Tabris Skrevet 12. september 2019 #8501 Del Skrevet 12. september 2019 1 minutt siden, pøbelsara said: Ja. Og på det korstoget tar du all den uetiske praksisen i SoMe-Norge under dine beskyttende vinger. De som bruker ungene sine som trekkplaster og dekor i innleggene sine - de som kjører på med annonselenker for billigklær som produseres av grovt utnyttede folk i den tredje verden, de som uten skam og blygsel markedsfører en hel rekke unyttige produkter - og lover at de skal utrette mirakler - og de som unngår å merke reklame tydelig nok for å skape en illusjon av at produktet er en helhjertet anbefaling. Godt valgt hjertesak. Stråmann. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 12. september 2019 #8502 Del Skrevet 12. september 2019 (endret) 2 minutter siden, Tabris skrev: Stråmann. Fakta, det er bare å se på innleggene dine. Kritikk mot rampelysbrukere 1, diskutere sakene som diskuteres 0. Endret 12. september 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. september 2019 #8503 Del Skrevet 12. september 2019 2 minutter siden, Tabris skrev: Stråmann. Omtrent på linje med din hjertevarme kamp for det lille enkeltmennesket. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. september 2019 #8504 Del Skrevet 12. september 2019 Just now, pøbelsara said: Omtrent på linje med din hjertevarme kamp for det lille enkeltmennesket. Det vil jeg ikke si. Jeg har i hver eneste runde her i denne tråden, og andre, sagt at en del av kritikken mot henne er berettiget. Jeg nevnte det sågar i et av de første innleggene jeg skrev her i dag. Jeg har flere ganger også sagt at kritikken er viktig og at den nettopp derfor bør fjernes bort fra denne tråden og stå for seg selv - i egne blogger, i artikler, i kronikker. Da er det direkte ufint og dårlig debatteknikk av deg å påstå at jeg" tar du all den uetiske praksisen i SoMe-Norge under dine beskyttende vinger.". Det er et billig stråmannsforsøk på å avfeie argumentene du blir møtt med. For å sitere deg for en tid tilbake - jeg er skuffet over deg, jeg hadde trodd du var bedre enn dette. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. september 2019 #8505 Del Skrevet 12. september 2019 3 minutter siden, Tabris skrev: Det vil jeg ikke si. Jeg har i hver eneste runde her i denne tråden, og andre, sagt at en del av kritikken mot henne er berettiget. Jeg nevnte det sågar i et av de første innleggene jeg skrev her i dag. Jeg har flere ganger også sagt at kritikken er viktig og at den nettopp derfor bør fjernes bort fra denne tråden og stå for seg selv - i egne blogger, i artikler, i kronikker. Da er det direkte ufint og dårlig debatteknikk av deg å påstå at jeg" tar du all den uetiske praksisen i SoMe-Norge under dine beskyttende vinger.". Det er et billig stråmannsforsøk på å avfeie argumentene du blir møtt med. For å sitere deg for en tid tilbake - jeg er skuffet over deg, jeg hadde trodd du var bedre enn dette. Du har selv sagt at du mener at kritikken blir ugyldiggjort av at den tas i denne tråden. Jeg kan til tider være enig med deg - og jeg synes også det er ille med usaklig kritikk - aller mest fordi den usaklige kriitikken brukes til å avfeie all den saklige kritikken. Og særlig fordi jeg vet at terskelen for å ta noe ille opp, er veldig lav hos hovedpersonen i denne tråden. Jfr. hetskategoriseingen av et spørsmål om hvorfor hun ikke hadde laget sin egen blomsterkrans. Samtidig så spiller du jo helt på lag med den bedriften som bruker alle de uetiske og tildelt ulovlige metodene jeg skisserer over når du går så hardt ut mot alle som deltar i denne tråden - SELV om du er enig i mye av kritikken. Det du sier da, er jo akkurat det for eksempel CBE (og mange av de andre SoMe-folka) sier - nemlig at kritikken ikke er gyldig fordi det også forekommer usaklig kritikk. Og så må jeg innrømme at jeg blir litt irritert på deg når du ikke vil delta i andre, generelle og SAKLIGE tråder fordi de ligger på rampelys. Når noen av oss faktisk har løftet debatten opp på generelt nivå og i andre tråder. Hvis du ikke gidder å debattere dette, er det en ærlig sak. men jeg synes helt ærlig at forsøkene dine på å oppdra folk som faktisk ER saklige, ikke er OK. det er noe bedrevitende over det hele som jeg ikke liker. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 12. september 2019 #8506 Del Skrevet 12. september 2019 Akkurat nå, pøbelsara skrev: Du har selv sagt at du mener at kritikken blir ugyldiggjort av at den tas i denne tråden. Jeg kan til tider være enig med deg - og jeg synes også det er ille med usaklig kritikk - aller mest fordi den usaklige kriitikken brukes til å avfeie all den saklige kritikken. Og særlig fordi jeg vet at terskelen for å ta noe ille opp, er veldig lav hos hovedpersonen i denne tråden. Jfr. hetskategoriseingen av et spørsmål om hvorfor hun ikke hadde laget sin egen blomsterkrans. Samtidig så spiller du jo helt på lag med den bedriften som bruker alle de uetiske og tildelt ulovlige metodene jeg skisserer over når du går så hardt ut mot alle som deltar i denne tråden - SELV om du er enig i mye av kritikken. Det du sier da, er jo akkurat det for eksempel CBE (og mange av de andre SoMe-folka) sier - nemlig at kritikken ikke er gyldig fordi det også forekommer usaklig kritikk. Og så må jeg innrømme at jeg blir litt irritert på deg når du ikke vil delta i andre, generelle og SAKLIGE tråder fordi de ligger på rampelys. Når noen av oss faktisk har løftet debatten opp på generelt nivå og i andre tråder. Hvis du ikke gidder å debattere dette, er det en ærlig sak. men jeg synes helt ærlig at forsøkene dine på å oppdra folk som faktisk ER saklige, ikke er OK. det er noe bedrevitende over det hele som jeg ikke liker. Det eneste som mangler for å kompletere argumentasjonen er at vi er anonyme og derfor er ikke kritikken gyldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 12. september 2019 #8507 Del Skrevet 12. september 2019 31 minutter siden, pøbelsara skrev: Ja. Og på det korstoget tar du all den uetiske praksisen i SoMe-Norge under dine beskyttende vinger. De som bruker ungene sine som trekkplaster og dekor i innleggene sine - de som kjører på med annonselenker for billigklær som produseres av grovt utnyttede folk i den tredje verden, de som uten skam og blygsel markedsfører en hel rekke unyttige produkter - og lover at de skal utrette mirakler - og de som unngår å merke reklame tydelig nok for å skape en illusjon av at produktet er en helhjertet anbefaling. Godt valgt hjertesak. TAKK. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 12. september 2019 #8508 Del Skrevet 12. september 2019 (endret) 1 time siden, Tabris skrev: Jeg har generelt sett dårlige assosiasjoner med hele Rampelys. 1 time siden, Tabris skrev: ..... Jeg sa at jeg kanskje hadde blitt med, om den var under Samfunn eller Aktuelt, f.eks. Disse temaene er ikke mine hjertesaker, da er jeg mer opptatt av å kritisere forfølging, hets og mobbing av enkeltpersoner. Da passer kanskje disse trådene bedre - https://forum.kvinneguiden.no/topic/1263295-rampelyset/ - https://forum.kvinneguiden.no/topic/1224694-kritikk-av-bloggere-hvor-går-grensa/#comments ? De er utenfor Rampelyset, og der kan man diskutere dette mer generelt. Hvis man er opptatt av å gjøre det altså... 😊 Endret 12. september 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 12. september 2019 Populært innlegg #8509 Del Skrevet 12. september 2019 (endret) Den rollen CBE.no har gitt hovedpersonen sin i løpet av årene; vakker kvinne som alle misunner så mye at hun blir hetset og latterliggjort, er den oppstått kun pga kritikerne eller er det en villet strategi som skal skape sympati og leirbålstemning? Det kan man saktens lure på. Å kalle sine meningsmotstandere for bermen, gjør at iallfall jeg blir overbevist om at ingen argumentasjon vil nå frem hos flere av de som tviholder på bloggernes forretningsidé: selg liv, sjel, unger, bestemor og rumpa for penger. For meg er det temmelig uforståelig å forsvare noe slikt. Uansett hva CBE.no presenterer eller gjør; noen er verre. Alltid. Godt mulig det stemmer i enkelte tilfeller, men det er CBE som er veteranbloggeren og tilhengerne hennes skal liksom være voksne og vite bedre. Å eksponere unger er ikke greit uansett, hverken bakfra, fra siden eller på andre måter. Jeg tviholder forøvrig på min rett som forbruker til å si ta dersom jeg ser uetisk atferd og dårlig forretningsmoral, det være seg hos CBE.no eller andre. Endret 12. september 2019 av Kollontaj 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 12. september 2019 #8510 Del Skrevet 12. september 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boletta Skrevet 12. september 2019 #8511 Del Skrevet 12. september 2019 Jeg bet meg merke i at LKE snakket om at det var lett å argumentere mot kritikerne/de som kommer med hets. Kanskje dette er et sv problemen deres, at de føler de må argumentere mot alt som kommer med snev av kritikk? Og når man ikke har kollegaer og ledere til å realitetsorientere seg blir man lett fornærmet kanskje? Husker jeg var veldig verdensmester og var for kritisk tilbakemeldinger i begynnelsen av karrieren min. Så lærte jeg etter hvert å lytte og at ikke alle tilbakemeldinger trenger diskuteres. Man kan noen ganger si « takk for tipset», men tenke inni seg at det var et dustete tips. Jeg tenker det er slike ting CBE har gått glipp av ved å stå utenfor arbeidslivet. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 12. september 2019 #8512 Del Skrevet 12. september 2019 5 minutter siden, Boletta skrev: Jeg bet meg merke i at LKE snakket om at det var lett å argumentere mot kritikerne/de som kommer med hets. Kanskje dette er et sv problemen deres, at de føler de må argumentere mot alt som kommer med snev av kritikk? Og når man ikke har kollegaer og ledere til å realitetsorientere seg blir man lett fornærmet kanskje? Husker jeg var veldig verdensmester og var for kritisk tilbakemeldinger i begynnelsen av karrieren min. Så lærte jeg etter hvert å lytte og at ikke alle tilbakemeldinger trenger diskuteres. Man kan noen ganger si « takk for tipset», men tenke inni seg at det var et dustete tips. Jeg tenker det er slike ting CBE har gått glipp av ved å stå utenfor arbeidslivet. Sosial kompetanse mener du? Evnen til å ta imot både gode og negative tilbakemeldinger på jobben man gjør? Gjøre endringer hvis man får tilbakemeldinger som tilsier at du bør endre kurs? Fornye seg? Tenke innovativt? Ha yrkesstolthet? Ja det er definitivt noe man går glipp av når man ikke er i ordinær arbeidsliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mojito11 Skrevet 12. september 2019 #8513 Del Skrevet 12. september 2019 1 time siden, lillesnøfnugg skrev: Sosial kompetanse mener du? Evnen til å ta imot både gode og negative tilbakemeldinger på jobben man gjør? Gjøre endringer hvis man får tilbakemeldinger som tilsier at du bør endre kurs? Fornye seg? Tenke innovativt? Ha yrkesstolthet? Ja det er definitivt noe man går glipp av når man ikke er i ordinær arbeidsliv. Siden du spør; Sarkasme er lite fruktbart. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 12. september 2019 #8514 Del Skrevet 12. september 2019 (endret) 1 minutt siden, Mojito11 skrev: Siden du spør; Sarkasme er lite fruktbart. Whatever. Synsing er også lite fruktbart. Endret 12. september 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggi Skrevet 12. september 2019 #8515 Del Skrevet 12. september 2019 På 11.9.2019 den 16.40, miamiamia skrev: I siste episode spør hun mor og søster om de har med hjelm. Nei, svarer begge. Så da dropper hun også hjelpen. Håret er jo tross alt dandert. Og løse sandaler på sykkelen. Alt er så himla planlagt! Det ødelegger så å si hele bloggen spør du meg. Samtalen på caféen var langt fra tilfeldig. Så at søsteren så ukomfortabel ut. Ja, det er kjipt å føle seg som en hoggestabbe, og det er godt hun har nær familie hun kan støtte seg til. Men er du i søkelyset MÅ du "dessverre" oppføre deg riktig, ellers blir det hets uansett. Caroline som privatperson er sikkert en skikkelig hyggelig jente. Men den siden kjenner ikke vi vil. Vi leser bloggen hennes som er en bedrift. Og det er DEN vi kritiserer til tider. Det er ting på bloggen som ikke bør være der (barn, naken hud, opererte kroppsdeler, fylte lepper osv) fordi det viser en falsk verden. Halleluja og amen!!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mojito11 Skrevet 12. september 2019 #8516 Del Skrevet 12. september 2019 På 11.9.2019 den 16.40, miamiamia skrev: I siste episode spør hun mor og søster om de har med hjelm. Nei, svarer begge. Så da dropper hun også hjelpen. Håret er jo tross alt dandert. Og løse sandaler på sykkelen. Alt er så himla planlagt! Det ødelegger så å si hele bloggen spør du meg. Samtalen på caféen var langt fra tilfeldig. Så at søsteren så ukomfortabel ut. Ja, det er kjipt å føle seg som en hoggestabbe, og det er godt hun har nær familie hun kan støtte seg til. Men er du i søkelyset MÅ du "dessverre" oppføre deg riktig, ellers blir det hets uansett. Caroline som privatperson er sikkert en skikkelig hyggelig jente. Men den siden kjenner ikke vi vil. Vi leser bloggen hennes som er en bedrift. Og det er DEN vi kritiserer til tider. Det er ting på bloggen som ikke bør være der (barn, naken hud, opererte kroppsdeler, fylte lepper osv) fordi det viser en falsk verden. Har hun fylte lepper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 13. september 2019 #8517 Del Skrevet 13. september 2019 Jeg såg bloggerene der mor og døtre klaget sin nød om alle som er så slemme. Men hvor ser foreldre og søster disse hetsende kommentarene? De blir jo aldri publisert? Lar C de lese de på bloggen? Ellers så skjønner jeg ærlig talt ikke hva som er så slitsom for dem rundt? Det er selvsagt ikke kjekt når datter blir avslørt som juksemaker og løgner, men det er vel ikke haterenes skyld. Vil man ikke bli tatt med buksa nede får man passe på å holde den godt oppe selv. Det var veldig tydelig at det ikke var en spontan samtale rundt det bordet, her skulle kritikerene tas. Veldig kleint for alle ‘skål for deg’. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 13. september 2019 #8518 Del Skrevet 13. september 2019 (endret) 22 minutter siden, Halle-Palle skrev: Jeg såg bloggerene der mor og døtre klaget sin nød om alle som er så slemme. Men hvor ser foreldre og søster disse hetsende kommentarene? De blir jo aldri publisert? Lar C de lese de på bloggen? Ellers så skjønner jeg ærlig talt ikke hva som er så slitsom for dem rundt? Det er selvsagt ikke kjekt når datter blir avslørt som juksemaker og løgner, men det er vel ikke haterenes skyld. Vil man ikke bli tatt med buksa nede får man passe på å holde den godt oppe selv. Det var veldig tydelig at det ikke var en spontan samtale rundt det bordet, her skulle kritikerene tas. Veldig kleint for alle ‘skål for deg’. Frua hadde jo en YouTube-video for lenge siden der hun leste opp stygge kommentarer. Så godt mulig hun lar familie lese, slik at hun kan få sympati. At det er slitsomt for dem rundt fatter jeg ikke. Det går jo ikke på dem. Men om man klarer å oppføre seg noenlunde greit hva angår merking av reklame, eksponering av barn osv., så kanskje mye av det de mener er hets ville forsvunnet? 🤷🏼♀️ Bare det å opptre litt mer ydmykt ville nok gjort underverker. Apropos den videoen, så var de kommentarene mye verre enn det hun nå kaller såkalt hets - dette med spørsmål om feks blomsterkrans. Og alt angående henne på Bloggerne er vel sterkt iscenesatt, akkurat som bloggen. Endret 13. september 2019 av Aquarius04 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 13. september 2019 #8519 Del Skrevet 13. september 2019 Er reklamen for Goodiebox rett merket på instastory - http://web.archive.org/web/20190913052027/https://storiesig.com/stories/carolinebergeriksenno ? Dvs. er det kun filmklipp der boksen/produkter blir omtalt som skal merkes, eller skal "alt rundt " også merkes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 13. september 2019 #8520 Del Skrevet 13. september 2019 Avisa i Særp skriver at bloggekteparet skal innføre «Omvendt Julenisse» i Sarpsborg. Dét er jo positivt, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå