Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, loffen skrev:

Hvem er dette? :overrasket:

Hvis man ser filmen på story når hun snakker så har hun ikke slike lepper... der er de like smale som alltid. Så enheten lager hun en pout når hun tar bilde, eller så har hun brukt en redigerings app på bilde, men ikke på story....

• Liker 7
Skrevet

Så hvis CBE ikke skal merke reklame for Twenty four fordi annonsøren eller hun ikke tjener penger på visning av klærne. Betyr ikke det at CBE ikke tjener penger på å vise de frem, og at hun i tillegg fyller en annonse plass til flere tusen kroner med klær som ikke er reklame. Betyr ikke det tap tap situasjon for firma? De kunne ha brukt den annonse plassen til noe som kunne gi de inntekter? Men neida, godhjerta og Genuint glad i Twenty four så de får gratis annonse plass og kred for klær til flere tusen kroner? Er det ikke en logisk brist her?

Skrevet
4 minutter siden, Lin11 skrev:

Så hvis CBE ikke skal merke reklame for Twenty four fordi annonsøren eller hun ikke tjener penger på visning av klærne. Betyr ikke det at CBE ikke tjener penger på å vise de frem, og at hun i tillegg fyller en annonse plass til flere tusen kroner med klær som ikke er reklame. Betyr ikke det tap tap situasjon for firma? De kunne ha brukt den annonse plassen til noe som kunne gi de inntekter? Men neida, godhjerta og Genuint glad i Twenty four så de får gratis annonse plass og kred for klær til flere tusen kroner? Er det ikke en logisk brist her?

Hun inngår avtale i ETTERKANT av blogginnleggene. Det er min teori.  Jeg skrev om det i høstferien.

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, Halle-Palle skrev:

Mulig man kan skjønne hvorfor det var litt lite selfies forrige uke? Tar litt tid før hevelsen går ned  

(Skjermdump fra instastory og kan ikke linkes til)

21C44A2D-47E7-49FF-A09F-0CDCF6FE1496.png

jeg har alltid ment at hun er nebbete, men ikke så bokstavelig, da....

• Liker 21
Skrevet
1 minutt siden, MiniMjau skrev:

Hun inngår avtale i ETTERKANT av blogginnleggene. Det er min teori.  Jeg skrev om det i høstferien.

Jeg tenker på innleggene på IG og IG story. Det gjelder ikke bare TF men også treningstøyet hun fronter. 

Skrevet
10 timer siden, Lavande skrev:

Viser igjen til https://imgur.com/a/Bmetv , der Forbrukertilsynet skriver at det er ikke alltid tilfelle at CBE må ha en økonomisk gevinst.

5c761Hm.jpg

Legg merke til at CBE den gangen også var påståelig i kommentarfeltet sitt, om at hun ikke skulle merke, jf. https://www.carolinebergeriksen.no/2017/09/15/rosa-sloyfe-photoshoot-backstage/#comment-573197. Hun tok feil, så CBE er ikke akkurat en pålitelig kilde. Dvs det er ikke der man bør søke etter informasjon om hvordan merke reklame....

Til orientering var det flere her inne på KG som var uenig med CBE den gangen (også), og som hadde rett, jf. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-caroline-berg-eriksen/page/2191/?tab=comments#comment-20683743- Min erfaring er derfor at man heller bør sjekke hva folk skriver her inne vedr. hva som skal merkes,

Uansett fikk CBE sponset en anorakk i juli -20:

Den ble vist frem med godt synlig logo i høstferien, uten å bli merket med reklame (slik man skal gjøre med det som er sponset).

Fra https://web.archive.org/web/20200928143519/https://scontent-frx5-1.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e35/120344343_197895391714212_802245608009718303_n.jpg?_nc_ht=scontent-frx5-1.cdninstagram.com&_nc_cat=100&_nc_ohc=XyyWiDSX5lwAX9EduUr&se=8&_nc_tp=18&oh=924a22a62191f1b2fdeedca3630002d2&oe=5F741E17&ig_cache_key=MjQwODIxMjI0Nzg5NDcyMDIyNg%3D%3D.2

Screenshot_20200928-163450_Chrome.jpg

@Lin10 hva tenker du om denne informasjonen?

• Liker 20
Skrevet
30 minutter siden, MissLucy skrev:

@Lin10 hva tenker du om denne informasjonen?

Har du noen gang forsøkt å snakke til en vegg? Alt bare preller av og det kommer ikke noe vettugt tilbake som kan sies å være svar på spørsmålet, men er lov å håpe 😛

Og når det gjelder CBE sin Oslo-tur og oppussing av utseende, så ja, jeg vet ikke hva jeg skal si jeg......når det ikke er nok med å filtrere seg annerledes på bilder så bruker vi litt fysiske verktøy også.......er selvbildet så dårlig altså?

• Liker 27
Skrevet
1 time siden, Lin11 skrev:

Da sier det veldig mye om cbe. Godhjertet og veldig glad i twenty four, tar seg grovt betalt for å reklamere for Redd barna. Der ser du mor go’hjerta der, tenker jeg 😀

• Liker 30
Skrevet
45 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Da sier det veldig mye om cbe. Godhjertet og veldig glad i twenty four, tar seg grovt betalt for å reklamere for Redd barna. Der ser du mor go’hjerta der, tenker jeg 😀

Ja. Rørende. Har kjøpt suiteopphold på Continental for noen hundretusen også - og  i tillegg gitt bort bilder som Continental kan bruke i markedsføring har de også gjort. Men klart de tar betalt av Redd Barna. 

• Liker 43
Skrevet (endret)
1 time siden, Skrottefar skrev:

Har du noen gang forsøkt å snakke til en vegg? Alt bare preller av og det kommer ikke noe vettugt tilbake som kan sies å være svar på spørsmålet, men er lov å håpe 😛

Og når det gjelder CBE sin Oslo-tur og oppussing av utseende, så ja, jeg vet ikke hva jeg skal si jeg......når det ikke er nok med å filtrere seg annerledes på bilder så bruker vi litt fysiske verktøy også.......er selvbildet så dårlig altså?

Det er omvendt. Til tross for diverse (sponsede) behandlinger må det brukes filter på toppen for å fullføre de endringene som (de sponsede) behandlingene ikke kunne rokke ved. Skikkelig dårlig valuta og markedsføringsverdi for (sponsede) produkter og behandling, med andre ord.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 23
Skrevet
2 timer siden, MiniMjau skrev:

Har du sett Innafor-episoden om influensere?

Jeg tror ikke et øyeblikk på at en helproff influenser som tjener fire mill i året, investerer noen titusener i utsyr i håp om å dra inn en reklameavtale. KJøpe inn fire anorakker, dra på hotellferie til flere lapper i døgnet og ha fotoshoot hver dag uten at det foreligger en avtale på forhånd? Nope, det tror jeg ikke på - her er nok avtalen i boks for lenge siden.

Men søren meg på tide at FT tar av seg silkehanskene. det er jo tydelig at bransjen utnytter at det ikke får noen som helst konsekvenser å jukse og "glemme".

• Liker 43
Skrevet

Stadig vekk nede i 12000 daglige lesere nå, veldig langt unna de 20000 bloggen hadde jevnlig for kort tid siden. Tror de mister mange faste lesere når antall innlegg går nedover. Eller kanskje flere er lei av skjult reklame og barn som eksponeres? 

• Liker 30
Skrevet
25 minutter siden, pøbelsara skrev:

Ja. Rørende. Har kjøpt suiteopphold på Continental for noen hundretusen også - og  i tillegg gitt bort bilder som Continental kan bruke i markedsføring har de også gjort. Men klart de tar betalt av Redd Barna. 

Diskrepansen mellom at CBE (visstnok) reklamerer gratis for luksushotellet Hotel Continental, men tar betalt for å reklamere for organisasjonen Redd Barna sier jo sitt...🙄

• Liker 26
Skrevet
29 minutter siden, pøbelsara skrev:

Har du sett Innafor-episoden om influensere?

Jeg tror ikke et øyeblikk på at en helproff influenser som tjener fire mill i året, investerer noen titusener i utsyr i håp om å dra inn en reklameavtale. KJøpe inn fire anorakker, dra på hotellferie til flere lapper i døgnet og ha fotoshoot hver dag uten at det foreligger en avtale på forhånd? Nope, det tror jeg ikke på - her er nok avtalen i boks for lenge siden.

Men søren meg på tide at FT tar av seg silkehanskene. det er jo tydelig at bransjen utnytter at det ikke får noen som helst konsekvenser å jukse og "glemme".

Det er kanskje en muntlig avtale i forkant, så kjøper hun klærne, blogger og legger ut bilder av klærne. SÅ etter en tid inngår det eg skriftlig avtale, uten at det legges ut nye innlegg. Sånn får hun betalt for allerede utført "arbeid". 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, MiniMjau skrev:

Det er kanskje en muntlig avtale i forkant, så kjøper hun klærne, blogger og legger ut bilder av klærne. SÅ etter en tid inngår det eg skriftlig avtale, uten at det legges ut nye innlegg. Sånn får hun betalt for allerede utført "arbeid". 

det er det samme hvordan de gjør det. Det er ingen forskjell på om en avtale er muntlig eller skriftlig. Realiteten er at det er reklame, og den er ikke merket. 

• Liker 29
Skrevet
8 timer siden, MissLucy skrev:

det er det samme hvordan de gjør det. Det er ingen forskjell på om en avtale er muntlig eller skriftlig. Realiteten er at det er reklame, og den er ikke merket. 

Ja, jeg vet jo det. Jeg prøver bare å komme med en teori på hvordan de kan "snike seg unna" merking på en måte som er vanskelig å oppdage.

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor så langt hår, spør jeg bare... 

• Liker 3
Skrevet
13 timer siden, Lin11 skrev:

Hentet inspo herfra??

69D1B888-8738-4593-88BB-94D93FEBF878.jpeg

Jeg synes hun ligner mer på Willam. Spitting image.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, MiniMjau skrev:

Ja, jeg vet jo det. Jeg prøver bare å komme med en teori på hvordan de kan "snike seg unna" merking på en måte som er vanskelig å oppdage.

ja, jeg forsto det, men det er litt viktig å få presisert at det er feil. "Til glede for nye lesere" som det sto i donaldbladene i min barndom..

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...