Populært innlegg Medici Skrevet 18. april 2022 Populært innlegg #60661 Del Skrevet 18. april 2022 (endret) 123Frustrert skrev (På 18.4.2022 den 21.20): Men forskjellen på de to kommer vel aller mest frem når de legger ut bilde med tekst om at de har bursdag .. disse bildene sier vel litt om hvem som har noe å kommende og hvem som må spille på kropp der hun står i undertøyet med silikon pupper og stive brystvorter... Disse bildene er forøvrig av 35 årsdagen til de begge to. Vet hvilken bursdag jeg ville gått i, om jeg hadde blitt bedt. Hva hadde du valgt? bursdag hvor bursdagsbarnet stiller opp i truse og bh eller bursdag i en park med basketball? 🤷♀️ Ekspander Ut fra bildeteksten til CBE fremstår det mest som et håp om tilbakemeldinger på at hun ikke ser ut som hun er 35... Jenny trenger ikke si noe om det i det hele tatt. Utstråler en lekenhet og naturlighet som i det store og det hele lett kan la henne passere som 25, kanskje enda yngre. CBE ser i all sin photoshoppede, fillersinfuserte, opererte og poseringsperfeksjonerte prakt mest ut som noen på 50 som ønsker å bli tatt for å være 35. Endret 19. april 2022 av Medici Passere, ikke posere, der hvor jeg nå har uthevet det 59 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 19. april 2022 #60662 Del Skrevet 19. april 2022 (endret) Hvorfor all denne sammenligningen med CBE og andre? Særlig Funkygine, som er tilbakevendende i tråden, skjønner jeg ikke. Funkygine er en trenings-influenser, gir ut treningsbøker og har treningseventer. Fotballfrue,som hun egentlig heter, filmer at hun trener, men er ikke trenings-influenser på den måten. Hun har et idiotisk show gående, men ser ikke poenget med å sammenligne henne med folk det ikke er naturlig å sammenligne henne med. Endret 19. april 2022 av Sarah93 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 19. april 2022 #60663 Del Skrevet 19. april 2022 Sarah93 skrev (På 19.4.2022 den 7.32): Hvorfor all denne sammenligningen med CBE og andre? Særlig Funkygine, som er tilbakevendende i tråden, skjønner jeg ikke. Funkygine er en trenings-influenser, gir ut treningsbøker og har treningseventer. Fotballfrue,som hun egentlig heter, filmer at hun trener, men er ikke trenings-influenser på den måten. Hun har et idiotisk show gående, men ser ikke poenget med å sammenligne henne med folk det ikke er naturlig å sammenligne henne med. Ekspander Pong og poeng. Det kan jeg si meg enig i. Men for meg blir dette å sammenligne to bedrifter som driver med det samme, men har ulik innfallsvinkler. Begge reklamerer for undertøy, begge reklamerer for hudpleieprodukter osv. Min tanke bak å sammenligne er rett og slett for å vise hvor grunn cbe sin blogg/some er. Uansett hva hun reklamerer for er det kropp, kropp, kropp og kropp. Mens andre som skal vise et produkt klarer å vise produktet og klarer dette utmerket uten at silikon implantat trengs, eller at magen er sentral. 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 19. april 2022 Populært innlegg #60664 Del Skrevet 19. april 2022 Sarah93 skrev (På 19.4.2022 den 7.32): Hvorfor all denne sammenligningen med CBE og andre? Særlig Funkygine, som er tilbakevendende i tråden, skjønner jeg ikke. Funkygine er en trenings-influenser, gir ut treningsbøker og har treningseventer. Fotballfrue,som hun egentlig heter, filmer at hun trener, men er ikke trenings-influenser på den måten. Hun har et idiotisk show gående, men ser ikke poenget med å sammenligne henne med folk det ikke er naturlig å sammenligne henne med. Ekspander De sammenlignes fordi CBE og Netfit prøver å logge seg inn på det samme markedssegmentet som eksempelvis Funkygine og FitFocus. Alle tre har veldig ulike metoder for å nå gjennom med budskapet sitt, skape engasjement og dermed inntekt. Det er interessant å sammenligne hvordan CBE sine metoder skiller seg fra andre i tilsvarende bransje, og hvordan disse valgene former den offentlige profilen. Det samme gjelder Skavlan. CBE har hevdet at det er vanskelig å vise undertøy uten å samtidig vise kropp. Isolert sett er det sant, men Skavlan klarer altså å gjøre det på en mindre seksualisert måte. Jeg syns det viser at kritikken mot CBE, og forsåvidt en del andre influensere ikke handler bare om hvor mye hud de viser. De fleste tåler å se en avkledd kropp. Det som kritiseres er først og fremst at den aktuelle kroppen bruker objektiviserende og seksualiserende virkemidler for å selge et produkt eller skape oppmerksomhet rundt egen person. 47 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pellepingpong Skrevet 19. april 2022 #60665 Del Skrevet 19. april 2022 https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/a7QWnM/influenseren-er-ikke-venninnen-din Godt det settes fokus på! Håper innlegget setter i gang en større diskusjon. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 19. april 2022 #60666 Del Skrevet 19. april 2022 Pellepingpong skrev (På 19.4.2022 den 10.43): https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/a7QWnM/influenseren-er-ikke-venninnen-din Godt det settes fokus på! Håper innlegget setter i gang en større diskusjon. Ekspander 👍 Ja dette her er jo problemstillinger vi har diskutert mange ganger her. Når der ikke er _noen_ insentiver for influencere å følge loven så får man det som CBE.no med kollegaer presenterer det. CBE og LKE bør føle seg skikkelig truffet men med mitt kjennskap til deres forhold til samfunnsansvar antar jeg de bare flirer. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 19. april 2022 #60667 Del Skrevet 19. april 2022 Inocybe skrev (På 19.4.2022 den 10.57): 👍 Ja dette her er jo problemstillinger vi har diskutert mange ganger her. Når der ikke er _noen_ insentiver for influencere å følge loven så får man det som CBE.no med kollegaer presenterer det. CBE og LKE bør føle seg skikkelig truffet men med mitt kjennskap til deres forhold til samfunnsansvar antar jeg de bare flirer. Ekspander Ja, og det har grunn til å flire også. Det fremgår jo av artikkelen at FT ENDA ikke har noen konsekvenser å stille opp med. Når vi vet hvor mye en influencer kan tjene på et oppdrag, hvorfor skulle de gidde? Hadde de hatt moral og kjent på lojalitet til følgerne sine så hadde de kanskje følt litt på lure dem som gjør at de lever godt av å leve slaraffenliv, men så dypt stikker dessverre ikke takknemligheten. Som økonomen sier: det er de med minst å rutte med som blir mest skadelidende. I CBE sitt tilfelle er det jo ofte ikke snakk om liten skrift og uklar merking, men fravær av merking totalt. Da er det jo enda vanskeligere å ta dem på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 19. april 2022 #60668 Del Skrevet 19. april 2022 Pellepingpong skrev (På 19.4.2022 den 10.43): https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/a7QWnM/influenseren-er-ikke-venninnen-din Godt det settes fokus på! Håper innlegget setter i gang en større diskusjon. Ekspander Interessant artikkel. Men så lenge påvirkere ikke blir straffet vil festen fortsette. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 19. april 2022 #60669 Del Skrevet 19. april 2022 Bare å tenke at Caroline Berg Eriksen er en selger. Et mer norsk og oppklarende ord for influencer. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elina123 Skrevet 19. april 2022 #60670 Del Skrevet 19. april 2022 https://www.vg.no/sport/langrenn/i/Or9em1/tar-et-oppgjoer-med-influensere-behov-for-en-stoerre-motvekt Bra at også Therese Johaug kommer på banen mot utseendefokus og for helsefokus!! Tommel opp! 27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 19. april 2022 #60671 Del Skrevet 19. april 2022 Elina123 skrev (På 19.4.2022 den 17.59): https://www.vg.no/sport/langrenn/i/Or9em1/tar-et-oppgjoer-med-influensere-behov-for-en-stoerre-motvekt Bra at også Therese Johaug kommer på banen mot utseendefokus og for helsefokus!! Tommel opp! Ekspander Her stod det mye bra. Til syvende og sist er det bare nitrist at norske unge jenter får dårligere og dårligere psykisk helse. Og at barn og unge beveger seg mindre og mindre, men scroller mer og mer. Forbilder som Therese kan ha enorm positivt påvirkningskraft, og det er flott å se at hun vurderer SoMe som en kanal - for det er der man når dem. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vigdis000 Skrevet 19. april 2022 #60672 Del Skrevet 19. april 2022 Skjønner ikke hvorfor hun ikke snakker til publikumet sitt på disse videoene på story på instagram? Hun snakker til mobilen sin, og har ikke blikket opp et eneste øyeblikk for å få "øyekontakt" med de som ser på? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 19. april 2022 #60673 Del Skrevet 19. april 2022 Vigdis000 skrev (På 19.4.2022 den 19.19): Skjønner ikke hvorfor hun ikke snakker til publikumet sitt på disse videoene på story på instagram? Hun snakker til mobilen sin, og har ikke blikket opp et eneste øyeblikk for å få "øyekontakt" med de som ser på? Ekspander LKE gidder tydeligvis ikke filme eller ta bilder lengre, da blir det CBE.no med knekken på plass som snakker til seg selv. (kan man anta helt uten å ha sett siste story, alle er jo kliss like) 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 19. april 2022 #60674 Del Skrevet 19. april 2022 Kollontaj skrev (På 19.4.2022 den 19.28): LKE gidder tydeligvis ikke filme eller ta bilder lengre, da blir det CBE.no med knekken på plass som snakker til seg selv. (kan man anta helt uten å ha sett siste story, alle er jo kliss like) Ekspander CBE minner meg litt om alle stumfilm-skuespillerne som ikke klarte overgangen til lyd-film. CBE var god på oppstilte (manipulerte) bilder, på å skrive ofte og mye og på å ha høy temperatur i kommentarfeltet. Hun har alltid vært elendig på å snakke til kamera på en naturlig måte, hun mangler de største insta-profilenes sjarm og når ikke ut av mobilruta. Hun har mistet de kanalene hun var best på. Jeg hadde virkelig tenkt meg om nøye på hva jeg skulle ha gjort i hennes situasjon. 46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 19. april 2022 Populært innlegg #60675 Del Skrevet 19. april 2022 Jeg pleide å lese bloggen en gang i tiden. Jeg husker ikke helt når denne tanken begynte å feste seg, men jeg tror det var den gangen de var i Paris. Bildene og antrekkene, derfra var så erkefranske at det så ut som en gjeninnspilling av 'Allo 'Allo. Jeg husker noen skrev her inne at det eneste hun manglet var en baguette under armen, ellers var alle klisjeene på plass. Etter det har jeg ofte tenkt at CBE sin offentlige figur framstår som et slags romvesen. De aner ingenting om jordisk kotyme og sosiale koder, men de hermer etter så godt de kan. Av og til ser det ut som om de googler seg fram til kilder som ikke gir fullstendig informasjon, eller de bruker referanser fra tv- serier eller teaterforestillinger som egentlig ikke er representative for virkeligheten. Det fører til at de drar med seg pent porselen ut på tur i skogen, og enorme sminkespeil med lyspærer på camping. De skjønner ikke helt kleskoden noen steder, og humoren deres slår ofte helt feil ut. De klarer ikke knekke kodene på hva de tror de formidler, og det publikum ser. Jeg tror ikke oppriktig at CBE og LK som privatpersoner er, eh, på en annen planet. Jeg har vært på samme arrangement som dem, de framstår begge oppegående sosialt og utstråler en helt annen varme i virkeligheten. Problemet er at de lever av formidling og historiefortelling til et stort publikum, og det mestrer de ikke. Derfor blir det rart. 91 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 20. april 2022 #60676 Del Skrevet 20. april 2022 Lamoramp skrev (På 14.4.2022 den 9.50): Hun ser jo dødsfin ut!! Sterk og trent, at ribbeina er plassert som de er, er vel ikke hennes skyld? Man kan si mye negativt om Caroline, men hun har blitt flinkere til å trene styrke (og spise, muskler kommer ikke av seg selv), og det synes! Ekspander Heisann coachEriksen😃 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Linazer Skrevet 20. april 2022 Populært innlegg #60677 Del Skrevet 20. april 2022 FruJohansen skrev (På 19.4.2022 den 21.53): Jeg pleide å lese bloggen en gang i tiden. Jeg husker ikke helt når denne tanken begynte å feste seg, men jeg tror det var den gangen de var i Paris. Bildene og antrekkene, derfra var så erkefranske at det så ut som en gjeninnspilling av 'Allo 'Allo. Jeg husker noen skrev her inne at det eneste hun manglet var en baguette under armen, ellers var alle klisjeene på plass. Etter det har jeg ofte tenkt at CBE sin offentlige figur framstår som et slags romvesen. De aner ingenting om jordisk kotyme og sosiale koder, men de hermer etter så godt de kan. Av og til ser det ut som om de googler seg fram til kilder som ikke gir fullstendig informasjon, eller de bruker referanser fra tv- serier eller teaterforestillinger som egentlig ikke er representative for virkeligheten. Det fører til at de drar med seg pent porselen ut på tur i skogen, og enorme sminkespeil med lyspærer på camping. De skjønner ikke helt kleskoden noen steder, og humoren deres slår ofte helt feil ut. De klarer ikke knekke kodene på hva de tror de formidler, og det publikum ser. Jeg tror ikke oppriktig at CBE og LK som privatpersoner er, eh, på en annen planet. Jeg har vært på samme arrangement som dem, de framstår begge oppegående sosialt og utstråler en helt annen varme i virkeligheten. Problemet er at de lever av formidling og historiefortelling til et stort publikum, og det mestrer de ikke. Derfor blir det rart. Ekspander Minner meg om Melania Trump som kledte seg i "kolonistil" da hun besøkte Kenya. Skivebom!! 51 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 20. april 2022 #60678 Del Skrevet 20. april 2022 CBE hadde fått betydelig mer ut av pull up’en sin om hun hadde aktivert skulderbladene. Ikke utenkelig hun da hadde klart det uten å måtte få hjelp ved å svinge underkroppen og bruke ben og hofter. Men skulderbladene har alltid vært helt "døde" hos CBE så hun må nok starte med å lære seg å "finne dem". Yoga kan være et godt startsted. Teknikkterping er, sært nok, ikke noe som brukes energi på hos Netfit-frontfiguren Men flott hun endelig får til en pull up. Progresjonen i overkroppsstyrke går ekstremt seint der, men den er der 👍 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 20. april 2022 #60679 Del Skrevet 20. april 2022 Inocybe skrev (På 20.4.2022 den 7.05): CBE hadde fått betydelig mer ut av pull up’en sin om hun hadde aktivert skulderbladene. Ikke utenkelig hun da hadde klart det uten å måtte få hjelp ved å svinge underkroppen og bruke ben og hofter. Men skulderbladene har alltid vært helt "døde" hos CBE så hun må nok starte med å lære seg å "finne dem". Yoga kan være et godt startsted. Teknikkterping er, sært nok, ikke noe som brukes energi på hos Netfit-frontfiguren Men flott hun endelig får til en pull up. Progresjonen i overkroppsstyrke går ekstremt seint der, men den er der 👍 Ekspander Men jeg er imponert over at hun klarer det, er et godt stykke unna selv. Det som haddde vært spennende,hadde selvfølgelig vært og sett hvordan hun hadde trent seg frem til pull ups, men sånt innhold får vi jo aldri. Så de siste videoene hennes nå, og må bare stemme i de som sa det var merkelig hvordan hun snakker inn i sin egen mobil - mens hun filmer seg i speilet! Det er så uproft og rart! 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 20. april 2022 #60680 Del Skrevet 20. april 2022 hvalstad45 skrev (På 20.4.2022 den 7.30): Men jeg er imponert over at hun klarer det, er et godt stykke unna selv. Det som haddde vært spennende,hadde selvfølgelig vært og sett hvordan hun hadde trent seg frem til pull ups, men sånt innhold får vi jo aldri. Så de siste videoene hennes nå, og må bare stemme i de som sa det var merkelig hvordan hun snakker inn i sin egen mobil - mens hun filmer seg i speilet! Det er så uproft og rart! Ekspander Det er jeg helt enig i. Mye godt innhold i et mål og så dele framgang og opp og nedturer på veien mot dette målet. Typisk CBE er "Se hva jeg nå kan (pull up, spagat, løpe +15 km, flette håret selv) og dette er øvelser jeg har gjort" men det er så lite inspirerende i forhold til å kunne bli med på prosessen. Virker til hun ikke ønsker venninne-følelsen på mediene sine lengre, men bare en flate hvor hun kan publisere selfies og selvskryt. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå