Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Det var vel Spamalot som kritiserte andre for å bruke ironi på en hånlig måte - men hvis han eller hun virkelig ønsker å kritisere noen som utnytter andre på en hånlig og latterliggjørende måte, så bør han eller hun kritisere det at Treasure AS og Caroline Berg Eriksen velger å latterliggjøre en helt normal person som gjorde det kroppen naturlig må gjøre, og velger å gjøre en for henne fremmed privatpersons toalett til en mulighet for Caroline selv å tjene penger  - fordi hun ikke selv er i stand til å skape et annet innhold. Og så kritiserer hun andre, som er  saklig i kritikk for hets og hat.

Til din informasjon så heter det "Two wrongs doesn't make one right"

Dvs at det å bruke latterliggjøring blir ikke bedre om CBE bruker latterliggjøring.

Faktisk blir det litt dobbeltmoral. Man ler når latterliggjøring brukes mot CBE men kritiserer heftig hvis CBE bruker det samme.

Og, ja, nå kommer det nok noen "Men jeg er ikke influenser..."-poster. For Gud bedre om man faktisk skulle ta ansvar for det man selv skriver.

Endret av Nudeldama
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nudeldama skrev (1 minutt siden):

Til din informasjon så heter det "Two wrongs doesn't make one right"

Dvs at det å bruke latterliggjøring blir ikke bedre om CBE bruker latterliggjøring.

Faktisk blir det litt dobbeltmoral. Man ler når latterliggjøring brukes mot CBE men kritiserer heftig hvis CBE bruker det samme.

Ironi er ikke nødvendigvis latterliggjøring eller hån, selv om du og andre kun vil tolke det slik.  Ironi brukes minst like mye humoristisk, uten at det har noen latterliggjørende meninger bak.

Å kritisere Treasure AS og Caroline Berg Eriksen for å latterliggjøre en uskyldige person som går på do for at Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen skal tjene penger på denne personen toalettbehov - DET er så kritikkverdig at det for evig og alltid burde vært kroken på døren for firmaet.

Eller, hva mener du om at Caroline Berg Eriksen bruker både egen bedrifts Instagram-konto og podkasten "LifebyCaroline" til å håne en uskyldig person for selv å tjene penger?

Eller hva mener du om overeksponeringen av barn de har holdt på med i nesten ti år?

Eller lovbruddene de stadig fortsetter å gjøre tross mange advarsler fra Helsetilsynet og Forbrukertilsynet?

• Liker 23
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (7 timer siden):

Skjønner ikke den der med å spørre leserne om spørsmål CBE skal svare på i podcasten. Hva er greia? Aldri sett andre med podcast gjøre det sånn. Tviler dessuten på at det svares på noe som helst av betydning. Skal de ikke lage innhold? Svare på spørsmål om CBE er ikke innhold, spør du meg. Det er som blogg og IG med lyd i stedet for tekst, men uten bilder. 

Og vil de svare sant???

Skrevet
Rastebenk skrev (7 timer siden):

90 % av IG-feeden siden i fjor sommer består av bilder tatt innenfor husets fire vegger 🤔

Det er enorm forskjell på livstil og hvordan de bruker fritiden bare på noen få år om man titter i den gamle bloggen og sammenlikner med hvordan de lever nå. 
nærmest total mangel på spons for tiden er nok årsak. 

• Liker 10
Skrevet
pøbelsara skrev (45 minutter siden):

Til din info så heter det «two wrongs don’t make one right».

:jepp:

Heter det ikke «.. a right.»? 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
LilleSnupp skrev (34 minutter siden):

Heter det ikke «.. a right.»? 

Oh, yes, du har rett. Jeg korrigerer. :jepp: Ble så opphengt i grammatikken der at jeg overså feil nr 2. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

(for sent ute)

Endret av Aricia
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kommer ikke over at de leste opp en veldig legitim kritikk om podden i podden sist (enig @Felis, bra kritikk!), men kritiserte den for å være ustrukturert😂😂😂

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Frøkenfryden skrev (2 timer siden):

Jeg kommer ikke over at de leste opp en veldig legitim kritikk om podden i podden sist (enig @Felis, bra kritikk!), men kritiserte den for å være ustrukturert😂😂😂

Jeg syntes ikke at kritikken var uryddig ustrukturert, men tør ikke komme med en kritikk,,, igjen,,

Endret av Jua
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
46 minutter siden, Jua said:

Jeg syntes ikke at kritikken var uryddig ustrukturert, men tør ikke komme med en kritikk,,, igjen,,

Jeg tror faktisk ikke de forsto kritikken i det de kaller tilbakemeldingen. Den var nok for fikst formulert for dem. 😊

• Liker 14
Skrevet
Irja skrev (16 timer siden):

Ja, hun sa det i poden. Venninnen (husker ikke navnet) virket også overrasket da hun fortalte det. Jeg tenkte at det kunne ikke stemme før jeg hørte podcasten, men joda! Hun fant seg ikke i å vente 7 min! Det var uhørt lang tid.

Stakar mann. Tenk om han satt der med mageproblemer, også står det ei utenfor å røsker i døra gjentatte ganger. 

Er vel ingen som gidder å sitte på et offentlig toalett mer enn nødvendig, så vedkommende hadde nok sine grunner. 

Å røske i håndtaket på et opptatt toalett er noe jeg ihvertfall har lært ungene at ikke er greit! Ufyselig oppførsel. Skjønner forøvrig ikke hva hun klager over, her fikk hun jo masse tid til å ta selfies på favoritt-lokasjonen. 

• Liker 24
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (16 timer siden):

Ikke bare latterliggjorde bedriftseier Caroline Berg Eriksen vedkommende som var på toalettet før henne - hun håner med sine poster på bedriftens Instagramkonto og i podkasten alle som faktisk har mage- tarmproblematikk eller andre medisinske utfordringer.

Ganske ironisk når man har Berg Eriksens egen mageproblematikk i mente, der smertestillende midler måtte benyttes:

Når det er sagt, får jeg jo faktisk vondt i magen av hvitt brød og karbohydrater

https://www.seher.no/kjendis/trengte-smertestillende-etter-dette-stuntet/64621240

Idag er visst verken brød, pasta eller karbohydrater noe problem, bare andres dotid.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 40
  • Nyttig 1
Skrevet
Blinkie skrev (14 timer siden):

Jeg hører ikke podcasten hennes, og kommer aldri til å gjøre det heller. Å vente i 7 minutter klarte hun altså ikke :o Det er ikke lang tid en gang. Får så holdt av mannen som satt inne på toalettet. ❤️

Ble vel hardt å måtte vente 7 minutter for å få tatt selfie på do. 

• Liker 17
Skrevet
CityCityBangBang skrev (2 timer siden):

Jeg tror faktisk ikke de forsto kritikken i det de kaller tilbakemeldingen. Den var nok for fikst formulert for dem. 😊

👍🌺

• Liker 3
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (44 minutter siden):

Ganske ironisk når man har Berg Eriksens egen mageproblematikk i mente, der smertestillende midler måtte benyttes:

Når det er sagt, får jeg jo faktisk vondt i magen av hvitt brød og karbohydrater

https://www.seher.no/kjendis/trengte-smertestillende-etter-dette-stuntet/64621240

Idag er visst verken brød, pasta eller karbohydrater noe problem, bare andres dotid.

Hardt å holde styr på alle falske narrativ de selv skaper, de har tross alt holdt på med det i 14 (?) år. Skal litt å holde styr på så mye rart.

Om det du linker til hadde stemt antar jeg at hun ville laget en stor sak av det på egne kanaler om hvordan hun ble kvitt det påståtte mageproblemet - hun ville jo fått mye oppmerksomhet og klikk om hun hadde slått det opp. Siden det ikke ble gjort er det ingen grunn til å tro på at det var reelt - det bare passet inn i narrativet de på den tiden ønsket å selge.

Det er jo et lite tankekors at etter at de la om kostholdet til brød, pasta og karbohydrater så synes de begge, ut fra det innholdet de presenterte før og nå, å ha fått langt mindre arbeidskapasitet nå enn de hadde før. Og sliter mer med sykdom, overbelastning og skader.

• Liker 31
Skrevet
Sol79 skrev (17 minutter siden):

Hva skjer med ansiktet og munnen på bunadstiktoken?

Det ser ut som filter helt uten kontroll..  

Jeg har btw stått i dokø da Caroline var inne på do med begge døtrene på vei hjem fra påskeferie. Tok ganske lang tid det også. Kjente ikke igjen henne siden hun ser helt annerledes ut på ordentlig, men døtrene var jo relativt gjenkjenbare da.

Hun har igjen filtrert seg til det ugjenkjennelige. Hvorfor? Hjelper det ikke med alle de fantastiske hudproduktene og salongbesøkene om ikke det skal legges filter på toppen av det hele som forandrer utseende totalt? Jeg synes det er så sykt. Det er flaut å se på. Men aller mest vitner det om ei dame som ikke tør vise seg uten filter. 

• Liker 34
  • Nyttig 1
Skrevet
Surikatt skrev (29 minutter siden):

Hun har igjen filtrert seg til det ugjenkjennelige. Hvorfor? Hjelper det ikke med alle de fantastiske hudproduktene og salongbesøkene om ikke det skal legges filter på toppen av det hele som forandrer utseende totalt? Jeg synes det er så sykt. Det er flaut å se på. Men aller mest vitner det om ei dame som ikke tør vise seg uten filter. 

Det må være vondt å slite så mye med å vise hvem man er :(

Det er så enkelt - gjør en stor sak om at NÅ har hun innsett at slik vil hun ikke fortsette. Så lage en sak med og uten filter, og at hun heretter kun vil vise eget utseende. DET hadde skapt respekt, det ville blitt hyllet.

Men neida, jo mer det kritikkverdige hun gjør kritiseres saklig, jo mer gjør hun av det kritikkverdige - selv om det skader andre, henne selv og egne barn pga. det kroppspresset hun skaper.

Trist utvikling for det som en gang var landets største blogger.

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...