Isild Skrevet 15. april 2022 #60561 Skrevet 15. april 2022 Jeg tror målgruppen har blitt "hvem som helst". Der de tidligere hevdet at det var "ressurssterke kvinner" som var publikum, så ser vi nå at det mest går i "You smoking hot babe" fra ressurssvake menn blandt annet. 37
Gjest Xstrella Skrevet 15. april 2022 #60562 Skrevet 15. april 2022 MacBeth skrev (9 timer siden): Endring: neida, feil hos mg Forsvant kommentarene på innleggene hennes nå? Er det dame 35 dette her? Eller dame ønsker helst å være 17? Trutmunn er for de under 18 og etter det er det bare patetisk.
Surikatt Skrevet 15. april 2022 #60563 Skrevet 15. april 2022 Xstrella skrev (15 minutter siden): Er det dame 35 dette her? Eller dame ønsker helst å være 17? Trutmunn er for de under 18 og etter det er det bare patetisk. Det er en voksen dame som ser ut til å ha mistet kontakten med seg selv. En ting er trutmunn men det er utrolig pinlig for henne selv å kalle seg influencer og legge ut et bilde som er så manipulert at hun ser ut som en annen person. Jeg skjønner det ikke. Alle ser det jo. Hvis hun ikke kan stå for den hun er, finn en annen jobb. Ikke et bilde hun legger ut er ekte. Lurer på hva hun tenker om seg selv når hun ser seg i speilet. 35
Surikatt Skrevet 15. april 2022 #60564 Skrevet 15. april 2022 Klink skrev (14 timer siden): men hun tar bilde av is, lager div godt med barna, drikker vin , spiser dessert, spiser god mat og så videre også. Men tror du hun spiser det selv? Jeg vet at spiseforstyrrede personer er opptatt av å lage sånt til andre men spiser ikke selv. 27
Oline12 Skrevet 15. april 2022 #60565 Skrevet 15. april 2022 Isild skrev (3 timer siden): Jeg tror målgruppen har blitt "hvem som helst". Der de tidligere hevdet at det var "ressurssterke kvinner" som var publikum, så ser vi nå at det mest går i "You smoking hot babe" fra ressurssvake menn blandt annet. Jeg syns det er så kvalmende med de mannfolka som kommenterer. Det er alt annet enn delikat. 31
Klink Skrevet 15. april 2022 #60566 Skrevet 15. april 2022 (endret) Surikatt skrev (2 timer siden): Men tror du hun spiser det selv? Jeg vet at spiseforstyrrede personer er opptatt av å lage sånt til andre men spiser ikke selv. Det vet vi ikke. Vi kan jo bare gå ut fra det ho legger ut , ikke sant? Hun framstår jo som ditt og datt som kan dras negativt så da framstår det i alle fall som det spises. Uansett: jeg er også redd det er en sf ute og går, men det fikk jeg jo kritikk for å skrive. Endret 15. april 2022 av Klink 4
Gjest SnowBells Skrevet 15. april 2022 #60567 Skrevet 15. april 2022 (endret) Medici skrev (12 timer siden): Vet ikke hvordan likes telles når de skjules, men tatt i betraktning at hun har holdt på lenge og hadde myyye større engasjement tidligere så stemmer sikkert gjennomsnittet for samtlige innlegg i historien. Enten skjulte likes teller eller ikke så drar de uansett ned snittet over tid, bare å vente og se. Jeg er usikker. Så lenge de skjuler likes på alle innleggene med f eks under 3000 likes, så vil engasjementraten forbli kunstig høy for annonsører som ikke gidder å gjøre jobben sin med bakgrunnssjekk. Men sånn sett så fortjener de jo hverandre ☺ CBEs innhold eksponeres for en ørliten brøkdel av faktiske følgere, det er lett å se da hun har helt nede i 650 likes på innleggene og filmene hun har glemt å skjule likes på. IG-algoritmene gjemmer tross alt innlegg med lite engasjement, og fremmer innlegg med mye engasjement. Hos CBE snakker vi om en faktisk engasjementrate ned mot 0,3 %. Annonsører gjør virkelig ikke jobben sin hvis de kaster bort penger på en så usynlig reklamekanal. Endret 15. april 2022 av SnowBells
AnnePåLande Skrevet 15. april 2022 #60568 Skrevet 15. april 2022 Klink skrev (14 timer siden): mens påvirkere gjør det i jobben sin. Tjener penger på det. Etter som jeg har forstått det, er engasjementet på IG lavt.. Da kan det ikke være mange kronene å tjene. 6
Klink Skrevet 15. april 2022 #60569 Skrevet 15. april 2022 (endret) AnnePåLande skrev (5 minutter siden): Etter som jeg har forstått det, er engasjementet på IG lavt.. Da kan det ikke være mange kronene å tjene. Fremdeles er jobben til en influencer å influence eller påvirke. Jeg vet ikke hvorfor det er en diskusjon som er nødvendig å ta? Å ikke være flink i jobben sin (i dette tilfellet: lenger) er ikke det samme som at det ikke er en jobb? Noen kan jo tenke at influencere er heldige som kan tjene penger på å ha på seg klær, stelle negler og spise mat. Endret 15. april 2022 av Klink 1
hvalstad45 Skrevet 15. april 2022 #60570 Skrevet 15. april 2022 Har hun gitt noe godt svar på hvorfor hun nærmest har lagt ned bloggen? Med den store lesergruppa hun hadde, vil jeg tro det hadde vært lønnssomt å beholde den som kanal, i stedet for å være avhengig av Instagrams algoritmer. Vet blogg er "ut", men hun hadde jo et så innarbeida opplegg at jeg ville trodd det fortsatt ville vært lønnssomt for henne. Men nå er det vel straks for seint, folk lærer raskt å slutte å klikke seg inn når det ikke skjer noe. 8
AnnePåLande Skrevet 15. april 2022 #60571 Skrevet 15. april 2022 (endret) Klink skrev (39 minutter siden): Fremdeles er jobben til en influencer å influence eller påvirke. Jeg vet ikke hvorfor det er en diskusjon som er nødvendig å ta? Å ikke være flink i jobben sin (i dette tilfellet: lenger) er ikke det samme som at det ikke er en jobb? Noen kan jo tenke at influencere er heldige som kan tjene penger på å ha på seg klær, stelle negler og spise mat. Påvirkere er egentlig vandrende reklameplakater. Det er også en veldig aggressiv form for reklame da budskapet pakkes inn. Forbrukere lurer på hva som er reklame og ikke. Reklamen er ofte dårlig merket. Det spilles på at påvirkeren har et slags venninneforhold med følgerne. Hun viser private snutter og bilder av barna sine. Det må da finnes andre måter å tjene penger på enn å lure følgerne sine og opptre ufint når hun blir konfontrert.. Endret 15. april 2022 av AnnePåLande 13 3
Gjest SnowBells Skrevet 15. april 2022 #60572 Skrevet 15. april 2022 (endret) hvalstad45 skrev (1 time siden): Har hun gitt noe godt svar på hvorfor hun nærmest har lagt ned bloggen? Med den store lesergruppa hun hadde, vil jeg tro det hadde vært lønnssomt å beholde den som kanal, i stedet for å være avhengig av Instagrams algoritmer. Vet blogg er "ut", men hun hadde jo et så innarbeida opplegg at jeg ville trodd det fortsatt ville vært lønnssomt for henne. Men nå er det vel straks for seint, folk lærer raskt å slutte å klikke seg inn når det ikke skjer noe. Lesertallet på bloggen raste voldsomt de siste 4-5 årene. Det var vel ikke mer enn noen få tusen daglig besøkende det siste året før hun mer eller mindre la den død. Hun var ikke alene om å droppe bloggingen, f eks Sophie Elise og Pilotfrue la også ned bloggene sine. Men de var ryddige nok til å proklamere at de gjorde det da.. Nå er det internasjonale kanaler som Instagram, TikTok og YouTube som gjelder. Blogg anses vel som ut, med mindre vi snakker om nyttige og stabile nisjeblogger som f eks Trines Matblogg og Det Søte Liv, som fremdeles er svært populære pengemaskiner. Endret 15. april 2022 av SnowBells
Klink Skrevet 15. april 2022 #60573 Skrevet 15. april 2022 AnnePåLande skrev (53 minutter siden): Påvirkere er egentlig vandrende reklameplakater. Det er også en veldig aggressiv form for reklame da budskapet pakkes inn. Forbrukere lurer på hva som er reklame og ikke. Reklamen er ofte dårlig merket. Det spilles på at påvirkeren har et slags venninneforhold med følgerne. Hun viser private snutter og bilder av barna sine. Det må da finnes andre måter å tjene penger på enn å lure følgerne sine og opptre ufint når hun blir konfontrert.. ja det er det som er jobben deres. Og ja det finnes. Selvfølgelig burde en ikke opptre ufint, forståelig når en blir konfrontert med noe en med viten og vilje har gjort feil for å forsøke å påvirke folk. 1
AnnePåLande Skrevet 15. april 2022 #60574 Skrevet 15. april 2022 Klink skrev (12 minutter siden): ja det er det som er jobben deres. Og ja det finnes. Selvfølgelig burde en ikke opptre ufint, forståelig når en blir konfrontert med noe en med viten og vilje har gjort feil for å forsøke å påvirke folk. Tenker at årsaken til det dalende engasjement handler om at forbrukerne har fått opp øynene sine. Folk er lei av å bli lurt. Påvirkere som denne virksomheten formidler et usunt syn på kropp og trening. Hva er det hun prøver å påvirke følgerne til å gjøre? Utvikle et usunt forhold til trening? 16
Pusern3 Skrevet 15. april 2022 #60575 Skrevet 15. april 2022 Heartland skrev (17 timer siden): Peacetegn og duckface? Really?… Er vi 13 år nå?… Herlighet 2
Pusern3 Skrevet 15. april 2022 #60576 Skrevet 15. april 2022 Xstrella skrev (5 timer siden): Er det dame 35 dette her? Eller dame ønsker helst å være 17? Trutmunn er for de under 18 og etter det er det bare patetisk. fullstendig og langt vekk fra flott 3
Klink Skrevet 15. april 2022 #60577 Skrevet 15. april 2022 (endret) AnnePåLande skrev (1 time siden): Tenker at årsaken til det dalende engasjement handler om at forbrukerne har fått opp øynene sine. Folk er lei av å bli lurt. Påvirkere som denne virksomheten formidler et usunt syn på kropp og trening. Hva er det hun prøver å påvirke følgerne til å gjøre? Utvikle et usunt forhold til trening? Jeg tror folk er mer bevisst på hva en influencer er. Og jeg tror at cbe er utdatert. Det er nye mer spennende personligheter å følge og la seg påvirke av. I tillegg finnes det et hav av dem. På instagram. På TikTok. På snap. Og så videre. Dersom hun har et usunt forhold til trening er det ikke sikkert hun er klar over det selv. Faktisk er det ganske sikkert at hun ikke er klar over dette eller vil høre på noen som mener at hun har det. Og hun kommer nok ikke til å innse dette av at brukere i en tråd på kvinneguiden mener det. Spesielt ikke i en tråd der alle er kritisk til det meste hun driver med. Endret 15. april 2022 av Klink 6
AnnePåLande Skrevet 15. april 2022 #60578 Skrevet 15. april 2022 Klink skrev (4 minutter siden): Jeg tror folk er mer bevisst på hva en influencer er. Og jeg tror at cbe er utdatert. Det er nye mer spennende personligheter å følge og la seg påvirke av. I tillegg finnes det et hav av dem. På instagram. På TikTok. På snap. Og så videre. Dersom hun selv har et usunt forhold til trening er det ikke sikkert hun selv er klar over dette. Faktisk er det ganske sikkert at hun ikke er klar over dette eller vil høre på noen som mener hun har det. Ja, det ser slik ut og det finnes mange unge og nye påvirkere. Aldersgruppen virksomheten ønsker å appellere til har mistet interessen. Unge mennesker, tenker da på tenåringer følger ikke CBE selv om virksomheten reklamerer for klær til den aldersgruppen. Når sosiale medier er arbeidsplassen er det viktig å tenke over hva en ønsker å formilde. Etter så mange år forventes det evne til til både refleksjon og ta imot ikke bare ros, men konstruktive tilbakemeldinger. 3
Keaton Skrevet 15. april 2022 #60579 Skrevet 15. april 2022 Nei, det er riktig at de ikke hører på råd. Heller ikke velmente, feks om engangsgriller på svaberg og stålkanter på ski. De er den typen mennesker, iallfall er det det de kommuniserer i SoMe. 30
Klink Skrevet 15. april 2022 #60580 Skrevet 15. april 2022 Kollontaj skrev (1 time siden): Nei, det er riktig at de ikke hører på råd. Heller ikke velmente, feks om engangsgriller på svaberg og stålkanter på ski. De er den typen mennesker, iallfall er det det de kommuniserer i SoMe. Det er lett å sette folk i bås. Jeg ville nok heller ikke hørt på velmente råd fra denne tråden her. Vanskelig å skille mellom velment, spydig og konstruktivt i denne tråden. 4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå