Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Også her ser huden veldig airbrushet ut.

8FEC1230-7857-4D59-BBAB-24D053DD93C0.jpeg

E6FCAAC2-4733-4A01-859E-CC7C1C218EC7.jpeg

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Gjest SnowBells
Skrevet (endret)
Roadrunner skrev (5 minutter siden):

image.thumb.png.7a6b47a2a2d409f7dc3d499a8b4287f4.png

Ei sur og avvisende dame i en mørk treningskjeller. Kom treningsglede og treng deg på, her skal du motstand finne 🙈

Endret av SnowBells
Skrevet

Sliter med å holde meg i skinnet her. Har så lyst til å kommentere «smoking hot babe» under nok et kleint, ihjelposert rumpebilde. Dog usikker på om sarkasme/ lakoni er et språk dette paret forstår 😝😈

• Liker 25
Skrevet
Roadrunner skrev (1 time siden):

Angående IG-kontoen til Netfit og disse spørsmålsrundene. Jeg blir helt oppgitt av flere av disse såkalte svarene deres. Et av spørsmålene i dag var fra en som hadde tendens til smerter i ved spinning: 

Hva slags svar er det da når det anbefales at styret settes relativt lavt for å sitte ekstra fremoverlent? Det er ingen luftmotstand å ta hensyn til på spinningsykkelen, så da kan man heller skåne ryggen litt og ha høyere styre. Jeg har vært på utallige spinningtimer gjennom ca 20 år og den entydige beskjeden er at man skal sitte komfortabelt og at styret gjerne kan være høyere enn ved sykling ute siden luftmotstand ikke er et tema. Om man allerede opplever ubehag i korsryggen ved spinning bør styret trolig høyere og ikke lavere! Jeg blir matt...

helt enig. Har selv vært mye på spinning gjennom mange år og i perioder med korsrygg vondt MÅ jeg ha styret ganske så høyt for ikke få mer vondt. De svarte motsatt - nesten så de ikke forstår spørsmålet. Skjerpings til dem

• Liker 21
Skrevet
NewStart87 skrev (4 timer siden):

Litt spesielt å sminke en liten unge kanskje? 

Ærlig talt, så mye som skal henges opp i altså.. Hva om hun ønsket å ha på litt? Hadde dere liret av dere om noen i barnehagen til jenta deres hadde brukt noe uskyldig sminke ved en spesiell anledning? Får være måte på. Uansett så er det kun spekulasjoner, la nå de barna være ute fra deres munn. Uavhengig om Caroline poster om de. 

• Liker 5
Skrevet
Roadrunner skrev (2 timer siden):

Angående IG-kontoen til Netfit og disse spørsmålsrundene. Jeg blir helt oppgitt av flere av disse såkalte svarene deres. Et av spørsmålene i dag var fra en som hadde tendens til smerter i ved spinning: 

Hva slags svar er det da når det anbefales at styret settes relativt lavt for å sitte ekstra fremoverlent? Det er ingen luftmotstand å ta hensyn til på spinningsykkelen, så da kan man heller skåne ryggen litt og ha høyere styre. Jeg har vært på utallige spinningtimer gjennom ca 20 år og den entydige beskjeden er at man skal sitte komfortabelt og at styret gjerne kan være høyere enn ved sykling ute siden luftmotstand ikke er et tema. Om man allerede opplever ubehag i korsryggen ved spinning bør styret trolig høyere og ikke lavere! Jeg blir matt...

Dette har jo til og med jeg erfart. Og jeg kan vel regne meg som en mosjonist😅 Aktiv  sykling utendørs er ikke akkurat gull for korsryggen.

• Liker 10
Skrevet

Fy føkk. De overgår seg selv i svarene på Netfit. Kvalmt.

• Liker 11
Skrevet
Roadrunner skrev (10 timer siden):

Nettopp 👆🏼
Det er rett og slett feilinformasjon av Netfit. Det er et generisk svar fra dem.
Da jeg drev med spinning, for mange år siden, satte jeg styret høyere nettopp på grunn av smerter i korsryggen. Det hjalp. Det var også veiledningen jeg fikk av spinninginstruktøren. Timene ble ikke mindre slitsomme og heftige av den grunn. 

Dette viser jo bare at folka bak Netfit ikke har peiling. Men det er enda mer skremmende at folk spør dem om treningsveiledning!

• Liker 42
  • Nyttig 4
Skrevet
Lilje blomst skrev (9 timer siden):

Ærlig talt, så mye som skal henges opp i altså.. Hva om hun ønsket å ha på litt? Hadde dere liret av dere om noen i barnehagen til jenta deres hadde brukt noe uskyldig sminke ved en spesiell anledning? Får være måte på. Uansett så er det kun spekulasjoner, la nå de barna være ute fra deres munn. Uavhengig om Caroline poster om de. 

Ja, vet du, det tror jeg faktisk at jeg hadde. 
Forøvrig er det vel forskjell på signaleffekten fra en såkalt influenser med mange mange flere følgere enn en privatperson. 
Til det sist uthevede: right back atcha. Pass på deg selv før du kommer inn her og dikterer hva andre skal gjøre. 

• Liker 28
  • Nyttig 1
Skrevet

@skruf Enig. Har hatt flere unger gjennom barnehage og grunnskole; aldri sett noen komme sminket unntatt når det er karneval og nissefest. Perfekt sminket? Ikke ved disse tilfellene heller. Utseendepress for unger er en uting. 

• Liker 44
  • Nyttig 1
Gjest SnowBells
Skrevet

Jeg er dessverre ikke overrasket. CBE og LKE har jo i alle år frontet uten blygsel at de er ekstremt utseendefikserte. Spesielt CBE bruker timevis hver eneste dag på å pleie kroppens utseende, mens LKE vel er mest kjent for et svært rigid og ekstremt sneversynt syn på hvordan kvinnekroppen burde se ut. 

Gjest Era Vulgaris
Skrevet
Lilje blomst skrev (11 timer siden):

Det kritikkverdige her er eksponeringen av barn. Det er så i utakt med resten av verden å bedrive denne grenseløse eksponeringen av små barn som dette ekteparet holder på med, at det blir fullstendig tonedøvt å i det hele tatt sammenlikne dette med ansiktsmaling i barnehagen. Da har du ikke forstått hva debatten omkring eksponering av mindreårige dreier seg om. I likhet med CBE. 

Små barn er ikke foreldrenes eiendom, som de kan styre som de vil. De er selvstendige individer med rett til et privatliv. Det mest bekymringsfulle omkring disse barna, i tillegg til eksponeringen, er at det kan se ut som om de blir utsatt for utseendepress, og at deres verdi som menneske ligger i utseende, allerede i småbarnsalder. Det er ingenting som kan forsvare det de holder på med her. 

Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Det kritikkverdige her er eksponeringen av barn. Det er så i utakt med resten av verden å bedrive denne grenseløse eksponeringen av små barn som dette ekteparet holder på med, at det blir fullstendig tonedøvt å i det hele tatt sammenlikne dette med ansiktsmaling i barnehagen. Da har du ikke forstått hva debatten omkring eksponering av mindreårige dreier seg om. I likhet med CBE. 

Små barn er ikke foreldrenes eiendom, som de kan styre som de vil. De er selvstendige individer med rett til et privatliv. Det mest bekymringsfulle omkring disse barna, i tillegg til eksponeringen, er at det kan se ut som om de blir utsatt for utseendepress, og at deres verdi som menneske ligger i utseende, allerede i småbarnsalder. Det er ingenting som kan forsvare det de holder på med her. 

Helt enig. Foreldrenes behov for likes og oppmerksomhet har skylda for at de utnytter barna for å tjene penger. Etter mer enn 10 år i dette «yrket» er grensene deres flyttet langt ut over det andre foreldre ville lagt ut på nettet. Mens folk flest ikke legger ut bilder av barna i sosiale medier lenger, hvor kontoer normalt er lukkede, sprer Caroline Berg Eriksen mer og mer bilder og filmer på sine åpne kontoer. Det siste jeg reagerte på var «påskeminnene» på insta. En oppstilt og redigert film og bildebonanza av barna med hele familien inkl foreldre og besteforeldre i aksjon. Ser for meg planleggingen fra mor og far. Det er så ondskapsfullt gjort. Disse to barna skjønner ikke noe av konsekvensene av det de er med på. Man kan ikke spørre to barn på 5 og 8 år om de kan legge det ut. Heldigvis nærmer eldste seg alderen hvor de ikke aksepterer filming og fotoshoots fra foreldre mer. Håper eldste påvirker den yngste slik at det blir en endelig slutt på dette. Og mor og far får finne seg noe annet å leve av. 

Endret av Surikatt
  • Liker 42
Skrevet (endret)

Stiller meg bak @skruf Dette er ikke utført av et barn som leker med sminke slik mange barna gjør for gøy. 
Dette er 1. foreldre som pusher sitt kvalmende utseende fokus på sine purunge døtre og 2. grumt at vi i det hele tatt vet om dette men det gjør vi bare fordi foreldrene bruker barna sine som content. 

Endret av Inocybe
Presisering
  • Liker 43
  • Nyttig 1
Skrevet
NewStart87 skrev (31 minutter siden):

For det første: hva skal et så lite barn med sminke? For det andre: når barn sminker seg for gøy, noe jeg garantert selv gjorde noen ganger da jeg var barn, så ser det ikke ut slik som på barnet her. Her er det tydelig at det har blitt hjulpet til av en voksen. Det kan ikke være sunt at et barn fra så liten alder allerede blir lært opp til å sminke seg. Både herren og fruen i hus er ganske utseendefokuserte for å si det mildt og jeg syntes det er ganske illevarslende at de allerede begynner å sminke en av barna. En av barna har også blitt filmet mens hun går i magetopp på tredemølle. 

At du bagatelliserer det her syntes jeg er drøyt. 

Eldste har allerede brukt sminke ei stund, noe man lett ser på bilder. Første gang det ble kommentert var på et julebilde av hele familien i matchende pysjamaser foran juletreet i 2020. Altså for 2 år siden. Hun er vel rundt 8 år nå. Og nå går yngste siste året i barnehagen og blir sminket av sin mor. 

Galskap, rett og slett. For ikke å snakke om hvor utrolig trist det er at utseendet til en 6-åring og en 8-åring må pyntes på. De blir presset inn i et skjønnhetsideal som de er altfor unge til, barndommen skal ikke bestå av å utseendet, kropp og klær. Å vokse opp med at utseeendet er i fokus, at det er det som er ei kvinne sitt verdisyn. I stedet for å vokse opp med fokus på det indre og at man er god nok som man er, 

• Liker 37
  • Nyttig 8
Skrevet

Hvor er de sminket? 

• Liker 1
Skrevet
NewStart87 skrev (6 timer siden):

For det første: hva skal et så lite barn med sminke? For det andre: når barn sminker seg for gøy, noe jeg garantert selv gjorde noen ganger da jeg var barn, så ser det ikke ut slik som på barnet her. Her er det tydelig at det har blitt hjulpet til av en voksen. Det kan ikke være sunt at et barn fra så liten alder allerede blir lært opp til å sminke seg. Både herren og fruen i hus er ganske utseendefokuserte for å si det mildt og jeg syntes det er ganske illevarslende at de allerede begynner å sminke en av barna. En av barna har også blitt filmet mens hun går i magetopp på tredemølle. 

At du bagatelliserer det her syntes jeg er drøyt. 

Ja, jeg bagatelliserer det her av det faktum at det dere driver med er spekulasjoner. Om det er barna selv eller mor, eller bestemor/tante for alt vi vet(!) som har lagt den sminka, det vet dere ikke. Skulle tro disse barna hadde det like ille som gatebarna i India, så mye galt dere finner. Og jeg nevner det igjen, la de barna heller slippe å bli diskutert her når mor og far tydeligvis ikke klarer å skjerme de selv! Finnes nok av barn som faktisk vokser opp i hjem som har det vondt. Selv om dere garantert mener disse to jentene har det like ille i det huset de vokser opp i nå……

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...