Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det blir komisk når man ser for seg opptakten til det bildet… 

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ellie77 skrev (19 minutter siden):

Selv bikkja synes det ble i overkant vulgært.

Vulgært med brystvorter? 

• Liker 5
Skrevet
Klink skrev (7 timer siden):

Vulgært med brystvorter? 

Vulgært å stille seg opp foran speilet i sitt eget hjem og ta en «lekker» selfie mens man ser beundrende på seg selv, kanskje? 

Men ja, jeg personlig syns det er vulgært med plastpupper hvor niplene er plassert oppå puppen for å strutte mest mulig. 

• Liker 42
Skrevet
skruf skrev (22 timer siden):

Det er seriøst ikke normalt å sminke småjenter på 5-6 år, ei heller 8-åringer. 

Jeg har også to døtre, og ja, de syntes det var stas å leke med sminke da de var på den alderen, men det var lek, noe de gjorde hjemme, og noe de gjorde selv. 

At mor sminker en 5-åring med mascara og full pakke før ungen skal i barnehagen er ikke vanlig. Jeg har i allefall ikke sett så små jenter sminket i det daglige i min karriere som jente-mamma. Barn er perfekte som de er, og det er direkte trist at en 5-åring skal bli sminket og dermed bli «fin». Å begynne med utseendefokusering allerede i barnehagealder har jeg egentlig ikke ord for. 

Husker CBE fikk massiv kritikk for at eldste var tydelig sminket på bilder før jul i fjor, i en alder av rundt 8 år, og da var unnskyldningen at datteren skulle delta på teater, derfor var hun sminket. Så; hva er unnskyldningen for å sminke 5-åringen da? Teater der også? 

Vi som skriver her i tråden er ikke de eneste som reagerer på sminkede småjenter (og nå mener jeg ikke småjenter som har lekt seg med sminke selv, men småjenter som er sminket av mødrene. Det et tydelig forskjell på en 5-åring som har sminket seg selv og en 5-åring som har fått hjelp. En 5-åring evner ikke å legge perfekt sminke. En 5-åring går for klovnestil med knallblå øyeskygge og rød lebestift rundt hele munnen), de fleste ville reagert om ei jente i barnehagen eller småskolen møtte opp perfekt sminket. I klassen til datteren min var det ei jente som begynte fast med sminke i en alder av 9 år, og det var noe alle reagerte på. Det ble også tatt opp på foreldremøte, at det skapte utseendefokus og press på de andre jentene, 

La barn få være barn så lenge som mulig, og dyrk heller frem personlige egenskaper hos døtrene våre, ikke la de vokse opp i den tro at deres verdi ligger i kropp og utseende. I dagens samfunn så får de tidlig nok tredd skjønnhetstyranniet nedover hodet via sosiale medier, de trenger ikke få det dyrket frem hjemmefra i tillegg. Gi de heller ballast nok til å være trygge på sitt eget utseende og i sin egen kropp, de trenger ikke all den ytre staffasjen for å være mere enn bra nok. 

Først og fremst er jeg helt enig med deg.

Problemet er bare at når foreldrene i dette tilfellet tufter verdiene sine på utseendet og at det er det viktigste, framfor personlige egenskaper og verdier, så er det dessverre ikke rart det blir som vi ser i CBEs SoMe. Det er også problematisk at ingen rundt sier fra!

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Lilje blomst skrev (11 timer siden):

Forsvarer ikke eksponeringen, sier jo selv dere skal la være å snakke om de da foreldrene tydeligvis ikke klarer å skjerme de. Snakk om å vri og vrenge på det man sier. Og jo, dere er helt ekstreme på å plukke ut feil. Ei av jentene hadde GUD FORBY litt sminke på seg, hånd i hånd med mammaen sin. Vi blir ikke enige uansett, så vi får være enige om å være uenige. Men kanskje la vær å kommentere noe mer om barna inne på dette forumet, hadde vært på sin plass. Ellers får jobben din/deres heller være å direkte kommentere til frua at de burde skjerme barna sine mer. Vips, så slipper barna bli enda mer eksponert her inne i tillegg 👍🏼

Igjen - SLUTT å leke forumpoliti.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
Klink skrev (8 timer siden):

Vulgært med brystvorter? 

Det har null og niks med brystvorter å gjøre. Derimot oppfatter jeg -  personlig - hennes framtoning, herunder kleine poseringer, filterbruk, kosmetiske inngrep, sykelig kroppsfokus og en hel masse annet, som direkte vulgær.

• Liker 44
Skrevet (endret)
NewStart87 skrev (10 timer siden):

Så var det å få vist frem stive nipler..

08E77547-F7A2-4D17-B00A-CCDC29D5C761.jpeg

Og vinglassene. De skrev på Netfit de drikker lite alkohol. De drikker hver uke sånn det fremstilles i sosiale medier. Og her er hun i gang med masse filtre i ansiktet, igjen.  

Endret av Surikatt
  • Liker 25
Skrevet
Inocybe skrev (17 minutter siden):

Er det 12 år i kommunikasjonsbransjen hun hun har nå? 

Markedsføring og salg av annonseplass. Hun er i salgsbransjen, ikke kommunikasjonsbransjen. 

• Liker 20
Skrevet
Aquarius04 skrev (3 timer siden):

Igjen - SLUTT å leke forumpoliti.

Så slutt å gå imot det dere selv klager på da: Å eksponere barna enda mer!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
skruf skrev (12 timer siden):

Så bare pga du personlig ikke har fått det med deg så har det heller ikke forekommet?

For en logikk 

Vi er flere her som har sett CBE poste på insta bilder av barna sine som er sminket. Siste var 5-åringen på vei til bsrnehagen. 8-åringen har vært sminket i over 1 år, både på oppstilte familiebilder og på reklameinnlegg som barna figurerer i, seinest innlegg for Cubus der CBE lagde mat sammen med døtrene. 

Så bare pga du ikke har fått med deg personlig (kun gjennom bilder postet via Internett, og ikke vet noe bakgrunnsinformasjon av), så skjer altså ALT dere påstår her inne?🤔 Flinke til å spekulerer altså, må jeg si. Samtidig som dere peker finger til de som sier i mot og argumenterer med at vi ikke har sett det personlig….. Har dere det eller? Dere vet jo at internett ikke alltid fremstiller ting slik man tror.. eller? 
Ønsker dere en fin søndag videre i jakten på noe mer dere kan diskutere angående jentene her👏🏼  Som nevnt, skriv heller til henne enn å dra jentene opp her. Selv om «dere ikke får svar og det ikke hjelper uansett»: Tror dere det hjelper noe mer å nevne dem her inne eller…..?😂

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Frøkenfryden skrev (2 timer siden):

0C7A34DE-1115-44BB-91EB-C1E125235F70.jpeg

Dagens😂😂😂

• Liker 13
Skrevet
skruf skrev (6 minutter siden):

Dagens😂😂😂

Takk😃 litt useriøst og usaklig men fingrene klødde! 🙈

• Liker 9
  • Nyttig 1
Gjest Xstrella
Skrevet

Ser hun ikke hvor teit det bilde er?? Stive nippler, 2 glass vin og date night med hunden.... jeg får grøssninger.

Skrevet
Frøkenfryden skrev (2 timer siden):

0C7A34DE-1115-44BB-91EB-C1E125235F70.jpeg

Det er hun-bikkjer som har løpetid...😩

• Liker 5
Skrevet
Havnefogden skrev (5 minutter siden):

Det er hun-bikkjer som har løpetid...😩

Vi kan tenke på det som en illustrerende tenkeboble og at bildet er noe stilisert. Og ikke viser helt virkeligheten:Knegg:

• Liker 30
Skrevet
Frøkenfryden skrev (2 minutter siden):

Vi kan tenke på det som en illustrerende tenkeboble og at bildet er noe stilisert. Og ikke viser helt virkeligheten:Knegg:

Touché! :fnise:

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...