Aquarius04 Skrevet 16. september 2019 #8701 Skrevet 16. september 2019 4 minutter siden, Levina skrev: Det var vel mer en blogg om/ mot CBE og litt annet. Nå er jo den i dvale, mens CBE blogg lever i beste velgående. Astis blogg omhandler mange av de største og verste bloggerne. Og nå er vel ikke Astis blogg en h*n lever av heller? Som selger sin egen integritet sammen med familiens for å få klikk og likes og penger i kassa? Så den sammenligningen der blir for dum. 33
Aricia Skrevet 16. september 2019 #8702 Skrevet 16. september 2019 6 minutter siden, Levina skrev: Det var vel mer en blogg om/ mot CBE og litt annet. Nå er jo den i dvale, mens CBE blogg lever i beste velgående. Ikke sånn helt i beste velgående, vel? https://www.nettavisen.no/okonomi/inntektene-stuper-for-superblogger/3423824379.html Når det gjelder Asti, har hun også fokus på ti andre influencere. Og bloggen er slett ikke i dvale, bare satt på en liten pause, så ingen grunn til preteritumsbruk. 33
Gjest LeiaO Skrevet 16. september 2019 #8703 Skrevet 16. september 2019 (endret) 40 minutter siden, Levina skrev: Det var vel mer en blogg om/ mot CBE og litt annet. Nå er jo den i dvale, mens CBE blogg lever i beste velgående. Her kan man lese hva Asti sin blogg handler om (kritikkverdige forhold ved influencer-bransjen, med fokus på noen av de som blir omtalt i media), samt formålet (samle dokumentasjon, som "lever i beste velgående" selv om bloggeren har tatt en pause). Endret 16. september 2019 av LeiaO
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 16. september 2019 #8704 Skrevet 16. september 2019 4 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev: Her kan man lese hva Asti sin blogg handler om, samt formålet (samle dokumentasjon, som "lever i beste velgående" selv om bloggeren har tatt en pause). Tenk at det er så mye å dokumentere at man kan fylle flere blogginnlegg om det? Det sier mye om de bloggerne som Asti har fulgt, og hvordan deres bedrifts praksis er.
Kleenex Skrevet 16. september 2019 #8705 Skrevet 16. september 2019 (endret) På 15.9.2019 den 21.11, Piggi skrev: Er det bare jeg som reagerer på at når svigerforeldrene er på besøk fra Ålesund og LK er vekke hele lørdagen, så har C, moren og søsteren jentekveld?? De har en sønn til, kanskje de besøkte dem? Endret 16. september 2019 av Kleenex
Keaton Skrevet 16. september 2019 #8706 Skrevet 16. september 2019 Enkelte ser ut til å glemme at bloggens formål er å tjene penger. Det er ikke skrevet ett ord eller vist frem ett bilde som ikke har denne hensikten. At lesere synes det er «gøy» eller «koselig» å lese om umyndiges bursdag, forteller meg at bloggeierne er ganske gode på å kamuflere bloggens formål. 44
Rev. Revenge Skrevet 16. september 2019 #8707 Skrevet 16. september 2019 (endret) Og bloggens formål er et googlesøk unna, i Brønnøysundregisteret. Ikke så vanskelig å finne, ikke fullt så gøy og koselig med bursdag, og kan ikke gjentas for ofte: "Vedtektfestet formål: Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder, investere i verdipapirer og annet som naturlig faller sammen med dette." https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=913868684 Endret 16. september 2019 av Revenge o'Cavatina 24
Sol Rampelyset Skrevet 16. september 2019 #8708 Skrevet 16. september 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin. 2
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 16. september 2019 #8709 Skrevet 16. september 2019 45 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Og bloggens formål er et googlesøk unna, i Brønnøysundregisteret. Ikke så vanskelig å finne, ikke fullt så gøy og koselig med bursdag, og kan ikke gjentas for ofte: "Vedtektfestet formål: Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder, investere i verdipapirer og annet som naturlig faller sammen med dette." https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=913868684 Hvorfor skal man ellers bruke en uke på en bursdag og legge dette ut til 321.000 følgere? Engasjement er jo like lavt som alltid, 10.000 likes av 321.000 følgere er lite.
Sol79 Skrevet 16. september 2019 #8710 Skrevet 16. september 2019 Hun fronter heldigvis gjenbruk nå. Dattera hadde samme kjolen på bursdagshooten og barnebursdagen! 👍😁 13
LittleMermaid Skrevet 16. september 2019 #8711 Skrevet 16. september 2019 Måtte inn på bloggen og se det overdådige kjøpepresset som blir fremstilt her i denne tråden, og eksponering og deling av et barneselskap. Forventet meg noe gigantisk, men ser ikke noe galt i at bloggeren har brukt ei uke på å male, lime, bake og stelle i stand til selskap, istedenfor å gjøre alt på en kveld, ikke var det spesielt over-the-top heller. Ser heller ikke at det er et overforbruk i dette selskapet, eller urovekkende eksponering av barn. Men her skal alt overdimensjoneres til de grader. 5
Populært innlegg Keaton Skrevet 16. september 2019 Populært innlegg #8712 Skrevet 16. september 2019 For min del kunne de brukt Toro-kake, to ballonger og arvet kjole på de samme bildene, det spiller ingen rolle; eksponeringen er akkurat den samme - nemlig kritikkverdig. At alt er «picture perfect» gjør ikke selve eksponeringen verken bedre eller verre. 50
LittleMermaid Skrevet 16. september 2019 #8713 Skrevet 16. september 2019 3 minutter siden, Kollontaj skrev: For min del kunne de brukt Toro-kake, to ballonger og arvet kjole på de samme bildene, det spiller ingen rolle; eksponeringen er akkurat den samme - nemlig kritikkverdig. At alt er «picture perfect» gjør ikke selve eksponeringen verken bedre eller verre. Hva er galt med det? Om det er perfekt eller ser perfekt ut, så er det vel ikke ulovlig? Bilder er bilder, eller tror folk reklame er en sann tro på virkeligheten. Hvis jeg skulle tatt bilder av noe for å legge ut, så hadde jeg brukt de fineste bildene. Ikke uvanlig det, vel? 7
Liver Skrevet 16. september 2019 #8714 Skrevet 16. september 2019 Dette er mer en kommentar til CBE's lesere, men hvordan kan man bedømme hva slags foreldre man er ut i fra et innlegg om et selskap? Dette gjelder ikke bare CBE, men generelt. Man kan ikke bedømme evnen til å være en foreldre, positivt eller negativt, ut fra bilder og tekst. Dette var litt på sidelinjen, men har observert dette flere ganger i kommentarfeltet. 22
Keaton Skrevet 16. september 2019 #8715 Skrevet 16. september 2019 5 minutter siden, LittleMermaid skrev: Hva er galt med det? Om det er perfekt eller ser perfekt ut, så er det vel ikke ulovlig? Bilder er bilder, eller tror folk reklame er en sann tro på virkeligheten. Hvis jeg skulle tatt bilder av noe for å legge ut, så hadde jeg brukt de fineste bildene. Ikke uvanlig det, vel? Les hva jeg skrev, du. Du svarer på noe helt annet. 20
Kaputt Skrevet 16. september 2019 #8716 Skrevet 16. september 2019 Se der ja. Barnebursdagreklamekombo. Nyeste på insta. Samme klærne i bursdagen til barnet som hun bruker i reklame for et eller annet fantastisk. Burde skamme seg herfra og til månen. 22
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 16. september 2019 #8717 Skrevet 16. september 2019 20 minutter siden, LittleMermaid skrev: Måtte inn på bloggen og se det overdådige kjøpepresset som blir fremstilt her i denne tråden, og eksponering og deling av et barneselskap. Forventet meg noe gigantisk, men ser ikke noe galt i at bloggeren har brukt ei uke på å male, lime, bake og stelle i stand til selskap, istedenfor å gjøre alt på en kveld, ikke var det spesielt over-the-top heller. Ser heller ikke at det er et overforbruk i dette selskapet, eller urovekkende eksponering av barn. Men her skal alt overdimensjoneres til de grader. Hvor mange barnebursdager har du egentlig vært i..? Jeg spør ikke for å være frekk, men jeg har vært i cirka hundre. Og ikke et eneste av dem har vært i nærheten av noe som dette. Selv med bestilte kaker og fin dekorasjon. 😳
Aquarius04 Skrevet 16. september 2019 #8718 Skrevet 16. september 2019 16 minutter siden, LittleMermaid skrev: Hva er galt med det? Om det er perfekt eller ser perfekt ut, så er det vel ikke ulovlig? Bilder er bilder, eller tror folk reklame er en sann tro på virkeligheten. Hvis jeg skulle tatt bilder av noe for å legge ut, så hadde jeg brukt de fineste bildene. Ikke uvanlig det, vel? Du har jo virkelig ikke fattet poenget. Poenget er ikke at det tas bilder og legges ut, de kunne feks tatt bilder av pynt og kake. Problemet er at det som skulle vært en privat bursdag for treåringen blir kringkastet over det ganske land. Og vedkommende blir også eksponert. Så spørsmålet til deg @LittleMermaid er: er du så naiv eller vil du bare ikke forstå? 33
LittleMermaid Skrevet 16. september 2019 #8719 Skrevet 16. september 2019 5 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Hvor mange barnebursdager har du egentlig vært i..? Jeg spør ikke for å være frekk, men jeg har vært i cirka hundre. Og ikke et eneste av dem har vært i nærheten av noe som dette. Selv med bestilte kaker og fin dekorasjon. 😳 Er i barnebursdager ofte. Men det spiller vel ingen rolle. Ikke uvanlig at folk arrangerer slike bursdager. Hadde de leid inn ponnier, DJ osv så hadde jeg forstått reaksjonen, men er fremdeles ikke ulovlig. Foreldre må få lov å arrangere selskaper slik de ønsker uten at folk skal sette fingeren på alt de gjør. 4
CabinCruiser Skrevet 16. september 2019 #8720 Skrevet 16. september 2019 Digresjon, men jeg lurer på hvor mye av det popcornet i kinoeskene som ble spist, og hvor mye som havna på gulvet når 3åringene skulle spise det😂 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå