Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor all denne sammenligningen med CBE og andre? Særlig Funkygine, som er tilbakevendende i tråden, skjønner jeg ikke. Funkygine er en trenings-influenser, gir ut treningsbøker og har treningseventer. Fotballfrue,som hun egentlig heter, filmer at hun trener, men er ikke trenings-influenser på den måten. Hun har et idiotisk show gående, men ser ikke poenget med å sammenligne henne med folk det ikke er naturlig å sammenligne henne med.

Endret av Sarah93
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (På 19.4.2022 den 7.32):

Hvorfor all denne sammenligningen med CBE og andre? Særlig Funkygine, som er tilbakevendende i tråden, skjønner jeg ikke. Funkygine er en trenings-influenser, gir ut treningsbøker og har treningseventer. Fotballfrue,som hun egentlig heter, filmer at hun trener, men er ikke trenings-influenser på den måten. Hun har et idiotisk show gående, men ser ikke poenget med å sammenligne henne med folk det ikke er naturlig å sammenligne henne med.

Ekspander  

Pong og poeng. Det kan jeg si meg enig i. Men for meg blir dette å sammenligne to bedrifter som driver med det samme, men har ulik innfallsvinkler. Begge reklamerer for undertøy, begge reklamerer for hudpleieprodukter  osv. Min tanke bak å sammenligne er rett og slett for å vise hvor grunn cbe sin blogg/some er. Uansett hva hun reklamerer for er det kropp, kropp, kropp og kropp. Mens andre som skal vise et produkt klarer å vise produktet og klarer dette utmerket uten at silikon implantat trengs, eller at magen er sentral. 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pellepingpong skrev (På 19.4.2022 den 10.43):

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/a7QWnM/influenseren-er-ikke-venninnen-din

Godt det settes fokus på! Håper innlegget setter i gang en større diskusjon. 

Ekspander  

👍 Ja dette her er jo problemstillinger vi har diskutert mange ganger her. Når der ikke er _noen_ insentiver for influencere å følge loven så får man det som CBE.no med kollegaer presenterer det. 
CBE og LKE bør føle seg skikkelig truffet men med mitt kjennskap til deres forhold til samfunnsansvar antar jeg de bare flirer. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
  Inocybe skrev (På 19.4.2022 den 10.57):

👍 Ja dette her er jo problemstillinger vi har diskutert mange ganger her. Når der ikke er _noen_ insentiver for influencere å følge loven så får man det som CBE.no med kollegaer presenterer det. 
CBE og LKE bør føle seg skikkelig truffet men med mitt kjennskap til deres forhold til samfunnsansvar antar jeg de bare flirer. 

Ekspander  

Ja, og det har grunn til å flire også. Det fremgår jo av artikkelen at FT ENDA ikke har noen konsekvenser å stille opp med. Når vi vet hvor mye en influencer kan tjene på et oppdrag, hvorfor skulle de gidde? Hadde de hatt moral og kjent på lojalitet til følgerne sine så hadde de kanskje følt litt på lure dem som gjør at de lever godt av å leve slaraffenliv, men så dypt stikker dessverre ikke takknemligheten. Som økonomen sier: det er de med minst å rutte med som blir mest skadelidende. 

I CBE sitt tilfelle er det jo ofte ikke snakk om liten skrift og uklar merking, men fravær av merking totalt. Da er det jo enda vanskeligere å ta dem på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pellepingpong skrev (På 19.4.2022 den 10.43):

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/a7QWnM/influenseren-er-ikke-venninnen-din

Godt det settes fokus på! Håper innlegget setter i gang en større diskusjon. 

Ekspander  

Interessant artikkel. Men så lenge påvirkere ikke blir straffet vil festen fortsette. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å tenke at Caroline Berg Eriksen er en selger.  Et mer norsk og oppklarende ord for influencer. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elina123 skrev (På 19.4.2022 den 17.59):

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/Or9em1/tar-et-oppgjoer-med-influensere-behov-for-en-stoerre-motvekt

Bra at også Therese Johaug kommer på banen mot utseendefokus og for helsefokus!! Tommel opp!

Ekspander  

Her stod det mye bra. 

Til syvende og sist er det bare nitrist at norske unge jenter får dårligere og dårligere psykisk helse. Og at barn og unge beveger seg mindre og mindre, men scroller mer og mer. Forbilder som Therese kan ha enorm positivt påvirkningskraft, og det er flott å se at hun vurderer SoMe som en kanal - for det er der man når dem.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor hun ikke snakker til publikumet sitt på disse videoene på story på instagram? Hun snakker til mobilen sin, og har ikke blikket opp et eneste øyeblikk for å få "øyekontakt" med de som ser på? 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vigdis000 skrev (På 19.4.2022 den 19.19):

Skjønner ikke hvorfor hun ikke snakker til publikumet sitt på disse videoene på story på instagram? Hun snakker til mobilen sin, og har ikke blikket opp et eneste øyeblikk for å få "øyekontakt" med de som ser på? 

Ekspander  

LKE gidder tydeligvis ikke filme eller ta bilder lengre, da blir det CBE.no med knekken på plass som snakker til seg selv.

(kan man anta helt uten å ha sett siste story, alle er jo kliss like)

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (På 19.4.2022 den 19.28):

LKE gidder tydeligvis ikke filme eller ta bilder lengre, da blir det CBE.no med knekken på plass som snakker til seg selv.

(kan man anta helt uten å ha sett siste story, alle er jo kliss like)

Ekspander  

CBE minner meg litt om alle stumfilm-skuespillerne som ikke klarte overgangen til lyd-film. CBE var god på oppstilte (manipulerte) bilder, på å skrive ofte og mye og på å ha høy temperatur i kommentarfeltet. Hun har alltid vært elendig på å snakke til kamera på en naturlig måte, hun mangler de største insta-profilenes sjarm og når ikke ut av mobilruta. Hun har mistet de kanalene hun var best på. Jeg hadde virkelig tenkt meg om nøye på hva jeg skulle ha gjort i hennes situasjon.

• Liker 46
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamoramp skrev (På 14.4.2022 den 9.50):

Hun ser jo dødsfin ut!! Sterk og trent, at ribbeina er plassert som de er, er vel ikke hennes skyld? Man kan si mye negativt om Caroline, men hun har blitt flinkere til å trene styrke (og spise, muskler kommer ikke av seg selv), og det synes! 

Ekspander  

Heisann coachEriksen😃

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CBE hadde fått betydelig mer ut av pull up’en sin om hun hadde aktivert skulderbladene. Ikke utenkelig hun da hadde klart det uten å måtte få hjelp ved å svinge underkroppen og bruke ben og hofter. Men skulderbladene har alltid vært helt "døde" hos CBE så hun må nok starte med å lære seg å "finne dem". Yoga kan være et godt startsted. Teknikkterping er, sært nok, ikke noe som brukes energi på hos Netfit-frontfiguren  

Men flott hun endelig får til en pull up. Progresjonen i overkroppsstyrke går ekstremt seint der, men den er der 👍

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (På 20.4.2022 den 7.05):

CBE hadde fått betydelig mer ut av pull up’en sin om hun hadde aktivert skulderbladene. Ikke utenkelig hun da hadde klart det uten å måtte få hjelp ved å svinge underkroppen og bruke ben og hofter. Men skulderbladene har alltid vært helt "døde" hos CBE så hun må nok starte med å lære seg å "finne dem". Yoga kan være et godt startsted. Teknikkterping er, sært nok, ikke noe som brukes energi på hos Netfit-frontfiguren  

Men flott hun endelig får til en pull up. Progresjonen i overkroppsstyrke går ekstremt seint der, men den er der 👍

Ekspander  

Men jeg er imponert over at hun klarer det, er et godt stykke unna selv. Det som haddde vært spennende,hadde selvfølgelig vært og sett hvordan hun hadde trent seg frem til pull ups, men sånt innhold får vi jo aldri.

Så de siste videoene hennes nå, og må bare stemme i de som sa det var merkelig hvordan hun snakker inn i sin egen mobil - mens hun filmer seg i speilet! Det er så uproft og rart!

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (På 20.4.2022 den 7.30):

Men jeg er imponert over at hun klarer det, er et godt stykke unna selv. Det som haddde vært spennende,hadde selvfølgelig vært og sett hvordan hun hadde trent seg frem til pull ups, men sånt innhold får vi jo aldri.

Så de siste videoene hennes nå, og må bare stemme i de som sa det var merkelig hvordan hun snakker inn i sin egen mobil - mens hun filmer seg i speilet! Det er så uproft og rart!

Ekspander  

Det er jeg helt enig i. Mye godt innhold i et mål og så dele framgang og opp og nedturer på veien mot dette målet. Typisk CBE er "Se hva jeg nå kan (pull up, spagat, løpe +15 km, flette håret selv) og dette er øvelser jeg har gjort" men det er så lite inspirerende i forhold til å kunne bli med på prosessen. Virker til hun ikke ønsker venninne-følelsen på mediene sine lengre, men bare en flate hvor hun kan publisere selfies og selvskryt. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...