hun hvertfall ikke. CBE vet at det blir mye pes når hun legger ut eksponering av barn. Så det hun gjør er at hun legger det ut på IG Story, det blir slettet etter stund og eventuell kritikk vises ikke.
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 15. september 2019 #8654 Skrevet 15. september 2019 5 minutter siden, Tabris skrev: Jeg støtter en debatt om disse temaene på et generelt grunnlag - men hvorfor da ikke starte en generell tråd og skrive dem der? Jeg får ikke helt tak i hva som menes i denne tråden med hennes påvirkningskraft. Hun kritiseres fordi hun har stor påvirkningskraft, samtidig som det også (med en god dose skadefryd) med jevne mellomrom påpekes at hennes antall lesertall/likes/følgere/kommentarer går ned og er temmelig lav i forhold til hva den har vært. I tillegg påpekes det at hennes trend, både når det kommer til interiør, reising og generell oppførsel, er avleggs og ikke lenger følger hva som er in i tiden. Så hvis hennes SoMe-tall stadig er synkende, og det hun skriver om og står for er ting som er på vei ut, hvor stor påvirkningskraft kan hun da ha? Er det ikke da andre aktører som er viktigere å fokusere på enn henne, hvis det er samfunnsproblemet man vil til livs? At hennes SoMe tall synker er positivt da det tyder på at folk klarer å tenke selv, jeg kan være ærlig på at det største problemet med denne bloggeren er det svære maskineriet hun har i ryggen, som vil uansett hvor dårlig hun gjør det holde liv i denne bloggen.
Creem Skrevet 15. september 2019 #8655 Skrevet 15. september 2019 (endret) 48 minutter siden, Nobile skrev: CBE lever av å utlevere hele familien sin på bloggen. Det er jobben hennes, og det er visstnok en veldig travel jobb ifølge hun selv. Jeg er klar over at det er helg, men til vanlig produserer hun hvertfall et blogginlegg hver dag. Nå er det altså 2 arbeidsdager siden hun la ut noe synlig på bloggen, kun fordi det arrangeres en 3 års barnebursdag ? Som de i tillegg måtte sitte oppe halve natta for å blåse opp pynt og stæsj de fleste 3 åringer aldri vil sette pris på ? Ingen andre jeg kjenner kunne tatt 2 arbeidsdager fri for å arrangere barnebursdag. Best i klassen i (tids) planlegging er hun hvertfall ikke. Tror ikke det så uvanlig å legge bursdagsfeiring til dager hvor man har fri. De fleste jeg kjenner har 2 fridager i uken. De fleste pleier også å legge barnebursdager til fridager i helgen. Siden det ikke er publisert stort de siste dagene kan en jo heller ikke vite om hele gårsdagen gikk med til å forberede bursdagen. Endret 15. september 2019 av Creem Skrivefeil 3
Keaton Skrevet 15. september 2019 #8656 Skrevet 15. september 2019 28 minutter siden, Tabris skrev: Jeg støtter en debatt om disse temaene på et generelt grunnlag - men hvorfor da ikke starte en generell tråd og skrive dem der? Jeg får ikke helt tak i hva som menes i denne tråden med hennes påvirkningskraft. Hun kritiseres fordi hun har stor påvirkningskraft, samtidig som det også (med en god dose skadefryd) med jevne mellomrom påpekes at hennes antall lesertall/likes/følgere/kommentarer går ned og er temmelig lav i forhold til hva den har vært. I tillegg påpekes det at hennes trend, både når det kommer til interiør, reising og generell oppførsel, er avleggs og ikke lenger følger hva som er in i tiden. Så hvis hennes SoMe-tall stadig er synkende, og det hun skriver om og står for er ting som er på vei ut, hvor stor påvirkningskraft kan hun da ha? Er det ikke da andre aktører som er viktigere å fokusere på enn henne, hvis det er samfunnsproblemet man vil til livs? Slik jeg har forstått det, har KG ønsket å ha bloggertråder under deres bloggnavn, ikke generelle tråder. Oversiktlig for moderatorene (og bloggerne) muligens? Noen som husker mer om dette? 9
Tabris Skrevet 15. september 2019 #8657 Skrevet 15. september 2019 (endret) Som regel hvis man ønsker å oppnå atferdsendring hos mennesker, så er det mer effektivt med gulrot enn pisk. Dvs at pekefinger og moralisering og fokus på hva man IKKE skal gjøre ofte er mindre effektivt enn å gi folk gode tips og råd til hva man i stedet KAN gjøre. Jeg ser det samme når jeg jobber som hundeinstruktør. Vi fokuserer veldig lite på hva folk ikke skal gjøre med hundene sine. Og om en hundeeier kommer til meg og forteller at de i frustrasjon har kjeftet på og fysisk tatt tak i valpen sin, så er jeg på ingen måte moraliserende. Ingen pekefinger eller utlegg om hvor fælt eller uetisk det er. I stedet viser jeg forståelse for at de kan bli frustert også gir jeg dem verktøy og instruerer dem heller i hva de KAN gjøre. På kurs, på privattimer, på SoMe, på det jeg selv legger ut - jeg fokuserer lite på det man ikke bør gjøre, og mye mer på det man heller kan gjøre, og deler tips, fremgangsmåter, treningsmotivasjon og verktøy som jeg anser som både mer etisk og mer effektivt. Tidligere, da jeg var litt mer "nyfrelst", så var jeg mer aktiv på SoMe for å fortelle tradisjonelle hundeeiere hvor feil de tok. Hvor uetisk og ille deres metoder var, og hvor mye bedre min tankegang var. Det jeg lærte var hvor utrolig lite konstruktivt det var, og hvor utrolig lite man når frem på den måten. Fordi det eneste man oppnår er at alle hopper i sine skyttergraver og alle parter blir bare irriterte og frustrerte. Hadde jeg nå begynt å forfølge enkelte hundeskoler/klubber/instruktører for å fortelle på SoMe, i en egen tråd dedikert til dem, hvor ille alt de gjorde var. Diskutert alt de la ut av videoer og skriv, latterliggjort, kritisert og pirket, hver eneste dag, så tror jeg at alle mine hundevenner (som i utgangspunktet 100% deler de samme standpunktene) hadde trodd det hadde rablet for meg. Jeg hadde skjøvet fra meg alle, bortsett fra de mest fanatiske, og i hvert fall overhodet ikke nådd frem til de som drev på denne måten eller de som var enig med dem. Det eneste jeg hadde oppnådd var å lage enda mer skyttergraver og motpoler. Det hjelper ikke om jeg argumentere for det og vise til dokumentasjon og forskning på det jeg sier, man når ikke gjennom på det viset. Jeg tror, helt oppriktig, at hvis flere av dere i stedet hadde laget en blogg (samarbeidet om èn blogg/laget hver deres egen) hvor dere skrev om og hviste hvordan man kunne: - Sette sammen klær og outfits med gjenbruk - Ha miljøvennlige ferier - Hvordan lage koselige og kjekke bursdagsfeiringer på et mer realistisk nivå - Treningsinnlegg på en måte som dere mener gir mer motivasjon og treningsglede osv - så tror jeg det hadde vært mer effektivt enn denne tråden. Hvis dere hadde lagt ned tilsvarende energi i en slik blogg, med fokus på hva ting man KAN gjøre for å være en etisk og miljøbevisst forbruker og forelder, så tror jeg det har mye mer effekt på folk generelt enn fokus på hva man IKKE bør gjøre. Fordi vi mennesker responderer ofte særdeles dårlig på pekefinger og "IKKE", i motsetning til å bli inspirert av hva som er både mer etisk og mer effektivt i hverdagen. Endret 15. september 2019 av Tabris 11
Sol Rampelyset Skrevet 15. september 2019 #8658 Skrevet 15. september 2019 Tråden er ryddet for persondebatt, krenkende kommentar og svar til disse. Sol, admin. 1
Piggi Skrevet 15. september 2019 #8659 Skrevet 15. september 2019 Er det bare jeg som reagerer på at når svigerforeldrene er på besøk fra Ålesund og LK er vekke hele lørdagen, så har C, moren og søsteren jentekveld?? 25
FotbaIlflua Skrevet 15. september 2019 #8660 Skrevet 15. september 2019 3 minutter siden, Piggi skrev: Er det bare jeg som reagerer på at når svigerforeldrene er på besøk fra Ålesund og LK er vekke hele lørdagen, så har C, moren og søsteren jentekveld?? Tenkte det samme. Men så kom jeg på at svigerforeldrene knapt er en parantes i blogglivet til the Eriksens. 22
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå