Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lille_Krokodille
5 minutter siden, Kollontaj skrev:

Den dagen Tv2 viser en norsk, privilegert 32-åring på toppen av velstandskaka, som sitter på kafe med moren sin og klager og forarges over at ETT menneske har spurt om hun ikke burde lage blomsterkranser selv - sånn midt oppi dagens komplimenter om hvor vakker og flink denne 32-åringen er,  den dagen vil være et hittil bunnivå i norskprodusert TV. 

(Og har en eneste setning CBE ytret i Bloggerne handlet om noe annet enn MEG-MEG-MEG? Leser disse folka aldri aviser og får lyst til å flire og riste på hodet av egne «problemer»? Begrepet i-landsproblem strekker iallfall ikke lengre til.)

Det første jeg tenkte da jeg leste om julenisseprosjektet var «image repair». Og så fikk jeg dårlig samvittighet for å tenke sånn. 

Men det er årevis med det du beskriver her, @Kollontaj, og det inntrykket er så inngrodd  at når de først prøver å gjøre noe bra så tenker en automatisk at det ligger en annen grunn i bunnen enn godhet og et ønske om å gjøre noe bra. 

Men jeg vil gjerne tro at dette er noe de gjør fordi de oppriktig ønsker det, ikke fordi de må.

Så, til cbe.no: 👏🏻👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Kollontaj skrev:

Den dagen Tv2 viser en norsk, privilegert 32-åring på toppen av velstandskaka, som sitter på kafe med moren sin og klager og forarges over at ETT menneske har spurt om hun ikke burde lage blomsterkranser selv - sånn midt oppi dagens komplimenter om hvor vakker og flink denne 32-åringen er,  den dagen vil være et hittil bunnivå i norskprodusert TV. 

(Og har en eneste setning CBE ytret i Bloggerne handlet om noe annet enn MEG-MEG-MEG? Leser disse folka aldri aviser og får lyst til å flire og riste på hodet av egne «problemer»? Begrepet i-landsproblem strekker iallfall ikke lengre til.)

Hmmm. Blir forbauset over ordbruken her. Hva er det som frembringer ord som privilegert, velstandskake, klager og forarges? Og MEG-MEG-MEG?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
Akkurat nå, Mojito11 skrev:

Hmmm. Blir forbauset over ordbruken her. Hva er det som frembringer ord som privilegert, velstandskake, klager og forarges? Og MEG-MEG-MEG?

Dersom du hadde fulgt med på bloggen, tv-program og generell oppførsel fra bedriften de siste årene hadde det vært tydelig hvor dette kommer fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lille_Krokodille skrev:

Dersom du hadde fulgt med på bloggen, tv-program og generell oppførsel fra bedriften de siste årene hadde det vært tydelig hvor dette kommer fra. 

Det har jeg fulgt med på. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Så dette er objektivt mener du? Siden du sier at dette er tydelig?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Don't feed the troll...

@Kollontaj jeg leste Vestlandskaka og ble et øyeblikk fornærmet fordi kaka ikke favnet hele landet 😂 En påminnelse til meg og alle andre om å lese det som faktisk blir skrevet og ikke bare slenge ut av seg påstander som går på bruker og ikke sak.

Endret av Felis
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser virkelig SÅ annerledes ut på bildene fra bloggen kontra det som blir tatt av andre. Hun ser mer "menneske" ut liksom. Helt normal dame. Det er litt urovekkende syns jeg. Tenk på alle de som sammenligner seg med henne.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lille_Krokodille skrev:

Det første jeg tenkte da jeg leste om julenisseprosjektet var «image repair». Og så fikk jeg dårlig samvittighet for å tenke sånn. 

Men det er årevis med det du beskriver her, @Kollontaj, og det inntrykket er så inngrodd  at når de først prøver å gjøre noe bra så tenker en automatisk at det ligger en annen grunn i bunnen enn godhet og et ønske om å gjøre noe bra. 

Men jeg vil gjerne tro at dette er noe de gjør fordi de oppriktig ønsker det, ikke fordi de må.

Så, til cbe.no: 👏🏻👏🏻👏🏻

Jeg håper virkelig du har rett, samtidig som jeg ikke klarer fri meg fra tanken om at dette er som du sier image repair eller noe denne duoen til syvende og sist selv vil tjene på. Er de virkelig så uselviske, liksom? 

Jeg håper du har rett @Lille_Krokodille. Skjønner forøvrig også argumentene under her. Nå har de en gyllen mulighet til å fikse på det noe selvsentrerte imaget sitt i alle fall. Håper de benytter seg av den. 

1C131945-707D-419D-B034-751084A62CEC.jpeg

Endret av Aquarius04
Typo
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
2 timer siden, miamiamia skrev:

Hun ser virkelig SÅ annerledes ut på bildene fra bloggen kontra det som blir tatt av andre. Hun ser mer "menneske" ut liksom. Helt normal dame. Det er litt urovekkende syns jeg. Tenk på alle de som sammenligner seg med henne.

Har sagt det før, jeg fatter ikke behovet for den omfattende redigeringen de gjør på bloggen. Det er virkelig ikke noe galt med det utseendet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asså, Omvendtjulenisse og ildsjelene bak er fra samme området jeg bor i og noe vi har støttet opp om gjennom flere år. Da dette dukket opp på Facebook i går så måtte jeg gå litt i meg selv og tenke litt. Ja, dette vil få TheEriksen til å fremstå som reddende engler, men det vil jo være flere som vil dra nytte av dette prosjektet og.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har omvendt julenisse her også, men i regi av kommunen. Veldig bra opplegg der skolene også involveres. Ville tro at å gå inn i eksisterende opplegg i Sarpsborg ville være mest ryddig, men kanskje de har prøvd det først. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
35 minutter siden, MarianneE skrev:

Asså, Omvendtjulenisse og ildsjelene bak er fra samme området jeg bor i og noe vi har støttet opp om gjennom flere år. Da dette dukket opp på Facebook i går så måtte jeg gå litt i meg selv og tenke litt. Ja, dette vil få TheEriksen til å fremstå som reddende engler, men det vil jo være flere som vil dra nytte av dette prosjektet og.

Det tenker jeg også. I enden er det noen som faktisk får litt glede i en kanskje tung tid, og det er vel egentlig dét som betyr noe. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

Jeg avventer med min reaksjon på dette, hvis det er privatpersonene Berg Eriksen som står bak så er det supert. Hvis dette er nok et ledd i markedsføring for blogg.AS så kommer jeg til å mene mitt om det. Det gjenstår å se. Det er noe paradoksalt over at de skal være omvendte julenisser for fremmede og deres barn som er en god gjerning , når de selv ikke velger å skjerme egne barn i egen bedrift som overhodet ikke er positivt for de. Hadde det vært C.Pihl så hadde jeg kjøpt det tvert, hun har sine personlige erfaring og har ikke barn hun viser frem på en blogg. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte det var en fin og saklig diskusjon som pågår nå. Skal debatten om eksponering av barn og bruk av de i reklame/firmakonto taes her på CBE-tråden eller bør den taes på bloggerbarna-tråden? 

Slik jeg ser det er det fire store kritikkverdige ting med firmaet: eksponering av barn, merking av reklame, mye alkohol og kroppsfokus. Men kanskje, selv om det er firmapolitikk som kritiseres så kan det bli mye på en privatperson? Burde det heller debatteres generelt tenkte jeg. 

Så går jeg inn på instagram. Jammen ligger det ikke bilde av intetanede 3-åring etterfulgt av bikinibilde. Er det for å provosere? Hvem er det som legger ut bilde av barna sine og kroppen sin etterpå? Hva er dette for noe? Hva skal firmaet selge? Så nei. Debatten om CBE må gå på egen tråd. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig gir det meg en flau smak i munnen at bloggerparet nå skal "redde" dem i Sarpsborg som har mindre ved omvendt julenisse-prosjekt samtidig som frua fronter ballongbonanza, overflod og bursdagsræl på bloggen...

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
42 minutter siden, Oline12 skrev:

Tenkte det var en fin og saklig diskusjon som pågår nå. Skal debatten om eksponering av barn og bruk av de i reklame/firmakonto taes her på CBE-tråden eller bør den taes på bloggerbarna-tråden? 

Slik jeg ser det er det fire store kritikkverdige ting med firmaet: eksponering av barn, merking av reklame, mye alkohol og kroppsfokus. Men kanskje, selv om det er firmapolitikk som kritiseres så kan det bli mye på en privatperson? Burde det heller debatteres generelt tenkte jeg. 

Så går jeg inn på instagram. Jammen ligger det ikke bilde av intetanede 3-åring etterfulgt av bikinibilde. Er det for å provosere? Hvem er det som legger ut bilde av barna sine og kroppen sin etterpå? Hva er dette for noe? Hva skal firmaet selge? Så nei. Debatten om CBE må gå på egen tråd. 

Engasjement på dette firmaet sine firmakontoer er rekordlave. Hun klarer ikke å holde på nye følgere heller. Kropp selger kortsiktig. Jeg tror folk rett og slett er lei rosabloggere. 

23 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Samtidig gir det meg en flau smak i munnen at bloggerparet nå skal "redde" dem i Sarpsborg som har mindre ved omvendt julenisse-prosjekt samtidig som frua fronter ballongbonanza, overflod og bursdagsræl på bloggen...

Det er en ypperlig mulighet å kvitte seg med  og  donere bort alle kiloene med «ræl» fra Kremmerhuset, og samme klær hun har typ 5 av.  Sånn sett er det vinn-vinn for alle. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...