Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, CecilieX said:

«Flere»? Har du statistikk? 

Og jeg blir faktisk litt bekymret over at du trekker inn «bloggerne selv ser på helheten som hets». De har alt å tjene, både bokstavlig og oppriktig, på å kalle det hets og usakligheter. Du ser den? De er ikke objektive observatører akkurat, men influencere som er avhengig av at merkevaren fremstår ubesudlet. 

Denne tråden handler ikke om å nå frem til bloggeren, den handler om å bevisstgjøre blogglesere. 

Statistikken er enkel - flere enn meg som skriver det samme, samt de som trykker Like på mine og tilsvarende innlegg. 

Hvorfor er du bekymret?

Det virker ikke som om alle mener at tråden ikke handler om å nå frem til bloggerne, siden det gjentas veldig ofte at kritikken fortsetter fordi CBE ikke tar den til seg.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, LittleMermaid skrev:

Det der er jeg ikke interessert i å kommentere da jeg aldri har sammenlignet de to, så da bør du heller ta det opp med den som tok opp denne sammenligningen. 

Thus proving my point. 

Endret av Aquarius04
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tabris skrev:

Statistikken er enkel - flere enn meg som skriver det samme, samt de som trykker Like på mine og tilsvarende innlegg. 

Hvorfor er du bekymret?

Det virker ikke som om alle mener at tråden ikke handler om å nå frem til bloggerne, siden det gjentas veldig ofte at kritikken fortsetter fordi CBE ikke tar den til seg.

Nettopp, den statistikken sier en hel del. 

Kritikken her å tråden følges opp av media, og CBE / LKE blir den forelagt. De er derfor kjent med den uten at de tar den til seg. Det finnes en lang rekke eksempler på dette. 

Om de hadde tatt den til seg OG endret seg ville det logisk nok blitt slutt på kritikken i tråden. Det er virkelig så enkelt. 

Edit: Du skjønner hvorfor det bekymrer dersom du ser på bloggeren som sannhetsvitne. Det er jo åpenbart. Hint: kritisk sans og kildekritikk. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, CecilieX said:

Kritikken her å tråden følges opp av media, og CBE / LKE blir den forelagt. De er derfor kjent med den uten at de tar den til seg. Det finnes en lang rekke eksempler på dette. 

Om de hadde tatt den til seg OG endret seg ville det logisk nok blitt slutt på kritikken i tråden. Det er virkelig så enkelt. 

Edit: Du skjønner hvorfor det bekymrer dersom du ser på bloggeren som sannhetsvitne. Det er jo åpenbart. 

Ja, så da stemmer ikke det med utsagn om at man ikke skriver for bloggerne eller ikke forventer at de skal ta til seg kritikken i tråden.

Jeg har ingen grunn til å tvile på at CBE finner en tråd som dette tung. Jeg kan ikke se for meg noe menneske som ikke ville synes det.

Endret av Tabris
Edit. La til en "ikke" for å tydeliggjøre
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tabris skrev:

Ja, så da stemmer ikke det med utsagn om at man ikke skriver for bloggerne eller forventer at de skal ta til seg kritikken i tråden.

Jeg har ingen grunn til å tvile på at CBE finner en tråd som dette tung. Jeg kan ikke se for meg noe menneske som ikke ville synes det.

Hun leser den ikke, så det skal du ikke bekymre deg for

kilde:

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/09/sondagsturen-bryggestien/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
3 minutter siden, Tabris skrev:

Ja, så da stemmer ikke det med utsagn om at man ikke skriver for bloggerne eller forventer at de skal ta til seg kritikken i tråden.

Bloggere lever av å være aktuelle og relevante, så å bli snakket om skaper blest rundt bloggen. Det gjelder positive og negative ting. At du oppfatter at denne bedriften tar det tungt kan jeg ikke fatte, tror du Trump tar kritikken tungt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tabris skrev:

Jeg tror også CBE syns en slik tråd som dette er tung, da det har vært/er usaklig kritikk som dukker opp. Vil også tro at til tider det er kritikk som er berettiget, som de kjenner på, som også skaper reaksjoner hos dem. 

De har, som alle oss andre, mulighet til å bytte arbeid om kritikken blir for mye for enn. Jeg har personlig byttet jobb da den usaklig kritikken tok mer plass enn den berettigede. Her har de et valg, da man skal trives med jobben man har, og ikke sitte med piggene ute hver gang noen sier noe annet enn hjertekosemose. Derfor byttet jeg jobb, da jeg selv merket at dette gikk ut over andre arenaer enn jobben min.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CecilieX said:

Hun leser den ikke, så det skal du ikke bekymre deg for

kilde:

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/09/sondagsturen-bryggestien/

12 minutter siden, CecilieX said:

Disse to motsier hverandre litt. Kjenner hun til innholdet i denne tråden eller ikke?

Det virker også rart om du nå plutselig skulle tro på det hun sier siden det ellers er ganske allmenn enighet i denne tråden om at CBE lyver og man ikke kan stole på noe hun sier. Det er også skrevet mange ganger her inne at man vet at CBE følger med i det som blir skrevet i tråden.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Liver said:

Jeg tror også CBE syns en slik tråd som dette er tung, da det har vært/er usaklig kritikk som dukker opp. Vil også tro at til tider det er kritikk som er berettiget, som de kjenner på, som også skaper reaksjoner hos dem. 

De har, som alle oss andre, mulighet til å bytte arbeid om kritikken blir for mye for enn. Jeg har personlig byttet jobb da den usaklig kritikken tok mer plass enn den berettigede. Her har de et valg, da man skal trives med jobben man har, og ikke sitte med piggene ute hver gang noen sier noe annet enn hjertekosemose. Derfor byttet jeg jobb, da jeg selv merket at dette gikk ut over andre arenaer enn jobben min.

Det er jo for ille om man blir møtt med så mye forfølging og usakligheter at man må slutte med jobben. Det sier ganske mye om de som bedriver slik mobbing.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tabris skrev:

Det er jo for ille om man blir møtt med så mye forfølging og usakligheter at man må slutte med jobben. Det sier ganske mye om de som bedriver slik mobbing.

Dette er jeg enig deg, og det ødelegger for å vokse i yrke sitt da man ser alt som mobbing og hets til slutt, man tolker til slutt alt i verste mening. 

Jeg ser også mye usaklig her inne, samt noe som går på detaljenivå som ikke bidrar til en god debatt. Dette overskygger dessverre det som denne bloggen burde ta til etterretning, for å vokse og følge med i tiden.

Endret av Liver
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Liver said:

Dette er jeg enig meg, og det ødelegger for å vokse i yrke sitt da man ser alt som mobbing og hets til slutt, man tolker til slutt alt i verste mening. 

Jeg ser også mye usaklig her inne, samt noe som går på detaljenivå som ikke bidrar til en god debatt. Dette overskygger dessverre det som denne bloggen burde ta til etterretning, for å vokse og følge med i tiden.

Veldig enig med deg her.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tabris skrev:

Disse to motsier hverandre litt. Kjenner hun til innholdet i denne tråden eller ikke?

Det virker også rart om du nå plutselig skulle tro på det hun sier siden det ellers er ganske allmenn enighet i denne tråden om at CBE lyver og man ikke kan stole på noe hun sier. Det er også skrevet mange ganger her inne at man vet at CBE følger med i det som blir skrevet i tråden.

Media målbærer kritikk som allerede finnes i tråden, fordi den nettopp er samfunnsaktuell, de ringer ikke CBE for å lese opp innlegg. Eller hva mente du nå? 

Ser du problemet med retorikken i det uthevede? Jeg tror ikke at hun er en lystløgner, men det er bevist flere ganger at hun lyver for å unngå å sette seg selv i et dårlig lys. At hun ikke leser her inne, ser jeg ikke at det skal være grunn til å lyve om. Hvorfor skulle hun det, tenker du? For det er vel det du sier: at du tror hun lyver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, CecilieX said:

Media målbærer kritikk som allerede finnes i tråden, fordi den nettopp er samfunnsaktuell, de ringer ikke CBE for å lese opp innlegg. Eller hva mente du nå? 

Ser du problemet med retorikken i det uthevede? Jeg tror ikke at hun er en lystløgner, men det er bevist flere ganger at hun lyver for å unngå å sette seg selv i et dårlig lys. At hun ikke leser her inne, ser jeg ikke at det skal være grunn til å lyve om. Hvorfor skulle hun det, tenker du? For det er vel det du sier: at du tror hun lyver?

Du skriver at trådens innhold er forelagt til CBE flere ganger, og at dette er det dokumentasjon på. Samtidig som du skriver at hun ikke leser tråden. 

Vel, det er jo greit for dere som skriver i denne tråden om dere tror på at hun ikke leser her, for da kan da dere slå dere løs med videre hån, latterliggjøring og pirking. Så kan dere si at hun lyver når det passer dere og at dere tror på henne når det passer dere, alt etter hva som kan gi best grunnlag for videre kritikk. Veldig hendig.

Hvorvidt hun faktisk lyver eller ikke har jeg liten formening om. Jeg tenker det kan være en måte å beskytte/forsvare seg selv på -å si at man ikke leser det, og dermed har ordene her inne ingen effekt. Eller det kan være at hun faktisk ikke leser her inne i det hele tatt, noe jeg vil ha stor forståelse for - og som jeg i så fall støtter 100%. Noe annet er bare unødig selvpining.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at den saklige og velbegrunnede kritikken må være mye vanskeligere for henne å forholde seg til enn usaklig hets...

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Edit: Du skjønner hvorfor det bekymrer dersom du ser på bloggeren som sannhetsvitne. Det er jo åpenbart. Hint: kritisk sans og kildekritikk. 

38 minutter siden, Tabris skrev:

Du skriver at trådens innhold er forelagt til CBE flere ganger, og at dette er det dokumentasjon på. Samtidig som du skriver at hun ikke leser tråden. 

Vel, det er jo greit for dere som skriver i denne tråden om dere tror på at hun ikke leser her, for da kan da dere slå dere løs med videre hån, latterliggjøring og pirking. Så kan dere si at hun lyver når det passer dere og at dere tror på henne når det passer dere, alt etter hva som kan gi best grunnlag for videre kritikk. Veldig hendig.

Hvorvidt hun faktisk lyver eller ikke har jeg liten formening om. Jeg tenker det kan være en måte å beskytte/forsvare seg selv på -å si at man ikke leser det, og dermed har ordene her inne ingen effekt. Eller det kan være at hun faktisk ikke leser her inne i det hele tatt, noe jeg vil ha stor forståelse for - og som jeg i så fall støtter 100%. Noe annet er bare unødig selvpining.

1) Se på de uthevede setningene og se om du ser forskjellen. Jeg skriver at kritikken følges opp av media, ikke at trådens innhold blir forelagt dem.        Et eksempel er diskusjonen om magebildet som begynte her, men som media plukket opp og lagde sak på. 

2) Bruken av «dere» er relativt oppbrukt. Som forklart mange ganger tidligere: brukere er enkeltbrukere som kan ansvarliggjøres for sine innlegg, ikke for andres innlegg. Hvis du mener at jeg bedriver «hån», «latterliggjøring» eller «pirking» så siter meg gjerne og jeg tar gjerne en diskusjon på det (som du ser), men inkludere meg ikke i et «dere». 

På forhånd takk.

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Tabris skrev:

Enig. Det var forslag tidligere om å stenge alle tråder som går på enkeltbloggere og heller diskutere emner som kroppsfokus, manglende reklamemerking og barn i bloggen generelt. Det synes jeg var et svært bra forslag, fordi dette er viktige temaer som jeg absolutt synes man må diskutere og få frem. Altfor viktige til at de skal drukne i smålighetene som er her.

Ja , det  hadde helt klart vært det beste., mye bedre å diskutere sak, og dermed fått fokuset vekk fra den enkelte blogger .Hadde  blitt en mye bedre og mer saklig debatt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, CecilieX said:

1) Se på de uthevede setningene og se om du ser forskjellen. Jeg skriver at kritikken følges opp av media, ikke at trådens innhold blir forelagt dem.        Et eksempel er diskusjonen om magebildet som begynte her, men som media plukket opp og lagde sak på. 

2) Bruken av «dere» er relativt oppbrukt. Som forklart mange ganger tidligere: brukere er enkeltbrukere som kan ansvarliggjøres for sine innlegg, ikke for andres innlegg. Hvis du mener at jeg bedriver «hån», «latterliggjøring» eller «pirking» så siter meg gjerne og jeg tar gjerne en diskusjon på det (som du ser), men inkludere meg ikke i et «dere». 

På forhånd takk.

Du må gjerne bytte ut "dere" med "de her i tråden som diskuterer mye og som er en del av den gjengen som også bedriver det andre anser som pirk, latterliggjøring, småligheter og/eller utstrakt kritikk". Hvorvidt du føler deg truffet av det er opp til deg.

Jeg har ingen som helst interesse av å kritisere eller klage på enkeltpersoner i denne tråden, det har jeg aldri brydd meg om. Det er tråden som helhet jeg kritiserer.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CecilieX skrev:

Her er forøvrig en meget god artikkel om kroppspress skrevet av en psykolog. 

https://www.psykologforeningen.no/publikum/videoer/videoer-om-livsutfordringer/hva-er-kroppspress

Det er mange risikofaktorer, og SoMe og bloggere nevnes som mulige påvirkere. 

Men det er klart, det å påpeke den typen ansvar for påvirkning, det er selvfølgelig hets av verste sort. Eller unnskyld, «dritt» var det klassifisert som. 

Det er akkurat dette som er så utrolig provoserende. Ugyldiggjøring av kritikk, ved å sause det sammen med usakligheter og gi det en felles generalisert betegnelse. 

Og jeg minner igjen om at «hets» ikke er brukt som ryddemelding, av de som er satt til å moderere etter KG sine strenge regler. 

Siterer meg selv for å understreke at av hele innlegget mitt om et så viktig tema, er det påpeking av ugyldiggjøring av kritikk som blir plukket opp og debattert. 

Ja, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, CecilieX skrev:

1) Se på de uthevede setningene og se om du ser forskjellen. Jeg skriver at kritikken følges opp av media, ikke at innholdet blir forelagt dem.        Et eksempel er diskusjonen om magebildet som begynte her, men som media plukket opp og lagde sak på. 

På forhånd takk.

Å bruke ordet "dere" i sin rettmessige forstand kan ikke kalles for oppbrukt. Snakker man om en gruppe mennesker så er det jo nettopp DET det er. Ellers blir jo enhver form for argumentasjon brukt som personkritikk.

Det jeg stusser litt på her inne er nettopp denne "gruppementaliteten" der usaklig kritikk får en rekke "👍🏻" samtidig som de som mener bloggeren fortjener dette, går i en konstant og rask forsvarsposisjon og finner et eller aller å pirke på uansett hva man skriver.

Hadde mentaliteten på at usaklig kritikk ikke hadde vært ok, så hadde det vært naturlig at flere sa fra, og tråden hadde vært, som kanskje intensjonen var, en saklig, seriøs debatt, i tråd med god debattskikk, og nulltoleranse for utrivelig oppførsel. 

Endret av LittleMermaid
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...