Populært innlegg FruJohansen Skrevet 25. juni 2023 Populært innlegg #84321 Skrevet 25. juni 2023 Reelen som @Felis snakker om ligger her. Jeg har fått mange meldinger fra folk som jobber med denne typen saker, og de sier uten unntak at dersom folk visste,ville de aldri lagt noe som helst om barna sine ut på nett. Mange har også fortalt meg at chatloggen som er sitert ordrett her, har fått dem til å slette alt gammelt innhold fra egne sosiale medier, til tross for at de har små og lukkede profiler. Folk må vite dette! Les nrk nå. Enda en mann er pågrepet i dag. Link til min Instagram: https://www.instagram.com/reel/CnFSr0JqK-w/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== 33 26
LullaSkrulla Skrevet 25. juni 2023 #84322 Skrevet 25. juni 2023 Lilly Rose skrev (6 timer siden): Poenget er at pedofile henger i CBE/LKE sine kanaler og det burde være en vekker for ekteparet. Det burde virkelig være en vekker for dem! Likevel synes jeg vi som debatterer saken skal kunne bruke riktige begreper. 11 2
Frisk Frosk Skrevet 25. juni 2023 #84323 Skrevet 25. juni 2023 Kollontaj skrev (1 time siden): De skal få ros for få bilder av barn i innlegg for tiden, rett skal være rett. Story, derimot, der er det ingen hindring. Nærbilder og forfra er helt vanlig. Man trenger ikke verken følge eller ha IG, disse filmene kan man finne og kopiere andre steder. Veldig lite imponerende foreldreatferd. Edit: tar det første litt tilbake; ligger film i innlegg nå, med ungene. Ungene har vært omtrent daglig på story i det siste, flere bilder og flere videoer. Men iflg. far selv så "teller ikke" story... han kan jo forsøke å fortelle det til de pedofile på det mørke nettet som garantert har fulgt dem i årevis siden far og mor har eksponert egne barn i ni-ti år nå... 19 3
Frisk Frosk Skrevet 25. juni 2023 #84324 Skrevet 25. juni 2023 FruJohansen skrev (13 minutter siden): Reelen som @Felis snakker om ligger her. Jeg har fått mange meldinger fra folk som jobber med denne typen saker, og de sier uten unntak at dersom folk visste,ville de aldri lagt noe som helst om barna sine ut på nett. Mange har også fortalt meg at chatloggen som er sitert ordrett her, har fått dem til å slette alt gammelt innhold fra egne sosiale medier, til tross for at de har små og lukkede profiler. Folk må vite dette! Les nrk nå. Enda en mann er pågrepet i dag. Link til min Instagram: https://www.instagram.com/reel/CnFSr0JqK-w/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Takk for linken. Man blir ordløs av hvor kvalmende grotesk de er. Tallene fra Kripos som gjengis i Nrk-artikkelen du nevner er også skremmende. https://www.nrk.no/nordland/pagripelse-av-mann-som-skal-ha-lastet-ned-overgrepsmateriale-pa-internett-1.16453735 "Politiet har stadig flere saker som omhandler seksuelle overgrep av barn på internett. For noen år siden sendte Kripos rundt 500 slike saker videre til distriktene i året. I 2022 nærmet tallet seg 3.000." 3000 saker i 2022, og antall saker har økt sterkt siste årene. De 3000 sakene er kun de politiet kjenner til. Og fremdeles velger influencere som CBE og LKE og andre å legge ut bilder og film jevnlig/daglig, "delikate" bilder som frir til det mørke nettet, forteller om familiens og barnas interesser og rutiner, for å selge egne barn på egne bedriftskanaler for selv å tjene penger... Jeg har sagt det før - dette er en form for temmelig grov omsorgssvikt, for dette gjøres selv om foreldrene VET om risikoen. De bare bryr seg mer om egen lommebok. 30 8
Zenhouse Skrevet 25. juni 2023 #84325 Skrevet 25. juni 2023 Frisk Frosk skrev (17 minutter siden): Ungene har vært omtrent daglig på story i det siste, flere bilder og flere videoer. Men iflg. far selv så "teller ikke" story... han kan jo forsøke å fortelle det til de pedofile på det mørke nettet som garantert har fulgt dem i årevis siden far og mor har eksponert egne barn i ni-ti år nå... Man kan ta opp filmene på story med egen iPhone easy peasy. Og så screenshotte bilder fra det igjen. På en story-snutt er det fort gjort av å overse uheldige sekvenser som i stillbilder lett kan misbrukes. Men her er jo målet tydeligvis å være en «kjendis-familie», uansett hva. 22 5
Frisk Frosk Skrevet 25. juni 2023 #84326 Skrevet 25. juni 2023 Zenhouse skrev (4 minutter siden): Man kan ta opp filmene på story med egen iPhone easy peasy. Og så screenshotte bilder fra det igjen. På en story-snutt er det fort gjort av å overse uheldige sekvenser som i stillbilder lett kan misbrukes. Men her er jo målet tydeligvis å være en «kjendis-familie», uansett hva. Jeg har tenkt akkurat det samme. Å kommentere når det skjer går jo heller ikke, for det er ikke riktig å kommentere hva barna gjør på bilder eller film. Det er jo ikke deres skyld, de gjør ikke noe galt. Men for de som har tilknytning til det mørke nettet er det stadig gavepakker. Det er så skremmende og fortvilende! Dette er helt uskyldige barn som ikke aner hva de utsettes for. Bare far og mor slipper å gjøre ærlig arbeid, det er tydeligvis det viktigste for de navlebeskuende bedriftesierne. 28
~ Ada ~ Skrevet 25. juni 2023 #84327 Skrevet 25. juni 2023 De burde ikke minst tenke over hvor sårbare barna blir den dagen (den kommer) de selv får seg egen konto ett eller flere steder. Da ligger det allerede strødd tusenvis av bilder og filmer av de på nettet fra de var yngre og de er kjente fjes for minst hundretusener. Det betyr at de er svært sårbare for å få henvendelser fra uvelkomne gjester. Foreldre kan og skal ikke overvåke i all evighet og når de begynner på ungdomsskolen er det ikkje innafor å snoke på mobilene deres. Kanskje har de da også fingeravtrykk ol.så du ikke kan se (som du heller ikke skal), og du må da stole på at den grunnleggende oppdragelsen, herunder om nettvett, allerede er gjort. Du skal engasjere deg ja, men du får aldri samme kontroll som da de var små. Da må disse unge menneskene ha lært å holde kontoen privat, ikke snakke med fremmede osv. Hvordan kan de lære det når deres nærmeste forbilder utleverer alt til alle og enhver? Bare her på kg «snakker» vi med fremmede. Vi er anonyme, men jeg vil tto det kan være lett å få nyss om kjente profiler her også, og så er det bare for en eller annen slimål å ta kontakt på pm. Overalt hvor de skal ferdes, vil de være sårbare for uønsket kontakt fra skadelige mennesker. Som nevnt av flere, så er det sjokkerende mange overgripere der ute, og det er dessverre sjokkerende mange naive, sårbare som velger å gå i dialog, selge noen bilder for lettjente penger og mer. Dessverre har de andre verdier i Særp der alt er andres ansvar. 25 12
tøydokka Skrevet 26. juni 2023 #84328 Skrevet 26. juni 2023 FruJohansen skrev (5 timer siden): Reelen som @Felis snakker om ligger her. Jeg har fått mange meldinger fra folk som jobber med denne typen saker, og de sier uten unntak at dersom folk visste,ville de aldri lagt noe som helst om barna sine ut på nett. Mange har også fortalt meg at chatloggen som er sitert ordrett her, har fått dem til å slette alt gammelt innhold fra egne sosiale medier, til tross for at de har små og lukkede profiler. Folk må vite dette! Les nrk nå. Enda en mann er pågrepet i dag. Link til min Instagram: https://www.instagram.com/reel/CnFSr0JqK-w/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Dette var hard kost. Skremmende og veldig urovekkende/forstyrrende å tenke på at slike menn går rundt i samfunnet og fremstår som normale. Viktig at dette kommer frem for å bevisstgjøre folk på at dette faktisk skjer. For når folk flest deler bilder av sine barn er det bare så absurd og utenkelig at noen skal finne noe som helst seksuelt med det. Men det må vi bli mer bevisst på, at disse uskyldige barnebildene kan havne i feil hender. Men så er det også forskjell på en vanlig mor med 300 følgere, lukket profil, som viser feriebilder og en influencer som cbe som har flere hundre tusen følgere og åpen profil der all verdens pedofile kan se. 26 3
Hunter7 Skrevet 26. juni 2023 #84329 Skrevet 26. juni 2023 5 hours ago, tøydokka said: Dette var hard kost. Skremmende og veldig urovekkende/forstyrrende å tenke på at slike menn går rundt i samfunnet og fremstår som normale. Viktig at dette kommer frem for å bevisstgjøre folk på at dette faktisk skjer. For når folk flest deler bilder av sine barn er det bare så absurd og utenkelig at noen skal finne noe som helst seksuelt med det. Men det må vi bli mer bevisst på, at disse uskyldige barnebildene kan havne i feil hender. Men så er det også forskjell på en vanlig mor med 300 følgere, lukket profil, som viser feriebilder og en influencer som cbe som har flere hundre tusen følgere og åpen profil der all verdens pedofile kan se. Som om dette ikke var forstemmende nok, så finnes det også kvinner som tilhører denne kategorien. For sistnevnte gruppe eksisterer det dessverre lite forskning og følgelig informasjon, men å tro at kvinner ikke kan være overgripere og/eller benytter seg av overgrepsmateriale er i beste fall naivt. 19 9
FruJohansen Skrevet 26. juni 2023 #84330 Skrevet 26. juni 2023 (endret) Hunter7 skrev (17 minutter siden): Som om dette ikke var forstemmende nok, så finnes det også kvinner som tilhører denne kategorien. For sistnevnte gruppe eksisterer det dessverre lite forskning og følgelig informasjon, men å tro at kvinner ikke kan være overgripere og/eller benytter seg av overgrepsmateriale er i beste fall naivt. Det stemmer. Etterforskning referert i Det Mørkeste Rommet, viser at kvinner (ofte mødre) også ofte har roller som tilrettelegger/formidler av overgrepsmateriale, eller i verste fall (egne) barn. For øvrig utelatert til denne trådens tema, men det er relevant ift diskusjon om risikofaktorer. Slutt å lese her hvis du ikke orker å vite dette: En mor var gjengitt i en chattelogg med en norsk mann. "You like to have sex with baby?" "Yes, baby, I looove to have sex with her." Barnet var hennes eget og var under ett år. Moren solgte innsyn til overgrep til betalende kunder på nettet fra barnet var 6 mnd. Endret 26. juni 2023 av FruJohansen 16 21
Gjest IreneV Skrevet 26. juni 2023 #84331 Skrevet 26. juni 2023 Jeg vet ikke om barna til Berg Eriksen er på sosiale medier, utover å være ansatt døgnet rundt av sine foreldre. Men vil linke til forskning som viser at empatisenteret i hjernen. selvfølelse og identitet kan ta skade, hos barn og unge som lar klikk, likes og shares styre hvordan de presenterer seg selv i sosiale medier. Barna får selvsagt med seg hva som "selger", så vil tro dette gjelder barn av influensere som eksponeres på nett: https://vc.bridgew.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1533&context=honors_proj "In the research article “Motivation for Selfie-Posting Mediates the Relationship Between Narcissism and Empathy” authors Caroline Salafia and Anurag Rimzhim describe how selfie posting is linked to narcissism and therefore, possibly a lack of empathy. study shows that those who are contributors to social media sites like Tik Tok are more concerned with becoming famous and getting praise. This is because adolescents are as Bosson states connecting to Cook and Kaiser’s research on preteens and identity, “intensively pre-occupied with their identity development” (467). However, Bosson notes that this fameseeking attitude that many contributors possess can lead to low self-esteem if their profile or content does not become as popular as they had hoped. Building from multiple research articles on social media sites and identity, Bosson states in her article, “A study found that adolescents preferred those SNS platforms which allowed them to construct visual identities; where definition of success was measured by social recognition and the number of followers and likes they had received”
Populært innlegg Katten89 Skrevet 26. juni 2023 Populært innlegg #84332 Skrevet 26. juni 2023 Imblar skrev (På 23.6.2023 den 7.21): Vaset rundt på IG nå, og ramlet innom podcast-kontoen. Nå er det vel et par uker siden de ville gi seg fordi de hadde holdt på med det en «god stund». Kom åpenbart litt brått, siden de rett før planla covershoot. 🤷🏼♀️ Legg merke til spiseforstyrrelses-tendensene i dette bildet. Du skal tenke i de baner for å se det, men de som vet de vet. For det første - det er INGEN som lesser på tre croissanter og 7-10 makroner på tallerkenen sin. Dette kunne vært et serveringsfat, men det er tydelig to porsjoner. Det blir så absurd mye søtsaker at det blir urealistisk. Legg også merke til at begge to STÅR og spiser. De har ikke satt seg ned for å hygge seg og spise, de poserer mens de later som om de spiser søtsaker på en måte som får alle til å skjønne at dette spiser de faktisk ikke. De er sterke nok til å motstå fristelsen og holde seg tynne. Det som skjedde etter denne photoshooten var at fruen måket alt rett ned i søppelbøtta. Kakene er bare kulisser for å prøve å fremstå på en viss måte (hva de egentlig tenkte er ikke godt å si). Hadde dette vært et ekte øyeblikk hadde de sittet i sofaen og faktisk spist. Hun skriver at dette ikke er covershoot - men et podcastbilde. Altsa, det er liksom et glimt av hvordan det ser ut når de spiller inn podcast? Alt er bare skuespill. Vennskapet dem i mellom, den hektiske "karrieren", Treningsappen, utseendet, Det vellykkede livet. Alt sammen et spill for galleriet. Falskt. Som plastikkblomster. Det finnes dem som vanner plastikkblomstene også, men vi som er her inne ser at det ikke er ekte. 50 19
Katten89 Skrevet 26. juni 2023 #84333 Skrevet 26. juni 2023 Ikke er det kaffe i koppene heller.. 20 3
AntiBullshit Skrevet 26. juni 2023 #84334 Skrevet 26. juni 2023 (endret) Fatter ikke at noen kan gå med sånne udyr av noen skibriller uironisk. Ser helt vanvittig harry ut. Når man attpå til vet at fruen også er typen til å gå rundt med falske designervesker og photoshoper hunden på julekortene så må en vel kunne si at estetikken hennes virkelig noe for seg selv, men vanskelig å skjønne hvilket publikum hun prøver å innynde seg hos. Endret 26. juni 2023 av AntiBullshit 30 1
Isola2 Skrevet 26. juni 2023 #84335 Skrevet 26. juni 2023 AntiBullshit skrev (23 minutter siden): Fatter ikke at noen kan gå med sånne udyr av noen skibriller uironisk. Ser helt vanvittig harry ut. Når man attpå til vet at fruen også er typen til å gå rundt med falske designervesker og photoshoper hunden på julekortene så må en vel kunne si at estetikken hennes virkelig noe for seg selv, men vanskelig å skjønne hvilket publikum hun prøver å innynde seg hos. Alt som er stort og overdimensjonert får henne til å se mindre og petite ut…derav valget.. 33 10
Snødronninga Skrevet 26. juni 2023 #84336 Skrevet 26. juni 2023 AntiBullshit skrev (40 minutter siden): Fatter ikke at noen kan gå med sånne udyr av noen skibriller uironisk. Ser helt vanvittig harry ut. Når man attpå til vet at fruen også er typen til å gå rundt med falske designervesker og photoshoper hunden på julekortene så må en vel kunne si at estetikken hennes virkelig noe for seg selv, men vanskelig å skjønne hvilket publikum hun prøver å innynde seg hos. Jeg så det og tenkte at dette må være verdens største raske briller. Nok en selfie der det må poseres unaturlig og tilgjort. Er det virkelig aldri (!!?) mulig å bare være naturlig? 21
Frisk Frosk Skrevet 26. juni 2023 #84337 Skrevet 26. juni 2023 (endret) Isola2 skrev (34 minutter siden): Alt som er stort og overdimensjonert får henne til å se mindre og petite ut…derav valget.. "Kveldstur med Ozo 🥰" Men "kveldsturen" kan altså ikke tas uten posering for å få hode og hår (og briller) til å bli større. "Kveldsturen" kan ikke gjøres uten proana-posering, som også innebærer å bevisst stramme underarm og hånd for å få frem sener i underarmen. "Kveldsturen" kan ikke gjøres uten filter som endrer hele hudstrukturen hennes, endrer hele ansiktet hennes, inkl. leppene (om hun ikke nå har fått injisert så mye at leppene er blitt så unaturlige for henne), det endrer halsen hennes og magen hennes, hårfestet. Der andre tar en kveldstur i solen og nyter livet, der tenker Caroline Berg Eriksen hvordan posere seg tynnest mulig, hvordan fremme proana, hvilket filter hun skal velge i kveld for å endre eget utseende. Det er visst ikke så farlig for CBE at hun og maken påfører egne barn enormt kroppspress, lærer dem opp til kunstige poseringer, redigerer deres utseende. Eller at hun og maken i ni-ti år har utsatt barna for risiko pga. eksponeringen de er blitt utsatt for. Neida, Caroline Berg Eriksen gjør som hun stolt erklærte på podkasten - får hun kritikk for å gjøre noe, da gjør hun bare enda mer av dette. Selv legitim kritikk og harde fakta, som @FruJohansen så treffende og skremmende la frem, fakta hele verdens fagfolk advarer på det sterkeste mot... det preller av på eierne av Treasure AS, Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen. Ikke vanskelig å tro at de sliter med søvn, som de begge har skrevet om utallige ganger... Og dette fra Caroline Berg Eriksen som i januar 2016 erklærte på egen blogg at hun elsket barna altfor høyt til å ville at de skulle vokse opp og se at mor hadde behov for å endre utseendet sitt... Endret 26. juni 2023 av Frisk Frosk Tillegg 29 1 10
Populært innlegg ingo Skrevet 26. juni 2023 Populært innlegg #84338 Skrevet 26. juni 2023 Den St.Hans-videoen… hva skal man si… Hva er det egentlig bedriften vil med denne? «Se på meg meg og min iscenesatte idyll?» Det er ikke et hyggelig øyeblikksbilde av hverdag eller midtsommerfeiring, det er ikke noe budskap, det er ekstremt oppstilt og uekte, unødvendig eksponering av barn og Jeg blir bare pinlig berørt av å se på det. Hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg jo tenkt at det var en spøk eller en morsom parodi på overregissert familieidyll. Men det underbygger jo bare oppfatningen min av denne cbe; må være tidenes mest umodne bedrift. 53
NettoppJa Skrevet 26. juni 2023 #84339 Skrevet 26. juni 2023 ingo skrev (16 minutter siden): Den St.Hans-videoen… hva skal man si… Hva er det egentlig bedriften vil med denne? «Se på meg meg og min iscenesatte idyll?» Det er ikke et hyggelig øyeblikksbilde av hverdag eller midtsommerfeiring, det er ikke noe budskap, det er ekstremt oppstilt og uekte, unødvendig eksponering av barn og Jeg blir bare pinlig berørt av å se på det. Hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg jo tenkt at det var en spøk eller en morsom parodi på overregissert familieidyll. Men det underbygger jo bare oppfatningen min av denne cbe; må være tidenes mest umodne bedrift. Jeg må bare si at jeg fatter ikke at resten av familien er med på skuespillet. Ikke i tvil om at de koser seg sammen med besteforeldre, tante og barnebarn, men at de bare må postes for enhver pris på SoMe??? 28
Frisk Frosk Skrevet 26. juni 2023 #84340 Skrevet 26. juni 2023 NettoppJa skrev (2 minutter siden): Jeg må bare si at jeg fatter ikke at resten av familien er med på skuespillet. Ikke i tvil om at de koser seg sammen med besteforeldre, tante og barnebarn, men at de bare må postes for enhver pris på SoMe??? Enig, jeg fatter det ikke! Det er jo heller ikke bare SoMe... det er Caroline Berg Eriksens bedriftskanal, det er innhold hun tjener penger på. I stedet for å stille opp og oppmuntre til slikt burde en ansvarlig familie med omtanke for barna oppi dette heller ta avstand, kreve at barna slapp å være foreldrebedriftens produkt også i familiesammenkomster, høytider, spesielle anledninger, ferier. At familien velger å stille opp og oppmuntre til dette er helt uforståelig og ufattelig ansvarsløst av dem. (Om noen mener man ikke kan diskutere familien rundt, så mener jeg man absolutt kan det da de selv velger å ta en offentlig rolle som representanter for og produktet til Treasure AS.) 30 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå