cerruti Skrevet 23. april 2022 #60761 Skrevet 23. april 2022 Det blir komisk når man ser for seg opptakten til det bildet… 19
Klink Skrevet 23. april 2022 #60762 Skrevet 23. april 2022 Ellie77 skrev (19 minutter siden): Selv bikkja synes det ble i overkant vulgært. Vulgært med brystvorter? 5
Hallepalle2 Skrevet 24. april 2022 #60763 Skrevet 24. april 2022 Klink skrev (7 timer siden): Vulgært med brystvorter? Vulgært å stille seg opp foran speilet i sitt eget hjem og ta en «lekker» selfie mens man ser beundrende på seg selv, kanskje? Men ja, jeg personlig syns det er vulgært med plastpupper hvor niplene er plassert oppå puppen for å strutte mest mulig. 42
Aquarius04 Skrevet 24. april 2022 #60764 Skrevet 24. april 2022 skruf skrev (22 timer siden): Det er seriøst ikke normalt å sminke småjenter på 5-6 år, ei heller 8-åringer. Jeg har også to døtre, og ja, de syntes det var stas å leke med sminke da de var på den alderen, men det var lek, noe de gjorde hjemme, og noe de gjorde selv. At mor sminker en 5-åring med mascara og full pakke før ungen skal i barnehagen er ikke vanlig. Jeg har i allefall ikke sett så små jenter sminket i det daglige i min karriere som jente-mamma. Barn er perfekte som de er, og det er direkte trist at en 5-åring skal bli sminket og dermed bli «fin». Å begynne med utseendefokusering allerede i barnehagealder har jeg egentlig ikke ord for. Husker CBE fikk massiv kritikk for at eldste var tydelig sminket på bilder før jul i fjor, i en alder av rundt 8 år, og da var unnskyldningen at datteren skulle delta på teater, derfor var hun sminket. Så; hva er unnskyldningen for å sminke 5-åringen da? Teater der også? Vi som skriver her i tråden er ikke de eneste som reagerer på sminkede småjenter (og nå mener jeg ikke småjenter som har lekt seg med sminke selv, men småjenter som er sminket av mødrene. Det et tydelig forskjell på en 5-åring som har sminket seg selv og en 5-åring som har fått hjelp. En 5-åring evner ikke å legge perfekt sminke. En 5-åring går for klovnestil med knallblå øyeskygge og rød lebestift rundt hele munnen), de fleste ville reagert om ei jente i barnehagen eller småskolen møtte opp perfekt sminket. I klassen til datteren min var det ei jente som begynte fast med sminke i en alder av 9 år, og det var noe alle reagerte på. Det ble også tatt opp på foreldremøte, at det skapte utseendefokus og press på de andre jentene, La barn få være barn så lenge som mulig, og dyrk heller frem personlige egenskaper hos døtrene våre, ikke la de vokse opp i den tro at deres verdi ligger i kropp og utseende. I dagens samfunn så får de tidlig nok tredd skjønnhetstyranniet nedover hodet via sosiale medier, de trenger ikke få det dyrket frem hjemmefra i tillegg. Gi de heller ballast nok til å være trygge på sitt eget utseende og i sin egen kropp, de trenger ikke all den ytre staffasjen for å være mere enn bra nok. Først og fremst er jeg helt enig med deg. Problemet er bare at når foreldrene i dette tilfellet tufter verdiene sine på utseendet og at det er det viktigste, framfor personlige egenskaper og verdier, så er det dessverre ikke rart det blir som vi ser i CBEs SoMe. Det er også problematisk at ingen rundt sier fra! 17 1
Aquarius04 Skrevet 24. april 2022 #60765 Skrevet 24. april 2022 Lilje blomst skrev (11 timer siden): Forsvarer ikke eksponeringen, sier jo selv dere skal la være å snakke om de da foreldrene tydeligvis ikke klarer å skjerme de. Snakk om å vri og vrenge på det man sier. Og jo, dere er helt ekstreme på å plukke ut feil. Ei av jentene hadde GUD FORBY litt sminke på seg, hånd i hånd med mammaen sin. Vi blir ikke enige uansett, så vi får være enige om å være uenige. Men kanskje la vær å kommentere noe mer om barna inne på dette forumet, hadde vært på sin plass. Ellers får jobben din/deres heller være å direkte kommentere til frua at de burde skjerme barna sine mer. Vips, så slipper barna bli enda mer eksponert her inne i tillegg 👍🏼 Igjen - SLUTT å leke forumpoliti. 14 5
Ellie77 Skrevet 24. april 2022 #60766 Skrevet 24. april 2022 Klink skrev (8 timer siden): Vulgært med brystvorter? Det har null og niks med brystvorter å gjøre. Derimot oppfatter jeg - personlig - hennes framtoning, herunder kleine poseringer, filterbruk, kosmetiske inngrep, sykelig kroppsfokus og en hel masse annet, som direkte vulgær. 44
Surikatt Skrevet 24. april 2022 #60767 Skrevet 24. april 2022 (endret) NewStart87 skrev (10 timer siden): Så var det å få vist frem stive nipler.. Og vinglassene. De skrev på Netfit de drikker lite alkohol. De drikker hver uke sånn det fremstilles i sosiale medier. Og her er hun i gang med masse filtre i ansiktet, igjen. Endret 24. april 2022 av Surikatt 25
Populært innlegg Inocybe Skrevet 24. april 2022 Populært innlegg #60768 Skrevet 24. april 2022 NewStart87 skrev (11 timer siden): Så var det å få vist frem stive nipler.. Jeg skjønner ingenting av budskapet i det bildet. Hun er alene siden hun skriver hun skal ha date night med hunden? Men det er to glass vin. Skal hunden få det ene glasset og hun sjekke opp bikkja? Nei dette gir ingen mening men sexyposen sier klart at uansett så blir det hett og langt unna avslappende på tross av det er det hun indikerer i teksten. Skjønner godt bikkja ser skeptisk ut til det opplegget. 🙈 Er det 12 år i kommunikasjonsbransjen hun hun har nå? 74
Rev. Revenge Skrevet 24. april 2022 #60769 Skrevet 24. april 2022 Inocybe skrev (17 minutter siden): Er det 12 år i kommunikasjonsbransjen hun hun har nå? Markedsføring og salg av annonseplass. Hun er i salgsbransjen, ikke kommunikasjonsbransjen. 20
Lilje blomst Skrevet 24. april 2022 #60771 Skrevet 24. april 2022 Aquarius04 skrev (3 timer siden): Igjen - SLUTT å leke forumpoliti. Så slutt å gå imot det dere selv klager på da: Å eksponere barna enda mer! 3 1
Lilje blomst Skrevet 24. april 2022 #60772 Skrevet 24. april 2022 skruf skrev (12 timer siden): Så bare pga du personlig ikke har fått det med deg så har det heller ikke forekommet? For en logikk Vi er flere her som har sett CBE poste på insta bilder av barna sine som er sminket. Siste var 5-åringen på vei til bsrnehagen. 8-åringen har vært sminket i over 1 år, både på oppstilte familiebilder og på reklameinnlegg som barna figurerer i, seinest innlegg for Cubus der CBE lagde mat sammen med døtrene. Så bare pga du ikke har fått med deg personlig (kun gjennom bilder postet via Internett, og ikke vet noe bakgrunnsinformasjon av), så skjer altså ALT dere påstår her inne?🤔 Flinke til å spekulerer altså, må jeg si. Samtidig som dere peker finger til de som sier i mot og argumenterer med at vi ikke har sett det personlig….. Har dere det eller? Dere vet jo at internett ikke alltid fremstiller ting slik man tror.. eller? Ønsker dere en fin søndag videre i jakten på noe mer dere kan diskutere angående jentene her👏🏼 Som nevnt, skriv heller til henne enn å dra jentene opp her. Selv om «dere ikke får svar og det ikke hjelper uansett»: Tror dere det hjelper noe mer å nevne dem her inne eller…..?😂 3 6
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 24. april 2022 Populært innlegg #60773 Skrevet 24. april 2022 jeg tenker at en generell bevisstgjøring om hvordan barn eksponeres og brukes i kommersiell sammenheng, er veldig viktig. Jeg er helt sikker på at CBE har fått med seg at det er svært mange som er veldig kritiske til eksponering og bruk av barn i kommersiell SoMe-virksomher. Jeg skriver om det her, fordi folk som er interessert some og CBE, leser her. Jeg tror ikke et øyeblikk på at CBE ikke vet at mange er kritiske til Some-eksonering av barn og at feks Unicef har vært tydelige om dette. Jeg er også sikker på at hun har fått med seg at barnekonvensjonen også gjelder hennes barn. Så derfor tenker jeg det er meningsløst å ta dette direkte med henne det eneste man oppnår med det, er vel å bli ignorert og beskyldt for å drive med hets. 44 9
Populært innlegg skruf Skrevet 24. april 2022 Populært innlegg #60774 Skrevet 24. april 2022 Lilje blomst skrev (21 minutter siden): Så bare pga du ikke har fått med deg personlig (kun gjennom bilder postet via Internett, og ikke vet noe bakgrunnsinformasjon av), så skjer altså ALT dere påstår her inne?🤔 Flinke til å spekulerer altså, må jeg si. Samtidig som dere peker finger til de som sier i mot og argumenterer med at vi ikke har sett det personlig….. Har dere det eller? Dere vet jo at internett ikke alltid fremstiller ting slik man tror.. eller? Ønsker dere en fin søndag videre i jakten på noe mer dere kan diskutere angående jentene her👏🏼 Som nevnt, skriv heller til henne enn å dra jentene opp her. Selv om «dere ikke får svar og det ikke hjelper uansett»: Tror dere det hjelper noe mer å nevne dem her inne eller…..?😂 Hvem er dere egentlig? Er du også endel av gruppen «dere»? Jeg står for hva jeg skriver, og jeg er meg, ikke endel av gruppen «dere» Det er jo du som spekulerer og dikter opp, ironisk nok🙃 Jeg tar utgangspunkt i hva som blir publisert av CBE selv. Det er heller ikke spekulasjoner når man gjenforteller hva CBE selv har publisert i sine medier, i regi av å være en offentlig person. Når hun velger å publisere noe så kontroversielt som en sminket 5-åring på vei til barnehagen, med bilde og tekst som beskriver situasjonen så forholder jeg meg til det. Cbe skriver at barnet er på vei til barnehagen. Punktum. Med bilde og video av nevnte 5-åring som tydelig er sminket. Da forholder jeg meg til det. Å begynne å dikte opp at hun kanskje skal på teater eller noe annet er ren spekulasjon uten tyngde bak. Da CBE fikk kritikk for sminket 8-åring i fjor så svarte hun at barnet skulle delta på teater og at alle sminket seg. Da blir det noe helt annet, siden CBE skriver hva barnet skal. Det gjør hun ikke nå, ergo stiller 5-åringen sminket i barnehagen. Det er heller ikke jentene som personer som blir diskutert her, men foreldrenes handlinger. Så du trenger ikke vri det til at det er barna som er samtaleemnet. Det er CBE, en offentlig kanal, som publiserer sminkete småjenter og en 8-åring som løper på tredemølle i tights og magetopp. Det er kanalens innhold som blir diskutert. CBE kunne (og burde) holdt barna sine helt unna Instagram og blogg, sånn som Jenny Skavlan. Barna til JS blir ikke omtalt her på forumet, nettopp pga foreldrene beskytter de og bruker de ikke til kommersiell vinning. Hva vet du hva jeg har skrevet til CBE og ikke? Igjen; jeg er ikke «dere». Tror du det hjelper å skrive noe til CBE? Tror du firmaet tar det til etterretning og ettertanke? Tror de plutselig bestemmer seg for å skjerme barna? Det er heller tvert i mot; de begynte veldig lovende ved å legge ut et fødselsinnlegg med førstemann med et bilde og en tekst, noe jeg (merk; jeg skriver jeg og ikke vi) synes var helt innafor da nyfødte er ganske like og utseendet endrer seg raskt med alderen. De skrev også at de kom til å holde barnet, og evt nye barn unna sosiale medier. Tommel opp! Etterhvert så snudde de på flisa og tok et valg om inkludere barnet på bloggen/insta/firmaet. For bloggere så åpner det seg et helt nytt marked for reklame når de får barn- det er rett og slett ei gullgruve (i serien «Da vi styrte internettet» så snakket Pilotfrue om nettopp dette, de fikk bl.a mere betalt hvis barnet med synlig ansikt var med i reklamen). Da barn nr 2 ble født så var selve fødselsannonsen på insta et reklameinnlegg for ei bedrift som selger barneutstyr. Så nei; barna blir ikke diskutert. Foreldrenes valg og handlinger derimot står det ikke mye respekt av. Ønsker deg en fin søndag jeg! Ser du skriver «vi», men hvem dere er aner jeg ikke. 49 6
skruf Skrevet 24. april 2022 #60775 Skrevet 24. april 2022 Frøkenfryden skrev (2 timer siden): Dagens😂😂😂 13
Frøkenfryden Skrevet 24. april 2022 #60776 Skrevet 24. april 2022 skruf skrev (6 minutter siden): Dagens😂😂😂 Takk😃 litt useriøst og usaklig men fingrene klødde! 🙈 9 1
Gjest Xstrella Skrevet 24. april 2022 #60777 Skrevet 24. april 2022 Ser hun ikke hvor teit det bilde er?? Stive nippler, 2 glass vin og date night med hunden.... jeg får grøssninger.
Havnefogden Skrevet 24. april 2022 #60778 Skrevet 24. april 2022 Frøkenfryden skrev (2 timer siden): Det er hun-bikkjer som har løpetid...😩 5
Frøkenfryden Skrevet 24. april 2022 #60779 Skrevet 24. april 2022 Havnefogden skrev (5 minutter siden): Det er hun-bikkjer som har løpetid...😩 Vi kan tenke på det som en illustrerende tenkeboble og at bildet er noe stilisert. Og ikke viser helt virkeligheten 30
hufsaaaaa Skrevet 24. april 2022 #60780 Skrevet 24. april 2022 Frøkenfryden skrev (2 minutter siden): Vi kan tenke på det som en illustrerende tenkeboble og at bildet er noe stilisert. Og ikke viser helt virkeligheten Touché! 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå