Populært innlegg Kollontaj Skrevet 10. oktober 2022 Populært innlegg #69421 Del Skrevet 10. oktober 2022 Levina skrev (29 minutter siden): Prøv å gå litt videre.. Jeg mener at veskene er ekte. Men om CBE hadde ønsket å kjøpe replika, så må det være opp til henne bestemme, uten å blir utsatt for en fordømmende holdning. Det er IKKE straffbart eller ulovlig og kjøpe er par designer vesker i replika i utlandet og ta de med til Norge for eget bruk. Skulle tro hun hadde kjøpt inn et parti designer vesker som hun skulle selge til andre under påskudd for at de var ekte. Begrepene» storm i et vannglass og gjøre en fjær til 5 høns» er godt beskrivende når man leser her inne. Siden du mener at helt tydelig fake vesker er ekte, kan du vise hva du ser det på? Forklaring, takk. (Replika blir feil ord å bruke, mener jeg, det er når man lager feks en statue for å vise hvordan originalen så/ser ut, fake designprodukter er kun for å tjene penger på andres design. Å kalle det replikavesker er kun for å få det til å høres mer fancy ut.) 44 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Wild Eyes Skrevet 10. oktober 2022 Populært innlegg #69422 Del Skrevet 10. oktober 2022 Levina skrev (1 time siden): Om de så ikke var ekte da.. hva har du med det å gjøre? Det er ikke ulovlig eller straffbart å kjøpe replika til privatbruk og bruke det. Det som ikke er lov er å kjøpe for å selge videre. Og selvfølgelig helt ulovlig å selge replika videre til andre og utgi det som ekte vare. Christian Dior vesken ser uansett ekte ut og den andre vesken vet jeg kan variere på utforming. Uansett så er det denne moraliserende holdningen som jeg reagerer på. Blande seg inn i andres valg enten det er hvor mye man trener, spiser, shopper eller viser av sine egne barn. Det er ingen som trenger å bevise noen til deg eller andre her inne. Ihverfall ikke CBE. Hun har ingen meldeplikt for noe hun gjør, ei heller vise kvitteringer på hva hun kjøper. Er så godt å se at hun lever sitt liv autentisk og ikke lar seg låse seg i hva andre folk mener. Veldig spesielt oppførsel av voksne folk og tro at at de kan styre et annet menneske. Er vel greit å avfølge når det nærmest er altoppslukende å blande seg inn i hva denne influenceren gjør. Bare for å ta noe, Caroline bruker vel ikke vesken som en privatperson når bildene av den legges ut på bedriftens konto, vel? 45 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Scott Skrevet 10. oktober 2022 #69423 Del Skrevet 10. oktober 2022 @Levina Kan du rulle rundt, og gi labb også? 19 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 10. oktober 2022 #69424 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnnePåLande skrev (1 minutt siden): Hva du mener er ikke relevant.. Veskene er ikke ekte. CBE livnærer seg på en særdeles uetisk måte. Lovbrudd inkluderer også i forretningsmodellen. Dette forsvarer du her på forumet. Jeg forstår ikke hvilke lovbrudd som inngår i forretningsmodellen. Men da burde du snart innrapportere henne til rette etat. Det høres jo særdeles ille ut! At du vet at lovbrudd inngår bevisst i forretningsmodellen…rart hun får fortsette driften med disse « lovbruddene» da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 10. oktober 2022 #69425 Del Skrevet 10. oktober 2022 Frøken Scott skrev (4 minutter siden): @Levina Kan du rulle rundt, og gi labb også? Senga kaller for enkelte forstår jeg.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 10. oktober 2022 #69426 Del Skrevet 10. oktober 2022 Levina skrev (7 minutter siden): Senga kaller for enkelte forstår jeg.. Vi venter på bevisene. 18 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 10. oktober 2022 Populært innlegg #69427 Del Skrevet 10. oktober 2022 (endret) Levina skrev (8 minutter siden): Senga kaller for enkelte forstår jeg.. Mener du virkelig at hvis noe ikke er lovbrudd, så er det ok? Hva tenker du om etisk framferd? Hederlig oppførsel når man selger noe til noen? Hva tenker du om industrien rundt kommersiell piratkopiering? Synes du det er greit generelt, eller bare når enkelte influencere kjøper slike produkter? forøvrig har jeg også lest dine påstander om at veskene er ekte vare, og jeg lurer på om du ikke synes det er bittelitt flaut å drive å juge sånn at alle kan se det? Endret 10. oktober 2022 av pøbelsara 51 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 10. oktober 2022 #69428 Del Skrevet 10. oktober 2022 (endret) Ikke bare litt knaking i det allerede skjøre troverdighetsfundamentet til CBE.no og deres ivrigste forsvarere, det revner helt. Luftslott og løgn, det funker ikke lengre. Ps 5 reklameinnlegg på IG siden 1.juli. Endret 10. oktober 2022 av Kollontaj 30 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 10. oktober 2022 #69429 Del Skrevet 10. oktober 2022 Levina skrev (21 minutter siden): Jeg forstår ikke hvilke lovbrudd som inngår i forretningsmodellen. Men da burde du snart innrapportere henne til rette etat. Det høres jo særdeles ille ut! At du vet at lovbrudd inngår bevisst i forretningsmodellen…rart hun får fortsette driften med disse « lovbruddene» da. Du forstår ikke.. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 10. oktober 2022 #69430 Del Skrevet 10. oktober 2022 Levina skrev (22 minutter siden): Senga kaller for enkelte forstår jeg.. Vi er flere som venter på disse bevisene dine om at veskene er ekte. Puteflaut, Levina. 30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 10. oktober 2022 #69431 Del Skrevet 10. oktober 2022 Eks. på lovbrudd er alkohol i reklameinnlegg. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Snødronninga Skrevet 10. oktober 2022 Populært innlegg #69432 Del Skrevet 10. oktober 2022 (endret) Levina skrev (2 timer siden): Hun har ingen meldeplikt for noe hun gjør, ei heller vise kvitteringer på hva hun kjøper. Er så godt å se at hun lever sitt liv autentisk og ikke lar seg låse seg i hva andre folk mener. Morsomt at du bruker ordet "autentisk" for å beskrive CBE. Komisk, til og med. Autentisk er Synonym til original, sant, ekte, eksakt, legitim, sant blant andre og er antonym av fiktiv, falsk, kopi, etterligning, uekte, etc. Endret 10. oktober 2022 av Snødronninga 38 1 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 10. oktober 2022 #69433 Del Skrevet 10. oktober 2022 (endret) AnnePåLande skrev (6 timer siden): Vi er flere som venter på disse bevisene dine om at veskene er ekte. Puteflaut, Levina. Jeg har ikke kvitteringer eller sertifiseringsbevis for disse vesken. Men litt artig nå at fokuset er mer på hva jeg mener, når dere nå har fått generell informasjon at det ikke er ulovlig å eie en replika designerveske til privat bruk. Altså hvis CBE hadde ønsket å kjøpe replika så er det hverken ulovlig eller straffbart. Snakk om å lage en sak over noe som ikke er en sak. Flaut! Endret 11. oktober 2022 av Levina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 10. oktober 2022 #69434 Del Skrevet 10. oktober 2022 Levina skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke kvitteringer eller sertifiseringsbevis for disse vesken. Men litt artig nå at fokuset er mer på hva jeg mener, når dere nå har fått generell informasjonen at det ikke er ulovlig å eie en replika designerveske til privat bruk. Altså hvis CBE hadde ønsket å kjøpe replika så er det hverken ulovlig eller straffbart. Snakk om å lage en sak over noe som ikke er en sak. Flaut! Du trenger ikke kvitteringer etc, du trenger å vise - med bilder- hva du mener er bevis for ekthet. Bruk gjerne de bildene som andre har lagt inn i tråden. Du mener det ikke er flaut at denne autentiske (i alle dager!) influenceren viser frem fakevesker? 😶 38 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 10. oktober 2022 Populært innlegg #69435 Del Skrevet 10. oktober 2022 Levina skrev (5 minutter siden): Jeg har ikke kvitteringer eller sertifiseringsbevis for disse vesken. Men litt artig nå at fokuset er mer på hva jeg mener, når dere nå har fått generell informasjonsmøte at det ikke er ulovlig å eie en replika designerveske til privat bruk. Altså hvis CBE hadde ønsket å kjøpe replika så er det hverken ulovlig eller straffbart. Snakk om å lage en sak over noe som ikke er en sak. Flaut! Litt artig at du nå fokuserer på at det ikke er ulovlig å kjøpe kopivesker, i stedet for å hardnakket hevde at Caroline sine vesker er ekte. 55 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 10. oktober 2022 #69436 Del Skrevet 10. oktober 2022 @Levina Jeg skjønner at du ikke har forstått essensen i det med kjøp av piratkopier, så her er noe du bør lese https://velgekte.no/nyhetssamling/unnga-piratkopier-i-sommer/ Det handler om så mye, mye mer enn hvorvidt en influenser skal gjøre som hun vil. Hvis de veskene ikke er ekte forteller hun oss at hun støtter kriminell virksomhet. Så enkelt er det. 40 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 10. oktober 2022 #69437 Del Skrevet 10. oktober 2022 Levina skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke kvitteringer eller sertifiseringsbevis for disse vesken. Men litt artig nå at fokuset er mer på hva jeg mener, når dere nå har fått generell informasjonsmøte at det ikke er ulovlig å eie en replika designerveske til privat bruk. Altså hvis CBE hadde ønsket å kjøpe replika så er det hverken ulovlig eller straffbart. Snakk om å lage en sak over noe som ikke er en sak. Flaut! Du har hevdet at veskene er ekte. 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 10. oktober 2022 Populært innlegg #69438 Del Skrevet 10. oktober 2022 (endret) Fake varer/piratkopier kan ikke brukes i næringsvirksomhet, CBE.no er næringsvirksomhet. Å drive næringsvirksomhet med produkter som krenker en annens enerett er ikke lov i Norge. Hva regnes som næringsvirksomhet? produksjon av varer distribusjon av varer formidling av varer transport av varer direkte eller indirekte salg av varer markedsføring av varer bruk av varer i egen bedrift https://velgekte.no/import/lovlig-eller-ulovlig-import/ Endret 10. oktober 2022 av Kollontaj 28 1 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 10. oktober 2022 #69439 Del Skrevet 10. oktober 2022 Levina skrev (På 9.10.2022 den 19.32): På spring 21 kolleksjonen har de laget vesker hvor det står det Chloe` På håndtaket. Er ikke så uvanlig å forandre litt på design på veskene fra sesong til sesong. Avventer dokumentasjon. 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 10. oktober 2022 #69440 Del Skrevet 10. oktober 2022 Levina skrev (På 8.10.2022 den 17.52): Må da ikke tro på alt du leser her inne😀vesken er selvfølgelig ikke fake. Vi som har kjennskap til designvesker, ser jo at den er ekte✨Hun er heldig hun som har mulighet til å kjøpe det, hvis man er interessert og har økonomi til slikt innkjøp. Influencerjobben gir god inntekt, men ser den at hun ikke ønsker å « flashe» designerinnkjøp. Enkelte som ikke takler det. Du vet janteloven herjer☺️ @Levina 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå