MaleficentAurora Skrevet 12. oktober 2020 #29561 Skrevet 12. oktober 2020 (endret) 24 minutter siden, Lin10 skrev: Du får lese hva jeg skriver. Tydelig at du ikke har tatt poenget. Ironisk at du nevner desinformasjon og vranglære. Har du i det hele tatt deg en tur innom bloggen å sett innleggene fra høstferien der fruen er kledd opp fra topp til tå av 24? Om ikke, så burde du ta deg innom, å zoom gjerne innpå bildene om det trengs. Enn å driver med uverdig hersketeknikker mot motparten i når jeg har vedlagt dokumentasjon på at du tar grundig feil. At CBE har en samarbeid eller ei med 24 er irrelevant nå. Poenget er at hun kler seg opp å framstiller det som en reklame, annonsering når ingenting er merket av det ene eller det andre. Og det vil jeg si er villedende for leserne som ikke ser forskjellen. Det er så vidt jeg ser forskjellen på det. Derfor synes jeg at det er viktig at man er klar å tydelig når man svare på noe. Og ikke gå til "angrep" bare fordi man ikke gidder å sjekke opp fakta, eller se nærmere på det som blir dokumentert. Endret 12. oktober 2020 av MaleficentAurora 12
MaleficentAurora Skrevet 12. oktober 2020 #29562 Skrevet 12. oktober 2020 6 minutter siden, Ultiva skrev: Signerer denne. @Lin10 tror du virkelig at Twentyfour har betalt reklamebyrået Treasures utelukkende for en 2 uker lang eksponeringskampanje, og ikke et rødt øre for at reklamebyråets frontfigur noen uker senere gikk kledt fra topp til tå i deres nye kolleksjon i hele høstferien? Samt at parets barn var kledt fra topp til tå i splitter nytt tøy fra Gullkorn, som "tilfeldigvis" er søsterselskapet til nettopp Twentyfour? Og enda viktigere, @Lin10; hvordan mener du at reklamebyrået Treasures kan håve inn 4 mill i året, eller 330 000 kroner per måned, på å ha 2-4 kortvarige reklameavtaler per måned? Jeg minner deg om at bloggen har 15 000 lesere, mens engasjementsraten på Instagram ligger på rundt 1 %. Kan du gi litt nærmere informasjon på det jeg har uthevet? For dette var nytt for meg. For jeg trodde det var klær fra H&M de små var kledd i, og beit dermed meg ikke i hva de nøyaktig hadde på seg..Og det er fordi, det hadde vært en diskusjon om en rosa vest som var fra H&M. 1
123Frustrert Skrevet 12. oktober 2020 #29563 Skrevet 12. oktober 2020 @Lin10 bare se på dagen innlegg på insta, der hun har fokus på bryst og mage når hun skal vise nok en nyinnkjøpt bukse. Der står hun i et antrekk som to snapper videreee merket som reklame, de første ikke. Er det korrektmerket også? Siden hun kanskje ikke har fått betalt for å vise frem den nyinnkjøpte buksen sin, er vel fremdeles treningsklærne reklame ? Eller mener du at kun de innleggene hun får betalt forslag merkes? Prinsippet er nemlig det samme. Samme klær fra samme produsent. 19
MaleficentAurora Skrevet 12. oktober 2020 #29564 Skrevet 12. oktober 2020 Hvorfor i alle verden viser hun fram hele to treningstøy, og så med noen mellom rom av minutter så merker hun dem med reklame? Er det skjult reklame med bevissthet til stedet? For jeg blir aldri klokere på denne ulogiske strategien hennes 6
Inocybe Skrevet 12. oktober 2020 #29565 Skrevet 12. oktober 2020 Dere må ikke glemme at bedriftseieren selv beskriver det som urimelig å forvente de skal merke etter reglene. 17
pøbelsara Skrevet 12. oktober 2020 #29566 Skrevet 12. oktober 2020 1 time siden, Porkupine skrev: Joda, prøvde å være litt morsom. Uansett er veilederen for influensere skrevet for lekfolk, så skal ikke være nødvendig å ha juridisk kompetanse for å forstå denne. Jeg testet akkurat veilederen på to VGS-elever som sitter ved bordet hjemme hos meg nå. De forsto veilederen uten problem, og konkluderte med at det nok er bedre å merke en gang for mye enn en gang for lite. 27
pøbelsara Skrevet 12. oktober 2020 #29567 Skrevet 12. oktober 2020 14 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Hvorfor i alle verden viser hun fram hele to treningstøy, og så med noen mellom rom av minutter så merker hun dem med reklame? Er det skjult reklame med bevissthet til stedet? For jeg blir aldri klokere på denne ulogiske strategien hennes Ja, klart det gjøres bevisst. Du kan si mye om CBE, men som andre her liker å fremheve - hun er ledende i bransjen, hun har hold på med dette i elleve år og tjent MYE penger på det. Klart hun vet hva hun gjør, klart hun gjør det med vilje. Hvis hun hadde merket alt som reklame etter reglene, ville svært mye av det hun legger ut vært merket og synlig reklame. Det hun gjør, er å lure forbrukerne til å tro at dette er ting hun bare ELSKER. Og når hun legger ut slike serier med bilder/filmer på snap - feks med logoen på treningstøyet hun har en avtale med svært godt synlig, skal det merkes som reklame. SÅ lenge hun hevder at det både er redaksjonelt og kommersielt stoff i kanalene hennes, skal hun merke det. 38
pøbelsara Skrevet 12. oktober 2020 #29568 Skrevet 12. oktober 2020 1 time siden, Lin10 skrev: Du får lese hva jeg skriver. Tydelig at du ikke har tatt poenget. Ironisk at du nevner desinformasjon og vranglære. Du tar feil. Hun skal merke. 30
Halle-Palle Skrevet 12. oktober 2020 #29569 Skrevet 12. oktober 2020 @Lin10 Hva tenker du om instastoryen som ligger ute nå? Burde ikke de to første filmene også være merket reklame når antrekket er så synlig? Ja eller nei? 15
Halle-Palle Skrevet 12. oktober 2020 #29570 Skrevet 12. oktober 2020 (endret) Mulig man kan skjønne hvorfor det var litt lite selfies forrige uke? Tar litt tid før hevelsen går ned (Skjermdump fra instastory og kan ikke linkes til) Endret 12. oktober 2020 av Halle-Palle 39
MaleficentAurora Skrevet 12. oktober 2020 #29571 Skrevet 12. oktober 2020 (endret) 17 minutter siden, pøbelsara skrev: Ja, klart det gjøres bevisst. Du kan si mye om CBE, men som andre her liker å fremheve - hun er ledende i bransjen, hun har hold på med dette i elleve år og tjent MYE penger på det. Klart hun vet hva hun gjør, klart hun gjør det med vilje. Hvis hun hadde merket alt som reklame etter reglene, ville svært mye av det hun legger ut vært merket og synlig reklame. Det hun gjør, er å lure forbrukerne til å tro at dette er ting hun bare ELSKER. Og når hun legger ut slike serier med bilder/filmer på snap - feks med logoen på treningstøyet hun har en avtale med svært godt synlig, skal det merkes som reklame. SÅ lenge hun hevder at det både er redaksjonelt og kommersielt stoff i kanalene hennes, skal hun merke det. Takk for det ryddige svaret du ga meg🙂 Ja men er ikke ALT hun legger ut reklame da? Det finnes nærmeste ikke ett eneste oppriktig bilder eller blogg innlegg som ikke framstilles som reklame eller annonser. Det er faktisk frustrerende å ikke forstå helt måten hun gjøre dette på uten å kalle henne for en løgner. Jeg har nå begynt å "kurse" venninnene mine etter de så linken fra NRK jeg sendte dem. De har også avfølget henne. Må si at jeg er nysgjerrig på hvor mange norske følgere utenfor influencer verden som følger henne, da mener jeg folk som Kari å Ole Normann i gata. Endret 12. oktober 2020 av MaleficentAurora 10
Keaton Skrevet 12. oktober 2020 #29572 Skrevet 12. oktober 2020 4 minutter siden, Halle-Palle skrev: Mulig man kan skjønne hvorfor det var litt lite selfies forrige uke? Tar litt tid før hevelsen går ned (Skjermdump fra instastory og kan ikke linkes til) Oi! 😳 Det var voldsomt. 27
MaleficentAurora Skrevet 12. oktober 2020 #29573 Skrevet 12. oktober 2020 3 minutter siden, Halle-Palle skrev: Mulig man kan skjønne hvorfor det var litt lite selfies forrige uke? Tar litt tid før hevelsen går ned (Skjermdump fra instastory og kan ikke linkes til) Det var det jeg sa for noen dager siden Det var en grunn for at hun ikke visste hele ansiktet fra kontor-selfie'n 21
loffen Skrevet 12. oktober 2020 #29574 Skrevet 12. oktober 2020 34 minutter siden, Halle-Palle skrev: Mulig man kan skjønne hvorfor det var litt lite selfies forrige uke? Tar litt tid før hevelsen går ned (Skjermdump fra instastory og kan ikke linkes til) Hvem er dette? 28
Aricia Skrevet 12. oktober 2020 #29575 Skrevet 12. oktober 2020 Som sagt, jeg fatter ikke hvordan noen kan lese denne influenceren som adspredelse, underholdning og virkelighetsflukt. Den eksemplifiserer jo bare samtidas tristeste trender i en endeløs, deprimerende strøm. 35
cerruti Skrevet 12. oktober 2020 #29576 Skrevet 12. oktober 2020 58 minutter siden, Kollontaj skrev: Oi! 😳 Det var voldsomt. Ja, minner meg om hvorfor jeg aldri mer skal ta Restylane... 14
Gjest Tannbein Skrevet 12. oktober 2020 #29577 Skrevet 12. oktober 2020 (endret) 1 time siden, Halle-Palle skrev: Mulig man kan skjønne hvorfor det var litt lite selfies forrige uke? Tar litt tid før hevelsen går ned (Skjermdump fra instastory og kan ikke linkes til) 50 minutter siden, loffen skrev: Hvem er dette? Søstra til Sophie Elise vel! Her snakker vi MYE fillers, botox, restylane og kjemiske peelinger💸💸💸 Speilblanke hamsterkinn er tydeligvis in nå. De er kliss like hverandre i influenserland. Nitrist. Endret 12. oktober 2020 av Tannbein
Torden Skrevet 12. oktober 2020 #29578 Skrevet 12. oktober 2020 51 minutter siden, Tannbein skrev: Søstra til Sophie Elise vel! Her snakker vi MYE fillers, botox, restylane og kjemiske peelinger💸💸💸 Speilblanke hamsterkinn er tydeligvis in nå. De er kliss like hverandre i influenserland. Nitrist. Moren til Sophie Elise?🤔 6
Surikatt Skrevet 12. oktober 2020 #29579 Skrevet 12. oktober 2020 Hun har vært på møter i Oslo, igjen. Er hun så misfornøyd med sitt naturlige utseende at hun i tillegg til all botox og Restylane må bruke filtere på toppen av det? Lurer på om ungene kjenner henne igjen og hva forklaringen hennes til dem er når hun kommer hjem fra Oslo med hevelser både her og der. 26
123Frustrert Skrevet 12. oktober 2020 #29580 Skrevet 12. oktober 2020 Merking av reklame.. bilde 1 er merket reklame og er reklame for treningstøy, bildet 3 er merket reklame, men etterklanger for netfit. Bilde 2 og 4 er ikke merket reklam, men er fra nesten samme tidspunkt og skal så klart merkes reklame, eller mener du ikke det @Lin10? 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå