Populært innlegg Kaputt Skrevet 30. august 2019 Populært innlegg #7581 Skrevet 30. august 2019 (endret) Det JEG synes er topp med CBE, er at jeg kan bruke henne som et eksempel for min datter i tenårene - når jeg skal vise at man IKKE skal tro alt man ser. Dro frem bildet som var lagt ut her tatt av Tv2, og sammenliknet med et bilde av henne fra insta. "Oi!", sa min datter. Endret 30. august 2019 av Kaputt 55
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7582 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, Tabris skrev: Hvorfor skal jeg det? Det er så forskjellig hva som kan inspirere folk til å trene, det er helt subjektivt og individuelt. Så lenge man blir inspirert til å være mer aktiv, hvorfor er det tragisk? Jeg har svart på hvorfor og hva som er bakgrunnen for det jeg skrev om «tragisk».
Levina Skrevet 30. august 2019 #7583 Skrevet 30. august 2019 13 minutter siden, virkelig skrev: De som skriker mest om kroppen til CBE og det som legges ut av lettkledde bilder og som spiller på kropp, er de som syntes det er greit at Helene Drage gjør det samme. Det er vistnok helt innafor å gjøre det om du er stor, men ikke om du er slank og veltrent. Da skaper det kroppspress. Hvilke ungdom følger en blogger på over 30, gift og mamma til to. Vil tro dette er et større problem med Fynkygine da, der er det lettkledde bilder, bikini og pupp, og langt flere likes og følgere. Og garantert mye unge mennesker som følger, spesielt siden hun har med brødrene sine til stadighet som garantert unge jenter digger. Men den bloggertråden her inne er det ikke mye aktivitet i. Så regnestykket er ikke vanskelig når det kommer til hvorfor CBE absolutt skal under lupen på alt 24/7 Veldig godt poeng og en ser dobbeltmoralen her. 4
Halle-Palle Skrevet 30. august 2019 #7584 Skrevet 30. august 2019 1 time siden, Lin10 skrev: Dere som er interessert i å zoome inn og kritisere, så har hun lagt ut en nytt bikinibilde🙈 Fysj a meg ...går ikke ann å vise seg sånn vel, og t.o.m slank og tobarnsmor🤭 Gjør du deg til, eller går poengene rett over hodet på deg? Beklager, men jeg må virkelig bare få spør. 34
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7585 Skrevet 30. august 2019 (endret) 2 minutter siden, Tabris skrev: Hva som helst kan motivere hvem som helst til hva som helst. Vi har subjektive forhistorier. Jeg kan få klump i halsen av en reklamefilm andre synes er latterlig. Så hyggelig! Og det beste av alt er at du ikke vet en ting om de som er på reklamen, fordi de ikke er influencere. Historiefortelling og illusjoner over tid er ikke reklamefilmer sin greie. Endret 30. august 2019 av lillesnøfnugg
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7586 Skrevet 30. august 2019 4 minutter siden, Tabris skrev: Hvorfor skal jeg det? Det er så forskjellig hva som kan inspirere folk til å trene, det er helt subjektivt og individuelt. Så lenge man blir inspirert til å være mer aktiv, hvorfor er det tragisk? Så normale oppegående folk blir inspirert til å trene av bikinibilder av en influenser? Javel...
Tabris Skrevet 30. august 2019 #7587 Skrevet 30. august 2019 (endret) 4 minutter siden, lillesnøfnugg said: Så hyggelig! Og det beste av alt er at du ikke vet en ting om de som er på reklamen, fordi de ikke er influencere. Historiefortelling og illusjoner over tid er ikke reklamefilmer sin greie. (For å følge de spillereglene som er i denne tråden: Hvis jeg skriver: "Jeg vet det ikke er helt saklig, men...", så er alt jeg skriver etterpå innafor). Endret 30. august 2019 av Tabris 4
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7588 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, Tabris skrev: (For å følge de spillereglene som er i denne tråden: Hvis jeg skriver: "Jeg vet det ikke er helt saklig, men...", så er alt jeg skriver etterpå innafor). Tom for argumenter??
Tabris Skrevet 30. august 2019 #7589 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, lillesnøfnugg said: Tom for argumenter?? Nope. Du forstår dem bare ikke. 6
Gjest HarryDotter Skrevet 30. august 2019 #7590 Skrevet 30. august 2019 4 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Så normale oppegående folk blir inspirert til å trene av bikinibilder av en influenser? Javel... Djeezas...
LeneXCII Skrevet 30. august 2019 #7591 Skrevet 30. august 2019 10 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Driver nytt på nytt å pusher produktet på folk? Driver de med reklame? Ikke det? Da er det totalt irrelevant i denne sammenhengen. Hva er det du snakker om? Du må jo for f oppsøke denne bloggen selv! 3
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7592 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, Tabris skrev: Nope. Du forstår dem bare ikke. Joda, det jeg forstå er at dette er meningsløst 🤷🏼♀️
Halle-Palle Skrevet 30. august 2019 #7593 Skrevet 30. august 2019 38 minutter siden, Tabris skrev: Så hvis noen blir motivert til å trene av å se på/lese om CBE, så er det tragisk? Men ikke engang hun ser sånn ut? Bildet er et resultat av silikon, svært lite mat i forkant av fotoshooten, nøye innøvd positur med akkurat riktig vridning på div kroppsdeler og ikke minst en grundig etterbehandling av lys og skygge. Hva da med dem som virkelig blir inspirert og motivert? Men samme hvor lite de spiser og hvor mye de trener så får de ikke lik mage og fyldige pupper... Er ikke det litt tragisk? 37
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7594 Skrevet 30. august 2019 Akkurat nå, LeneXCII skrev: Hva er det du snakker om? Du må jo for f oppsøke denne bloggen selv! Heldigvis så trenger jeg ikke det 😊
Tabris Skrevet 30. august 2019 #7595 Skrevet 30. august 2019 Just now, Halle-Palle said: Men ikke engang hun ser sånn ut? Bildet er et resultat av silikon, svært lite mat i forkant av fotoshooten, nøye innøvd positur med akkurat riktig vridning på div kroppsdeler og ikke minst en grundig etterbehandling av lys og skygge. Hva da med dem som virkelig blir inspirert og motivert? Men samme hvor lite de spiser og hvor mye de trener så får de ikke lik mage og fyldige pupper... Er ikke det litt tragisk? Det vil jeg synes vil være trist. Hva med de som ikke forsøker å få mage og puppe som CBE, men bare blir motivert til å trene. Er ikke det bra? 6
LeneXCII Skrevet 30. august 2019 #7596 Skrevet 30. august 2019 (endret) 1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev: Heldigvis så trenger jeg ikke det 😊 Så da kan du ikke at hun pusher noe som helst, man oppsøker det selv Eller mener du at alle som skriver blogg, skal gjøre det slik at de "redder verden".... Endret 30. august 2019 av LeneXCII 3
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7597 Skrevet 30. august 2019 (endret) 4 timer siden, Halle-Palle skrev: Men ikke engang hun ser sånn ut? Bildet er et resultat av silikon, svært lite mat i forkant av fotoshooten, nøye innøvd positur med akkurat riktig vridning på div kroppsdeler og ikke minst en grundig etterbehandling av lys og skygge. Hva da med dem som virkelig blir inspirert og motivert? Men samme hvor lite de spiser og hvor mye de trener så får de ikke lik mage og fyldige pupper... Er ikke det litt tragisk? Neida, det er foreldrene feil hvis noen blir påvirket av kroppspress. Og man trenger en motvekt mot feite folk på internettet for det er jo absolutt et stort problem. Dessuten så må vi som brukere på KG som bruker fritiden vår på dette stå for våre meninger og handlinger slik CBE som tjener millioner gjennom sin Brønnøysund registrerte bedrift gjør. Dobbeltmoral og uetiske valg må alle stå for, uansett! Endret 30. august 2019 av lillesnøfnugg
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7598 Skrevet 30. august 2019 3 minutter siden, Tabris skrev: Det vil jeg synes vil være trist. Hva med de som ikke forsøker å få mage og puppe som CBE, men bare blir motivert til å trene. Er ikke det bra? Det var det jeg svarte deg et par sider siden. Så hvem forstår ikke?
Liver Skrevet 30. august 2019 #7599 Skrevet 30. august 2019 Kropp er topp, men det jeg reagerer på med dette bikinibildet er hvor fokuset ligger, og hva det skal formidle. Men, det som hadde vært interessant å vite er hvorfor noen mennesker har et stort behov for å få tilbakemelding på utseende av fremmede, mens andre klarer seg uten. Jeg har både vært slank, sterk og fresh, men har aldri hatt behov for at andre enn meg ser det. Eller til nøds de nærmeste, men det går mer på hvor sterk jeg er, ikkje hvor sterk jeg ser ut. Har det med usikkerhet å gjøre, et behov for å bli sett eller rushet likes gir? Dette hadde vært et interessant innlegg å lese, ikke bare fra fruen i CBE, men også mannen i bedriften. 25
tantesofie Skrevet 30. august 2019 #7600 Skrevet 30. august 2019 5 minutter siden, Tabris skrev: Det vil jeg synes vil være trist. Hva med de som ikke forsøker å få mage og puppe som CBE, men bare blir motivert til å trene. Er ikke det bra? Nå er det faktisk masse forskning som viser at dette ikke er tilfelle. Å se lettkledde bilder av den sosialt definerte idealkroppen er vist å negativ påvirke hvordan du ser på fin egen kropp. IG regnes som versting da bildefokuset er så ensidig. De unge trener stadig mindre, men har stadig dårligere selvbilde. Så selv om det sikkert finnes unntak er det hevet over tvil at det for det store flertallet (og ikke bare de unge) gir slike bilder bare dårlig selvbilde og ikke treningsmotivasjon. 30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå