Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Isild skrev (4 minutter siden):

Hvis Caroline bruker teksten til @CecilieX ,  og Staysman står for å rølpe det hele skikkelig opp, så kunne hun ha fått en "megahit" hun også. 

Det er jo helt latterlig at hun lager en låt om hvor flink hun er til å være Norges mest blærete blogger - og tror det skal bli en partylåt. Ingen bryr seg! 

Megahit- programmet handler om nettopp "Jodlijodlijåå"-musikk, det handler om å få til refreng i "Pinne for landet"-stil, og om at sceneopptredenen skal sprute av ironi, fest og moro. 

Men teksten til cbe er i sikkelig cbe stil. Det er meg, meg, men og atter meg, og en forklaring på hvor helt fantastisk flink hun selv er. Alle andre er bare misunnelig, fordi hun har alt på stell. Kan det blir mer latterlig?

• Liker 30
Gjest CecilieX
Skrevet

Det er jo verdt å merke seg den diamentrale motsetningen mellom Helene Olafsen som lager en sang om en annen person som står på dag og natt for å bidra til at andre får kose seg, mens sangen til CBE handle om henne selv, hvor vanskelig hun har det når hun får kritikk for å tjene penger på få andre til å føle seg dårlig. 

Skrevet
123Frustrert skrev (3 minutter siden):

Men teksten til cbe er i sikkelig cbe stil. Det er meg, meg, men og atter meg, og en forklaring på hvor helt fantastisk flink hun selv er. Alle andre er bare misunnelig, fordi hun har alt på stell. Kan det blir mer latterlig?

Nei, 

Jeg syns dette hadde litt for seg da jeg fortsatt trodde teksten var ironisk om det å være rosablogger. Men så forsto jeg at hun tror hun har laget et låt om Girl power (og også passer på å gi et lite tupp til kritikerne) 

Mulig hun ikke har skjønt konseptet i Megahit-programmet. Det hele går ut på å lage "tullemusikk" og partylåter. En stivbeint og stivpyntet blogger som synger om pussypower og at det finnes et sted i helvete for damer som ikke liker det hun driver med. Veldig bloggersk iallefall. Det skal hun ha. 

• Liker 45
Gjest CecilieX
Skrevet

Jeg synes fortsatt det er synd at programmet ikke har musikk og musikere i sentrum. Det er ikke noe revolusjonerende at partylåter slår an og kommer høyt på listene. Disse låtene snekres sammen i løpet av en uke. Og så lurer jeg fortsatt på hvor stort kjendisens faktiske bidrag er. Følger man CBE på story så ser man (som vanlig) lite til hvordan hun bidrar inn i «designprosessen). Allerede tirsdag ble sang nummer to spilt inn. Så med så mye annet er jeg usikker på historiefortellingen hennes. 

Skrevet
CecilieX skrev (20 minutter siden):

Det er jo verdt å merke seg den diamentrale motsetningen mellom Helene Olafsen som lager en sang om en annen person som står på dag og natt for å bidra til at andre får kose seg, mens sangen til CBE handle om henne selv, hvor vanskelig hun har det når hun får kritikk for å tjene penger på få andre til å føle seg dårlig. 

Også verdt å merke seg hva folk liker. Helenes låt er på 1.plass på Spotify!

Blir artig å se samarbeidet mellom CBE og Staysman (om hun blir med videre). CBE med rølpete partylåt blir, for å si det forsiktig, interessant!

• Liker 21
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)

Man kan jo spørre seg hvor mye research TV2 gjorde og hva de egentlig tenker når de caster CBE til programmet. Det spørs om de så seg blinde på det oppgitte følgertallet på 300.000 for gratis promo. Det er omtrent like mange som så programmet i helga:

"Ifølge seertallene fra TV 2 var det 197.000 som så «Norges nye megahit» direkte på lørdag. 100.000 seere har sett musikkprogrammet på strømmetjenesten TV 2 Play i løpet av helgen." (https://www.vg.no/rampelys/tv/i/z7V7E5/under-300000-saa-norges-nye-megahit)

CBE selv er verken kjent for humor eller ironi. Det eneste det går an å spore er at navnet Fotballfrue opprinnelig var ment ironisk, og at hun ikke fikk helt til å være morsom:

"Navnet var ironisk. Dette var rett etter finanskrisen, og som nyutdannet journalist måtte jeg mest sannsynlig ta til takk emed en jobb hvor jeg ikke nødvendigvis fikk skrive den type saker som jeg ønsket mest. Bloggen kunne være en ventil for de sakene jeg skrev på fritiden. Til å begynne med var det mye prøving og feiling. Jeg prøvde blant annet å være morsom, noe som ikke fungerte så godt." (https://www.dn.no/magasinet/intervjuet/trondheim/oslo/medier/bak-fasaden/1-1-5289023)

Når hun så bestemmer seg for å vise at hun har humor er det ved å vise rumpa på forsiden av Det Nye:

"Bildeserien denne gangen ble i en helt annen setting enn slik folk flest er vant til å se meg, og det var også hele poenget: å understreke at jeg har humor, at jeg tør til tross for alt, at jeg er tøff, selvstendig og sikker på hvem jeg er – samme hva alle andre måtte sladre om eller mene." (https://www.nettavisen.no/fotballfrue/caroline-berg-eriksen/det-nye/understreker-at-jeg-har-humor/s/12-95-3423133037)

Samtidig synger hun om kjernetema på bloggen som hun har skrevet flere innlegg om. Det er altså ikke noe grunnlag for å tro at dette verken er ironisk eller morsomt.

Hun har imidlertid mange ganger vært tydelig på at hun ønsker å stå på en scene som artist. Et eksempel er "girl-bandet" Skyheels som ble rekruttert gjennom Facebook, og som spilte inn en coverlåt av Neneh Cherry. CBE oppgir også her at hun har drevet med sang og musikk i mange år, og at de vil bevise at de har noe i bransjen å gjøre. P3 er ikke helt enige i det: (https://p3.no/norges-svar-pa-spice-girls/)

Ved lanseringen av Norges nye megahit henviser hun også til denne popstjernedrømmen:

"- Jeg hadde jo en drøm om å bli popstjerne da jeg var yngre. Jeg ga ut en låt sammen med noen andre jenter, men det bare skled fra hverandre. Det var jo en liten spire der, men det ble ikke noe mer, sier hun i dag." (https://www.dagbladet.no/kjendis/gir-artistkarrieren-nytt-forsok/74696379)

Hvor reflektert hun er rundt egen deltakelse er noe usikkert. Hun skriver ofte om hvor mye hun har holdt på med musikk og teater, og har også nevnt at hun ville elsket å være med i større oppsetninger. Rundt rumpestuntet viser hun et noe mer reflektert syn på egne evner, selv om jeg kanskje ikke er helt enig i den vurderingen av at stemmen er så kraftig;

"- Jeg har en sånn kraftig musikal-stemme som egner seg for en scene. Men jeg har ikke en spille-inn-plate-stemme."(https://www.klikk.no/mote/detnye/livsstil/jeg-har-mista-piffen-til-a-vaere-morsom-fordi-jeg-ikke-tor-lenger-2740026)

Om deltakelsen i Megahit er hun også mer nyansert og skriver at "Jeg har jo alltid elsket å stå på scenen, spille teater og synge, men dette er jo noe helt annet og jeg vet jo ikke helt hva jeg holder på med - egentlig." (...) "en spennende reise hvor jeg er masse ute av komfortsonen"(https://www.carolinebergeriksen.no/2021/10/21/norges-nye-megahit/)

TV2 markedsfører imidlertid deltakelsen hennes med hennes bakgrunn fra scene og sang:

"Hun har opp gjennom årene spilt i amatørteater og musikaloppsetninger hjemme i Sarpsborg, blant annet i «Grease» og «Jesus Christ Superstar». Faktisk har Eriksen prøvd seg på et popstjernestunt tidligere, for snart 12 år siden."(https://www.vg.no/rampelys/tv/i/z76zo9/caroline-berg-eriksen-skal-synge-paa-tv-utenfor-komfortsonen)

CBE hadde tjent stort på om hun klarte å bruke humor og vært mindre selvrettferdig og selvopptatt i deltakelsen. Det er det ikke noe grunnlag for å forvente at hun klarer. Så, ville TV2 caste CBE fordi hun er kjent for god humor, er godt vant med å underholde, fordi hun har talent eller fordi hun har mange følgere? Mest sannsynlig det siste. Det skaper også stor fallhøyde for at deltakelsen kan bli ufrivillig morsom. Et crappy TV-konsept spør du meg.

Endret av Snøsøta
Skrevet
Hei2016 skrev (11 minutter siden):

Om norsken inte är helt hundra ber jag om ursäkt, men här är mitt bidrag till fruns nya sångkarriär. Kan även gärna framföras som en rapp om hon vill. Staysman får mycket gärna hänga sig på! Jag sitter på toget och har tydligen inget bättre för mig 😂

Står opp fem hver morgen for å løpe på båndet
Ser at andre sover lengre, hva feiler det «sånne»?
Ikke rart da at ingen ser så bra ut som jeg,
I hvertfall ikke etter at Lasse har photoshoppet meg!

Føler faktisk jeg jobber hele dagen lang, Og går de ansatte i helsesektoren en nokså høy gang.
Det er INGEN som jobber like mye som meg,
Selvom min jobb, dog, er fritidssysler for deg 

Sminke, trening, kaffekopp, posering og pynt 
Hvem tør si no’ høyt om at innholdet er rimelig tynt?
Blir jo sponset med tonnevis av tvilsomme klær,
Også kliner jeg til med noen kunstige trær

Ref.;
Løper rundt med Pochette Metis fra Louis «Vittå»,
Drømmer om Chanel, men har fortsatt ikke rå’
Og med siste prisoppgang hos ønskede Chanel,
Må jeg nok nøye meg med sponset ræl ifra Chiquelle 

Å merke reklame er ikke regnet som en jobb,
Jeg tjener penger på å ljuge, så er ikke kun en snobb!
Selger sjela for vise frem alt det jeg «må ha»    
Dåsespray og mini-camper gjør DEG tvers igjennom glad! 

Så må dere huske på at noe som tar tid; 
Å stalke alt om meg på internett og fighte hver en strid,
Her må ALT kommenteres, vi tar alt det vi kan,
Og dét er en fulltidsstilling- også for min mann 

Alle som hater meg, hør nøye etter nå, Drit i barnekonvensjon og alkohollovgivning óg,
Gjør som meg, bli som meg, prøv det selv, selv, selv
Livet føles tomt når altting er på «stell, stell, stell» 

Ref.;
Løper rundt med Pochette Metis fra Louis «Vittå» 
Drømmer om Chanel, men kommer aldri å få rå’
Og med siste prisoppgang hos uoppnå’lige Chanel,
Må jeg pushe MYE ekstra ræl fra sponsede Chiquelle

Isild skrev (8 minutter siden):

🎵 "Det folk ikke veit er at meg er det futt i, tar den helt ut på Halloween for da kan damer være slutty. Folk tror de vet en dritt om meg, men er helt på jordet.  Jeg svarer bare kort men får alltid siste ordet -   PSYKOBITCH" 🎵

Mye å ta av her altså, vanskelig å la være. 

😂👏

Dette blir Megahiten! 

• Liker 26
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)

Jeg har ikke for vane å følge med på story, men jeg følger med nå på grunn av sagaen med oliventreet. 

Hun viser frem tøy fra n**d (gidder ikke bidra til profilering). For en utrolig dårlig reklame. Pluss for merking, men kvaliteten er så dårlig. Se på disse skoene (magen midt i fokus). Forsøk på julekontekst: «Hvis du feks skal ut å kjøpe pepperkaker, kan du ta på deg disse skoene». Jeg trenger da for f**n ikke nye sko for å få til å gå ut for å kjøpe pepperkaker. Varianter av «se så fin» i flere innlegg. Dette virker som en hastverksjobb, som jeg innbiller meg at hun gjorde bedre før. Hva med å vise en snutt der hun viser at hun bruker tøyet; utesko og kåpe UTE feks. 

Forøvrig vises det frem en kake der leverandør er @-tagget men ikke merket som reklame. 

Endret av CecilieX
Gjest CecilieX
Skrevet
17.11 skrev (10 minutter siden):

Jeg trodde et øyeblikk at dette var en ekte tekst fra CBE. Denne burde du prøve å selge inn, for den er helt genial :ler: 

Det KAN være @Hei2016 har truffet blink på første vers. På story ligger det en snutt av ukas mentor som sier hun legger på et lydspor. Så synger hun : Hei, hei, opp klokka fem, døde på trening, men gjør det igjen, ja helt uten skam, tar på en tights som er stram». 

Hvis dette er teksten til ukas låt, og CBE fortsatt har fokus på seg og sitt liv, da vet jeg ikke hva jeg skal si. 

Hvis dette er mentors ironisering over CBE sitt liv, så likner den til forveksling de forsøkene som vi på KG har forsøkt. 

Skrevet
CecilieX skrev (3 minutter siden):

Det KAN være @Hei2016 har truffet blink på første vers. På story ligger det en snutt av ukas mentor som sier hun legger på et lydspor. Så synger hun : Hei, hei, opp klokka fem, døde på trening, men gjør det igjen, ja helt uten skam, tar på en tights som er stram». 

Hvis dette er teksten til ukas låt, og CBE fortsatt har fokus på seg og sitt liv, da vet jeg ikke hva jeg skal si. 

Hvis dette er mentors ironisering over CBE sitt liv, så likner den til forveksling de forsøkene som vi på KG har forsøkt. 

Jag fick gå in på insta och kolla på storyn nu, åh, snälla nån vad jag hoppas att det är ironi 😅 Hoppas också att det den här veckan även är stämt av med frun så hon också er medveten om just det.

Och om frun skulle vara i behov av låtskrivarna är du, @CecilieX, @Isildoch jag, säkert flera med oss, en bra källa till inspiration. 

• Liker 32
Gjest Kattedama
Skrevet

Altså.. de siste siders forslag til tekst. Det er humor det! Som jeg lo 😂😂

Skrevet
CecilieX skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke for vane å følge med på story, men jeg følger med nå på grunn av sagaen med oliventreet. 

Hun viser frem tøy fra n**d (gidder ikke bidra til profilering). For en utrolig dårlig reklame. Pluss for merking, men kvaliteten er så dårlig. Se på disse skoene (magen midt i fokus). Forsøk på julekontekst: «Hvis du feks skal ut å kjøpe pepperkaker, kan du ta på deg disse skoene». Jeg trenger da for f**n ikke nye sko for å få til å gå ut for å kjøpe pepperkaker. Varianter av «se så fin» i flere innlegg. Dette virker som en hastverksjobb, som jeg innbiller meg at hun gjorde bedre før. Hva med å vise en snutt der hun viser at hun bruker tøyet; utesko og kåpe UTE feks. 

Forøvrig vises det frem en kake der leverandør er @-tagget men ikke merket som reklame. 

Jeg synes det er mistenkelig at klær som det reklameres for, aldri brukes ellers. Gjelder forøvrig også andre bloggere. 

• Liker 27
Skrevet

Hva er greia med å bruke sexy og snuppete sommerantrekk i november når man skal feire barnebursdag?

• Liker 27
Skrevet

Hun har PUSSY også altså? Ja det syns jeg hun har vist frem endel, når jeg tenker meg om. 

• Liker 13
Gjest CecilieX
Skrevet
Elina123 skrev (8 minutter siden):

Jeg synes det er mistenkelig at klær som det reklameres for, aldri brukes ellers. Gjelder forøvrig også andre bloggere. 

Jepp.

Om de mottar gratis klær så må de skatte av verdien. Skattetaten ser på verdien av klærne det som inntekt og den må man som kjent skatte av. Tidligere har flere influencere fått store skatteregninger fordi Skatteetaten har sett at de har mottatt sponsede produkter og dermed beregnet det som inntekt. Derfor er det ofte slik at influenceren forteller at de har kjøpt ting, mens sannheten er at de tar bilder og så sender tilbake. Jeg tipper at det er grunnen til at CBE ikke viser skoene fra dagens shoot ute, da får hun ikke returnert dem. 

Lenkene som hun la ut i dag fungerer også slik at hvis du trykker på dem, så plantes det cookies på telefonen din. Da får CBE betalt dersom du trykker deg inn / kjøper noe / kjøper noe senere (litt etter hvilken avtale hun har). Snedig.

Isabel Raad er dronningen av slike lenker. Ingen må finne på å tro at hun beholder tøyet. 

(Beklager hvis dette var kjent stoff, jeg benytter enhver mulighet til bevisstgjøring)

Skrevet
UrgentPastor skrev (19 timer siden):

Jeg har aldri møtt noen som er mer besatt av Caroline Berg Eriksen enn deg. Hun er kjempepen, bor fint, gift med en kjekk mann, god økonomi, hunder og flere pene barn. Det er ikke bra å være misunnelig. Kanskje du burde høre på rådene hennes om selvutvikling.

Flere pene barn faktisk. Er det viktig at man har PENE barn for å være vellykket også ( eller kunne det faktisk holdt å si at hun har barn?) 

• Liker 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...