Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

* Dårlig merket reklame - liten, lys skrift på lys bagrunn, ikke det man ser først.

* Manglende merking av retusjert person.

https://skjema.onacos.no/forbrukertilsynet/skjema/FO0028/Tips_oss

Virker ikke som at det skjer noe selv om det blir meldt inn x antall ganger, kunne derfor vært interessant om noen kanskje hadde tatt direkte kontakt med de som styrer med dette hos forbrukertilsynet og fått svar på om noe skjer og om noe blir gjort

• Liker 13
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Minombre skrev (1 minutt siden):

Ser mer ut som hun har fått en dårlig beskjed hos legen, liksom 😬 Hadde gjort seg med et smil som hadde fått øynene til å gløde, det hadde passet veldig mye bedre til teksten 🤩

Eller lest om de røde tallene og at det går nedover i racerfart. 

• Liker 12
Skrevet
neon_sun skrev (23 minutter siden):

Og med det tommeste blikket jeg noen gang har sett omtrent. 

Tomme blikk er vel mer regelen enn unntaket der i heimen virker det som 

• Liker 8
Gjest Diosa
Skrevet (endret)
molly83 skrev (På 8.7.2023 den 20.22):

Tror jeg ville ha sjekket den kulen på skulderen, så det ikke er noe alvorlig 😳

.

Endret av Diosa
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

* Dårlig merket reklame - liten, lys skrift på lys bagrunn, ikke det man ser først.

* Manglende merking av retusjert person.

https://skjema.onacos.no/forbrukertilsynet/skjema/FO0028/Tips_oss

Hun har kanskje ikke på maskara, men annen øyesminke har hun. I tillegg til oppblåste lepper og filter. Og igjen er det posering, stiv maske, gledesløst blikk. Det falske utseendet ser som vanlig ut som noe det går 38 av på dusinen rundt om i wannabe-rich-and-famous-land...

Om det ikke er filteret som har gått galt på skulderen som holder mobilen hennes, så ser det ut som om hun har trent veldig feil - den delen av kappemuskelen er altfor stor for belastningen og stillingen, sammenlignet med andre deler av samme muskel.

Utrolig trist at man knapt kan åpne sosiale medier i dag uten å få denne fordreide, overfladiske og objektiviserte virkeligheten i ansiktet. At denne bedriften, etter så mange år i bransjen, ikke vier det fenomenet og hvordan det påvirker unge mennesker en tanke, er utenfor min fatteevne.  

Hørte nylig om en ungdom som dropper ut av skole. Skulle heller bli rik på å selge bitcoins. Lykke til med den..Sikkert en del jenter der ute som tror de kan bli rike og berømte ved å ta retusjerte doselfies.

For ikke å snakke om bevisstløsheten hos virksomheten knyttet til hvordan virkelighetsfordreiningen ødelegger de unges psykiske helse. 

• Liker 8
  • Nyttig 9
Skrevet
Diosa skrev (11 minutter siden):

Jeg har også akkurat sånn kul. Det er enden på et ben i skulderen og hos meg skal den absolutt være der 😇

Tror de snakker om kulen/muskelen som toucher bilbeltet.

• Liker 4
Skrevet

Av og til spør jeg meg selv hva er det som trigger meg så sykt med disse folkene?!? Og om jeg ikke bare kan la være å bry meg!

Men- og det er et stort Men- jeg provoseres noe så inni H at det er mulig å ha en bedrift som ikke bare er lite samfunnsnyttig men er direkte skadelig for samfunnet, og allikevel ha rett på pensjon og sykepenger!! 
Uten at det stilles krav til bedriftens virke. 
Jeg antar at de fleste kjenner seg igjen at man må forholde seg retningslinjer, gdpr, holde seg oppdatert, autorisasjoner osv , for å kunne forsette i jobben sin.

For meg så er dette influenser yrket bare patetisk og jeg provoseres ordentlig av at noen kan leve av det!

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
FruRosa skrev (2 timer siden):

Null maskara, men mye filter 

Screenshot_20230708-193242_Instagram.jpg

Og litt fyll både her og der 😜

• Liker 7
Skrevet
molly83 skrev (1 time siden):

Tror jeg ville ha sjekket den kulen på skulderen, så det ikke er noe alvorlig 😳

Ja, den ser virkelig ikke bra ut

• Liker 3
Skrevet
Minombre skrev (1 time siden):

Ser mer ut som hun har fått en dårlig beskjed hos legen, liksom 😬 Hadde gjort seg med et smil som hadde fått øynene til å gløde, det hadde passet veldig mye bedre til teksten 🤩

Ja, ikke mye sommer glede å spore her 🥹

• Liker 3
Skrevet
Kaisa10 skrev (11 minutter siden):

Av og til spør jeg meg selv hva er det som trigger meg så sykt med disse folkene?!? Og om jeg ikke bare kan la være å bry meg!

Men- og det er et stort Men- jeg provoseres noe så inni H at det er mulig å ha en bedrift som ikke bare er lite samfunnsnyttig men er direkte skadelig for samfunnet, og allikevel ha rett på pensjon og sykepenger!! 
Uten at det stilles krav til bedriftens virke. 
Jeg antar at de fleste kjenner seg igjen at man må forholde seg retningslinjer, gdpr, holde seg oppdatert, autorisasjoner osv , for å kunne forsette i jobben sin.

For meg så er dette influenser yrket bare patetisk og jeg provoseres ordentlig av at noen kan leve av det!

Så enig med deg :) 

• Liker 2
Skrevet
MacBeth skrev (2 timer siden):

Jeg prøver å se på influencer som noe nytt som man må ta i mot siden tidene endrer seg. Influenser som yrke er jo egentlig en fantastisk greie, og da det nå ser ut til å bli en egen linje, vil det jo være litt mer "kjøtt" på det beinet og forhåpentligvis mer enn bare stille seg i riktig positur. I mine øyne er dem egentlig bare selgere. At eiendomsmegler ble en utdanning I sin tid var jo helt latterlig. Se på dem nå, selger hus og tjener millioner, om man bare er dyktig nok i jobben sin.

Hvor mange dyktige påvirkere man har ikke i verden, det er de som driver innenfor mote, helse, miljø, politikk og samfunnsengasjement. Mange av disse har dog en høy utdannelse og jobberfaring i bakhånd og har gått over til å være influenser, ettersom de er eldre enn yrket "influenser".

I Norge er det heller snevert men finnes noen som gir noe tilbake til samfunnet. Usman Chaudhry, pakistansk-norsk psykolog, og kanskje mer kjente Jenny Skavland feks. Poenget mitt er at influensere trenger ikke være noe hjernedødt som kun fronter kropp, sminke og andre overfladiske ting. Problemet slik jeg ser det, er at selv om feks Isabella raad og Bianca Ingrosso er dyktige forretningskvinner er det kun basert på overfladiske produkter, og fronter kropp på en negativ måte, både med kirurgi og pro-ana. 

Så jeg syns ikke influenser er nødvendigvis noe negativt, det er hvor dem har fokuset sitt. CBE er et perfekt eksempel på en dødfødt del av bransjen, som viser til stadighet at man trenger noe mer for å lykkes enn poseringer i sitt lille luftslott.

Jeg tenker at problemet er at en influenser tar på seg for mye kunnskap en de egentlig har. De har egentlig ikke peiling/ fagkunnskap om hva de selger. Og når man sammenlikner med « ordentlige» bedrifter som er pålagt enormt mange restriksjoner før man kan gi råd/ veiledning er influer bransjen råtten bransje og jeg provoseres noe helt vilt hvordan den kan holde på!!

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet
Karmaisabitch skrev (4 timer siden):

Uffda … Det har jo ligget i kortene i flere år at de er på vei nedover - men dette var ille … Og tvilsomt om det blir bedre i år ..  De må finne på noe nytt om dette skal kunne snues. Jobbe mer og bedre ikke minst. Litt trist at den influenceren som hadde så bra muligheter i sin tid har klart å ødelegge alt .. Sånn kan det gå når man ikke klarer ta vare på merkevaren …

• Liker 10
Skrevet
Justlooking skrev (5 minutter siden):

Litt trist at den influenceren som hadde så bra muligheter i sin tid har klart å ødelegge alt

Trist? Vel, slik de har holdt på med ditten og datten og en LKE som mangler impulskontroll, ja, så er det ikke trist, det er fortjent

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
Skrottefar skrev (1 minutt siden):

Trist? Vel, slik de har holdt på med ditten og datten og en LKE som mangler impulskontroll, ja, så er det ikke trist, det er fortjent

I utgangspunktet er det litt trist, men skjønner godt hvordan/hvorfor det har blitt sånn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Justlooking skrev (24 minutter siden):

Uffda … Det har jo ligget i kortene i flere år at de er på vei nedover - men dette var ille … Og tvilsomt om det blir bedre i år ..  De må finne på noe nytt om dette skal kunne snues. Jobbe mer og bedre ikke minst. Litt trist at den influenceren som hadde så bra muligheter i sin tid har klart å ødelegge alt .. Sånn kan det gå når man ikke klarer ta vare på merkevaren …

Enig, mistenker at hun hadde hatt alt å vinne på å være seg selv, litt mer folkelig, naturlig og blid 😊 Hun var jo den største!

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
MacBeth skrev (3 timer siden):

Nøyaktig mitt poeng, en influenser er en påvirker som kan være en samfunnsdebattant eller journalist, det trenger ikke være slik i fremtiden, som vi assosierer med en influenser idag.

Nei, men da tror jeg andre plattformer må tas i bruk. I den tiden de blogget, så ble det ihvertfall produsert noen tekster. Instagram har jo gjort helt slutt på det og nå er det stort sett selfier, filtre og reklame hele veien. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
Justlooking skrev (9 timer siden):

Enig. Hun av alle hadde alle muligheter. 

• Liker 3
Skrevet
Surikatt skrev (8 timer siden):

Nei, men da tror jeg andre plattformer må tas i bruk. I den tiden de blogget, så ble det ihvertfall produsert noen tekster. Instagram har jo gjort helt slutt på det og nå er det stort sett selfier, filtre og reklame hele veien. 

Dessverre. I utgangspunktet et så mektig verktøy som blir brukt til fjas fra altfor mange.

• Liker 7
Skrevet
MacBeth skrev (13 timer siden):

Mange av disse har dog en høy utdannelse og jobberfaring i bakhånd og har gått over til å være influenser, ettersom de er eldre enn yrket "influenser".

«Eldre enn yrket influencer» hva mener du med det?

Klarer ikke helt å se hvem med høy utdannelse som har gått over til å være influncere? De fleste vil ødelegge yrkestittelen sin på det. At influencer yrket er en fantastisk ting er jeg også helt uenig i.

Det er blitt en innholdsløs, overfladisk reklamekanal for…-dem selv.

De aller fleste av oss hadde ikke merket noe om de kuttet ut og la ned.

Og når man ser det siste bildet av cbe her. Uttryksløst, ingen glede så må man jo lure. 
Reklame for vippeløft? Ser ikke vippeløft, bare en trist, lei dame. 

Hun bør virkelig komme seg i jobb, få noe å gjøre, treffe kollegaer som hun kan sosialisere med. Få et liv.

Ikke bare henge rundt med en manisk trenende mann.

Det er et hurtig synkende skip

Egentlig veldig godt å se at inntektene stuper. Det er ikke bar vi her som synes dette er triste saker.

• Liker 22
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...