Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest spaniasol
Skrevet

Gi dem en sjanse til å redde Sarpsborg litt. Heier på dem, og så har de hørt synspunkter nok til at de får vurdere om de skal støtte eksisterende tiltak, eller lage noe nytt. Håper på førstnevnte jeg også. Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia dem for å ville gi noe tilbake. :blomst:

Hvis det allerede er et slikt konsept i Sarpsborg, burde de kanskje slå seg sammen og være med å videreføre det som allerede er etablert?

• Liker 20
Skrevet

Elsker bloggen og engasjementet! Kjør på sier jeg

• Liker 2
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
7 minutter siden, Pocahontas10000 skrev:

Elsker bloggen og engasjementet! Kjør på sier jeg

Hva er det med bloggen som gjør at du elsker den?😊

Skrevet

Synes det er helt supert👍

Og ser at Omvendt Julenisse skriver på siden sin at "Nå starter vi opp i Østfold", så går ut fra at de er en del av Runar Abrahamsens prosjekt, og ikke er ute etter å promotere seg selv.

https://www.omvendtjulenisse.com/

Skrevet

Mor og datter snakker stygt om leserne på bloggerne. Leserne som ikke hyller henne opp i skyene. Tenker de vet godt at det er negative kommentarer hun får lesere av. For ellers hadde hun ikke publisert disse kommentarerene. 

• Liker 27
Skrevet (endret)

Hva skjer med bloggen? Synes de sa at det skulle bli mindre eksponering av barn, men nå tar set jo helt av. Barnebursdag og barnerom. Hvor ender dette? Når man ser på Instagram er det kropp og barn som er i fokus, mer og mer. Jeg skjønner virkelig ikke hva firma driver med når de mener de spiller lite på kropp og skal eksponere barna mindre 😱🥶

https://imgur.com/a/CUfb2Ar

(tar selvkritikk og lager en ny imgur, der hvor  en tredjepart ikke synes) 

Endret av 123Frustrert
  • Liker 30
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
8 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Hva skjer med bloggen? Synes de sa at det skulle bli mindre eksponering av barn, men nå tar set jo helt av. Barnebursdag og barnerom. Hvor ender dette? Når man ser på Instagram er det kropp og barn som er i fokus, mer og mer. Jeg skjønner virkelig ikke hva firma driver med når de mener de spiller lite på kropp og skal eksponere barna mindre 😱🥶

https://imgur.com/a/xuOnzZW

Det kalles annonsør tørke. UI har så mange de trenger å hanke inn annonsører til, spørs om det er nok til alle. Så man må gjøre seg relevant med de eldste triksene i boka, barn og kropp. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet

Det er rett og slett et trist skue. :sukk:

• Liker 23
Skrevet
23 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Det kalles annonsør tørke. UI har så mange de trenger å hanke inn annonsører til, spørs om det er nok til alle. Så man må gjøre seg relevant med de eldste triksene i boka, barn og kropp. 

Det er bare trist. Denne å måtte deilige seg foran hele verden. Det er så patetisk og umodent.

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
19 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det er rett og slett et trist skue. :sukk:

9 minutter siden, Xstrella skrev:

Det er bare trist. Denne å måtte deilige seg foran hele verden. Det er så patetisk og umodent.

Noe sier meg at det ikke går så bra med denne bedriften , det skal litt til å klare å selge inn en treningsapp uten kunnskap eller overbevisning om at den kroppen kommer av bare «trening» slik andre treningsapper gjør. Utifra hva som ligger ute på SoMe kanalene er det managementet som står bak denne forretningsidé, ingen tvil om at samarbeidspartneren er god på jobben sin, men holder det til å komme i mål? 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporing. 

Sol, admin.

• Liker 3
Skrevet

Gurimalla for selvskryt på insta! Jeg hadde aldri sagt "stripene mine er bare så utrooolig fine!"

• Liker 13
Skrevet

Alle mann i arbeid, nå blåses det opp ballonger 🙈

• Liker 8
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
28 minutter siden, Ultiva skrev:

Prosjekt "hvordan få meg selv til å skinne og andre mødre/kvinner til å føle seg utilstrekkelige" fortsetter. Midt på formiddagen sitter en nysminket CBE dandert på gulvet med nykrøllet hår og limer pastellfarget papir på pastellfarget papp for å skape nok en overdådig småbarnsbursdag. I bakgrunnen av den stivt poserende bloggeren står det nye barnekjøkkenet som hun nylig tapetserte i delikate farger. Mon tro om denne barnebursdagen kan toppe de foregående? Vi har tidligere sett alt fra rød løper og papp-rådyr i naturtro størrelse, til enorme ballongbuer, en diger pappbåt og bursdagsbarnets mor i trang cocktailkjole og rød leppestift. 

Hva gjør dette med folk flest? Klarer man å le av dette og å riste på hodet? Eller kjenner man faktisk på disse stadige stikkene fra sosiale medier - at man ikke er bra nok fordi man selv ikke kan sitte der med nykrøllet hår og kokkettere foran småsløyfer og individualiserte popcornbegere til barna? Aldri før har så mange i Norge slitt med utbrenthet, depresjoner, angst og elendig selvbilde.

Trenger vi disse overbetalte påvirkerne, som prøver å overbevise oss om at vi trenger et dusin julegensere og den samme metalliske tightsen i tre forskjellige farger? Som prøver å få oss til å styre i dagevis for å lage overdådige og materialistiske småbarnsfeiringer for å bevise at vi virkelig elsker barna våre? Som står der og poserer med kunstige vipper, kunstige negler, restylanelepper, blekede tenner, innsugd mage og retusjert hud? HVA er positivt med dette?

Merkevaren carolinebergeriksen har i 10 år banet vei for glanset, materialistisk fasadeblogging her til lands. De har gått på en del smeller, men fortsetter ufortrødent videre. Samfunnet rundt er heldigvis i endring, og stadig flere setter spørsmålstegn ved barns rett på privatliv, miljøeffekten av ukritisk storshopping/flyreiser og ikke minst - hva dette jaget etter likes og bekreftelse gjør med oss som mennesker.

Vi trenger at gallionsfigurer snur. Som CBE, som har stått i den norske bloggerfronten i et tiår og banet vei for materialistiske fasadebloggere her til lands. I alle år så har hun frontet kroppshysteri (vi snakker om en kvinne som ble avslørt for å ha redigert seg selv slankere i FEM år, inkludert sin egen gravidmage), frontet omfattende utlevering av uvitende barn, leflet med alkoholreklameloven og markedsføringsloven gjentatte ganger, fremmet storshopping av alt fra sko via vesker til lipgloss - og tallrike flyreiser. Hun sammenblander stadig sensuelle, svært lettkledde bilder av seg selv sammen med bilder av småbarn. Hun fremsnakker rød løper, intrikate pastellkaker og enorme ballongbuer til småbarnsbursdager.

Hvorfor skal norske kvinner påvirkes til å lage restylanetrut og gjøre seg deilige på internett mens stadig flere sliter med selvbildet? Hvorfor skal norske kvinner påvirkes til å dra med seg familien på 3-4 flyreiser til utlandet hvert år og kle seg selv og hjemmet i sesongens farger til enhver tid - mens det i 2018 ble veldokumentert at vi er i ferd med å tape kampen mot klimaendringene?

... Dette ble en lang utblåsning. Men jeg syns det er leit at tråden er i ferd med å ødelegges av brukerdebatt, avsporinger og spekulasjoner.

Jeg tror ikke at dette kommer til å vare, når managmentet  ikke klarer å få en oppsving hvordan kan da denne (CBE)  totale motsetningen til Camilla pihl klare det kunststykket å overleve? https://www.vg.no/rampelys/i/pLba7X/camilla-pihl-og-peter-peters-selger-luksusleilighet-for-17-millioner

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
16 minutter siden, Ultiva skrev:

Prosjekt "hvordan få meg selv til å skinne og andre mødre/kvinner til å føle seg utilstrekkelige" fortsetter. Midt på formiddagen sitter en nysminket CBE dandert på gulvet med nykrøllet hår og limer pastellfarget papir på pastellfarget papp for å skape nok en overdådig småbarnsbursdag. I bakgrunnen av den stivt poserende bloggeren står det nye barnekjøkkenet som hun nylig tapetserte i delikate farger. Mon tro om denne barnebursdagen kan toppe de foregående? Vi har tidligere sett alt fra rød løper og papp-rådyr i naturtro størrelse, til enorme ballongbuer, en diger pappbåt og bursdagsbarnets mor i trang cocktailkjole og rød leppestift. 

Hva gjør dette med folk flest? Klarer man å le av dette og å riste på hodet? Eller kjenner man faktisk på disse stadige stikkene fra sosiale medier - at man ikke er bra nok fordi man selv ikke kan sitte der med nykrøllet hår og kokkettere foran småsløyfer og individualiserte popcornbegere til barna? Aldri før har så mange i Norge slitt med utbrenthet, depresjoner, angst og elendig selvbilde.

Trenger vi disse overbetalte påvirkerne, som prøver å overbevise oss om at vi trenger et dusin julegensere og den samme metalliske tightsen i tre forskjellige farger? Som prøver å få oss til å styre i dagevis for å lage overdådige og materialistiske småbarnsfeiringer for å bevise at vi virkelig elsker barna våre? Som står der og poserer med kunstige vipper, kunstige negler, restylanelepper, blekede tenner, innsugd mage og retusjert hud? HVA er positivt med dette?

Merkevaren carolinebergeriksen har i 10 år banet vei for glanset, materialistisk fasadeblogging her til lands. De har gått på en del smeller, men fortsetter ufortrødent videre. Samfunnet rundt er heldigvis i endring, og stadig flere setter spørsmålstegn ved barns rett på privatliv, miljøeffekten av ukritisk storshopping/flyreiser og ikke minst - hva dette jaget etter likes og bekreftelse gjør med oss som mennesker.

Vi trenger at gallionsfigurer snur. Som CBE, som har stått i den norske bloggerfronten i et tiår og banet vei for materialistiske fasadebloggere her til lands. I alle år så har hun frontet kroppshysteri (vi snakker om en kvinne som ble avslørt for å ha redigert seg selv slankere i FEM år, inkludert sin egen gravidmage), frontet omfattende utlevering av uvitende barn, leflet med alkoholreklameloven og markedsføringsloven gjentatte ganger, fremmet storshopping av alt fra sko via vesker til lipgloss - og tallrike flyreiser. Hun sammenblander stadig sensuelle, svært lettkledde bilder av seg selv sammen med bilder av småbarn. Hun fremsnakker rød løper, intrikate pastellkaker og enorme ballongbuer til småbarnsbursdager.

Hvorfor skal norske kvinner påvirkes til å lage restylanetrut og gjøre seg deilige på internett mens stadig flere sliter med selvbildet? Hvorfor skal norske kvinner påvirkes til å dra med seg familien på 3-4 flyreiser til utlandet hvert år og kle seg selv og hjemmet i sesongens farger til enhver tid - mens det i 2018 ble veldokumentert at vi er i ferd med å tape kampen mot klimaendringene?

... Dette ble en lang utblåsning. Men jeg syns det er leit at tråden er i ferd med å ødelegges av brukerdebatt, avsporinger og spekulasjoner.

Jeg er så eng med deg! Takk for et fantastisk innlegg. Jeg vil slenge på at hvorfor skal vi (og bør vi) bli påvirket av å synes det er så ufattelig slitsomt å gå til frisøren, ta manikyr, ha barn og trene ? Bør vi bli påvirket av at det er ufattelig stressende å ha en arbeidsdag på 5-6timer?  Er ikke det sykt at unge personer som utgir seg for å leve sunt ikke klarer en lengre arbeidsdag?

• Liker 38
Skrevet
19 minutter siden, FruRosa skrev:

Alle mann i arbeid, nå blåses det opp ballonger 🙈

Hva disse voksne i denne bloggen bruker tiden sin på. Jeg synes selv det er kjempegøy å lage barnebursdager, men siden jeg har en 8-16 jobb har jeg jo ikke allverdens tid, så kanskje det er derfor jeg tenker det er bortkastet å «blåse opp» en vanvittig mengde ballonger. Det må da være meningsløse dager når du kan ta deg tid til slikt? 

• Liker 17
Skrevet
40 minutter siden, Ultiva skrev:

🙏:blomst:

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...