Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ah herregud, alle de ballongene. Det er til å grine av. Plast og mer plast. Lever de under en stein eller? Har den familien ikke hørt om all plasten som ender i havet? Jeg gremmes. DEtte er direkte skamfullt! Dattera er TRE år! TRE! Hva i huleste skal du med tre hundre ballonger for én enkelt feiring? 

Jeg får lyst å grine. Mine barn får aldri ballonger. Nettopp fordi jorden har et plastproblem.

• Liker 42
Videoannonse
Annonse
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)

Slettet pga opphavsretten.

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet

Det er tidligere diskutert CBE's klesstørrelser og at hun bruker for små str slik at de ikke sitter korrekt. På instastory har hun på seg et par bukser som er et veldig godt eksempel på dette. Hun viser "tilfeldigvis" str på buksen, str 34. Buksen på henne er altfor kort, den ser nesten ut som en knebukse på henne. Vedlagt ligger link til buksen og hvordan den skal se ut når det er riktig størrelse.

https://www.zara.com/no/no/slouchy-denimbukse-z1975-med-legg-p06147159.html?v1=19752457&v2=1281770

• Liker 11
Skrevet

Har buksa selv. Den er kjempestor i str. 34 blir som 38. 

• Liker 5
Skrevet

Oi, det er faktisk den styggeste buksa jeg har sett.

• Liker 13
Skrevet (endret)
11 timer siden, Shopgirl2014 skrev:

@Ultiva innlegg handlet om å føle seg utilstrekkelig, og ingen kan få deg til å føle mindre verdt eller utilstrekkelig uten ditt samtykke :) 

Tror dette må være tidenes tåpeligste kommentar.

Endret av Consita
  • Liker 28
Skrevet
54 minutter siden, hippyskippy skrev:

Oi, det er faktisk den styggeste buksa jeg har sett.

:fnise: 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Oline12 skrev:

Har buksa selv. Den er kjempestor i str. 34 blir som 38. 

Ok. Da bruker hun egentlig str 38 da og ikke XS eller str 34 som hun alltid oppgir. 

• Liker 14
Skrevet (endret)
9 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Det er tidligere diskutert CBE's klesstørrelser og at hun bruker for små str slik at de ikke sitter korrekt. På instastory har hun på seg et par bukser som er et veldig godt eksempel på dette. Hun viser "tilfeldigvis" str på buksen, str 34. Buksen på henne er altfor kort, den ser nesten ut som en knebukse på henne. Vedlagt ligger link til buksen og hvordan den skal se ut når det er riktig størrelse.

https://www.zara.com/no/no/slouchy-denimbukse-z1975-med-legg-p06147159.html?v1=19752457&v2=1281770

Når en bukse er så posete som denne, er det enkelt å gå ned noen størrelser hvis lengden likevel blir rett. Det ser ikke slik ut på instastory, da. Såvidt jeg husker er det vist frem andre bukser på SoMe som heller ikke sitter som de skal fordi bloggeieren kan bruke en str. mindre enn passformen tilsier. Det gir jo et feil inntrykk til leseren om det er meningen å annonsere for noe. Påberoper man seg å være en fashionista og følger trender er det jo dumt, for hvis buksa er posete/baggy/løstsittende, ødelegges hensikten og designet hvis man smyger seg inn i små størrelser bare fordi det er nok stoff i plagget til det. 

Når jeg tenker etter, har det ikke også skjedd en endring i klesstørrelser de siste 15 årene? Altså at en str 38 fra år 2000 ikke er en 38 idag, men nærmere 40-42? Samt mer elastikk i plaggene enn tidligere.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 15
Skrevet

Denne str i klær er nok et bevis på at bloggen ikke er sannferdig. Jeg er sikker på at jeg har 4 ulike str i skapet, minst. Alt etter hvilke passform klærne har og produsent. Jeg har str 34 i noen klær og opp i 40 i andre. Det kommer jo helt an på nasjonalitet på merket ol. Også kommer det an på om det er benklær eller klær til overkroppen. At man bruker 34/36  uansett, tror jeg rett og slett ikke noe på, spesielt ikke med forstørrede bryster, om man skulle ha det mener jeg.

• Liker 24
Skrevet

Med tanke på implantater, er det vanskelig å ikke gå opp en størrelse eller to, nettopp fordi omkretsen rundt ryggen øker relativt mye, og derfor trekker i stoffet rundt armhuler og skuldre. Det gjelder spesielt topper og bluser som gjerne ikke er elastiske.

• Liker 14
Skrevet
59 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Når jeg tenker etter, har det ikke også skjedd en endring i klesstørrelser de siste 15 årene? Altså at en str 38 fra år 2000 ikke er en 38 idag, men nærmere 40-42? Samt mer elastikk i plaggene enn tidligere.

jo, jeg tror det stemmer Det kalles vanity sizing.

Jeg synes også det er store variasjoner fra merke til merke, slik at det er vanskelig å si hva en størrelse er egentlig, men det er val antagelig et utslag av at noen driver med vanity sizing og andre ikke. Min opplevelse er at H&M som regel er store i størrelsen, mens Zara som regel er små.

Det gir rett og slett ikke så mye mening å snakke om størrelser som om der var en gullstandard.

https://time.com/how-to-fix-vanity-sizing/

• Liker 13
Skrevet

Var innom CBE sin Instagram nå og BLIR SÅ PROVOSERT! Vi har et miljøproblem, og så propper hun huset FULLT av ballonger og ræl bare for én fest? Folk tar jo etter! Hva med å pynte moderat, og kanskje av papir i stedet for plast og gummi? 

Hva er det hun kompenserer for? 

• Liker 35
Skrevet
17 minutter siden, kanonballen skrev:

Var innom CBE sin Instagram nå og BLIR SÅ PROVOSERT! Vi har et miljøproblem, og så propper hun huset FULLT av ballonger og ræl bare for én fest? Folk tar jo etter! Hva med å pynte moderat, og kanskje av papir i stedet for plast og gummi? 

Hva er det hun kompenserer for? 

Den ballongbonansaen ser man hos alle influenserne om dagen, det er nok et firma som har kjøpt seg promotering. Sannheten er at CBE gladelig hadde pyntet mer miljøvennlig dersom hun hadde blitt betalt for å reklamere for miljøvennlig pynt (hvis det finnes). Men det er det ingen som gjør, og det er reklame hun lever av, så da er det ikke annet å gjøre enn å fylle huset med plastikk og helium.

Jeg hører stadig at bloggkritikkere kritiserer fordi de er sjalu eller misunnelige. Jeg kan love at jeg ikke finnes det minste sjalu, jeg hadde dødd av skal hvis jobben min var å få mennesker til å forurense mest mulig. Og opptre som en klimaversting selv for å få jobben gjort. De har barn selv, tenker de aldri på at de skal arve jorden og all dritten vi forurenset den med?

• Liker 33
Skrevet
5 minutter siden, Felis skrev:

Den ballongbonansaen ser man hos alle influenserne om dagen, det er nok et firma som har kjøpt seg promotering. Sannheten er at CBE gladelig hadde pyntet mer miljøvennlig dersom hun hadde blitt betalt for å reklamere for miljøvennlig pynt (hvis det finnes). Men det er det ingen som gjør, og det er reklame hun lever av, så da er det ikke annet å gjøre enn å fylle huset med plastikk og helium.

Jeg hører stadig at bloggkritikkere kritiserer fordi de er sjalu eller misunnelige. Jeg kan love at jeg ikke finnes det minste sjalu, jeg hadde dødd av skal hvis jobben min var å få mennesker til å forurense mest mulig. Og opptre som en klimaversting selv for å få jobben gjort. De har barn selv, tenker de aldri på at de skal arve jorden og all dritten vi forurenset den med?

Hvis de i det hele tatt er i stand til å reflektere over det har de tatt ett bevist valg. Hvilket er helt forferdelig når de vet at det er dette våre barn arver.

• Liker 10
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
3 timer siden, Halle-Palle skrev:

De var oppe og pyntet til kl 02.15 i natt. Til en barnebursdag. Etter å ha forberedt selskapet hele uken. 

Disse travle dagene, altså. 

Det er så BS at jeg kan ikke forstå at de ikke ser det selv? Og det er vel for å rettferdiggjøre at de bruker barnets bursdag som bloggfyll. Like overbevisende at de er travle som at markløft gjør at man får en rumpe som skifter str  fra dag til dag. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
43 minutter siden, Felis skrev:

Etter bloggeiernes totale ansvarsfraskrivning når det gjelder negativ påvirkning, er det følgernes feil om de ukritisk lar seg påvirke negativt av det som presenteres på bloggen. På denne måten kan bloggeierne sove rolig gjennom natten i trygg forvissning om at de selv setter bittesmå fotavtrykk sammenlignet med den totale følgerskaren.

• Liker 22
Skrevet
1 time siden, Halle-Palle skrev:

De var oppe og pyntet til kl 02.15 i natt. Til en barnebursdag. Etter å ha forberedt selskapet hele uken. 

Disse travle dagene, altså. 

What ? De legger lista. Når barn blir vant til at det skal være slik blir de kravstore og det blir vanskelig å gå tilbake. 

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...