NewStart87 Skrevet 18. april 2021 #40121 Skrevet 18. april 2021 (endret) Jeg har ikke ord. Bilde slettet. Var bilde av barnas rom merket med reklame. Endret 18. april 2021 av NewStart87 Fjernet bilde som krenker barns privatliv. 23
Fibonacci Skrevet 18. april 2021 #40122 Skrevet 18. april 2021 For meg er det hinsides forkastelig å bruke barnas private rom til å reklamere for Desenio-plakater. Det verste er at jeg tror ikke de føler at de tråkker over noen grenser her. Sitter med en ekkel bismak i munnen av disse liksom-delikate bildene. Barnas egne rom, deres egen sfære, vises fram for alle som vil se - for å tjene penger. Barndommen deres er til salgs. Jeg forstår bare ikke at noen vil forsvare det. 44
Gjest Powerball Skrevet 18. april 2021 #40123 Skrevet 18. april 2021 Fibonacci skrev (Akkurat nå): For meg er det hinsides forkastelig å bruke barnas private rom til å reklamere for Desenio-plakater. Det verste er at jeg tror ikke de føler at de tråkker over noen grenser her. Sitter med en ekkel bismak i munnen av disse liksom-delikate bildene. Barnas egne rom, deres egen sfære, vises fram for alle som vil se - for å tjene penger. Barndommen deres er til salgs. Jeg forstår bare ikke at noen vil forsvare det. Det ser ikke ut som et barnerom. Det ser ut som en ellos-katalog og som at det ikke bor noen der i det hele tatt. Litt spøkelsesaktig... Hun burde virkelig slutte med å selge barna sine for penger, hvis hun har så mye suksess som enkelte her inne påstår så trenger hun vel ikke å bruke dem som krykker. Hva skjer med netfit forresten, hun begynte vel å snakke om det i 2017.
minimymlen Skrevet 18. april 2021 #40124 Skrevet 18. april 2021 Ultiva skrev (3 timer siden): Så institusjoner som Datatilsynet, Kripos, Unicef og Barnekonvensjonen tar altså feil? Det er mammabloggere, blottet for høyere utdanning og proppfulle av økonomiske insentiver, som har rett? Disse instisjonene er nok bare misunnelige, tror du ikke? 33
Måne Rampelyset Skrevet 18. april 2021 #40125 Skrevet 18. april 2021 Tråden er ryddet for avsporing. Måne, admin.
ClusterOfGrapes Skrevet 18. april 2021 #40126 Skrevet 18. april 2021 Hallepalle2 skrev (26 minutter siden): Det vises et tydelig klasseskille i norsk kjendisverden mtp hvem som selger sjela (og ungene) si for å overleve i rampelyset og hvem som faktisk har noe å komme med. Jeg føler kun forakt for bedriften Caroline Berg Eriksen Jeg tenker også at denne bedriften ikke har fulgt med i tiden. Det er lenge siden vi lett publiserte bilder av barna våre på SoMe. Der har vært debatter og de fleste av oss har reflektert, og ikke minst blitt bevisst at dette ikke er problemfritt. For vi vet ikke om dette kan være til skade for barna våre. Så rart da at noen fortsetter med dette likevel. Men de som gjør det er ikke pedagoger, psykologer, leger eller har bachleor i noe. Bare et tankekors 21
Populært innlegg ¤flicka¤ Skrevet 18. april 2021 Populært innlegg #40127 Skrevet 18. april 2021 Aricia skrev (52 minutter siden): Du logger deg på nett en morgen, og dumper tilfeldigvis over noen hundre bilder av soverommet ditt som dine aller nærmeste, dem du stoler aller mest på, har postet på nett. Du oppdager at postene er datert mange år tilbake. Du ser sengen din, klærne dine fra år tilbake, og alle dine mest private eiendeler som du oppbevarer på soverommet. I noen av bildene ser du også deg selv, som er blitt filmet eller fotografert uten at du visste om det, bakfra, men navngitt med ditt folkeregistrerte navn. Tilslutt ser du at flere av innleggene er merket som reklame. Flere av tingene som er dine private viser seg å være produkter som forsøkes solgt i reklameinnlegg av dine nærmeste familiemedlemmer. Ville du følt at dette var å tråkke over en grense? At din personlige integritet hadde blitt krenket, og ditt privatliv invadert, uten din viten og vilje? Ville du kanskje kontaktet Slettmeg.no, feks? Bare lurer. Jeg tenker av og til tilbake til da jeg skulle begynne på videregående, og jeg hadde lyst til å være noen andre enn den jeg var. Dermed så farget jeg håret rødt og begynte å gå med store flanellsskjorter. Boyband-musikken forsvant ut av vinduet og inn kom helt andre ting. Det hadde vært kjipt da, å møte opp på første skoledag, og oppdage at alle allerede kjente meg som Petronella-Cornelia fra bloggen til min mor, dukkestue.no. At de hadde sett meg male påskeegg og lage julepynt og at de visste at jeg hadde sett Dirty Dancing mange nok ganger til å kunne dialogen utenat. Ganske små bagatellmessige ting, men kan være store nok for den som blir eksponert. Poenget er; det er lett å ikke eksponere barna sine på sosiale medier. Hundretusenvis av nordmenn klarer den «bragden» hver dag. Kjempeenkelt er det. Bare ikke trykk på den knappen. Eksponering av barn er et bevisst valg og en bevisst handling, som ikke kan sies å være til det beste for barnet. Dermed bør man ha veldig gode argumenter dersom man likevel velger å gjøre det. Jeg har ennå til gode å høre et slikt argument. 75
Dolce Skrevet 18. april 2021 #40128 Skrevet 18. april 2021 (endret) SoWhat? skrev (4 timer siden): Individer må jo bli gamle nok til å velge selv. Jeg kan mene hva jeg vil, men det er foreldre som tar avgjørelser når barna er små. Syns også at barna blir mindre og mindre eksponert nå. Det har kanskje med at de blir eldre og har mer bevissthet og stemmerett og eldre venner. Det er jo bra. De kan helt fint skape seg nye identiteter på nett. Når de blir eldre og kan velge mer selv. Så de kan helt fint "skape sine egne identiteter"? Du vet at det allerede er titusenvis av bilder av disse barna ute på nettet. Titusenvis! Du har ingen problemer med det? Og mener seriøst at barna kan helt fritt skape sin "egen identitet" på tross av de titusener av bilder som foreldrene har lagt ut? Hadde du synes det var greit at noen andre hadde lagt ut titusenvis av bilder av deg, som du ikke visste om? Og at du deretter liksom var fri til å kunne "skulle skape din egen identitet"? Du spøker nå....? Endret 18. april 2021 av Dolce 36
pøbelsara Skrevet 18. april 2021 #40129 Skrevet 18. april 2021 @SoWhat? - har du sett filmen "The Truman Show"? 25
SoWhat? Skrevet 18. april 2021 #40130 Skrevet 18. april 2021 pøbelsara skrev (Akkurat nå): @SoWhat? - har du sett filmen "The Truman Show"? Ja. 1
Gjest Lin11 Skrevet 18. april 2021 #40131 Skrevet 18. april 2021 (endret) NewStart87 skrev (44 minutter siden): Jeg har ikke ord. Powerball skrev (36 minutter siden): Det ser ikke ut som et barnerom. Det ser ut som en ellos-katalog og som at det ikke bor noen der i det hele tatt. Litt spøkelsesaktig... Hun burde virkelig slutte med å selge barna sine for penger, hvis hun har så mye suksess som enkelte her inne påstår så trenger hun vel ikke å bruke dem som krykker. Hva skjer med netfit forresten, hun begynte vel å snakke om det i 2017. Fint hvis dette kan slettes 😊Det har ikke noe på KG å gjøre. Vi trenger ikke å videreføre den krenkelsen som foregår på foreldrenes konto. Endret 18. april 2021 av Lin11 La til en ikke 🤪
pøbelsara Skrevet 18. april 2021 #40132 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (8 minutter siden): Ja. Hva tror du skjer den dagen disse barna oppdager at det fine prinsesserommet deres med de fine bildene, faktisk var reklame? Slik Truman gjør i filmen? 34
SoWhat? Skrevet 18. april 2021 #40133 Skrevet 18. april 2021 pøbelsara skrev (2 minutter siden): Hva tror du skjer den dagen disse barna oppdager at det fine prinsesserommet deres med de fine bildene, faktisk var reklame? Slik Truman gjør i filmen? Tenk om de bildene ikke henger der til daglig? 😮 hehe Nei, altså. Nå blir dette spekulasjoner. Men jeg tror disse foreldrene er ressurssterke, og kommuniserer nok det nødvendige til barna Om jobben og bloggen osv Dessuten kommer de nok til å gi seg før ungene er store tror jeg. Og hvem vil huske familien etter ett år? Hvem vil snakke om dem? Tror du denne tråden ruller og går da liksom? 🙂 3
pøbelsara Skrevet 18. april 2021 #40134 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (5 minutter siden): Tenk om de bildene ikke henger der til daglig? 😮 hehe Nei, altså. Nå blir dette spekulasjoner. Men jeg tror disse foreldrene er ressurssterke, og kommuniserer nok det nødvendige til barna Om jobben og bloggen osv Dessuten kommer de nok til å gi seg før ungene er store tror jeg. Og hvem vil huske familien etter ett år? Hvem vil snakke om dem? Tror du denne tråden ruller og går da liksom? 🙂 vel, jeg ville ikke tatt sjansen. Og jeg er helt uenig med vurderingene dine. Tenk om de ikke gir seg? tenk om folk husker disse barna? Jeg husker folk jeg har sett/lest om for mange år siden. Og hva mener du de formidler tl barna? at dette er jobben til mamma, så her gjelder det å dele? Ting som er lagt på nett, kan ikke tas tilbake. 38
SoWhat? Skrevet 18. april 2021 #40135 Skrevet 18. april 2021 pøbelsara skrev (11 minutter siden): vel, jeg ville ikke tatt sjansen. Og jeg er helt uenig med vurderingene dine. Tenk om de ikke gir seg? tenk om folk husker disse barna? Jeg husker folk jeg har sett/lest om for mange år siden. Og hva mener du de formidler tl barna? at dette er jobben til mamma, så her gjelder det å dele? Ting som er lagt på nett, kan ikke tas tilbake. Dette blir jo bare spekulasjoner. Men jeg er ganske sikker på at de blir "glemt" etter et år når de trekker seg tilbake. De som fortsetter å snakke og skrive om dem skjønner jeg virkelig ikke motivet til. Så det tror jeg i tilfellet blir for veldig spesielt interesserte. Alt er sånn nå. Dine 15 minutters fame. Så kommer noe nytt. Det som var i går er gammelt nytt. Det er nok det CBE også vet tenker jeg. 1
Populært innlegg FotbaIlflua Skrevet 18. april 2021 Populært innlegg #40136 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (27 minutter siden): Tenk om de bildene ikke henger der til daglig? 😮 hehe Nei, altså. Nå blir dette spekulasjoner. Men jeg tror disse foreldrene er ressurssterke, og kommuniserer nok det nødvendige til barna Om jobben og bloggen osv Dessuten kommer de nok til å gi seg før ungene er store tror jeg. Og hvem vil huske familien etter ett år? Hvem vil snakke om dem? Tror du denne tråden ruller og går da liksom? 🙂 Jeg tror vi har ganske ulik definisjon på betydningen av det å være ressurssterk. 54
tantesofie Skrevet 18. april 2021 #40137 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (4 minutter siden): Dette blir jo bare spekulasjoner. Men jeg er ganske sikker på at de blir "glemt" etter et år når de trekker seg tilbake. De som fortsetter å snakke og skrive om dem skjønner jeg virkelig ikke motivet til. Så det tror jeg i tilfellet blir for veldig spesielt interesserte. Alt er sånn nå. Dine 15 minutters fame. Så kommer noe nytt. Det som var i går er gammelt nytt. Det er nok det CBE også vet tenker jeg. Du er klar over at folk Googler hverandre? 30
SoWhat? Skrevet 18. april 2021 #40138 Skrevet 18. april 2021 tantesofie skrev (1 minutt siden): Du er klar over at folk Googler hverandre? Så hvem vil google denne familien/bedriften mener du? Og hvorfor?? 1
Mrs Robinson Skrevet 18. april 2021 #40139 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (6 minutter siden): Dette blir jo bare spekulasjoner. Men jeg er ganske sikker på at de blir "glemt" etter et år når de trekker seg tilbake. De som fortsetter å snakke og skrive om dem skjønner jeg virkelig ikke motivet til. Så det tror jeg i tilfellet blir for veldig spesielt interesserte. Alt er sånn nå. Dine 15 minutters fame. Så kommer noe nytt. Det som var i går er gammelt nytt. Det er nok det CBE også vet tenker jeg. Jeg husker fortsatt de bloggene jeg fulgte for 10-15 år siden. Jeg husker de idiotiske tingene de sa/gjorde, og anser dem fortsatt for like idiotiske den dag i dag. Selv om de sluttet å blogge for 10 år siden. Hadde lett gjenkjent dem i dag også. 31
Snurrepurre Skrevet 18. april 2021 #40140 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Så hvem vil google denne familien/bedriften mener du? Og hvorfor?? Medelever som googler navn til andre medelever. Det gjør de allerede på barneskolen. 43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå