Donpedro Skrevet 31. mars 2023 #80041 Skrevet 31. mars 2023 Drøyt hvordan Apollo 1 lyver på erfaringen til disse folka og 2 i det hele ratt mener de er gode nok til å fronte treningsreise med yoga. 24
Skrottefar Skrevet 31. mars 2023 #80042 Skrevet 31. mars 2023 Frisk Frosk skrev (7 timer siden): Om hun ikke ønsker at saken skal slås opp, så kan jeg forstå det. Det er nok en stor belastning å stå i, selv som anonym. Uansett er det flott at hun lot Fru Johansen ta saken. Men media trenger ikke bruke hennes navn eller bilde av henne for å omtale saken, ikke så lenge de har sett all dokumentasjon på at det stemmer. De kan beskytte sine kilder. Ja, det tenker jeg også, men kan jo hende at hun har bedt mediene om å ikke skrive noe om det for alt hva vi vet, uansett så burde det bli omtalt. Jeg husker ikke helt hvor jeg leste det, om det var her inne eller på Discord, men en debattant skrev noe om at det var et medie som kanskje kunne tenke seg å skrive om saken, men de ville se det an 7 1
Toppfuru Skrevet 31. mars 2023 #80043 Skrevet 31. mars 2023 (endret) Nå skal jeg være djevelens advokat et øyeblikk. Jeg forstår hvorfor caroline oppfatter mange av de som legger igjen kritiske kommentarer som «haters». Det er ikke vanskelig å se for seg hvor slitsomt det hadde vært om du hadde folk som fulgte med på alt du gjorde (les hva hun velger å legge ut) for så å komme med «velmente kritiske kommentarer» om hvordan det er feil. Mange folk følger henne jo med en kritisk innstilling (såkalte «haters»), imotsetning til «fans» som hyller alt du gjør. Og noe kritikk (rumpepute f.eks, jeg tror ikke hun har det, det er posering og kropp i bevegelse som er screenshotta her i hvertfall) drukner den mer viktige overordnede kritikken om barneeksponering, thinspo og proana. MEN når du er influenser kan du ikke velge å kun ha fans og ikke kritiske følgere. Du må tåle å bli sett med et kritisk blikk, og om man ikke er hardhuda nok til det er det rett og slett ikke yrket for deg. Endret 31. mars 2023 av Toppfuru Presisering 13 2
Scutum Skrevet 31. mars 2023 #80044 Skrevet 31. mars 2023 (endret) Toppfuru skrev (7 minutter siden): Nå skal jeg være djevelens advokat et øyeblikk. Jeg forstår hvorfor caroline oppfatter mange av de som legger igjen kritiske kommentarer som «haters». Det er ikke vanskelig å se for seg hvor slitsomt det hadde vært om du hadde folk som fulgte med på alt du gjorde for så å komme med «velmente kritiske kommentarer» om hva du heller burde gjøre. Mange folk her følger henne jo med en kritisk innstilling (såkalte «haters»), imotsetning til «fans» som hyller alt du gjør. Og noe kritikk (rumpepute f.eks, jeg tror ikke hun har det, det er posering og kropp i bevegelse som er screenshotta her i hvertfall) drukner den mer viktige overordnede kritikken om barneeksponering, thinspo og proana. MEN når du er influenser kan du ikke velge å kun ha fans og ikke kritiske følgere. Du må tåle å bli sett med et kritisk blikk, og om man ikke er hardhuda nok til det er det rett og slett ikke yrket for deg. Jeg vil faktisk argumentere at jeg står under samme kritiske blikk i min jobb innen HR, daglig. Det er høy forventning til at jeg presterer på et meget høyt profesjonelt nivå - og jeg kan forvente kritikk og konstruktiv tilbakemelding om jeg ikke presterer på et nivå jeg burde, eller handler saker korrekt arbeidsrettslig. Som seg hør og bør. Det er tross alt jobben min, yrket mitt, som jeg har valgt å være i. Yrket til CBE er å selge seg selv og sin identitet som en forbruksvare i sosiale medier. Da må hun også tåle kritikk når hun gjør ting eller ytrer ting innenfor sitt arbeidsfelt, som andre mener er kritikkverdig. Skal det holdes saklig? Selvfølgelig! Men man har, innen alle yrker, en standard og forholde seg til. Når man da opptrådt kritikkverdig - vil korreks være på sin plass. Endret 31. mars 2023 av Scutum 26 1 5
Populært innlegg FruRosa Skrevet 31. mars 2023 Populært innlegg #80045 Skrevet 31. mars 2023 "Folk som følger med på alt du gjør" ... Det er jo ikke det som skjer! Folk følger med på det bedriften CBE selv velger å dele, og diskusjonene oppstår rundt dette! Slutt å dele, så blir det slutt på diskusjonen! Enkelt! 51 6
Glufseguri Skrevet 31. mars 2023 #80046 Skrevet 31. mars 2023 Toppfuru skrev (19 minutter siden): Det er ikke vanskelig å se for seg hvor slitsomt det hadde vært om du hadde folk som fulgte med på alt du gjorde for så å komme med «velmente kritiske kommentarer» Jeg tror essensen er her at CBE as ikke føler selv de aldri gjør noe feil, så all kritikk er støy/hat/troll. Saklige kommentarer om reklamemerking etc havner i samme bås som rumpepute-spekulasjoner for DE kan aldri, aldri, aldri gjøre feil. 18
Toppfuru Skrevet 31. mars 2023 #80047 Skrevet 31. mars 2023 FruRosa skrev (Akkurat nå): "Folk som følger med på alt du gjør" ... Det er jo ikke det som skjer! Folk følger med på det bedriften CBE selv velger å dele, og diskusjonene oppstår rundt dette! Slutt å dele, så blir det slutt på diskusjonen! Enkelt! Jeg blir muligens litt misoppfattet her, jeg skrev slik jeg mistenker at caroline oppfatter situasjonen, og at det er derfor hun oppfatter kritikk som hat. Men jeg er jo helt enig i at hun faktisk bringer dette på seg selv ved å være influenser og dele det hun gjør. 10 1
Gjest Sirisiri10 Skrevet 31. mars 2023 #80048 Skrevet 31. mars 2023 Toppfuru skrev (30 minutter siden): Nå skal jeg være djevelens advokat et øyeblikk. Jeg forstår hvorfor caroline oppfatter mange av de som legger igjen kritiske kommentarer som «haters». Det er ikke vanskelig å se for seg hvor slitsomt det hadde vært om du hadde folk som fulgte med på alt du gjorde for så å komme med «velmente kritiske kommentarer» om hva du heller burde gjøre. Mange folk her følger henne jo med en kritisk innstilling (såkalte «haters»), imotsetning til «fans» som hyller alt du gjør. Og noe kritikk (rumpepute f.eks, jeg tror ikke hun har det, det er posering og kropp i bevegelse som er screenshotta her i hvertfall) drukner den mer viktige overordnede kritikken om barneeksponering, thinspo og proana. MEN når du er influenser kan du ikke velge å kun ha fans og ikke kritiske følgere. Du må tåle å bli sett med et kritisk blikk, og om man ikke er hardhuda nok til det er det rett og slett ikke yrket for deg. Ja, hun får mye hets. Og antagelig mye vi ikke ser også. Og mye konstruktiv kritikk drukner i dette. Men når mannen hun deler livet sitt med er et hakke verre enn noe jeg ihvertfall har lest, så blir fokuset hennes på hetsen helt meningsløst. Indirekte sier hun at det Lars gjør er greit, men å ta opp rumpepute er helt horribelt. Da kan man lure hvor selvinnsikten har tatt veien. En annen ting er at hun adresserer hets, men likevel eksponerer barna sine vel viten om at de kan oppleve det samme, bare i mye yngre og mer sårbar alder. Nok engang, hvor er selvinnsikten hen? En siste ting, hun lyver mye. Redigering, filter, trening etc. Hun legger jo rimelig godt opp til mye kritikk på egenhånd. Hun og Lars er ekstremt selvsentrert mennesker som ser ned på andre som ikke behandler dem som konge og dronning.
solmåneogstjerner Skrevet 31. mars 2023 #80049 Skrevet 31. mars 2023 Stargaze skrev (1 time siden): Tror jammen jeg hiver meg på en treningstur med han her. Ser jo så happy og relaxed ut etter trening… Fra spøk til alvor; en «coach» konto bør kanskje inspirere? Ikke veldig oppløftende og inspirerende dette.. Oi, han ser jo kjempeskummel ut. Nei, blir ikke fristet til tur med han her. Verken til Syden eller i skogen.... 24
K_mb Skrevet 31. mars 2023 #80050 Skrevet 31. mars 2023 Stargaze skrev (1 time siden): Tror jammen jeg hiver meg på en treningstur med han her. Ser jo så happy og relaxed ut etter trening… Fra spøk til alvor; en «coach» konto bør kanskje inspirere? Ikke veldig oppløftende og inspirerende dette.. En som prøver å se barsk ut 🤣 Ser bare creepy ut, og gjenspeiler inntrykket jeg har av fyren. 23
Bringebæret Skrevet 31. mars 2023 #80051 Skrevet 31. mars 2023 (endret) https://tenor.com/view/hes-an-angry-elf-buddy-the-elf-will-ferrell-gif-10312365 Neida, det var en dårlig spøk. Men alvorlig talt, hvorfor se så bisk ut hele tiden Lasse? Smil litt, kanskje det vil kle deg? Endret 31. mars 2023 av Bringebæret 8
Loboto Skrevet 31. mars 2023 #80052 Skrevet 31. mars 2023 Bringebæret skrev (12 minutter siden): https://tenor.com/view/hes-an-angry-elf-buddy-the-elf-will-ferrell-gif-10312365 Neida, det var en dårlig spøk. Men alvorlig talt, hvorfor se så bisk ut hele tiden Lasse? Smil litt, kanskje det vil kle deg? For en merkelig ting å påpeke i denne tråden. Et bilde av annen syeminingkaliber og det knyttes opp mot tidligere historier og masse annet fjas. Er da helt innafor å ville dele sort hvitt bilder iblant fremfor fargeglade med smil. Ang å smile, så er vel det noe tråden utallige ganger klager på. Hvordan de smiler. Hva skjedde med konstruktiv kritikk. For dette er IKKE det. 4 3
Gjest Sirisiri10 Skrevet 31. mars 2023 #80053 Skrevet 31. mars 2023 Loboto skrev (13 minutter siden): For en merkelig ting å påpeke i denne tråden. Et bilde av annen syeminingkaliber og det knyttes opp mot tidligere historier og masse annet fjas. Er da helt innafor å ville dele sort hvitt bilder iblant fremfor fargeglade med smil. Ang å smile, så er vel det noe tråden utallige ganger klager på. Hvordan de smiler. Hva skjedde med konstruktiv kritikk. For dette er IKKE det. Jeg tror folk, inkl meg selv, er så frustrerte over dette paret at man noen ganger "detter" litt ut og kommer med kommentarer som dette. Uansett om han smiler, er sur, sort/hvitt bilde, fargebilde er han den samme personen. Når man vet hvordan en person er så skinner dette igjennom på bilde og trigger nok denne urritasjonen og litt usaklig kritikk. Det er forståelig, men samtidig ikke nødvendig nei.
Loboto Skrevet 31. mars 2023 #80054 Skrevet 31. mars 2023 (endret) Sirisiri10 skrev (19 minutter siden): Jeg tror folk, inkl meg selv, er så frustrerte over dette paret at man noen ganger "detter" litt ut og kommer med kommentarer som dette. Uansett om han smiler, er sur, sort/hvitt bilde, fargebilde er han den samme personen. Når man vet hvordan en person er så skinner dette igjennom på bilde og trigger nok denne urritasjonen og litt usaklig kritikk. Det er forståelig, men samtidig ikke nødvendig nei. Ja jeg er enig i det. Såkalt Halo effekt. En annen effekt som kan være nyttig for brukere av dette underforum er faktumet at når man selv gjør feil (som å skrive stygge eller usaklig kritikk) så tilskriver man alltid årsaken til feilen til situasjonen og andre. (Som i ditt innlegg her hvor det er andres balgrunn som gir grunnlagfor å kommentere usaklig) Noe jeg er uenig i. Når andre gjør noe feil eller kritikkverdig derimot, tilskrives det alltid deres moral eller personlighet. Og ALDRI situasjonen rundt. (At de tar de valg de gjør pga falskhet, fordi han er farlig osv) Noe som ikke nødvendigvis stemmer. Verdt å være obs på. Når man snakker om andre. Endret 31. mars 2023 av Loboto 4 1 6
Fibonacci Skrevet 31. mars 2023 #80055 Skrevet 31. mars 2023 (endret) Jeg skjønner at Caroline føler det belastende å få så mye kritikk og negative kommentarer, og jeg reagerer ofte selv på ting som skrives i denne tråden - usakligheter og ting som går på hennes person. Men det blir så veldig sort/hvitt å sause all kritikken sammen og kalle alle her inne for nettroll som kun er ute etter en ting: å ødelegge for henne. Jeg skriver ikke her inne så ofte, men når jeg gjør det er det fordi jeg synes det er viktig å diskutere skadelig påvirkning fra influencere. Jeg ønsker ikke å ødelegge en persons levebrød, eller å «ta» denne personen. Jeg ønsker å være med på å belyse og bevisstgjøre andre, med tanke på influencerens skadelige påvirkning - ekstrem posering, filterbruk, kroppspress, overtrening, små matporsjoner, utlevering av barn (som hun påstår er en ikke-sak). Det slår meg også at influenceren har et svært snevert og innovervendt fokus. Det hadde gledet meg enormt om hun kunne fokusere på viktige saker og faktisk vist et engasjement for noe annet enn seg selv, slik mange andre influencere gjør. Podkasten føles veldig som et one-woman-show, og denne uken kun med ett tema: hvor synd det er på Caroline. Sorry, men dette faller på sin egen urimelighet. Netthets og netthat er en uting, men det blir en grov forenkling å påstå at CBE er «forfulgt» av denne tråden og de som skriver i den. Her skriver en hel masse forskjellige folk, som alle har et liv og andre ting de engasjerer seg i. I tillegg har en rekke navngitte og kjente fagfolk uttalt seg kritisk til influencervirksomheten, og det er godt kjent at politiet og Kripos advarer mot deling av barnebilder, pluss at Barnekonvensjonen gir barn rett til privatliv og beskyttelse av digital identitet. Endret 31. mars 2023 av Fibonacci 33 1 6
Populært innlegg Felis Skrevet 31. mars 2023 Populært innlegg #80057 Skrevet 31. mars 2023 (endret) Jeg må redigere innlegget litt for å legge til lenke, siden jeg bruker en del siteringer. Jeg vil jo helst ikke komme med uklare formuleringer om ting som er så viktig, for det skapes lett sannheter av rykter på dette forumet, i følge Caroline, som ikke har vært her på flere år. Jeg har også valgt å konsentrere meg kun om delen som har med netthat å gjøre, siden resten er til forveksling likt alle andre episoder. Det skjer jo ikke all verdens i livene deres... https://podtail.com/en/podcast/life-by-caroline/ -Du? Merker du noe til at klokka er stit? Susan innleder dagens episode med gravrøst og Caroline trodde hun skulle stille et "dypt" spørsmål, og så var det bare DET... Caroline merket bare at hun var lys våken da hun skulle legge seg. Susan merket at hun ikke klarte å stå opp, men så hadde hun syke barn, så det gjorde ikke noe. Susan lurer på om Caroline er for eller imot å stille klokka, men den debatten der orker ikke Caroline. Men de klarer å svi av 2 minutter og 45 sekunder på temaet. Bare 45 minutter igjen... Hva har damene gjort siden sist? Susan har malt i huset sitt og så har hun vært på sjino (kino) med ungene sine. Det er ikke så mye annet å fortelle om herifra... -Nei, svarer Caroline, og legger til at Susan har vært flink. Jeg er litt usikker på hva Susan har vært flink til, for det høres ikke veldig krevende ut, men Caroline sier det i et sånt tonefall som man bruker til små barn, så kanskje hun mener det mer som trøst enn ros? Caroline sitt liv er ikke særlig mye mer innholdsrikt. Hun har ryddet i et skap, trent og i tre uker forsøkt å legge planer med et vennepar, men venneparet avlyser hele tiden fordi de har blitt syke. Og de HAR blitt syke, det er ikke sånn at de forsøker å unngå oss, altså! sier hun og ler. -Are you sure? spør Susan med gravrøsten sin. Pussig, nå sa hun akkurat det jeg tenkte... Caroline hadde gjester på fredag, og de fikk selvfølgelig servert pasta. Dagen etter skulle det andre venneparet komme, men da hadde datteren "spysjuken" og Caroline er livredd for "spysjuken" etter at hun hadde den i fjor. Og så drar hun i gang en recap av fjorårets spysjuke igjen.... Hun forteller at det hadde vært tema under middagen på fredag også, og jeg undrer igjen om det er vanlig å prate så mye om forskjellige former for avføring som CBE tilsynelatende gjør? Er det jeg som er prippen som ikke synes dette er underholdende på en podcast? Tankene mine går til venneparet som satt der og prøvde å spise beige pasta mens de fikk høre om hvordan Caroline satt på do med ei bøtte i fanget. Caroline skifter heldigvis samtaleemne og går over til at løpet i Drammen snart står for tur. Dessverre avspores hun av en lang monolog om mensen. Jeg orker ikke... Er det noen som har noe imot at jeg spoler frem til netthat? Treningsinnslaget i podcasten er denne gangen erstattet av Netthat, for både Caroline og Susan har lyst til å snakke om det. Caroline har i hvert fall noen punkter hun har lyst til å snakke om. Hun starter litt "kjenerelt" med definisjonen av netthat. Hun leser opp definisjonen, så da antar jeg at hun kommer til å forholde seg til ekte netthat, ikke inflhuencerversjonen, hvor også saklig kritikk regnes med. Caroline vet at netthat er veldig-veldig utbredt blant unge, derfor har hun veldig-veldig lyst til å snakke med en yngre som har opplevt, eller opplever netthets. Gjerne en som går på ungdomsskolen eller videregående, og som ikke er offentlig. Her må jeg bare skyte inn at jeg håper ingen ungdommer tar kontakt for å la Caroline lage innhold av historien deres, for Caroline innehar ikke et eneste av de elementene som bør være på plass for å ta en slik samtale. Da tenker jeg ikke bare på normalt utviklet empati og forståelse, men også nettvett og konsekvensanalyse. Å stå frem offentlig med mobbesaker er kjent for å kunne slå begge veier, hvordan i all verden skal denne 36 år gamle selvopptatte husmoren ivareta en slik person og sørge for at personen ikke kommer i enda større problemer? Nei, Caroline! Bare NEI! Gjør heller noe med livet ditt og skaff deg innhold på den måten, ikke utnytt unge mennesker fordi du er for lat til å jobbe! (Dette gir meg flashbacks til den gangen Anne Brith travet inn på en ungdomsskole og intervjuet ungdommer om kroppspress. Null hensyn til andre, villig til å gå over liv for å skape interesse på SoMe) Caroline leser opp statistikk som viser at det er forskjell på netthat for kvinner og menn. Det er langt fler kvinner som mottar netthat og kvinner får mer har på person, mens menn får hat for kommentarer og meninger. Hvorfor inviterer hun ikke mannen sin i studio, han kan jo veldig mye om dette temaet. For eksempel kan han sikkert svare på hvorfor menn ofte tyr til kvinnenedsettende karakteristikker i stedet for å argumentere sak... Caroline har så lyst til å komme til roten av problemet, men det er så vanskelig fordi folk kan være anonyme. I starten av bloggkarrieren ble ikke Caroline overrasket over stygge kommentarer på bloggen, for hun kommer jo fra Sarpsborg. Og der fikk hun mye kommentarer og folk som snakket drit om henne, fordi hun var jålete. Det taklet ikke sarpingene. En gang hun tok bussen til skolen og da hadde to russ begynt å prate høyt om at de skulle ta med sminkefjerner på skolen og vaske av sminken til Caroline og klippe av håret hennes. Caroline ble ikke så redd, hun tenkte bare "bring it on". Men hun begynte å ta med seg en liten hårspray under jakka. En dag ble hun forfulgt av tre russejenter med saks, og det ble en svært dramatisk situasjon på et handicap-toalett. Situasjonen ble avverget av hårspray og en lærer. Etter det måtte faren til Caroline kjøre henne til skolen og følge henne til klasserommet. Dette har gjort Caroline hardhudet, sier hun. I starten fikk Caroline mest kommentarer på kropp. Men etterhvert har det eskalert. Nå får hun hat for alt hun gjør. Hun kan ikke gjøre noe riktig, for de hakker på henne for alt. "De" kaller kommentarer om eksponering av barn for konstruktiv kritikk. Men Caroline ser hva hun legger ut på sin egen kanal og føler ikke at det stemmer. Hennes eksponering av barn er ikke på noen måte ekstrem. Bla gjennom ferden min, følg med på story... Nå er det over en uke siden hun filmet de sist, sier hun Susan drar i gang en lang monolog, noe med å lære mens man går.... Jeg er ganske sikker på at Susan ikke kan lære og gå samtidig Nå har veldig mange av de menneskene som ikke liker Caroline samlet seg på et forum, sier Caroline. Og der inne sitter de... Og jeg er bevisst IKKE inne på... altså det kan man ikke... Her kommer anekdoten om søsteren. De dikter opp ting, asså tror de så hardt på det selv... at det blir en sånn besettelse... Omtrent som denne historien Caroline serverer om søsteren... Nå har "de" (brukerne på KG) fått for seg at Caroline er ekstremt drøy på eksponering av barn, at nå er det en sannhet for dem... Assa jeg vet jo at det er TUSENVIS av sider hvor de diskuterer meg og mitt liv og Alt jeg legger ut Hver., Eneste. Dag. Og jeg syns det er SÅ sykt! For det første, hvor får de tiden? Hvordan har de tid til å sitte og grave i et annet menneskes ... kall det liv, på den måten? FATTER det ikke. Og hvor kommer interessen fra? Her kan jeg bare svare for meg selv, Caroline, men jeg skal ikke male noe og har ingen skap å rydde denne uka, så dette har jeg fint tid til. Når det kommer til interessen, så skal jeg innrømme at jeg nok er over middels interessert i personer som ikke oppfører seg helt A4. Og ved å gjøre netthat til content i bedriftskanalen din, samtidig som du er gift med Norges største nettroll, en kvinnefiendtlig mobber som attpåtil forfølger, truer og ødelegger eiendelen til fremmede kvinner, det gjorde deg til ett av de mest interessante menneskene i Norge denne uka. For meg. Hvorfor velger du å bruke tiden din på et menneske du ikke liker? hvis du ikke liker noe, er det da så vanskelig å la vær å følge med? Sier Caroline Caroline mimrer tilbake til tiden i Siljan. da fikk hun seg en stalker, for hun fulgte veldig med og hun var ikke redd for å fortelle Caroline hva hun syntes. Caroline fant ut hvem damen var fordi hun brukte sin egen epostadresse. Da søkte Caroline kvinnen opp på Facebook. Damen bodde i Tønsberg, som er rett i nærheten, og da Caroline skulle flytte hadde damen skrevet at hun var glad for at hun aldri skulle se henne igjen. Hun skulle ønske Caroline bare forsvant, for da hadde hun sluppet å følge med på henne. Caroline syntes det var drøyt å skrive (enig) og hvor vanskelig er det å bare la vær å følge med (enig, i dette tilfellet) Damen skrev til Caroline at hun ikke klarte å la være å følge med, det var som å se på en trafikkulykke. Hun måtte bare se. Det er de samme personene som går igjen, sier Caroline. Det er sikkert de samme på forumene også, tror Caroline. Caroline vet jo, det har kommet frem, at det de ønsker er at hun skal forsvinne. Det er derfor de holder på sånn. Og hvordan skal de få Caroline til å forsvinne? Jo, da må de ødelegge livsgrunnlaget hennes. Det er Instagram og Carolines samarbeidspartnere, og deres mål i livet er å ødelegge dette for Caroline. De sender eposter til alle samarbeidspartnerne Caroline har for å forsøke å ødelegge samarbeid. Hva tenker man med da, spør Caroline. Jeg føler meg ikke særlig truffet av dette, for jeg skriver ytterst sjeldent mailer til Carolines samarbeidspartnere. Jeg føler det er uredelig, all den tid hun ytterst sjeldent reklamerer for noe som er aktuelt for meg. Men mitt mål her i livet er på ingen måte å ødelegge livsgrunnlaget hennes. Tvert imot, jeg forstår at hun har forsørgeransvar for en mann og to mindreårige og at utsikt til en "normal" jobb er ytterst dårlige. Jeg har ikke noe ønske om at Caroline og familien hennes skal stå på bar bakke. Derfor ønsker jeg at hun gjorde jobben sin bedre. Lese seg opp på markedsføringsloven, slutte å bruke ungene sine og droppe thinspo. Jeg tror faktisk at dette hadde gjort inntjeningen større... Hvordan kan man stoppe disse menneskene, de er jo anonyme? Kan man få slutt på det? For Caroline må jo innrømme at uansett hvor hardhudet Caroline har vært, så kommer det til et punkt hvor hun ikke orker mer. Der er hun nå og der har hun åpenbart vært en stund, ref det hun leste tidligere, sier hun. Når du opplever netthets og trakassering, så kan du jo utvikle angst. Og så kjører hun en reprise på angstanfallene sine, med skjelvende stemme. Caroline vil ikke at trollene skal vinne, derfor vil hun gå all in. Sånn har hun alltid vært. Sånn var hun da hun var ung og jålete også. Da ville hun bare være enda mer extra. Nå vil hun bare dele enda mer. Susan føler at hun har vært stille lenge, så hun trekker en analogi til en treningstime som har imponerende lite relevans... Vi må være flinkere til å heie på hverandre, sier Susan. Hun presiserer at dette gjelder kvinner. Caroline mener vi må bli flinkere til å gi positive tilbakemeldinger. Gi et kompliment, hvis du ser noe du liker. Dette synes jeg er en veldig god oppfordring, dette burde vi alle bli flinkere til. Hva er det egentlig Caroline mottar så mye hat for? Det er akkurat som hun leser tankene mine, for endelig tar hun opp dette selv. Caroline sier det er veldig mye. Blant annet dette med barn. Men det føler Caroline at hun har lagt død, for det kan man ikke kritisere lenger. Så retter hun seg selv og sier at man kan kritisere og være uenig i de valgene hun tar når det kommer til hennes barn, men så må man bare akseptere at det hun legger ut er det hun er komfortabel med. De er foreldrene og de bestemmer og hvis du ikke kan akseptere det, så må du nesten bare avfølge og komme deg videre Andre ting de på forumet, trollene, henger seg opp i er dette med kropp. Det er for mye fokus på kropp. Hvordan vet hun det, tenker jeg, hun har jo ikke vært her inne siden søsteren ble diskutert...? Caroline innser glippen selv og legger til at hun vet dette fordi noen skrev det på DM på Netfit-kontoen en gang. Og så legger hun ut om en samtale hun visstnok har hatt med en person på DM, som høres ut som noe som er diktet opp på grunnlag av innhold i tråden... Caroline husker at en venninne sendte henne... (hun husker dessverre ikke hva hun sendte, eller hvordan) De mener at du står på en krakk når du lager mat på kjøkkenet ditt, fordi du ønsker å vise magen og lårene dine og magen din. Og da blir det en sannhet inne på det forumet, sier Caroline. Gratulerer med at du er helt fjern oppi hodet ditt hvis du tror at jeg gidder å ta frem en krakk bare fordi jeg skal vise kropp når jeg skal lage mat, Assa skjønner du hvor dumt det er? Kan jeg bare skyte inn at det er slike ting som gjør at du får "hat", Caroline? Når du lager deg et nett av løgner fordi du ikke vil innrømme sannheten, så blir det fristende for mange å dra litt i de løse trådene. Løsningen da er ikke å lyve enda mer. Hva med bare å innrømme at du leser på KG, og at du ikke liker det du leser? Men fordi de driver og drøfter det der inne, så blir det en sannhet. Det er bare sånne ting som faller på sin egen urimelighet og som de på en måte ilegger meg og gjør meg syk! Tygg litt på den, det er Kvinneguiden som gjør Caroline syk... Hvis dere noen gang viller dere inn på disse sinnsyke forumene, så bare vit at der er Så. Mye. Svada. Caroline er sikker på at det er 99% bare drit, men hun presiserer igjen at hun ikke har vært der inne, hun får det bare tilsendt fra venner og bekjente... Caroline har heller ikke pute i rumpa (det er så fremmed for henne at hun ikke engang klarer å formulere det....). Noen ganger er hun bare heldig med vinkelen. Det får hun også hat for. At hun ikke ser naturlig ut på bilder. Dette innrømmer Caroline at hun gjør, for hun ønsker å ta seg godt ut. På grunn av dette hatet er Caroline alltid redd før hun skal snakke eller skrive noe. Det blir hun litt fucka i hodet av, for hun kan aldri være seg selv. Dette er litt av det drøye Caroline må stå i, sier hun. Jeg oppsummerer: Krakk bak kjøkkenbenken, rumpepute og eksponering av barn. Jeg vil tro en del kvinnelige politikere hadde trukket et lettelsens sukk hvis dette var de verste tilbakemeldingene de fikk... Denne episoden kunne vært kjempemye lenger, sier Caroline. Litt usikker, hvis hun ikke har mer å komme med... Caroline skulle ønske det var tiltak rundt disse forumene. Hun skulle ønske at det ikke var mulig å være anonym, at man for eksempel måtte registrere seg med Altinn. Hun skjønner at det kanskje ikke lar seg gjøre, men det hadde vært en løsning, for da kan ikke folk være anonyme. Og så må de ha moderatorer som gjør jobben sin! For inne på dette forumet bryter de med alle personvernreglene som de selv har, så de som sitter med ansvaret for dette forumet bør gå litt i seg selv og se hva de kan gjøre for at ting skal bli litt mindre hett. Der er så mye usant og så mye usakligheter der inne at du kan... (ikke at hun leser selv, altså...) Caroline føler ikke at hun er ferdig med temaet, så dette skal de snakke mer om i flere episoder. Hun gjentar oppfordringen om en ungdom som skal prate om netthat i podcasten hennes. Hvis en av lytterne kjenner til noen som de kunne snakket med... Da kan du skrive til Caroline. Endret 31. mars 2023 av Felis 56 7 44
Gjest Kattedama Skrevet 31. mars 2023 #80058 Skrevet 31. mars 2023 I forbindelse med denne tråden så skal vi alle være glad for at vi kan være anonyme. Det samme burde Caroline også, ellers så ville LKE hatt det travelt med å oppsøke folk. Hadde blitt lite inntekt av slikt.
EmilieH Skrevet 31. mars 2023 #80059 Skrevet 31. mars 2023 Takk Felis for at du gidder! Jeg gidder ikke 2 minutter en gang av det svadaet der! 18 2 1
Sharpa VinterBerg Skrevet 31. mars 2023 #80060 Skrevet 31. mars 2023 Andrea59 skrev (1 time siden): Akkurat det er jeg ikke sikker på om er verifisert? Kom ikke fram i Frujohansens fortelling tror jeg - og mener det var én her inne som nevnte det (at det var henting av barn som var ærendet til kvinnen) - og så har den versjonen spredd seg - men jeg tror ikke det har blitt verifisert (?). (Om ikke det er sant: historien er ille nok uten den detaljen - og saken devalueres ved å legge på feil. Og gir dem vann på møllen om sladderen her inne på KG) Var inne og sjekket Fru J, fant ikke noe om henting av barn der. Må ha fått det herfra.. takk for beskjed. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå