Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håper det er lov å poste et bilde som dette som dokumentasjon på manglende reklamemerking for B A Lion, som hadde samarbeid med Netfit for ikke lenge siden:

8548D80B-E80E-4AE7-B229-3D58D83C4803.png

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Lin11 skrev:

Jeg er enig med deg! Hun klarer ikke å stå på egne bein, etter 11 år. Både mann og barn må brukes for å selge noe. Daglig leder velger å innta en rolle som «enkel» fremfor å faktisk lage en solid merkevare  av seg selv, slik CP og SE har gjort.

Enig med deg på dette også. Jeg har nevnt tidligere at det ville ha vært sunt for CBE å få mer klarere prosjekter å bygge navnet sitt på. Det å klaske navnet på ett produkt eller flere gjør ikke en til en forretningskvinne. SE har jeg ikke noe til overs for, men ei smart forretningskvinne er hun til syvende og  slutt, så absolutt.

• Liker 1
Skrevet

Verdensdagen for psykisk helse var den 10 oktober, og hva var fokuset til CBE på? Jo nemlig, to kaffekopper. Hva gjør influencere kollegaer hennes? Jo, mange av de gjør folk oppmerksom på at 10 oktober er verdensdagen for psykisk helse med å dele viktig budskaper fra sine erfaringer etc. Lørdagen var en ypperlig dag å dato for CBE til å bruke sine SoMe til noe som er veldig viktig,  enn bare henne selv. Gjorde hun det? Nei.

• Liker 30
Skrevet
3 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Verdensdagen for psykisk helse var den 10 oktober, og hva var fokuset til CBE på? Jo nemlig, to kaffekopper. Hva gjør influencere kollegaer hennes? Jo, mange av de gjør folk oppmerksom på at 10 oktober er verdensdagen for psykisk helse med å dele viktig budskaper fra sine erfaringer etc. Lørdagen var en ypperlig dag å dato for CBE til å bruke sine SoMe til noe som er veldig viktig,  enn bare henne selv. Gjorde hun det? Nei.

Når imaget ditt er å vise kropp og barn, så er vel engasjement innenfor psykisk helse noe man hopper glatt over. Vil påstå at det et nettopp slike bloggere som CBE som er pådriver til at enkelte kan bli negativ påvirket og derav få psykisk dårlig helse. Det samfunnsansvaret man faktisk har som bedrift, bryr  CBE seg ikke om. Det er vel det som gjør at denne bedriften er noe av det mest usympatiske man kan finne i Norge innenfor influenser bransjen. 

Skrevet
1 minutt siden, Lin11 skrev:

Når imaget ditt er å vise kropp og barn, så er vel engasjement innenfor psykisk helse noe man hopper glatt over. Vil påstå at det et nettopp slike bloggere som CBE som er pådriver til at enkelte kan bli negativ påvirket og derav få psykisk dårlig helse. Det samfunnsansvaret man faktisk har som bedrift, bryr  CBE seg ikke om. Det er vel det som gjør at denne bedriften er noe av det mest usympatiske man kan finne i Norge innenfor influenser bransjen. 

Du er så på kornet og jeg er enig. Men likevel.. Hun burde virkelig endre strategi for både seg selv og bedriften. Det er ikke rart at mange ikke klare å ta henne seriøst. Hun ble heftig latterliggjort på jodel i 3 dager. Når en kommenterte at det var den 10. Oktober og verdensdagen psykisk helse, så eksploderte det i kommentarfeltet. Til slutt ble innlegget slettet av en jodel-moderator.

• Liker 6
Skrevet (endret)
30 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Du er så på kornet og jeg er enig. Men likevel.. Hun burde virkelig endre strategi for både seg selv og bedriften. Det er ikke rart at mange ikke klare å ta henne seriøst. Hun ble heftig latterliggjort på jodel i 3 dager. Når en kommenterte at det var den 10. Oktober og verdensdagen psykisk helse, så eksploderte det i kommentarfeltet. Til slutt ble innlegget slettet av en jodel-moderator.

Men altså, bedriftens ansatte er virkelig ikke reflekterte. Bare se på dette LKE la ut på sin IG story for en tid tilbake. Dette var i løpet av samme døgn. Vil ikke klassifisere dette som en «dad of the year» handling. Gutta stemning bør man vel klare å skille fra foreldreansvaret sitt?Men det blir vel sånn når alt skal deles på samme konto, hos begge de ansatte i Treasures AS. Apropos «Harry».

2BB9503A-7526-41B3-96A2-AC9586953BB7.jpeg

Endret av Lin11
Skrevet
2 minutter siden, Lin11 skrev:

Men altså, bedriftens ansatte er virkelig ikke reflekterte. Bare se på dette LKE la ut på sin IG story for en tid tilbake. Dette var i løpet av samme døgn. Vil ikke klassifisere dette som en «dad of the year» handling nei.

2BB9503A-7526-41B3-96A2-AC9586953BB7.jpeg

FC903148-7196-4CF4-A76D-0A28B8669F8B.jpeg

Å gud🤦‍♀️ Ikke heldig i det hele tatt

• Liker 12
Skrevet
52 minutter siden, Fibonacci skrev:Håper det er lov å poste et bilde som dette som dokumentasjon på manglende reklamemerking for B A Lion, som hadde samarbeid med Netfit for ikke lenge siden:

8548D80B-E80E-4AE7-B229-3D58D83C4803.png

#bestiklassen (når det gjelder mangel på merking av reklame). 

Skrevet

Er dette helt objektivt et treningstøy man vil bruke i offentligheten? For meg ser det ut som latex, men hva vet jeg. 

• Liker 18
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Jeg har aldri skrevet at de er fritatt for ansvar for å merke reklame riktig. Hvor tar du det fra? Mitt innlegg var et svar på en kommentar om hvor trist og sjokkerende det er at folk var engasjert i de to kaffekoppene som var fastlåst osv. Det ene utelukker ikke det andre. Folk har behov for lettere underholdning også uansett hvor kritikkverdig enkelte synes det er. 

Det er ikke underholdningen som er problemet, det er mangel på å agere som en oppegående bedrift som klarer å følge regelverket som er problemet. At denne bedriften tjener millioner og det gjør de suksessfulle henger virkelig ikke sammen. Men for all del, hvis man er overfladisk nok er vel det et godt nok parameter for suksess. Dessverre er det mange som tror at dette er «lettbent» underholdning, når det i prinsippet er mindfuck fra en kynisk bedrift som unnlater å merke reklame, slik at venninne narrative kan leve i beste velgående.

Endret av Lin11
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og svar til dette.

Måne, admin.

• Liker 3
Skrevet
45 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Jeg fatter ikke hva som er trist med at folk har ulike preferanser. Det er nok tragedier og fæle ting som skjer i verden og i nyhetsbildet. Hver eneste dag. Folk har behov for noe annet også lettere underholdning. Som magasiner. Og blogger. Det er derfor influencere som CBE gjør det bra økonomisk og folk gidder å følge. Forstår virkelig ikke hvorfor dette er det minste sjokkerende eller overraskende. 

Jeg synes det er trist og sjokkerende at folk mener at å se en reklamefullfinansiert dame bruke tre dager på to kaffekopper som sitter sammen, er meningsfylt og noe å glede seg over i en verden hvor det skjer mye fælt. For meg er det ikke avkobling. For meg er det en del av en samfunnsutvikling som bekymrer meg. Jeg synes det er ille  at slike ting som innholdet hos CBE belønnes med millioner og at noen mener hun er et godt forbilde eller at forbruksfesten og barneeksboneringen hennes er uskyldig underholdning som egner seg til avkobling. 

SÅ, ja folk har ulike preferanser og ulike meninger. Som de selvsagt kan uttrykke. 

• Liker 43
Skrevet (endret)
6 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg synes det er trist og sjokkerende at folk mener at å se en reklamefullfinansiert dame bruke tre dager på to kaffekopper som sitter sammen, er meningsfylt og noe å glede seg over i en verden hvor det skjer mye fælt. For meg er det ikke avkobling. For meg er det en del av en samfunnsutvikling som bekymrer meg. Jeg synes det er ille  at slike ting som innholdet hos CBE belønnes med millioner og at noen mener hun er et godt forbilde eller at forbruksfesten og barneeksboneringen hennes er uskyldig underholdning som egner seg til avkobling. 

SÅ, ja folk har ulike preferanser og ulike meninger. Som de selvsagt kan uttrykke. 

For min del lurer jeg på hvordan man kan anse det bedriften viser frem som «avkobling». All forskning viser til at reklame ikke trigger hjernen som en  «belønning» men kan heller trigge «stress» og «angst». 

Endret av Lin11
Skrevet

Å oppdatere meg på kommersielle influencere som CBE.no er også for meg det stikk motsatte av avkobling - man må lese superfokusert og kritisk for å ikke bli lurt av diverse skjulte reklamekrumspring, og jeg blir frustrert, provosert og bare trist av at denne innholdsløse og fordekt kommersielle miksen av endeløse selfies, kropp, filter, posering, barneeksponering og Illusjonen Om Det Perfekte Livet er det som stjeler inntektsgrunnlaget fra uavhengige og kritiske redaksjonelle medier. 

:( 

• Liker 32
Skrevet (endret)

Enn så lenge så er CBE den eneste jeg må lese med brillene på.. For man vet aldri om det er puttet inn skjult reklame eller annonser. Før så leste bloggen som en dagbok å veldig overflatisk. Nå leses den med kritiske blikk å nærmeste med penn og notering blokken ved siden av. Innholdet i bloggen er mer negativt av form at barna blir ofte skriver om å utlevert. For meg så gir ikke bloggen til CBE noe som helst. Jeg føler meg mer stressende enn avslappet, selv om jeg nå kun bruker den til dokumentasjon. Når jeg leser Kristin Gjelsvik, Komikerfrue og Funkygine sine blogg så er det noe helt annet jeg får servert fra der fra. 

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 6
Gjest Lavande
Skrevet
48 minutter siden, pøbelsara skrev:

Signerer.

Jeg synes det er trist at enkelte finner en reklamekatalog (cbe.no er i mine øyne det) der barn og familieliv utleveres underholdende og avkoblende. Jeg håper det kommer en dag da de fleste rister oppgitt på hodet over at det var mulig. 

Skrevet

At CBE har handlet inn Twenty four varer for flere tusen kroner ( man snakker over 10.000kr) og i tillegg gir gratis reklameplass for 10.000 vis av kroner er like sannsynlig som at griser kan fly. 

Skrevet
3 minutter siden, Lin11 skrev:

At CBE har handlet inn Twenty four varer for flere tusen kroner ( man snakker over 10.000kr) og i tillegg gir gratis reklameplass for 10.000 vis av kroner er like sannsynlig som at griser kan fly. 

Dessuten så har hun brukt noen av disse plaggene i et merket reklameinnlegg i sommer, så det ER reklame og det ER feilmerket.

• Liker 31
Skrevet (endret)
59 minutter siden, Aricia skrev:

Å oppdatere meg på kommersielle influencere som CBE.no er også for meg det stikk motsatte av avkobling - man må lese superfokusert og kritisk for å ikke bli lurt av diverse skjulte reklamekrumspring, og jeg blir frustrert, provosert og bare trist av at denne innholdsløse og fordekt kommersielle miksen av endeløse selfies, kropp, filter, posering, barneeksponering og Illusjonen Om Det Perfekte Livet er det som stjeler inntektsgrunnlaget fra uavhengige og kritiske redaksjonelle medier. 

:( 

Blogging stjeler ikke inntektsgrunnlaget fra redaksjonelle medier. De konkurrerer i samme marked. At markedmekanismer trer inn og at kundegrunnlaget endrer preferanser er ikke det samme som å stjele. Dessuten mottar mange redaksjonelle medier flere tiltalls millioner i statlig pressestøtte, så at CBE skal slutte å blogge fordi hun stjeler inntektsgrunnlaget fra redaksjonelle medier er ikke et godt argument. 

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Shopgirl2014 skrev:

Blogging stjeler ikke inntektsgrunnlaget fra redaksjonelle medier. De konkurrerer i samme marked. At markedmekanismer trer inn og at kundegrunnlaget endrer preferanser er ikke det samme som å stjele. Dessuten mottar mange redaksjonelle medier flere tiltalls millioner i statlig pressestøtte, så at CBE skal slutte å blogge fordi det er synd på redaksjonelle medier er ikke et godt argument. 

Nei, det har du rett i - hun skal ikke slutte fordi det er synd på noen. Nå hevdet vel heller ikke Aricia at hun skulle slutte å blogge fordi det er synd på de andre mediene.

Men at hun skal følge reglene for reklame og MERKE innlegg hun får betalt for, burde være en selvfølge. 

• Liker 26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...