Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jo mer idyll og hjerter og «kjærlighet» som legges ut på influenserkontoer, jo mer overbevist blir jeg om at det er det motsatte som hersker i virkeligheten. Jeg ser bare at det bygges en fasade for å skjule at det egentlig står sørgelig til. Altså, dette er bare en beskrivelse av hvordan jeg oppfatter denne typen poster på SoMe.

• Liker 29
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frisk Frosk skrev (45 minutter siden):

Enig, jeg fatter det ikke!

Det er jo heller ikke bare SoMe... det er Caroline Berg Eriksens bedriftskanal, det er innhold hun tjener penger på.

I stedet for å stille opp og oppmuntre til slikt burde en ansvarlig familie med omtanke for barna oppi dette heller ta avstand, kreve at barna slapp å være foreldrebedriftens produkt også i familiesammenkomster, høytider, spesielle anledninger, ferier.

At familien velger å stille opp og oppmuntre til dette er helt uforståelig og ufattelig ansvarsløst av dem. (Om noen mener man ikke kan diskutere familien rundt, så mener jeg man absolutt kan det da de selv velger å ta en offentlig rolle som representanter for og produktet til Treasure AS.)

De er så stolte av «sjendis-familien» sin vet du 😉

• Liker 14
Skrevet (endret)
Isild skrev (På 20.6.2023 den 17.56):

"Driter i" er desverre nettopp det de gjør. Caroline sa det vel med andre ord i podcasten også - at det de får kritikk på, det gjør de bare mer av. 

Som noen trassige tenåringer, der altså, sjarmerende!

Blir gøy for de hvis avkommene har arvet denne egenskapen i tenårene. Kanskje de lærer da...men jeg holder ikke pusten🙃

Endret av Turkis Sau
  • Liker 11
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Enig, jeg fatter det ikke!

Det er jo heller ikke bare SoMe... det er Caroline Berg Eriksens bedriftskanal, det er innhold hun tjener penger på.

I stedet for å stille opp og oppmuntre til slikt burde en ansvarlig familie med omtanke for barna oppi dette heller ta avstand, kreve at barna slapp å være foreldrebedriftens produkt også i familiesammenkomster, høytider, spesielle anledninger, ferier.

At familien velger å stille opp og oppmuntre til dette er helt uforståelig og ufattelig ansvarsløst av dem. (Om noen mener man ikke kan diskutere familien rundt, så mener jeg man absolutt kan det da de selv velger å ta en offentlig rolle som representanter for og produktet til Treasure AS.)

De er samme ulla, alle sammen. Den filmen fra St Hans er litt i samme gate som salgsvideoen da de skulle selge huset i Siljan. Bare denne gangen selger de barna . 

Endret av Surikatt
  • Liker 32
  • Nyttig 5
Gjest IreneV
Skrevet (endret)
Turkis Sau skrev (41 minutter siden):

Som noen trassig tenåringer, der altså, sjarmerende!

Blir gøy for de hvis avkommene ar arvet denne egenskapen i tenårene. Kanskje de lærer da...men jeg holder ikke pusten🙃

Jeg gleder meg til barn av influencere selv blir influencere, som forteller "alt" om oppveksten sin. "Traumene", "løgnene", "hemmelighetene". Noe skal de jo leve av de også.

Endret av IreneV
Skrevet
Zenhouse skrev (55 minutter siden):

De er så stolte av «sjendis-familien» sin vet du 😉

Tante "heldige kaffekopp m.m." og de andre burde kanskje bruke mer tid på å beskytte familiens barn fremfor å heie på foreldrenes valg som fratar barna deres rettigheter og utsetter dem for risiko.

Dessverre ser det ikke ut til å skje :(

• Liker 28
Skrevet

Tatt steget fra å eksponere de små, som i seg selv er forkastelig, til at eldste nå også har begynt som innholdsprodusent til mors bedriftskanal, ref dagens storyer.

• Liker 28
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor mye kan man melke en St.Hans- krans? I dag er det mandag. Mon tro om de har eget årshjul med fem dager festival, fem dager St. Hans osv.? Netfit-appen tror jeg kanskje passer bedre inn i et livshjul.

• Liker 27
Skrevet (endret)
AntiBullshit skrev (3 timer siden):

Fatter ikke at noen kan gå med sånne udyr av noen skibriller uironisk. Ser helt vanvittig harry ut. Når man attpå til vet at fruen også er typen til å gå rundt med falske designervesker og photoshoper hunden på julekortene så må en vel kunne si at estetikken hennes virkelig noe for seg selv, men vanskelig å skjønne hvilket publikum hun prøver å innynde seg hos.

IMG_2484.jpeg

Av alle ting å kritisere, så tenker jeg at brillene er en smakssak, og den er delt, altså ingenting å gi kritikk for, men at hun har en litt uvanlig estitikk er helt riktig..

Alt kan ikke dras til pro-ana, samlet skjønner jeg at man kanskje fort hopper til den konklusjonen, selv om den er på kanten til overdrivelse..

Endret av MacBeth
  • Liker 6
Skrevet
IreneV skrev (40 minutter siden):

Jeg gleder meg til barn av influencere selv blir influencere, som forteller "alt" om oppveksten sin. "Traumene", "løgnene", "hemmelighetene". Noe skal de jo leve av de også.

Og sånn holder man liv i shendis-posisjonene.

Akk o ve.

• Liker 6
Skrevet
~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

Hvor mye kan man melke en St.Hans- krans? I dag er det mandag. Mon tro om de har eget årshjul med fem dager festival, fem dager St. Hans osv.? Netfit-appen tror jeg kanskje passer bedre inn i et livshjul.

Får hun  mange likes på det "idylliske" st.hansbildet da? ( er blokkert)

• Liker 4
Skrevet
AntiBullshit skrev (3 timer siden):

Fatter ikke at noen kan gå med sånne udyr av noen skibriller uironisk. Ser helt vanvittig harry ut. Når man attpå til vet at fruen også er typen til å gå rundt med falske designervesker og photoshoper hunden på julekortene så må en vel kunne si at estetikken hennes virkelig noe for seg selv, men vanskelig å skjønne hvilket publikum hun prøver å innynde seg hos.

IMG_2484.jpeg

Jeg hadde blitt støl i nakke, sener i armene, skulder, øvre og nedre rygg, overarm og underarm av å vrenge kroppen min sånn hver dag. 

Men men. Det slipper jeg heldigvis.

• Liker 9
Skrevet
19 minutter siden, ~ Ada ~ said:

Og det er faktisk verdens vakreste st. hanskrans(!) Har hun laget den selv? Blir helt matt av hvor perfekt hun må insistere på at alt rundt henne og hun selv er. Må være en utrolig kjedelig person å forholde seg til. Hund som slikker henne er også blitt en ny hit, ref dagens story. Nei, den kanalen der er virkelig meningsløs.

• Liker 25
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym90059005 skrev (52 minutter siden):

Tatt steget fra å eksponere de små, som i seg selv er forkastelig, til at eldste nå også har begynt som innholdsprodusent til mors bedriftskanal, ref dagens storyer.

Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Å, shit, der er eldste altså med på aktivt contentproduksjon på story. Skam deg, CBE. 

Forferdelig trist!

Dette er barn som ikke er samtykkekompetente, som ikke har mulighet til å forstå hva de faktisk er med på. Dette er helt uforsvarlig av Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen!

Caroline Berg Eriksen - søkte du Arbeidstilsynet for å få tillatelse til dette barnearbeidet? Ble det godkjent av Arbeidstilsynet? Hvordan utformet dere arbeidskontrakten med barnet, slik dere er pliktige til? Hvor mye lønn betaler du din datter for å skape innhold på din bedriftskanal?

• Liker 35
  • Nyttig 4
Skrevet
hvalstad45 skrev (7 minutter siden):

Og det er faktisk verdens vakreste st. hanskrans(!) Har hun laget den selv? Blir helt matt av hvor perfekt hun må insistere på at alt rundt henne og hun selv er. Må være en utrolig kjedelig person å forholde seg til. Hund som slikker henne er også blitt en ny hit, ref dagens story. Nei, den kanalen der er virkelig meningsløs.

Nei, kransen(e) er ikke laget selv - i en kommentar på IG-innlegget takker en blomsterbutikk for oppdraget med kransene. Perfeksjonismen jobber imot Caroline. Er enig med dere andre som opplever innholdet som iscenesatt, uekte og parodisk. 

Det å lage sin egen blomsterkrans er vel litt av selve kosen og forberedelsene. Plukke markblomster selv, sette sammen og binde opp. Kransen skal være personlig, og ikke perfekt. Tips til content til neste års feiring😉 - og ta barna med på prosessen - men - la dem la slippe og være innhold på sosiale medier😢😡

• Liker 35
  • Nyttig 3
Skrevet
hvalstad45 skrev (36 minutter siden):

Forstår ikke at det er lov snart jeg å kalle seg «influencer». De lever jo i en verden som ikke har rot i virkeligheten. Klart; vi ser jo ikke alt, men, jeg syns mange fronter sykelige ting. Jeg tenker på de unge i dag som lar seg påvirke. Ikke rart det blir mye psykiske problemer tilslutt. De vil gjerne ha samme kropp, hus, hjem osv. Blir dyrt også, om en skal følge med på alt🙈Ihvertfall umulig for meg som jobber turnus, mann i turnus, unger på aktiviteter, ikke fri tilgang til barnevakt osv. Livet «skjer» fra tid til annen, og i en hverdag har jeg ikke tid til det perfekte jeg. Jeg følger henne ikke, er bare innom fra tid til annen; men likevel; burde skjerme samfunnet snart fra disse. De har jo en enorm påvirkningskraft 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg oppfordrer til at folk begynner å melde fra til Arbeidstilsynet om alt barnearbeid som utføres av influencere:

https://tips.arbeidstilsynet.no/skjema/steg1-1

En varslerstorm om alle influencere som bruker egne barn til ulovlig barnearbeid vil vise myndighetene omfanget av dette ulovlige barnearbeidet.

Oppfordres spredt til andre tråder og steder som diskuterer influencere som utnytter egne barn i sin forretningsvirksomhet og som på den måten fratar barn deres rettigheter, privatlig og risiko.

Dette er ikke samtykkekompetente barn som settes i fare av egne foreldre.

Barnearbeid SKAL etter loven søkes om å få godkjent på forhånd, og det skal søkes om hvert oppdrag. Barna har rett på klare kontrakter og lønn for sitt arbeid, og oppdragsgiver/bedrift er pliktig å vise at barnas sikkerhet og rettigheter sikres.

Spre linken videre :)

Og tips Arbeidstilsynet om barnearbeidet slik at de blir klar over det enorme omfanget dette har fått og hvor mange barn dette faktisk gjelder!

• Liker 19
  • Nyttig 14
Skrevet

En annen ting - jeg er selv skyldig i dette, men har inntrykk av at flere av oss skriver det samme her inne.

Bedriftens navn er Treasures AS (ikke Treasure AS).

Viktig at vi bruker det korrekte firmanavnet, når f.eks. potensielle samarbeidspartnere søker informasjon om bedriften.

Så få med den s'en til slutt i firmanavnet.

• Liker 22
  • Nyttig 6
Skrevet
Ellevira skrev (1 time siden):

Får hun  mange likes på det "idylliske" st.hansbildet da? ( er blokkert)

Det vet jeg ikke, det var fra story for et par timer siden. 

Så ser jeg at de ikke har laget kransene selv, men bestilt fra blomsterbutikk. Står vel på det årshjulet,da: Husk å bestill x blomsterkranser til content St. Hans.

• Liker 16
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...