MacBeth Skrevet 18. april 2022 #60641 Skrevet 18. april 2022 (endret) Jeg gjorde det enkelt å sendte en mail til twentyfour og spurte om de har et samarbeid eller sponset CBE i noen som helst form. Det seneste jeg finner er 22. Mars 2021 med merket innlegg. CBE.no er sniken selv på å ikke merke innlegg fordi dem tolker uthevede setningen i sitatet veldig lett. Sitat Hvor lenge etter at jeg har hatt en avtale om å eksponere et produkt må jeg fortsette å merke dette som reklame i nye innlegg? Du må merke nye innlegg som reklame så lenge det har markedsføringsverdi for annonsøren. Det er flere ting som spiller inn på om noe du legger ut har markedsføringsverdi. Jo sterkere produktet er eksponert i innlegget, jo høyere markedsføringsverdi har det. Hvis produktet er helt i bakgrunnen og eksponeringen av det ikke vil fremme salg av produktet, har det antakelig så lav markedsføringsverdi at du ikke trenger å merke. Men terskelen her er lav. Merk heller en gang for mye enn en gang for lite. Sitat https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some Endret 18. april 2022 av MacBeth 15
Aquarius04 Skrevet 18. april 2022 #60642 Skrevet 18. april 2022 SnowBells skrev (19 timer siden): Med tanke på hvor ekstremt opptatte CBE og LKE er av det ytre og av å fremstå som velbemidlede, så skal det nok brenne godt i helvete før vi ser dem eller barna deres i noe så bærekraftig eller miljøvennlig som arvetøy/secondhand. Nå er det påvist at vi mennesker har fått plast i blodomløpet, men ikke f om mennesker som disse to er villige til å ofre månedlige shopping-sprees av den grunn. https://forskning.no/blod-forurensning-ntb/forskere-fant-mikroplast-i-blod/2001101 LKE har jo uttalt at han ALDRI ville ikledd barna sine brukt tøy. Tror det var på bloggen men kan ikke finne kilden / innlegget nå. Velbemidlet eller ei - Jenny Skavlan er rimelig velbemidlet og hun kjøper brukt og syr jo om hele tiden. Så paret i Særp er særdeles i utakt med resten av samfunnet ifht å arve tøy, kjøpe brukt osv. 45 2
Gjest SnowBells Skrevet 18. april 2022 #60643 Skrevet 18. april 2022 (endret) Aquarius04 skrev (2 timer siden): LKE har jo uttalt at han ALDRI ville ikledd barna sine brukt tøy. Tror det var på bloggen men kan ikke finne kilden / innlegget nå. Velbemidlet eller ei - Jenny Skavlan er rimelig velbemidlet og hun kjøper brukt og syr jo om hele tiden. Så paret i Særp er særdeles i utakt med resten av samfunnet ifht å arve tøy, kjøpe brukt osv. Ja det kom feil ut av meg. F eks Jenny Skavlan og ektemann Gullestad har jo langt bedre økonomi enn paret i Sarpsborg (b la villa til over 20 mill på Tåsen), og de fronter jo gjenbruk og redesign så det suser 🌿💚 Men, her er det jo også et stort klasseskille. Skavlan viser ikke frem silikonpupper og rumpe eller selger barna sine som fyllstoff og reklameplakater. Og Gullestad driter seg ikke ut med uttalelser som at alkoholreklameloven er tåpelig, at kvinnelår som møtes er maskulint, publiserer ihjelkjørt hestekjøtt på leiebilen eller latterliggjør Norges mest kjøpte bil. Endret 18. april 2022 av SnowBells
Andrea59 Skrevet 18. april 2022 #60644 Skrevet 18. april 2022 3 hours ago, Aquarius04 said: LKE har jo uttalt at han ALDRI ville ikledd barna sine brukt tøy. Tror det var på bloggen men kan ikke finne kilden / innlegget nå. Velbemidlet eller ei - Jenny Skavlan er rimelig velbemidlet og hun kjøper brukt og syr jo om hele tiden. Så paret i Særp er særdeles i utakt med resten av samfunnet ifht å arve tøy, kjøpe brukt osv. Hvis man vokser opp med de holdningene kan det bli vanskelig (med mindre man får en overdose og går i stikk motsatt retning) å senke standarden - at man ikke vil være fornøyd med mindre kostbar livsstil, mindre veltrent og slank kropp. Og det ville jeg synes var et skummelt utgangspunkt, hadde det vært mine barn. 12
Gjest SnowBells Skrevet 18. april 2022 #60645 Skrevet 18. april 2022 (endret) Andrea59 skrev (5 timer siden): Hvis man vokser opp med de holdningene kan det bli vanskelig (med mindre man får en overdose og går i stikk motsatt retning) å senke standarden - at man ikke vil være fornøyd med mindre kostbar livsstil, mindre veltrent og slank kropp. Og det ville jeg synes var et skummelt utgangspunkt, hadde det vært mine barn. Livsstilen er ikke mer ekstravagant enn hos andre, det er helt vanlig for norske familier å bo i enebolig, besøke andres hytter i påsken og å feriere på Granka om sommeren. Men å legge seg til et vanvittig overforbruk når det gjelder f eks klær, sminke, sko og dilldall, å bedrive kronisk oppussing av nyoppussede rom, å ha et intenst og tvangspreget forhold til kropp og trening og å gjøre narr av de man anser seg selv som bedre enn (skodafamilier, kvinnelår som møtes er maskulint osv), vel det fremmer jo ikke akkurat sunne verdier eller god moral. Det er jo heller ikke slik at barn blir sporty og glade i idrett av at foreldrene løper på tredemølle i kjelleren mens barna er på skolen. Endret 18. april 2022 av SnowBells
Fotballfluen Skrevet 18. april 2022 #60646 Skrevet 18. april 2022 Andrea59 skrev (57 minutter siden): Hvis man vokser opp med de holdningene kan det bli vanskelig (med mindre man får en overdose og går i stikk motsatt retning) å senke standarden - at man ikke vil være fornøyd med mindre kostbar livsstil, mindre veltrent og slank kropp. Og det ville jeg synes var et skummelt utgangspunkt, hadde det vært mine barn. Søsteren har tilsynelatende helt andre verdier. Hun går ikke i magetopp og full sminke til enhver tid og virker generelt som motstykket til CBE. De er jo oppdratt i samme hjem, så da kan man jo spekulere i hvilke verdier de har tatt med seg hjemmefra og hvordan de har tatt dem med seg eller fjernet seg fra dem. En kvalifisert gjetning basert på tidligere info CBE har lagt ut, eksempelvis at det var hennes egen mor som insisterte på at hun skulle ta det famøse undertøysbildet etter fødselen og legge ut for å vise hvor flott kroppen hennes var, kan man kanskje anta at CBE er et produkt av sin oppdragelse? Mens søsteren har fjernet seg fra disse overfladiske verdiene? 31 8
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 18. april 2022 Populært innlegg #60647 Skrevet 18. april 2022 SnowBells skrev (4 timer siden): Ja det kom feil ut av meg. F eks Jenny Skavlan og ektemann Gullestad har jo langt bedre økonomi enn paret i Sarpsborg (b la villa til over 20 mill på Tåsen), og de fronter jo gjenbruk og redesign så det suser 🌿💚 Men, her er det jo også et stort klasseskille. Skavlan viser ikke frem silikonpupper og rumpe eller selger barna sine som fyllstoff og reklameplakater. Og Gullestad driter seg ikke ut med uttalelser som at alkoholreklameloven er tåpelig, at kvinnelår som møtes er maskulint, publiserer ihjelkjørt hestekjøtt på leiebilen eller latterliggjør Norges mest kjøpte bil. Og det til tross for at Jenny Skavlan OGSÅ har stilt opp avkledd i undertøysreklame. Man kan løse en oppgave på forskjellige måter. Skavlan klarte etter min mening å vise undertøy, uten at bildene handlet om kroppen hennes. Undertøyet hadde fin passform, så funksjonelt og behagelig ut og hun virket selv avslappet. CBE sine undertøysbilder handler i større grad om henne selv, hennes figur i all sin anstrengte innsugdhet, ikledd kjip polyester med lange snøringer, dårlig passform og lite komfort. 60 7
Heartland Skrevet 18. april 2022 #60648 Skrevet 18. april 2022 FruJohansen skrev (5 timer siden): Og det til tross for at Jenny Skavlan OGSÅ har stilt opp avkledd i undertøysreklame. Man kan løse en oppgave på forskjellige måter. Skavlan klarte etter min mening å vise undertøy, uten at bildene handlet om kroppen hennes. Undertøyet hadde fin passform, så funksjonelt og behagelig ut og hun virket selv avslappet. CBE sine undertøysbilder handler i større grad om henne selv, hennes figur i all sin anstrengte innsugdhet, ikledd kjip polyester med lange snøringer, dårlig passform og lite komfort. Helt enig. Dårlig passform og lite komfort er i alle fall helt sikkert. Jeg har helt vanlig b-cup, men kunne aldri i verden brukt det undertøyet CBE «designet» for My Muse. Der finnes null støtte. Det undertøyet passer kun silikonpupper som står av seg selv. Har sjelden sett noe mindre funksjonelt enn det der. 26 3
Gjest SnowBells Skrevet 18. april 2022 #60649 Skrevet 18. april 2022 (endret) FruJohansen skrev (5 timer siden): Og det til tross for at Jenny Skavlan OGSÅ har stilt opp avkledd i undertøysreklame. Man kan løse en oppgave på forskjellige måter. Skavlan klarte etter min mening å vise undertøy, uten at bildene handlet om kroppen hennes. Undertøyet hadde fin passform, så funksjonelt og behagelig ut og hun virket selv avslappet. CBE sine undertøysbilder handler i større grad om henne selv, hennes figur i all sin anstrengte innsugdhet, ikledd kjip polyester med lange snøringer, dårlig passform og lite komfort. Miljøforkjemper og gründer Jenny Skavlan viser frem undertøy: Endret 18. april 2022 av SnowBells
Gjest SnowBells Skrevet 18. april 2022 #60650 Skrevet 18. april 2022 (endret) CBE som viser frem rumpa, jeg mener undertøyet sitt i 100 % polyester, med bortklippet hode og skinkene struttende ivrig til værs oppå en sammenrullet dyne: Endret 18. april 2022 av SnowBells
MacBeth Skrevet 18. april 2022 #60651 Skrevet 18. april 2022 Heartland skrev (54 minutter siden): Helt enig. Dårlig passform og lite komfort er i alle fall helt sikkert. Jeg har helt vanlig b-cup, men kunne aldri i verden brukt det undertøyet CBE «designet» for My Muse. Der finnes null støtte. Det undertøyet passer kun silikonpupper som står av seg selv. Har sjelden sett noe mindre funksjonelt enn det der. Jeg har sett lite(les ingen) positive tilbakemeldinger om undertøyet til CBE, jeg kjenner kun en som har kjøpt det, og det var ikke mye å skryte av, det ble også ødelagt etter et par vask tiltross for riktig vask etter anvisning. Jeg antar jo at det er MyMuse som står for kvaliteten, og ikke CBE, som kun står for design, men det viser jo hvem hun den gang valgte å samarbeide med, lite kvalitet for pengene så lenge hun fikk inntekt.. 20 1
Populært innlegg Keaton Skrevet 18. april 2022 Populært innlegg #60652 Skrevet 18. april 2022 Tviler på at disse influencerne som samarbeider med Mymuse gjør annet enn å peke på hvilke alternativer de setter navnet sitt på. Det er ikke å designe. 59 3
MacBeth Skrevet 18. april 2022 #60653 Skrevet 18. april 2022 Kollontaj skrev (28 minutter siden): Tviler på at disse influencerne som samarbeider med Mymuse gjør annet enn å peke på hvilke alternativer de setter navnet sitt på. Det er ikke å designe. Fair point 8
123Frustrert Skrevet 18. april 2022 #60654 Skrevet 18. april 2022 (endret) SnowBells skrev (12 timer siden): Ja det kom feil ut av meg. F eks Jenny Skavlan og ektemann Gullestad har jo langt bedre økonomi enn paret i Sarpsborg (b la villa til over 20 mill på Tåsen), og de fronter jo gjenbruk og redesign så det suser 🌿💚 Men, her er det jo også et stort klasseskille. Skavlan viser ikke frem silikonpupper og rumpe eller selger barna sine som fyllstoff og reklameplakater. Og Gullestad driter seg ikke ut med uttalelser som at alkoholreklameloven er tåpelig, at kvinnelår som møtes er maskulint, publiserer ihjelkjørt hestekjøtt på leiebilen eller latterliggjør Norges mest kjøpte bil. Jeg hadde blitt dødelig fornærmet om hadde jeg vært Jenny Skavland og blitt sammenlignet med caroline Berg Eriksen. Noen som viser så ulike holdninger og virker så ikke enn de skal man lete lenge etter. feks. Jenny Skavland om panneluggen sin; bilde nr 1. morsom liten ironi der ( ironi tror jeg ikke cbe vet hva er, bare om hun skal bruke ironi for å slenge dritt til andre. Selvironi har hun aldri hørt om). bilde nr 2. viser cbe og sin lugg. Og alle har vel fått med seg at hun til og med har spurt leserne sine om leserne synes hun skal klippe lugg eller ei.. Endret 18. april 2022 av 123Frustrert Feil bilde lagt ved 43
123Frustrert Skrevet 18. april 2022 #60655 Skrevet 18. april 2022 (endret) Men forskjellen på de to kommer vel aller mest frem når de legger ut bilde med tekst om at de har bursdag .. disse bildene sier vel litt om hvem som har noe å kommende og hvem som må spille på kropp der hun står i undertøyet med silikon pupper og stive brystvorter... Disse bildene er forøvrig av 35 årsdagen til de begge to. Vet hvilken bursdag jeg ville gått i, om jeg hadde blitt bedt. Hva hadde du valgt? bursdag hvor bursdagsbarnet stiller opp i truse og bh eller bursdag i en park med basketball? 🤷♀️ Endret 18. april 2022 av 123Frustrert 45 1
123Frustrert Skrevet 18. april 2022 #60656 Skrevet 18. april 2022 (endret) ( beklager, dobbelt post) Endret 18. april 2022 av 123Frustrert
Klump Skrevet 18. april 2022 #60657 Skrevet 18. april 2022 123Frustrert skrev (3 minutter siden): Jeg hadde blitt døsig fornærmet hadde jeg vært Jenny Skavland om jeg hadde blitt sammenlignet med caroline Berg Eriksen. Noen som viser så ulike holdninger og virker så ikke enn de skal man lete lenge etter. feks. Jenny Skavland om panneluggen sin; bilde nr 1. morsom liten ironi der ( ironi tror jeg ikke cbe vet hva er, bare om hun skal bruke ironi for å slenge dritt til andre. Selvironi har hun aldri hørt om). bilde nr 2. viser cbe og sin lugg. Og alle har vel fått med seg at hun til og med har spurt leserne sine om leserne synes hun skal klippe lugg eller ei.. Jenny er jo i en komplett annen liga en Caroline. Så fantastisk jordnær, morsom, selvironisk, VAKKER og EKTE 44 1 3
Surikatt Skrevet 18. april 2022 #60658 Skrevet 18. april 2022 Aquarius04 skrev (13 timer siden): LKE har jo uttalt at han ALDRI ville ikledd barna sine brukt tøy. Tror det var på bloggen men kan ikke finne kilden / innlegget nå. Velbemidlet eller ei - Jenny Skavlan er rimelig velbemidlet og hun kjøper brukt og syr jo om hele tiden. Så paret i Særp er særdeles i utakt med resten av samfunnet ifht å arve tøy, kjøpe brukt osv. Har han virkelig sagt det? Så pinlig. For det er helt vanlig å kle barn i brukt tøy. Da mine var små byttet vi klær med andre i familien, med venner som hadde barn, kjøpte på finn osv. Med nr 2 fikk vi så mye flotte brukte klær etter familie og vemmes barn at vi nesten ikke trengte kjøpe noe. Men det er klart, det er sikkert mer lønnsomt å bruke barna som reklameplakater og tjene penger på dem. Jeg kan ikke se at Lars Kristian Eriksen kommer fra en rik familie eller ble millionær på sin fotballkarriere. Og uansett, det handler om miljø og å bruke det man har. 23
Pusern3 Skrevet 18. april 2022 #60659 Skrevet 18. april 2022 SnowBells skrev (3 timer siden): CBE som viser frem rumpa, jeg mener undertøyet sitt i 100 % polyester, med bortklippet hode og skinkene struttende ivrig til værs oppå en sammenrullet dyne: herrejesus 7
Keaton Skrevet 18. april 2022 #60660 Skrevet 18. april 2022 Nei, de kan ikke sammenlignes. Skal man sammenligne med noen som holder på med samme type influencervirksomhet kan det være Funky, men det går likesom ikke, heller. Funky driver jo med så mye, klær, brød, TV, treningsreiser osv. Er vel ikke så mange CBE kan sammenlignes med? Er vel bare en 35-åring med barn som lever av å vise kroppen sin, løpe rundt og pushe søppelklær på folk? 31
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå