Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har ikke ord.

Bilde slettet. Var bilde av barnas rom merket med reklame.

Endret av NewStart87
Fjernet bilde som krenker barns privatliv.
  • Liker 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det hinsides forkastelig å bruke barnas private rom til å reklamere for Desenio-plakater. Det verste er at jeg tror ikke de føler at de tråkker over noen grenser her. Sitter med en ekkel bismak i munnen av disse liksom-delikate bildene. Barnas egne rom, deres egen sfære, vises fram for alle som vil se - for å tjene penger. Barndommen deres er til salgs. Jeg forstår bare ikke at noen vil forsvare det. 

• Liker 44
Gjest Powerball
Skrevet
Fibonacci skrev (Akkurat nå):

For meg er det hinsides forkastelig å bruke barnas private rom til å reklamere for Desenio-plakater. Det verste er at jeg tror ikke de føler at de tråkker over noen grenser her. Sitter med en ekkel bismak i munnen av disse liksom-delikate bildene. Barnas egne rom, deres egen sfære, vises fram for alle som vil se - for å tjene penger. Barndommen deres er til salgs. Jeg forstår bare ikke at noen vil forsvare det. 

Det ser ikke ut som et barnerom. Det ser ut som en ellos-katalog og som at det ikke bor noen der i det hele tatt. Litt spøkelsesaktig... Hun burde virkelig slutte med å selge barna sine for penger, hvis hun har så mye suksess som enkelte her inne påstår så trenger hun vel ikke å bruke dem som krykker. Hva skjer med netfit forresten, hun begynte vel å snakke om det i 2017.

Skrevet
Ultiva skrev (3 timer siden):

Så institusjoner som Datatilsynet, Kripos, Unicef og Barnekonvensjonen tar altså feil? Det er mammabloggere, blottet for høyere utdanning og proppfulle av økonomiske insentiver, som har rett? 

Disse instisjonene er nok bare misunnelige, tror du ikke?

• Liker 33
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Måne, admin.

Skrevet
Hallepalle2 skrev (26 minutter siden):

Det vises et tydelig klasseskille i norsk kjendisverden mtp hvem som selger sjela (og ungene) si for å overleve i rampelyset og hvem som faktisk har noe å komme med. Jeg føler kun forakt for bedriften Caroline Berg Eriksen  

Jeg tenker også at denne bedriften ikke har fulgt med i tiden. Det er lenge siden vi lett publiserte bilder av barna våre på SoMe. Der har vært debatter og de fleste av oss har reflektert, og ikke minst blitt bevisst at dette ikke er problemfritt. For vi vet ikke om dette kan være til skade for barna våre. Så rart da at noen fortsetter med dette likevel. Men de som gjør det er ikke pedagoger, psykologer, leger eller har bachleor i noe. Bare et tankekors

• Liker 21
Skrevet (endret)
SoWhat? skrev (4 timer siden):

Individer må jo bli gamle nok til å velge selv. Jeg kan mene hva jeg vil, men det er foreldre som tar avgjørelser når barna er små. Syns også at barna blir mindre og mindre eksponert nå. Det har kanskje med at de blir eldre og har mer bevissthet og stemmerett og eldre venner. Det er jo bra.

De kan helt fint skape seg nye identiteter på nett. Når de blir eldre og kan velge mer selv. 

Så de kan helt fint "skape sine egne identiteter"? Du vet at det allerede er titusenvis av bilder av disse barna ute på nettet. Titusenvis! 

Du har ingen problemer med det? Og mener seriøst at barna kan helt fritt skape sin "egen identitet" på tross av de titusener av bilder som foreldrene har lagt ut? 

Hadde du synes det var greit at noen andre hadde lagt ut titusenvis av bilder av deg, som du ikke visste om? Og at du deretter liksom var fri til å kunne "skulle skape din egen identitet"? Du spøker nå....?

Endret av Dolce
  • Liker 36
Skrevet

@SoWhat? - har du sett filmen "The Truman Show"?

• Liker 25
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

@SoWhat? - har du sett filmen "The Truman Show"?

Ja. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
NewStart87 skrev (44 minutter siden):

Jeg har ikke ord.

6C052C94-2CAF-4A98-A63A-4F0C677476B7.jpeg

Powerball skrev (36 minutter siden):

Det ser ikke ut som et barnerom. Det ser ut som en ellos-katalog og som at det ikke bor noen der i det hele tatt. Litt spøkelsesaktig... Hun burde virkelig slutte med å selge barna sine for penger, hvis hun har så mye suksess som enkelte her inne påstår så trenger hun vel ikke å bruke dem som krykker. Hva skjer med netfit forresten, hun begynte vel å snakke om det i 2017.

Fint hvis dette kan slettes 😊Det har ikke noe på KG å gjøre.  Vi trenger ikke å videreføre den krenkelsen som foregår på foreldrenes konto.

Endret av Lin11
La til en ikke 🤪
Skrevet
SoWhat? skrev (8 minutter siden):

Ja. 

Hva tror du skjer den dagen disse barna  oppdager at det fine prinsesserommet deres med de fine bildene, faktisk var reklame? Slik Truman gjør i filmen?

• Liker 34
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Hva tror du skjer den dagen disse barna  oppdager at det fine prinsesserommet deres med de fine bildene, faktisk var reklame? Slik Truman gjør i filmen?

Tenk om de bildene ikke henger der til daglig?  😮 hehe  

Nei, altså. Nå blir dette spekulasjoner. Men jeg tror disse foreldrene er ressurssterke, og kommuniserer nok det nødvendige til barna Om jobben og bloggen osv

Dessuten kommer de nok til å gi seg før ungene er store tror jeg. Og hvem vil huske familien etter ett år? Hvem vil snakke om dem? Tror du denne tråden ruller og går da liksom?  🙂

• Liker 3
Skrevet
SoWhat? skrev (5 minutter siden):

Tenk om de bildene ikke henger der til daglig?  😮 hehe  

Nei, altså. Nå blir dette spekulasjoner. Men jeg tror disse foreldrene er ressurssterke, og kommuniserer nok det nødvendige til barna Om jobben og bloggen osv

Dessuten kommer de nok til å gi seg før ungene er store tror jeg. Og hvem vil huske familien etter ett år? Hvem vil snakke om dem? Tror du denne tråden ruller og går da liksom?  🙂

vel, jeg ville ikke tatt sjansen. Og jeg er helt uenig med vurderingene dine. 

Tenk om de ikke gir seg? tenk om folk husker disse barna? Jeg husker folk jeg har sett/lest om for mange år siden. Og hva mener du de formidler tl barna? at dette er jobben til mamma, så her gjelder det å dele?

Ting som er lagt på nett, kan ikke tas tilbake.

• Liker 38
Skrevet
pøbelsara skrev (11 minutter siden):

vel, jeg ville ikke tatt sjansen. Og jeg er helt uenig med vurderingene dine. 

Tenk om de ikke gir seg? tenk om folk husker disse barna? Jeg husker folk jeg har sett/lest om for mange år siden. Og hva mener du de formidler tl barna? at dette er jobben til mamma, så her gjelder det å dele?

Ting som er lagt på nett, kan ikke tas tilbake.

Dette blir jo bare spekulasjoner. Men jeg er ganske sikker på at de blir "glemt" etter et år når de trekker seg tilbake. De som fortsetter å snakke og skrive om dem skjønner jeg virkelig ikke motivet til. Så det tror jeg i tilfellet blir for veldig spesielt interesserte. Alt er sånn nå. Dine 15 minutters fame. Så kommer noe nytt. Det som var i går er gammelt nytt. Det er nok det CBE også vet tenker jeg. 

• Liker 1
Skrevet
SoWhat? skrev (4 minutter siden):

Dette blir jo bare spekulasjoner. Men jeg er ganske sikker på at de blir "glemt" etter et år når de trekker seg tilbake. De som fortsetter å snakke og skrive om dem skjønner jeg virkelig ikke motivet til. Så det tror jeg i tilfellet blir for veldig spesielt interesserte. Alt er sånn nå. Dine 15 minutters fame. Så kommer noe nytt. Det som var i går er gammelt nytt. Det er nok det CBE også vet tenker jeg. 

Du er klar over at folk Googler hverandre?

• Liker 30
Skrevet
tantesofie skrev (1 minutt siden):

Du er klar over at folk Googler hverandre?

Så hvem vil google denne familien/bedriften mener du? Og hvorfor?? 

• Liker 1
Skrevet
SoWhat? skrev (6 minutter siden):

Jeg husker fortsatt de bloggene jeg fulgte for 10-15 år siden. Jeg husker de idiotiske tingene de sa/gjorde, og anser dem fortsatt for like idiotiske den dag i dag. Selv om de sluttet å blogge for 10 år siden. 

Hadde lett gjenkjent dem i dag også. 

• Liker 31
Skrevet
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Så hvem vil google denne familien/bedriften mener du? Og hvorfor?? 

Medelever som googler navn til andre medelever. Det gjør de allerede på barneskolen. 

• Liker 43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...