Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
17 minutter siden, LittleMermaid skrev:

Å bruke ordet "dere" i sin rettmessige forstand kan ikke kalles for oppbrukt. Snakker man om en gruppe mennesker så er det jo nettopp DET det er. Ellers blir jo enhver form for argumentasjon brukt som personkritikk.

Det jeg stusser litt på her inne er nettopp denne "gruppementaliteten" der usaklig kritikk får en rekke "👍🏻" samtidig som de som mener bloggeren fortjener dette, går i en konstant og rask forsvarsposisjon og finner et eller aller å pirke på uansett hva man skriver.

Hadde mentaliteten på at usaklig kritikk ikke hadde vært ok, så hadde det vært naturlig at flere sa fra, og tråden hadde vært, som kanskje intensjonen var, en saklig, seriøs debatt, i tråd med god debattskikk, og nulltoleranse for utrivelig oppførsel. 

Kan ikke se at dette innlegget er noe annet enn hakk i plata? Kommer det noe nytt og relevant snart? Eller konstruktivt som man kan lære av? Det hadde isåfall blitt tatt godt imot. Vanskelig å ta kritikken på alvor når det er samme kritikk hele tiden og samme argumentasjonsrekke. 

Endret av lillesnøfnugg
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Tabris skrev:

Du må gjerne bytte ut "dere" med "de her i tråden som diskuterer mye og som er en del av den gjengen som også bedriver det andre anser som pirk, latterliggjøring, småligheter og/eller utstrakt kritikk". Hvorvidt du føler deg truffet av det er opp til deg.

Jeg har ingen som helst interesse av å kritisere eller klage på enkeltpersoner i denne tråden, det har jeg aldri brydd meg om. Det er tråden som helhet jeg kritiserer.

Og da må du ta konsekvensen av det, fordi du rammer alle. Det et komplett uforståelig for meg at du har behov for å sverte en hel tråd, der såpass mange innlegg handler om en influencers problematiske og negative påvirkning. 

Kroppspress og perfeksjonsfokus er mine kampsaker fordi det har blitt et samfunnsproblem for både kvinner og menn. At du med denne «dere» - retorikken ønsker å ugyldigjøre også mine innlegg, vel deg om det. 

Skrevet (endret)
3 timer siden, CecilieX skrev:

Du synes ikke kritikk i forhold til kroppspress og perfeksjonsfokus er innafor? 

Det må du nesten utdype. 

Hun er jo veldig slank og trent dame. Og hun burde være veldig forsiktig med å uttale seg. Og det burde andre også om henne.

Og så  ser jeg et par som blant annet tar med barna på lang sykkeltur og trener en del. Og det er vel sunt?

Endret av Klink
  • Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, CecilieX said:

Siterer meg selv for å understreke at av hele innlegget mitt om et så viktig tema, er det påpeking av ugyldiggjøring av kritikk som blir plukket opp og debattert. 

Ja, ja. 

Welcome to my world. 🤣

• Liker 4
Skrevet (endret)
23 minutter siden, lillesnøfnugg said:

Vanskelig å ta kritikken på alvor når det er samme kritikk hele tiden og samme argumentasjonsrekke. 

Men det forventes at CBE skal respondere på akkurat dette - samme kritikk hele tiden med samme argumentasjonsrekke? Det er jo nettopp det som klages på til gangs med CBE - at hun får samme kritikk så mange ganger, men likevel ikke hører på den.

Endret av Tabris
  • Liker 7
Skrevet

Til alle dere som klager over usakligheter - rapporterer dere? Det gjør jeg. Jeg oppfordrer alle til å rapportere i stedet for å gang på gang hevde at den usaklige kritikken ugyldiggjør den saklige. Selv om jeg er kritisk i denne tråden, heier jeg absolutt IKKE på de som bitcher og pirker og slarver. Jeg rapporterer så mye jeg orker og gidder.

Jeg er ikke interessert i å inkluderes i et slags generisk "dere" hvor saklig og velbgrunnet kritikk av at man for eksempel deler for mye om sine barn, blir kjent ugyldig av andre meddebattanter fordi noen "dere" har skrevet noe usaklig. Rapporter det usaklige og delta i (den viktige) mediedebatten rundt kroppspress, overflatiskhet, barns opptreden i foreldrene kommersielle sosiale medier og lemfeldig omgang med lover og regler rundt annonsesamarbeid og alkoholpromotering i stedet for, da vel?!

• Liker 46
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
Akkurat nå, Tabris skrev:

Men det forventes at CBE skal respondere på akkurat dette - samme kritikk hele tiden med samme argumentasjonsrekke?

Nei? Har jeg skrevet det noe sted? Noe sier meg at det blir slik med denne : «dere» mentaliteten. At man kommer igjennom til CBE med konstruktiv kritikk  er allmenn kjent at det går ikke. I hennes reklame kanaler er det kosemose som gjelder, skulle tatt seg ut om kritikk som går på barneeksponering, snikreklame og redigering av kropp til det ugjenkjennelig skulle nå annonsørene? 

Skrevet

Jeg hadde kanskje deltatt hvis det var en generell debatt. Men å være en stemme i denne massen mot CBE kunne aldri falle meg inn å være en del av.

• Liker 5
Skrevet
Just now, lillesnøfnugg said:

Nei? Har jeg skrevet det noe sted? Noe sier meg at det blir slik med denne : «dere» mentaliteten. At man kommer igjennom til CBE med konstruktiv kritikk  er allmenn kjent at det går ikke. I hennes reklame kanaler er det kosemose som gjelder, skulle tatt seg ut om kritikk som går på barneeksponering, snikreklame og redigering av kropp til det ugjenkjennelig skulle nå annonsørene? 

Så du er ikke på noen som helst måte oppgitt eller frustrert over at CBE ikke tar til seg kritikken, selv når den har blitt gjentatt så mange ganger? Du synes det er helt greit av henne?

• Liker 4
Skrevet

Men det forventes at CBE skal respondere på akkurat dette - samme kritikk hele tiden med samme argumentasjonsrekke? Det er jo nettopp det som klages på til gangs med CBE - at hun får samme kritikk så mange ganger, men likevel ikke hører på den.

Nå er det faktisk - som poengtert her inne - ikke alle som mener hun skal "ta det til seg".  Jeg deltar i denne debatten på flere arenaer. Jeg gjør det fordi jeg ønsker at flere skal bli bevisst og oppmerksom på en del tvilsomme og triste trender i SoMe.

Jeg kan for øvrig opplyse om at høflig, saklig mail direkte til fruen heller ikke besvares. Så vet du det.

• Liker 33
Skrevet
1 minutt siden, Tabris skrev:

Jeg hadde kanskje deltatt hvis det var en generell debatt. Men å være en stemme i denne massen mot CBE kunne aldri falle meg inn å være en del av.

Hvorfor deltar du ikke i de generelle trådene her på Rampelys? Det er flere av dem. Det er mange gode innlegg der.

• Liker 28
Skrevet
Just now, pøbelsara said:

Nå er det faktisk - som poengtert her inne - ikke alle som mener hun skal "ta det til seg".  Jeg deltar i denne debatten på flere arenaer. Jeg gjør det fordi jeg ønsker at flere skal bli bevisst og oppmerksom på en del tvilsomme og triste trender i SoMe.

Jeg kan for øvrig opplyse om at høflig, saklig mail direkte til fruen heller ikke besvares. Så vet du det.

Det er mange her i tråden som har utrykket sin frustrasjon over at CBE ikke kan ta til seg kritikk, men at hun IGJEN publiserer bilde av barna, at hun IGJEN ikke merker reklame, at hun IGJEN skal være så perfekt osv osv.

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor deltar du ikke i de generelle trådene her på Rampelys? Det er flere av dem. Det er mange gode innlegg der.

Jeg har generelt sett dårlige assosiasjoner med hele Rampelys.

• Liker 4
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
1 minutt siden, Tabris skrev:

Så du er ikke på noen som helst måte oppgitt eller frustrert over at CBE ikke tar til seg kritikken, selv når den har blitt gjentatt så mange ganger? Du synes det er helt greit av henne?

Har du ikke lest hva jeg skrev?? Eneste gangen denne bedriften snakker om kritikk er hvis de kan vinne noe på det, som om at jeg gidder å støtte opp under det 💪🏻Mens du derimot, hjelper denne bedriften til med å le hele veien til banken når du selv tror at du gjør en god gjerning.

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Tabris skrev:

Det er mange her i tråden som har utrykket sin frustrasjon over at CBE ikke kan ta til seg kritikk, men at hun IGJEN publiserer bilde av barna, at hun IGJEN ikke merker reklame, at hun IGJEN skal være så perfekt osv osv.

da synes jeg du skal ta det dirkete med den det gjelder - og slutte med det utrolig irriterende generiske "dere" du bruker hele tiden.

Og at du har dårlige assosiasjoner med hele Rampelys ... -jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang. Ærlig talt. Du sier du blir med i debatten hvis den tas på generelt grunnlag. Men rampelys er ikke riktig arena for deg, selv om det altsp også finnes generelle tråder her.  Hvor synes du man kan ta debatten?

Endret av pøbelsara
  • Liker 35
Skrevet
Just now, lillesnøfnugg said:

Har du ikke lest hva jeg skrev?? Eneste gangen denne bedriften snakker om kritikk er hvis de kan vinne noe på det, som om at jeg gidder å støtte opp under det 💪🏻Mens du derimot, hjelper denne bedriften til med å le hele veien til banken når du selv tror at du gjør en god gjerning.

Jeg ser ikke hvordan dette er svar på det jeg skrev:

• Liker 4
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Tabris skrev:

Jeg har generelt sett dårlige assosiasjoner med hele Rampelys.

No.shit? Hva skjedde med jeg er imot...(fyll inn hva som passer). Men dere er så slemme at dette vil jeg ikke være en del av? Eller : jeg er imot...(fyll inn hva som passer) men dette er ikke rett arena 🙄

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet

da synes jeg du skal ta det dirkete med den det gjelder - og slutte med det utrolig irriterende generiske "dere" du bruker hele tiden.

Og at du har dårlige assosiasjoner med hele Rampelys ... -jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang. Du sier du blir med i debatten hvis den finner sted på rett arena. Hvor er det, da?

Jeg har som sagt ingen som helst interesse av å kritisere enkeltpersoner. Spesielt siden dette ikke dreier seg om noen få individer, det er en ukultur som gjennsomsyrer hele tråden. Det viser seg i mengden innlegg av denne typen som er, og hvor mange likes de får. Samt hvor mange som forsvarer dette, og trådens eksistens, nå det tas opp. Derfor er det ukulturen i tråden jeg kritiserer, ikke hver og en som deltar i den.

Jeg sa at jeg kanskje hadde blitt med, om den var under Samfunn eller Aktuelt, f.eks. Disse temaene er ikke mine hjertesaker, da er jeg mer opptatt av å kritisere forfølging, hets og mobbing av enkeltpersoner.

• Liker 7
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Tabris skrev:

Jeg har som sagt ingen som helst interesse av å kritisere enkeltpersoner. Spesielt siden dette ikke dreier seg om noen få individer, det er en ukultur som gjennsomsyrer hele tråden. Det viser seg i mengden innlegg av denne typen som er, og hvor mange likes de får. Samt hvor mange som forsvarer dette, og trådens eksistens, nå det tas opp. Derfor er det ukulturen i tråden jeg kritiserer, ikke hver og en som deltar i den.

Jeg sa at jeg kanskje hadde blitt med, om den var under Samfunn eller Aktuelt, f.eks. Disse temaene er ikke mine hjertesaker, da er jeg mer opptatt av å kritisere forfølging, hets og mobbing av enkeltpersoner.

Du er opptatt av det ja? Men ser ikke selv hva du driver med? Generaliserer og setter karakteristikker på dette forumet og brukere. Imponerende 👌🏼

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet

Ja. Og på det korstoget tar du all den uetiske praksisen i SoMe-Norge under dine beskyttende vinger. De som bruker ungene sine som trekkplaster og dekor i innleggene sine - de som kjører på med annonselenker for billigklær som produseres av grovt utnyttede folk i den tredje verden, de som uten skam og blygsel markedsfører en hel rekke unyttige produkter - og lover at de skal utrette mirakler  - og de som unngår å merke reklame tydelig nok for å skape en illusjon av at produktet er en helhjertet anbefaling.

Godt valgt hjertesak. :jepp:

• Liker 48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...