Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det mange  ikke tenker på er hvis man skal få dem bort da mener jeg bloggere og influvenser, da må man ikke bruke noe som helst tid på dem, men dessverre  så er det noen som gjør det . Jeg er ellers  enig hva du skriver ( ts)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper hunden kommer til å få det helt supert! Og jammen er den søt! Krysser fingrene for masse eksponering av den framover, og mindre på uskyldige barn.

• Liker 12
Skrevet
MFO skrev (7 minutter siden):

Tipper hunden kommer til å få det helt supert! Og jammen er den søt! Krysser fingrene for masse eksponering av den framover, og mindre på uskyldige barn.

Det du sa👍

• Liker 7
Skrevet

Merker at Ozo er noe jeg kunne tenke meg å se mer av. Har null interesse av å se jentene. De får nå få ha sitt liv i fred. Så får håpe det blir mye Ozo i disse dager :) Han er jo så grom. Tror han vil få det fint hos CBE. Man kan si mye om ekteparet, men tror de er gode hundeeiere. Å tror Ozo vil trives å få masse kjærlighet. I motsetning til andre influensere som SE å raad som kaster hunden vekk til andre å stadig vekk er på farta. 

• Liker 29
Skrevet

Eksponer den hunden så mye de vil , bare de lar være jentungene !

• Liker 17
Gjest Lin11
Skrevet
Bærblå skrev (1 time siden):

Merker at Ozo er noe jeg kunne tenke meg å se mer av. Har null interesse av å se jentene. De får nå få ha sitt liv i fred. Så får håpe det blir mye Ozo i disse dager :) Han er jo så grom. Tror han vil få det fint hos CBE. Man kan si mye om ekteparet, men tror de er gode hundeeiere. Å tror Ozo vil trives å få masse kjærlighet. I motsetning til andre influensere som SE å raad som kaster hunden vekk til andre å stadig vekk er på farta. 

Ja, skikkelig søt. Men ser at bedriftseier bruker anledningen til å vise frem umerket reklame i innlegg på IG. Det er noe med at de er så forutsigbare. De holder på slik med NetFit kontoen også. 

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerangrep og svar til dette.

Måne, admin.

• Liker 2
Skrevet
Pottah skrev (18 timer siden):

Det kommer jo helt ann på hva som skal til for å kalles en ekspert selvfølgelig, men det har jo kommet frem at det er mange her inne som har høyere utdannelse innen forskjellige felt. Jeg vil heller høre på helsearbeidere som har en høyere utdanning uttale seg om smittvern enn to som er ansatte for å reklamere og blogge uten høyere utdannelse. Synes du det er rart?

Jeg er eksempelvis utdannet jurist og føler meg komfortabel med å uttale meg om veitrafikkloven. Hvorfor mener du at CBE er mer ekspert innen veitrafikk enn noen som har en mastergrad i juss?

Her er det etter min vurdering tydelig at det er flere regelbrudd. Jeg forstår ikke helt hvorfor de ikke bare kjøpte en bilsele til hunden? Bur er tryggest for hunden så jeg bruker som hovedregel det, men har også et bilbelte som kobles i selen til hunden og i den bilbelte-klipsen. Det ville nok jeg valgt.

Det jeg virkelig ikke skjønner er likevel hvorfor de ikke bare bryter reglene, men også legger det ut åpent på nett???

Nå påpekte jeg ikke hva slags felt de evt er eksperter på ☺️ Jeg har ikke påstått at CBE er mer ekspert innen veitrafikken enn noen som har mastergrad i juss.

Det var ment som en generell kommentar.

Det kom selvfølgelig ikke godt nok frem ettersom det innlegget jeg siterte handlet om hund i bil. 

Jeg synes mange synser og konkluderer med mye her inne ang CBE uten å egentlig ha grunnlag for det. Snakker da ikke om tydelig lov- og regelbrudd 😉

• Liker 6
Gjest Atheena
Skrevet
GuriHelen skrev (17 timer siden):

Jeg hadde bestemt meg for ikke å skrive noe med denne profilen, og har sittet på hendene. Nå blir jeg så provosert av all hundekritikken  

Det er så jævlig mye å ta disse to på, men la vær å kritisere de ang valpen. Klart at en liten og utrygg en skal sitte i fanget når den forlater den trygge verdenen for første gang, og om ulykken skal være ute så er det like farlig om den sitter foran eller bak. Det spiller da ingen rolle. Om den er bak vil den fare som et prosjektil på den foran, og en på 6 kg blir iflg If veldig tung i fart.

De fleste av dere har sikkert sett at de har kjøpt godkjent bilbur, så slapp av. Hunden kommer til å være sikret slik hunder skal.

Og det at valpen får sele på seg - hva faen er det å kritisere. Alle valper bør ha sele, og ikke halsbånd. Og at den må ut i dag.... ... hva i himmelens navn er galt med det, for klart at den må ut  

Jeg misliker mye av det de to gjør, akkurat som mange av dere - men prøv å ha en viss saklighet. Ikke let etter ting.

Jeg er enig. 

Skrevet

Håper ikke det bare blir kritikk og diskusjon rundt hunden i tråden. Er sikker på at hunden får et flott hjem og blir høyt elsket 😊

• Liker 4
Skrevet

Jeg er sikker på at hunden får det fint hos dem, og at den blir høyt elsket. Synes det er kjærkomment med litt nytt innhold i CBEs kanaler, i form av hund, da jeg er glad i dyr selv.

Tror det er viktig å huske på (som det også blir skrevet jevnlig her i tråden) at det er mange enkeltindivider som skriver her. Noen er kritiske, noen er mindre kritiske, noen er saklige, noen er usaklige. Ingen av debattantene skal stå til ansvar for hva andre skriver, for det er ikke til å komme bort fra at det er en del usakligheter her (som bør ryddes bort), og det er mye rar og smålig kritikk, som tar fokuset bort fra det store bildet. 

Selv er jeg kritisk til den uendelige strømmen av kropp, barneeksponering og snikreklame, og synes måten de svarer på kritikk på til tider er nedlatende og usmakelig. Samtidig gidder jeg ikke å henge meg opp i småtingene, og kommenterer det derfor ikke.

• Liker 30
Gjest Lin11
Skrevet (endret)

Noen som har hentet inspirasjon hos Treasures AS  til karakterene i boken? https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldelse_-_poppy_-av-kristine-getz-1.15395873.            «Lotte blogget egentlig om klær, mote, fancy vesker og accessoirer. Det livet likte Lotte, men så ble hun gravid og Jens tok over. Han lærte seg å fotografere, og de skiftet profil til den bambus-miljøvennlige sfæren«.

Endret av Lin11
Skrevet (endret)
Lin11 skrev (15 minutter siden):

Noen som har hentet inspirasjon hos Treasures AS  til karakterene i boken? https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldelse_-_poppy_-av-kristine-getz-1.15395873.            «Lotte blogget egentlig om klær, mote, fancy vesker og accessoirer. Det livet likte Lotte, men så ble hun gravid og Jens tok over. Han lærte seg å fotografere, og de skiftet profil til den bambus-miljøvennlige sfæren«.

Skremmende... håper noen tar det til seg  .. Sitat litteraturkritikeren hos Nrk... Barneobjektet som forsvant.  Ei lita jente utnyttes til siste søte smil  for Instagram-genererte annonsekroner, mens mammabloggerens konto vokser seg feit.  Så forsvinner barnet.  Det er tema i Kristine Getz kriminalroman "Poppy". 

Endret av Yann
  • Liker 26
Gjest Finlay
Skrevet
Lin11 skrev (7 minutter siden):

Tipper Kristine Getz har plukket litt fra både den ene og den andre her, aner konturene av både CBE, Pilotfrue, Camilla Pihl og Anna R. Hun har nok også lest seg opp på "diverse forum"😉

"Dernest makter boka å sette fingeren på den kommersielle bloggingen generelt og mammabloggerne spesielt – som samfunnsproblem."

https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldelse_-_poppy_-av-kristine-getz-1.15395873

Denne skal leses!

Gjest Timeplan
Skrevet
30 minutter siden, Lin11 said:

Både spennende og skremmende. Denne må jeg lese, jeg har ventet på en krimbok om denne tematikken.

Gjest Lin11
Skrevet
Yann skrev (25 minutter siden):

Skremmende... håper noen tar det til seg  .. Sitat litteraturkritikeren hos Nrk... Barneobjektet som forsvant.  Ei lita jente utnyttes til siste søte smil  for Instagram-genererte annonsekroner, mens mammabloggerens konto vokser seg feit.  Så forsvinner barnet.  Det er tema i Kristine Getz kriminalroman "Poppy". 

Ser nå at referansene er også fra en annen influenser. «Navnet» i tittelen. 

Skrevet
Lin11 skrev (1 time siden):

Ser ut som forfatteren har hentet inspirasjon flere steder: Under lesingen tar jeg for god fisk de mange innblikkene i mammaforumenes kommentarfelt. Hvis dette ligner virkelighet, står det verre til i noen hoder enn hva jeg helst vil tro.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...